Gå til innhold

Lavemeg og AMRE fra Halden.........

Anbefalte innlegg

He he, hun vil holde seg ung i veldig mange år hun da! :-)

Igår kveld når jeg skulle reise meg fra stolen, sviktet det ene benet mitt,gikk i gulvet med et brak....så idag har jeg vært på røntgen....heldigvis ikke brudd, men krykker er nå blitt nye følgesvenner....

Håper uflaksen min er brukt opp for mange år nå.

Fortsetter under...

Helsestasjon i søsterveien? Den bakken der er ikke helt god...

Du har vært seig til å holde ut i jobb, lavemeg.

Jeg føler meg som en invalid. Har litt dårlig samvittighet, da jeg egentlig har lyst å dra jentungen på akebrett... men ryggen og hofta bare vil ikke! Men da gruer jeg meg ikke akkurat til fødselen heller :-D

Vet ikke. Håper det bare er for noen dager. Legen har teipet det opp,noe støttebånd i ankel hadde fått litt hard medfart mente hun.

Får sitte på med en kollega til og fra jobb :-)

Må si du har vært seig til og holde ut i jobb lavemeg.

Når hadde dere termin igjen? Misunner dere så veldig jenter...

Håper vi får det til og klaffe ganske fort her igjen. Har prøvd meg hos noen av de som kan "se" her inne, men desverre ikke fått svar...ikke så rart kanskje........mange med meg som lurer på ting har jeg sett.

Annonse

Er du endelig blitt "hemmafru" nå da lavemeg?

Sikkert litt gøy med skuddårsbarn.Eller?

Jeg hadde UL termin 18 mars, merker det blir tøffere jo nærmere vi kommer denne datoen men...... det er heldigvis en søndag, så jeg slipper jobb den dagen. Igår lagde vi en lten søt snømann på plassen til gutten vår. Vi er der hver dag og passer på at lysene hans brenner,ønsker han en god natt og at vi kommer tilbake dagen etter....

Håper dere kan si ifra om dere synes det er ubehagelig at jeg prater om Sander, er litt redd for og "kvele" folk...

Var på NAV og leverte SM i stad, og spurte om den berømte engangsstønaden bare for og ha gjort det.......Joda, svarte mannen- den har dere krav på???????!!!

Når jeg ringte tidligere og spurte fikk jeg nei...... Så vi fylte ut søknad, men jeg tror ikke dette før jeg ser det...

Jeg synes det er helt i orden du snakker om Sander. ...og helt naturlig at du gjør det. Det er nok verre for deg at vi snakker om våre små, som minner deg om hvor vanvittig urettferdig det er det som skjedde med din lille gutt. Kan tenke meg det også vil stikke til i hjertet å se barnevogner trille utover våren...

Det er ikke noen klarlagte regler med når man feirer skuddårsbursdag. Vi har feiret den når det har passet slik. Har blitt 1 Mars. (som jo ville vært 29. hvis det var skuddår) Så i år feirer vi i morgen. I fjor feiret vi også 1 mars, men det var mest pga Depeche Mode konsert i Oslo 28 feb. Så LITT greit er det jo med fleksibel bursdag.

Men jeg synes det er stas med skuddårsbarn. Det er litt spesielt, og veldig lett for folk å huske :-)

Og neste år er det jo faktisk skuddår! Hennes første ordentlige bursdag!

Eneste som er kjipt i år er at jeg ikke kan invitere alle jeg hadde tenkt pga. potensiell smittefare for vannkopper.

NAV

Nå skal du se du får penger. Det er jo bare rett og rimelig at du har krav på det også. Da har det jo vært litt nyttig at jeg er vært litt plagsom og mast på deg om dette..

Men det er vanvittig dårlig at det er så lite kjent. De burde uoppfordret informere om det!

Skal snart sette igang med kakebaking her...

Annonse

Var det den Depeche Mode konserten som det snødde så SINNYSKT???? Jeg var nemlig i Gøteborg på den samme konserten helgen før, og kunne fått billetter til Oslo... men klarte ikke å komme meg hjem fra jobb tidsnok pga av snø!!!

Jeg syns ikke det er underlig at du skriver om Sander! Helt naturlig. Men klarer folk å være naturlig mot deg? Er det noen som snakker om det? Hva er det beste for deg at folk sier?

Nå er jeg hjemmefrue.. en litt frustrert en da men... he he.. skal ha en time trening i dag, men det blir mye kommandering og lite jeg får gjort selv. Magen er STOOOOOR, og det er ikke tull!!

Ja, det var den konserten det snødde så sinnsykt. Vi satt fast i trafikken i noen timer ved innkjøringen til Oslo, og kom litt for sent til konserten. Gikk glipp av begynnelsen, dessverre...

Men heldigvis så kom de jo også til Quart'n. Så da kjøpte vi oss dagspass, og stilte opp helt foran ved scena... med hjemmestrikka luer med hanekam ala. Gore. Var en fantastisk konsert!!!

Og vi hadde kontinuerlig "kontakt" med Fletch gjennom hele konserten. Klarte til og med lokke et lite smil ut av Gore.

Det var sinnsykt bra i Gøteborg også.. var nesten bare gutter og mg, så jeg fikk bra utsikt når jeg stod foran dem.

Tror faktisk at jeg var der med svogeren din.. han kom da fra konserten i Paris.. kan det stemme eller? Han har spilt basket med mannen min..

Kulerund hilsen..

Det merkes jo at folk synes det er vemmelig, de vet ikke hva de skal si, -og det forstår jeg. Viktigst at folk bryr seg føler jeg.

Vi har hele tiden satt stor pris på at folk har kommet på besøk,ringt, sendt sms o.l

Det er tøft på jobb til tider, mange kunder har gledet seg med meg, og lurer nå på om det er bra med den lille ( har skjedd noen ganger at tårene har kommet da)

Jeg synes det er godt å prate om han, men får litt "panikk" for og prate om han, da jeg er redd folk synes jeg tjater.

Noe som var veldig vondt og tungt i starten var at folk ikke ønsket og se bilder....søf tok bilder, vi tok av ham på søf, vi tok av ham m lyseblå klær når han lå i kisten pluss fra begravelsen( ser ut som han ligger og sover)

Vi som har fått barn vet at vi er stolte av den lille, vil gjerne vise frem, ringer rundt o.l

Vi er jo like stolte av ham, og hadde det vært opp til oss hadde han levd, men når folk sier de ikke orker å se.........det kan ikke beskrives med ord hvor vondt det er.....

De er vel redde for hva som møter dem sikkert. Glemmer aldri kommentaren fra svigermor når vi kjørte hjem fra kapellet: "Gud,så pen han var"

Føler nok selv at jeg bør være i den sorggruppen en stund til,fordi at jeg liker og prate om han,men er som sagt redd for å kvele andre med sorgen.

Er hos han hver dag da, eneste måten jeg får pratet med ham på.

Det stemmer nok bra det, lavemeg! Jeg er gift med lillebroren hans. Ville egentlig til Gøteborg vi og, men fikk ikke billetter. (Men Spektrum er greit det og, hvis det ikke var for all den snøen den dagen.)

Ninaj

Mine tanker rundt det å miste et så ungt barn, er at man blir så alene i å sørge over det. Andre sørger de også, men det blir mer på de etterlattes vegne. Det blir en ekstra sorg at man blir de eneste som har hatt kontakt med, og kjent barnet. Forstår det er vondt når folk ikke ønsker å se bilder, selv om det til en viss grad er forståelig. Å se bilder av et dødt barn er nok ganske sterk kost for de fleste. De ville sikkert også frykte at sin egen reaksjon i kontakt med bildene ville være "feil" og at dere ville reagere på det. Folk er fryktelig redde for å gjøre feil, og det å si noe galt når det gjelder andres sorg. Men slik jeg ser på det, er det ikke det en sier som er viktig, men det at man lytter.

Og som kjent er det VIKTIG å prate ut om sorgen sin. Det er veldig god terapi, og gjør at man gradvis kan gå videre i livet sitt.

Synes ikke du skal være redd for å prate om vesle Sander. Jeg tror ingen med hodet på rett plass synes at du tjater,

Vi prater jo om han daglig her hjemme, det føles godt.

Nå skal det sies at de fleste innen familien ha sett bildene av ham nå i ettertid, men vi har valgt og legge de "tøffeste" fra SØF vekk, nettopp for at folk ikke skal bli skremt. På de andre ligger han i sengen sin å sover, gyllen og fin i huden også._ Akkurat det har jeg lurt på: han er såpass mørk i huden...man forestiller seg vel at døde mennesker er veldig bleke..

Tror det er viktig md sorggrupper!! Blir jo nesten på samme måte når man har født, for man prater og prater.. og da er det fint å ha noen å prate med!

I dag har jeg vært husfrue..vært på 3 timers lunsj hos venninne og ikke gjort noe fornuftig!!!

Har jobbet innenfor eldreomsorgen en stund, og har derfor opplevd å finne døde mennesker flere ganger. Så lenge ting har gått fredelig for seg, så er det i grunn veldig vanskelig å se de er døde. De får et litt merkelig drag i ansiktet, men blir ikke så veldig mye blekere. De ser ut som seg selv, som om de sover fredelig.

Det trykker noe veldig nede i bekkenet nå. Håper det er et tegn på at noe skjer veldig snart!! .... nå i helga hadde vært bra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...