Gå til innhold

skravletråd for oktobertrøndere!


prøvekluten+3små

Anbefalte innlegg

jordmor i sv.skapet,da er du på gruppe den/de første gangene,for så å få individuelle timer etterpå:-)

 

tenker du på etter babyen er ute,så kommer du som regel i en barselgruppe med folk som har unger på lik alder.der kan man dele erfaringer,og rådføre seg med helsesøster,så er det veiing og måling av barna..-kjempekoselig,og man får nye bekjentskaper,som kan være greit når man går hjemme på dagtid:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.

 

bor i bergen. har to gutter 5 og 7. venter 3 mann 13 okt.. gulp....

har ikke nytt tiden så mye enda da jeg er meeeeget kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fler d som er meeeeget kvalm..nesten ikke spist siden torsdag jeg nå,så i morgen skal jeg til legen! MÅ serriøst være noe de kan gjøre...kvalmestillende midler eller ET ELLER ANNET for dette er til å bli gal av..var du kvalm med de to første og,anonym?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

var kvalm med han første men ikke noe særlig med nr2. men man glemmer ganske fort da.

det går i bølge daler ut over hele dagen. jeg måå spise innimellom ellers går det helt gale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var hos legen med kvalmeproblemet mitt i dag jeg,men får ikke noe for det i første omgang nei..kun sykemelding og beskjed om å ta det med ro..frustrerende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke vært så veldig aktiv her inne i det siste jeg.. gåt egentlig rundt i min egen liten boble å venter på uke 12... Det går jo så sakte! Og nå har kvalmen inntatt meg, fra jeg står opp til jeg legger meg.. blæ! men for hver gang jeg nesten brekker meg tenker jeg at det er sååå verdt det! :)

Var på Ul for ei uke siden og da var legen litt usikker på hvor langt jeg var på vei for det var så veeeldig tidlig! Så det blir spennende å høre til uka for da skal jeg tilbake! Betalte ingenting da det var fastlegen som henviste meg. Har vært mye dårlig siste året, bla fjernet en cyste som satt fast i egglederen og får derfor ekstra oppfølging!

 

Er det noen her som tilhører Sunnland helsestasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei prøvekluten :)

Har du prøvd ingefærtabletter mot kvalmen? Det skal visst fungere veldig bra for mange.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akupunktur er visst også genialt forresten. Jeg vurderte å prøve det, men har heldigvis blitt mye bedre fra kvalmen nå, etter å ha vært konstant kvalm og brekt meg hver dag i over to uker i strekk. :S Er i uke 10 nå (tror jeg), hverdagen er mye lettere nå som jeg ikke er så kvalm lenger, og jeg gleder meg mye mer over graviditeten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lille-81!

Skal ikke før 24. april jeg.. er sååå lenge til! Når har du termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsatt kvalm jeg og...er du sykemeldt eller?d er jeg...gått ned fire kg på knappe to uker...ikke bra:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå harj eg vært kvalm hver dag, hver time av døgnet i ei uke... Er ikke sykemeldt, har sluppet oppkast foreløbig, så jeg får vel prøve å holde meg på jobb! hvor lenge kommer dette til å holde på? Har ikke gått ned et gram jeg:( må spise for å holde kvalmen nede... Skulle gjerne gått ned noen kilo egentlig! Skal på førstegangskontroll til legen i morra, og da må jeg vel veie meg.. æsj! Noen gode tips mot kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på ultralyd i dag, og fikk konstatert at jeg er ca.10-11 uker på vei (som jeg trodde selv også) Så da har jeg vel termin rundt 7.oktober. De kunne ikke si mer nøyaktig før i uke 18.

 

Det var helt utrolig å få se den lille som lå og sparket der inne :) Trodde ikke at vi kunne se det så detaljert enda, men vi kunne til og med telle fingre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

beklageligvis ikke funnet noe som hjelper mot kvalmen jeg nei:o(

*mirakelkur,dukk opp*

akkurat det med kg'ene er jo ikke akkurat noe jeg gråter for nei..hehhe,men samtidig ikke veldig normalt å gå ned 5 kg på to uker heller da,så bra for kroppen er d neppe..

satser på d HVERTFALL vil gi seg til i uke 12 jeg ja..da vil det si det er ca to uker igjen med helvett for min del..

kanskje du kan høre med legen din om du kan få noe for det?min lege er streng på det der han,så her fåes ingen medisin nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...