Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er nok en god natt vel overstått, og det er bare noen timer igjen til helga har starta for meg. Sambo er ferdig på jobb kl 14, og skal ikke på jobb igjen før mandag da :)

Idag skal vi få takstmann hit - spennende.

Så får vi besøk i ettermiddag, trivelig.

Imorra skal vi ha barnevakt for aller første gang. Sambo og jeg skal ha skikkelig kjærestekveld, med kino og restaurantbesøk. Gleder meg masse :) (og gruer meg litt til å være borte fra lillegutt så mange timer.. men vet det går bra. Bare sunt for oss alle - og farmor gleder seg masse)

Planer for helga, jenter?

ka-ping, mail meg adressen din, eller send den på msn, så skal jeg få avgårde den vervekupongen.. :) (andre som vil??? hehehe)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er allerede medlem, som du kanskje fikk med deg;)

Satt og leste tråden fra i går og lurte på å starte en tidlig helgetråd selv, men du slo meg akkruat, gitt! Hvordan gikk forresten natten?

Har vært litt uforsiktig og egoistisk og kost litt for mye med lillegutt på dagtid, så han har innført vuggenekt - vil sovne ved puppen eller på mammas mage, takk. Ser heldigvis problemet litt tidligere enn sist og skal prøve å få gjort noe med det, det aner meg at det er enklere å ta den kampen nå enn om et års tid! Så dermed var supermamma (ironisk ment) så opptatt av å få ham til å sovne på egen hånd at hun ikke la merke til at han hadde bleielekkasje og var våt over hele ryggen, stakkar liten. For å si det slik, da han hadde fått ren (tørr!) bleie og ditto klær sovnet han som en stein, mn selvfølgelig rett etter mating... Nettene er faktisk det minste problemet, da sover han riktig så greit, men jeg ser jo at jeg må begynne å få ham i seng til en fornuftig tid - det blir vel legging av storebror og så rett inn for å legge lillegutt etterpå, men jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få til dette her mens jeg er alene med dem i uka. Hm, godt gubben kommer hjem i kveld så jeg kan diskutere dette med andre enn dere! Selv om jeg tror han synes jeg snakker litt vel mye om ungene er det jo faktisk alt jeg har å bruke tid og tankevirksomhet på for tiden:)

Dessuten skal jeg ha meg et langt, varmt bad og bedrive egenpleie - det fortjener jeg så inderlig! Noen som har mer spennende planer for helgen enn det jeg har?

Skrevet

Jeg har jo fortalt om våre planer for helga... de kvalifiserer kanskje til mer spennende enn langt, varmt bad og egenpleie... men det hørtes også jammen godt ut! Vi har ikke badekar, men jeg har planer om en lang varm dusj med barbering av legger og slikt i morgen, for da er pappaen her og kan ta seg av lillegutt :)

Ang. legging av to barn, har ikke jeg noen idéer da jeg bare har lillegutt.. Men her har vi jo faktisk begynt å legge han i 20-21-tiden, og det går fint! :) I går sovnet han ca kl 21, og sov til kl 4 da han ville ha mat første gang. Vi stod opp ca 1030 idag. Gode netter disse siste dagene... med mye søvn :)

Fikk med meg at du også er medlem, ja;)

Skrevet

Forresten, jeg har registrert meg på det her lipton ambassadør-greiene...

http://www.lipton.no/ambassador/02_bonuspremier.asp

Hvis noen av dere har lyst å registrere dere på det, så si fra, så kan dere få oppgi den mailadressen jeg har registrert med, så jeg får ekstra poeng ;D

Skrevet

Heisan!

Der var dere, jo!;-)

Unna meg et ørlite besøk hos frisøren idag, 15-20 cm forsvant av lengden, gitt...Rett av! Var litt spent på hvordan det skulle gå, for snuppa var jo med, og har ikke vært spesielt interessert i å sove idag, men det gikk fint, sover ute i vogna enda hun. (kun 5 min. trilletur ned til senteret herfra)

Ser ut til at nettene våre skal bli bra også. Hun legger seg tidligere og tidligere hver kveld, og sover lenger- I EGEN SENG- uten å nødvendigvis sovne inntil mamma først tilogmed! Det så mørkt ut bare for 1,5 uke siden, men ting går seg til fortere enn man skulle tro.

I og med at snuppa legger seg tidligere enn før, ser det ut til at kveldsstell av henne og storebror blir omtrent samtidig...litt upraktisk når en er alene(som deg, SB)men det går. Blitt en racer til å amme samtidig som jeg leser eventyr! Gjør det på stua, så følger jeg 3åringen til sengs og sier god natt!;-)

Skrevet

Jeg vil også til frisøren! Får bestille time i slutten av måneden, så jeg er fin på håret til dåpen :)

Godt at nettene ser ut til å bli bra hos dere også, liten2 :)

stinemor, hvordan går det med fotoboken? :)

Livemor, hvordan går det med bryllupsforberedelsene?? :D

Skrevet

rødhette: mail sendt :) Høres skikkelig koselig ut med helgeplanene deres :) Sånne ting blir straks litt mer omstendelig når en har TO små...

sponge+liten2: Vi har bestemt oss for at sommeren er deadline for å få synkronisert leggetida på begge jentene. For tida er det 1930-20 på Lilletrollet og 2130 på Knøttemor, og det fungerer egentlig veldig bra. Da får vi litt tid med minstejenta alene også.

stinemor: takk for fotobok-tips!!! Nå har jeg et par prosjekter på gang: bryllupsalbum, bok fra oppholdet vårt i Tyskland, og ei bok for hvert av leveårene til ungene :)

Helga i ka-ping-heimen er ikke særlig avtion-fylt... Gubben har jobbhelg, dvs tidlig i seng ikveld og hjemme litt over kl 14 imorra. Jeg og Lilletrollet skal kose oss med å lage smykker sammen mens pappa'n er på jobb. Og så skal jeg lage dåpsinvitasjoner ikveld og sende ut imorra. Mangler materialer, så jeg må improvisere med det jeg har for hånden. Søndag skal brukes til hus-prosjekt - denne gangen: rydd og vask av alle soverom (inkl utpakking av de siste tre flytte-eskene på vårt sovrom). Gubben må sveise eksosanlegget på kjerra mi. Dakar passaten min, begynner å bli litt sliten :/ Men siden vi ikke akkurat driter penger, så må vi bare flikke på det vi har, null håp om ny-investeringer på bilfronten med det første...

Skrevet

Hehe, så stinemor har begynt å videreformidle fotobok-tipset... :D

Imponert over at du skal lage ei bok for hvert leveår, ka-ping. Jeg har allerede kommet oppi nesten 40 sider til lillegutt.. max antall sider er vel 96... så blir flere bøker på første året her, ser det ut til.. hehe

Skrevet

Jeg lager vanlige gammeldagse fotobøker egentlig :) Men velger ut noen få bilder for ei sånn fancy-bok i tillegg.

Skrevet

ok :)

Jeg har fått så sansen for de datalagde fotobøkene, så jeg blir å bare gjøre det. Men jeg blir vel å ta mindre bilder etterhvert, vil jeg tro.. er vel vanlig, har jeg inntrykk av. Jeg er for treg med å få laga vanlige fotobøker, bruker en evighet på å få det gjort. De datalagde får jeg unnagjort fortere, så jeg slipper å få bildene hamstra opp. Så for meg er de perfekt :)

Vi skal forresten på prøvetime på babysvømming onsdag om to uker. Sendte mail og spurte om vi kunne få en prøvetime. Er litt skeptisk til at det er kl 19-19.30, og en halvtimes kjøring hjemmefra.. passer dårlig med leggetida, som har vært ca kl 20 de siste dagene.. Men babysvømming er jo bra.. Nå får vi en prøvetime iallfall, så får vi se om vi syns det er bra, og ser om han blir våken eller søvnig av det..

Skrevet

Heisann :o)

Rødhette: Har ikke kommet i gang med fotobok...tiden flyr altså :o) men er veldig glad for tipset jeg fikk fra deg om de datalagde fotobøkene, skal få kommet i gang snart...tror jeg.... Hvordan gikk det med takstmannen i dag da? Skal dere selge, eller er det annen grunn til at dere hadde takstmann på besøk? Hørtes deilig ut med den kjærestekvelden dere skal ha - kos dere og nyt det!! Vi har bestilt oss billetter til "Alt for Rognan" i dag, så i april blir det ihvertfall en kjærestekveld her.

Ka-ping: når har dere dåp? Hvordan ble det med hvor dere skulle være, var det ikke snakk om at dere kanskje likevel skulle leie lokale og ha middag? Vi leide jo heldigvis lokale, for plutselig svarte flere ja til å komme enn vi hadde regnet med :o)

Her er det veldig lite spennende planer for helga, samboern jobber fire netter, så det betyr jeg stort sett er alene med lillesnuppa - på ettermiddagene og kveldene er han jo her da, men ellers blir det bare oss to som er hjemme/våkne. Litt kjedelig når han jobber helg, men sånn er det jo bare. Vi har vært på babytreff i dag, koselig som alltid, og god mat! Om to uker er det min tur å arrangere - vi har stort sett salat/taco/suppe el lign. Noen som har noen gode forslag til noe enkelt men godt jeg kan servere?

Skrevet

hei jenter.

Her har vi hatt nok ei stri natt,misunner dere som får sove mer enn 3 timer i strekk. jenta var i seng kl 22 i går og da hoppet mammaen etter i håp om å få noen timer på øyet. Joda 0030 var vi igang med første nattamming og selfølgelig slukte ho en masse luft slik at ho ikke sovna igjen før kl 0245. Kl 0530 våkna ho for 2 nattamming og denne gang sovna ho heldigvis kl 0630 og sov til kl 09. ellers har vi vore på helsestasjonen og veid henne idag. Ho er nå 3455 g og har dermed lagt på seg 445g på 10 dager så ho har iallefall matvett selv om det gulpes mye.Etter trilleturen fikk eg endelig tid å støvsuge leiligheta mens B.E sov ute i vogna. Så våkna ho for mat kl 1515 og stakkars lita streva skikkelig med lufta nå og det hele endte med sprutgulping igjen og mammaen måtte for andre gang skifte alle klærne fra ytterst til innerst. Så nå sovna ho helt utslitt gitt. Gleder meg sånn til mannen min kommer hjem en tur i måro,har nedtelling av timer,26 timer igjen.jippi.

Skrevet

stinemor, nei, vi skal ikke selge. Trives godt her, og foreløpig har vi god plass :) (tomannsbolig med 3 soverom, kjøpte helt nytt for 2 år siden.)

Men vi vil ha ned renta på lånet, da vi lånte 100%, så med høy nok takst får vi ned renta, og får råd å kjøpe en til bil også :)

Nå prøver vi å legge lillegutt (dvs, sambo som gjør det, siden jeg sitter her, logisk nok). Så skal vi lage piroger og kose oss foran tven. Så håper lillegutt ikke vil gjøre de siste nettene til skamme.

Har ellers bestemt meg for at hvis nettene fortsetter å være slik framover, kutter jeg nok amminga helt ut.

Forresten, tips til barselmat-treff... husker ikke hva du skrev, men gryterett (f.eks. mexicansk), omelett, smurte rundstykker og slikt er jo enkelt og godt. Eller lage lasagne, alt avhengig av hvor mange dere er.

Skrevet

Mmm, rent hår, nybarberte legger og en generell følelse av å _ikke_ lukte sur melk? Kan livet bli bedre? Det blåser så kraftig at parabolen har tatt kvelden som vanlig, så Gubben sitter og ser dvd mens jeg DiBber, lillegutt sover søtt (på sofaen...) og storegutt i senga si. Må flire når jeg ser at ka-ping har leggetid etter åtte på storejenta si - syntes jeg så at det hadde gått med Lille Torpedo... I dag da vi kom fra barnehagen var han så sliten at han var helt på meltdown-grensen, så her tok vi kveldsbadet kl 1630! Da han hadde fått på seg pysjen var alt mye greiere, da var liksom kvelden i gang, virket det som, så vi kunne leke og lese bøker og kose oss mens lillegutt tanket opp som vanlig. Så duppet lillegutt mens jeg fulgte storegutt i seng, siste pupping da jeg kom ut av soverommet og så har det vært velsignet stille siden 1930. Lillegutt har begynt å sove godt fra i 1930-20-tiden, så vekkes han til "dream feed" 23 (så lite våkning og så mye mat som mulig), da får jeg sove til 03 og så til storegutt våkner kl 06. Tidlige morgener er desverre livet med min førstefødte, det er bare ikke mulig å få ham til å justere begynnelse og avslutning på de 11 timene han sover om natta, men så lenge han sover bør jeg vel ikke klage... I alle fall - poenget mitt med alle disse detaljene er at jeg anbefaler en søvn-amming når mammaen legger seg, unger er flinke til å spise mer eller mindre i søvne og det kan gi deg noen timer ekstra søvn:)

The World according to SpongeBob!

I desperasjon leser jeg for tiden "Seven Ancient Wonders", en bok som får "da Vinci-koden" til å virke som en tørr historisk dokumentar. Vurderte å gi den opp da en av hovedpersonene fikk bygget en ny arm etter å ha fått den gamle brent av i flytende lava, men jeg var som sagt desperat...

Og hva er disse Lipton-greiene, har jeg gått glipp av noe te-relatert?

Skrevet

Ka-ping og rødhette: dere får krangle om meg:) Jeg kan godt verves. Fantasien min trenger et løft:))

Skrevet

Godkveld! Her har endelig snuppa sovna, etter å ha vært våken og urolig stort sett hele dagen...puh! Så, har ett spørsmål til dere erfarne mødre: hun har vært ganske urolig og sutrete de siste to dagene, hun "spiser opp" hendene sine og sikler så mye. Hadde hun vært eldre hadde jeg trodd det er tenner på gang, men hva er det egentlig hun styrer med? Har deres små hendene i munnen hele tiden - er jo både før og etter måltid, er plutselig ganske vanskelig å tyde når hun er sulten. Noen innspill? :o)

Skrevet

Sponge: det er kun i helgene leggetida blir senere enn kl 20 :) Ukedager er vanlig søvnmønster ca 1930/20 til 08. Og det blir vel det samme for Knøttemor når det nærmer seg sommeren tenker jeg.

Hanne: rødhette verver meg, jeg verver deg - det høres ut som en plan!

stinemor: dåpen blir 8.april. Har akkurat laget og skrevet ferdig invitasjonene, driver og sjekker opp de siste adressene på nett nå så jeg får sendt dem imorra. Etter å ha kjent Hanne i 6 år har jeg ENDA ikke greid å lære meg postnr til Hanneheimen utenat :/ Ang. hvor vi skal ha middag så er det ikke avgjort enda. Men tidspunktet har vi satt, dermed går invitasjonene ut nå uansett.

Dette med hendene skjer her også... hun eter på dem rett og slett, virker egentlig ikke sulten heller, selv om jeg trodde det å ete på fingrene er tegn på sult... det kan da ikke være tennene så tidlig?

Skrevet

Stinemor og ka-ping: Snuppa her spiser også opp hendene sine. Det er ikke tegn på sult da det ofte skjer når jeg vet hun er mett. Noen babyer er jo født med tenner og gommene kan klø i mange måneder før tennene popper opp, så hvem vet?

Ka-ping: Postnummer sendes per sms nu. Det ser ut som om du vant vervekampen også:))

Jeg skulle si noe mer, men har visst glemt det. Jo, Sigrid fikk smake fruktmos idag. Det var et festlig skue:))

Skrevet

Hehe, tusen takk, Hanne :) nå er det bare å gå inn på posten.se og se om jeg kan få rota fram svigermor sitt postnr...

ang. hånd-spisinga så lurer jeg litt på om det bare er et av de første stegene på den "utforske seg selv og omgivelsene"-veien som de små må gå. Det å putte hendene inn i munnen er jo noe av det første fysiske grepet de greier å foreta seg bevisst. Dessuten bruker småknøtt munnen som viktigste sanseorgan i jobben med å kartlegge de umiddelbare omgivelsene. De bruker munnen for å kjenne temperatur, tekstur og form på div. objekter - og hendene er vel nærliggende å starte med i denne kartleggingsprosessen?

- kun en teori altså. Kanskje er jeg overtrøtt.

Skrevet

Det høres ut som en god teori det. Snuppa her driver å tar tak i ei av ranglene sine og den stappes rett i munnen. Må jo sjekke hva det er hun har fått tak i . Det samme skjer når hun får tak i vofsen sin:))

Skrevet

Det skjedde i ka-ping-heimen da Lilletrollet fikk tak i halen på katta da hun var baby... hehehe... det smakte visst ikke videre godt å få kjeften full av kattehår :D

Skrevet

SB: De te-greiene... tja... man kan registrere seg som "lipton-ambassadør". Man kan lage "kort", der man får 1 poeng for hver person som klikker seg inn på linken man får når man gjør det, eller man kan sende sms til folk der man får 1 poeng for hver sms man sender. Hvis man får folk til å registrere seg og oppgi den mailadressen man selv oppga til de, får man 15 poeng. Når man har fått 50 poeng, får man tilsendt sånn honningskje. Når man har fått 100 poeng, får man tilsendt et blad. Når man har fått 150 poeng får man tilsendt et sånn tre-te-skrin, med masse te oppi. Så skal man forresten få tilsendt te når man registrerer seg. Jeg registrerte meg i går, så jeg har enda ikke fått tilsendt noe. Har akkurat passert 100 poeng, så hadde håpa å fått et par stk til å registrere seg så jeg får de siste poengene fort hehe (tålmodighet, hva er det??)

Hanne og ka-ping: Siden ka-ping er så snill og lar meg få verve henne, får vel ka-ping verve Hanne når hun har fått velkomstpakken sin og slikt. Er vel bare rettferdig :) Hvis noen andre igjen vil verves, dog, er det bare å rope ut. Jeg verver gjerne, også til Barnas Egen Bokverden ;)

Skrevet

Forresten, hvis noen av dere skulle finne det for godt å registrere dere på de lipton-greien, har jeg oppretta en mailadresse som er veldig lite privat, som jeg aldri bruker egentlig (så ikke send mail til meg til den uten å si fra om det, så jeg kan sjekke den, hehe)... Så oppgi den, som at jeg tipsa dere isåfall ;)

[email protected]

Skrevet

Hihi. Disse knøttene er festlige hva? Har hatt to jenter på besøk. Spilte passport. Da satt Sigrid i vippestolen sin og jabbet så fælt at hennes to filletanter nesten ikke klarte konsentrere seg om spillet. Hun sjarmerte dem rett i senk:)

Skrevet

rødhette: Får ikke opp de lipton-sidene du sender meg linker til jeg... så jeg håper kanskje noen andre kan hjelpe deg å oppå gudene vet hva det er du prøver på, hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...