Gå til innhold

skravletråd for oktobertrøndere!


prøvekluten+3små

Anbefalte innlegg

men hva med blodprosent og urin og alt dette? tar jordmor seg av det og?jeg har alltid bare gått til lege jeg..syns liksm ikke jeg har hatt tid til å dra på begge da jeg er i fast 8-16 jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg regner med at jordmor kan ta seg av urinprøver og blodprosent og sånt også ja, ellers hadde det jo ikke vært et likeverdig alternativ til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urinprøve må en ta med til enten lege eller jordmor og blodprosent kan hun også måle. Men det blir ikke dobbelt opp med undersøkelser om en går til jordmor, det blir da isteden for lege. Det er et visst antall ganger du skal gå til kontroll. Det vanligste tror jeg (det gjorde ihvertfall jeg forrige svangerskap) er å gå annenhver gang til lege og jordmor. Forskjellen på lege og jordmor er vel bare at jordmor har litt bedre tid til spørsmål ol, men om en skal ha sykemelding ol må en gå til lege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dytter litt på denne jeg..

vært en horribel dag på jobb i dag...trodde seriøst den aldri skulle ende nei! fysjom,denne kvalma..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på UL og vi fikk se en bitte liten spire på ca 1,5 mm!! ganske utrolig at det går ann!!

 

Spiren satt der den skulle, så nå føler jeg meg veldig glad og rolig! :) All ros til en fantastisk ung herremann på st. Olavs som ga både meg og sambo et beroligende møte! I tillegg fikk vi ny time om 14 dager, så vi gleder oss som bare det og krysser fingrene for at alt går bra i mellomtida!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi! så spennende da!hvor langt er du på vei snufsa?

var du på innvendig eller utvendig ul? måtte du betale mye?hehhe,leker litt med tanken om å bestille time en plass..har så sinnsykt lyst til å få det mer bekrefta at det er noe der inne..(selv om kvalmen nok burdte tale for sæ sjøl da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har og en sønn på to..januar 2005modell han...din da?

bor forresten og på byåsen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøvekluten+♡ i magen: æ trur innboksen din er full..æ får itj t å sendt melding te dæ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oida!har æ ikke fått noe beskjed om der inne:-Dmen ska slette slette slette nå jeg,så er d plass til mere:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

fixed!

hihi,visste jaggu ikke at d var plass til så få meldinger;-)men nå er den tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

november 2004 fikk jeg prinsen min!så artig å se så mange byåsinger.hvem vet?kanskje vi vet hvem hverandre er;)tihi. har du alltid bodd på byåsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alltid bodd på byåsen ja...bare skiftet litt adresser underveis! du da? hehhe,kanskje gått på nyborg/åsveien/sverresborg skole du da eller? der gikk hvertfall jeg mine barndoms år;-) nå bor jeg litt lengre opp,på hallset..hehhe,kan ikke flytte så langt unna barnevakt vettu;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på Byåsen og Ugla jeg:)Bor ikke langt unna besteforeldre vi heller nei!Må finne noe større no som vi blir fire,men skal holde meg til Byåsen.Bodd lenge på hallset da?Vi bodde der det første året etter jeg fikk sønnen min....Bor nå ved Granåsen.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det helsestasjonen på Byåsen ligger? Jeg har fastlege i en annen kommune enn Trondheim, men jeg ønsker jordmor her på Byåsen. Dette er vel mulig? Må kanskje bytte fastlege da? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !Helsestasjonen på Byåsen er på Dalgård Skolen.Det finnes ingen jordmor der,men du kan gå til jordmor i midtbyen:)Tror ikke det spiller noen rolle hvilken fastlege du har!Du har forresten helsestasjoner på Byåsen Skole/Nyborg og hallset og...tror jeg.-Ble mye "tror jeg" her nå..:)Men jeg vet at det ikke er noen jordmor her oppe.Da må du til byen eller kolstad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hallset har hvertfall helsestasjon rett over migosenter...der går vi:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar...er det jordmor på hallset helsestajon da prøvekluten? eller må du til byen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må nok til midtbyen helsestasjon ja...så vidt meg bekjent så er det ingen jordmor i byåsen distrikt..råder deg og til å ringe fortest mulig om du vil ha jordmor..er ikke så mange av dem i trondheim som tar imot gravide til samtale virker d som...da jeg fikk 2.mann fikk jeg beskjed om at hvis jeg ønska jordmor,så måtte jeg sette meg på ei liste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at babyen har kommet, er det da slike grupper der man snakker om utvikling starter? Eller finnes det ikke slike grupper i trondheim? er man alene hver gang man er hos jordmor? mange spørsmål her, men jeg lurer bare... Skal dere alle sammen gå til jordmor, eller blir det kun fastlege dere går til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen har kommet,går man på kontroller på helsestasjonen.Man er flere i en gruppe,og helsesøster snakker om utvikling o.l. -Når man er til jordmor i svangerskapet tror jeg kanskje man er alene noen gang,og som gruppe innimellom.Da jeg gikk med førstemann gikk jeg kun til fastlege så jeg har ingen erfaringer med jordmor,men ønsker denne gang å dele kontrollene mellom lege og jordmor.:)

god helg!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...