Gå til innhold

skravletråd for oktobertrøndere!


prøvekluten+3små

Anbefalte innlegg

hehhe,da starter jeg da...håper flere henger seg på her!

dame på strax 25 her,bor på byåsen med to herlige gutter på 2 og 4 år,samt mannen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg igjen, i 30åra og bor i Trondheim. Holder meg anonym en stund til desverre, men skal nok røpe meg litt mer etter hvert! ;) Det er folk fra jobben jeg er mest redd for at skal ferske meg her inne, jeg vil gjerne bestemme selv når jeg skal slippe bomben der! Spent på hvordan reaksjonene blir...

 

Reaksjonen fra familie og venner er jeg ikke så spent på, tror alle kommer til å juble uhemmet. Første barnebarn på ene siden, andre barnebarn på andre siden. Må bare bli en deilig bortskjemt baby av det! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tneker litt på det med jobben jeg og ja...særlig siden jeg ikke har jobbet der så lenge..derfor har jeg laga meg et nick som ingen kjente kan kjenne meg igjen på:-)så får man heller røpe litt mer når katten er ute av sekken:-)

nårtid hadde du termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt i slutten av oktober. Fant ut denne uka at vi hadde truffet blink, så det er ganske ferskt for oss ennå...!

 

*Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har litt sånn uregelmessig mens og lange sykluser,så i følge min beregning her på barn i magen med å ta utgangspunkt i lengst mulige syklus,så har jeg termin den 13..stemmer utregninga hos legen blir det rundt den 8..kan bare ikke vente til UL så vi får en mer eksakt dato

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.Jeg er 25år, bor også på byåsen.. blir artig å ha et treff på St.Olav om 8 måneder..jeg har termin ifølge barnimagen, 8.oktober!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eyh! er du fra byåsen og eller?kanskje vi kjenner hverandre uten å vite om det:-D

blir kjekt å kanskje få til no sånt som en trilleklubb da...hvor p¨å byåsen holder du hus da?hallset/munkvoll her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg bor også på byåsen! Har en sønn på 1 1/2 fra før. Holder til ved Havstein jeg... Helsestasjon på hallset. Kan jo bli en fin gjeng her oppe ser jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe,helsestasjon på hallset her og gett...åssen helsesøster har dere gått til?tjihi,kanskje vi blir i samme barselgruppe!

nårtid har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Mange fra Byåsen her ser jeg... Holder til på Kolstad vi! Det hadde vært morsomt med noen treff etter hvert, når hemmeligheten røpes utpå våren!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når offentligjør dokker den store nyheten da? Slår om te trøndersk her æ no:) Hadde en plan om å drøye te uke 12, men lure på om æ greie å hold mæ så læng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehhe...hadd en plasn...å da si æ HADD en plan...om å grei å hold de te etter ul i uke atten,men så e man jo invitert på et knippe innfløttarfesta å sånn i april,så spørs om ikke katten kommer ut av sekken da..men foreløbig veit bare noen få venninna..vil liksom ha de litt mer bekrefta før æ går ut med den gledelige nyheten...så hvertfall etter UL i uke tolv ska æ greie ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jæ va t lægen i går og spurt om når d e liksom vanlig og trtkt å si at æ e gravid t både familie og omverden. Hu anbefal å vente til etter UL, som blir i uke19-20. Eh..har itj hørt så læng før, liksom 12 ukers grensa.. Hu ment at d va endel som kunn oppdages på UL. Litt i villrede.. tenkt å fortelle en veninne neste uke, er da i min 9.uke..Noen komentarer?*hilsen litt frustrert frue*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du det vil æ virkelig si va å uro dæ VELDIG da! de vanlige e jo å si det når en e passert 12 uka...og om du e førstegangs og av normal str,så ska de no kanskje no te å grei å holl de skjult så lenge da...magan vokser jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brr...mitt verste mareritt har kanskje begynt å vise sitt stygge ansikt!

va sp kvalm æ va helt nummen i mårrest...men kreka mæ på jobb gett..å me masse cola gikk no dagen på et vis..*glææk*

....å æ som ikke like cola en gang:-O

trudd a virkelig æ sku slippe unna æ,no som æ hadd greid mæ te inngangen av uke 8 uten..buhuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må no innrøm at vi har fortalte det te alle 4 besteforeldre, et vennepar og en venninne... :) uke 5+2 her da.. men det e alle folk æ hadd ønska mæ støtte fra om nå skull vær gæli, så vi syns det va helt greit! Så va det jo kjempestas å fortelle!! :) Alle e jo klar over kor tidlig det e, og at my kan jo skje enda..

 

Fortsatt e det bare ømme puppa som merkes her, lure litt på når den kvalmen ska kom..? Høre jo at det e et godt tegn på at graviditeten går som den ska! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*grøsse* håpe for dæ at du slepp ass...ser ut som æ ska bli å plages her asså..7+3..trudd faren for kvalme va over æ da da men...den gang ei!å ikke bare på mårran,men te alle døgnets tider om æ ikke spise akkurat nok,hverken for lite eller for mye...blæh..

 

hehhe,bare min mor som veit her enda,mendet var fordi ho avslørte mæ da æ lurte på mæ en uvi for å være med på fest*knegge* åsså veit en del av venninnen det...bli som du si,de kommer uanz te å måtte være der om no sku gå gale så..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E det nånn av dokker som har tatt kontakt med helsestasjon/jordmor? høre at en bør vær tidlig ut her i trondheim hvis man ska vær heldig å få... Kor langt på vei må æ vær før æ ringe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja d har æ å hørt..har ikke tatt kontakt,og kommer nok sikkert ikke til å gjøre heller...føler ikke æ har tid æ..nok med legekontroller...men nå er jo dette min gang nr tre da,så lurer jo ikke på så mye sånnsett..men va æ dæ ville æ ringt me en gang æ:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til jordmor rett etter første time hos legen (ca uke 6) for to uker siden, skal ikke på møte før i slutten av mars, kom med på septembergruppen jeg, siden jeg syntes det var så lenge til møtet for dem i oktober (midten av april)

Er nok sikkert lurt å være tidlig ute.

Først skal man ha en slags gruppetime, og så får man enkelttimer etterhvert, men det blir ENTEN lege eller jordmor (man velger helt fritt selv) Så det blir ikke mer kontroller selv om man velger å gå til jordmor, bare en person som har litt bedre tid til deg, og kanskje vet litt mer om hva du går igjennom, pluss at det nok er lurt å være med på fødselsforberedende kurs, og omvisning på sykehuset. :) Iallefall for meg som er førstegangs. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...