Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forresten, Livemor...

Så spennende da!

Man trenger absolutt ikke ringer for å gjøre slikt! Sambo gikk ned på kne til meg i oktober, og han hadde blomster og kort - og seg selv. Ringer kjøpte vi sammen etterpå, og det funka meget bra for meg :)

Ang. dato.. Du kan da fint gjøre det idag. Hvis du synes det blir litt dumt med Valentins dag, så kan du jo gjøre det i morgen eller en annen tilfeldig dag. Gjøre en vanlig hverdag om til en spesiell dag... :)

Lykke til!

Forresten, så kan det virke som pcen vår må sendes inn til reperasjon igjen.. blæh. Har hatt den inne 3 ganger før, til sammen. Ulike problemer hver gang. Den sliter litt med strømtilførselen, den faller ut innimellom. Selv om kontakta er i. (Vi har laptop)

I så fall skal jeg skrive her på forhånd og fortelle at jeg blir uten pc, sånn at dere vet om det før det skjer ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det svaret mitt kom for sent gitt...

Gratulerer så masse!!!! :)

Vi skal også gifte oss i september, så morsomt at dere også skal det :D (men ikke samme dato)

Fortell oss mer da! Gjorde du det som du skrev over? Hvordan reagerte han? Hvor skal bryllupet være? Fortell fortell :D :D :D

Skrevet

hehe...Joda, jeg bestilte stor blomsterbukett med kort, og skrev der: "Kjære J... Happy valentine, håper du får en fin dag selv om natta var hard! Det er tøft med småbarn. Trosser merkedskreftene og sender blomster og et lite spørsmål: "Vil du gifte deg med meg?" Svar når du er klar! Klem fra Tone Irén Ps. elsker deg...

SÅ VAR DET JO BARE Å VENTE! :-)

Litt over ett kom det plutselig på msn'en min: JA, vil du gifte deg med meg 090909?????? (han fant ut det var en onsdag, så da ble det 190909) Så det ble frieri på begge to :-)

Var litt stilig at han svarte på msn, høres nok litt teit ut for andre. Men da jeg ble gravid var jeg så forfjamsa og tullete i hue at jeg serverte nyheten over msn mens han satt i studiio ;) Skikkelig dårlig gjort.. :-) så nå er alle de store nyhetene i livet vårt logga på msn.. of.. hehe.. :-)

Skrevet

Gratulerer så mye, meg lille live! Syns det var et riktig flott frieri, jeg;-)

Skrevet

hehe

Gratulerer igjen!! såååå koselig da :D

La forresten først nå merke til årstallet.. nå i sept vi skal gifte oss. Men sept er bra måned ja :D

Skrevet

Takk takk begge to ;)

Ja, nå blir det spennende fremover. ; Har to og et halvt år på å planlegge greiene nå så.. ;)

Skrevet

Gratulerer Meg og lille Live!!! Så koselig :o) Det var et flott frieri! Hadde jeg vært litt tøffere skulle jeg fulgt ditt eksempel...men det får bli en annen gang :o) Kos dere med planlegging til den store dagen!

Skrevet

Kos dere ikveld med feiring av forlovelsen da :D

Og lykke til med bryllupsforberedelser hehe :)

Jeg må finne meg en kjole til sommeren, jeg... hmm... gruer meg hehe

Skrevet

rødhette: Er litt rart at vi skal begynne med det nå.. of.. godt det er to år til jeg skal lete etter kjole.. hehe... litt tid å forme kroppen igjen på.. :-p

Lykke til i letingen, moro å lete etter brudekjole da. Mer moro enn å lete etter pene gravidklær hvertfall :-) Tusen takk, får se hva vi gjør ekstra utav det :-)

Skrevet

Hehe, tror jeg på...

Vi skal reise utenlands og gifte oss i ei sjømannskirke. Drar alene, bare vi tre. Så blir ikke store forberedelsene her...

Skal heller ikke ha vanlig brudekjole, men finne en pen hvit/lys kjole som passer å bruke :) Synes det er så vanskelig å finne kjoler.. er så mange med stropper og/eller dype utringninger, eller andre typer kjoler det det ikke er bare-bare å ha på bh. Og bh må jeg jo ha! Og jeg må ha plass til puppene inni kjolen også, gitt.. hehe... Og sko må jeg vel også ha som passer til.. huff, ENDA værre hehe :)

Skrevet

GRATULERER til meg&lilleLive !!!!!!!!

Skrevet

Åå... det har jeg også lyst til.. men samboer er ikke så stor fan av den planen tror jeg :-) Men kanskje han kan smøres om man skremmer han med at jeg vil ha stoooort dyyyrt bryllup? :P

Jeg kikka på bruktmarked for kjoler nå.. går det an å skrive noe mer vittig enn: Nydelig brudekjole, brukt en gang.. hahaha.. hvorfor skriver folk sånn? Man forventer sånn sett ikke at en brudekjole er godt brukt.. hihiii. ler meg skakk.. hehe

hehehee... of... er sånn kjolebutikk her, men det er jo lagt fra deg da. Lillehammer, de selger masse nydelige selskapskjoler i alle varianter, farger og former. De har mange aldeles nydelige kjoler, alt fra helt enkelt til brudekjoleliknende :) Men det hjelper jo lite :-)

Skrevet

Finner jeg ikke noe i området her, får jeg ta en tur til Lillehammer da ;)

Men de har en sånn butikk i Lillestrøm også, har jeg sett. Spørsmålet er bare hva det koster.. Har ikke lyst å bruke for masse penger på en kjole heller. Men skal da vel klare å finne noe. Tenkte vente fram mot sommeren, tenkte at butikkene har vel mer av lyse kjoler da. Og da har jeg dessuten bedre råd, når ferie- og skattepenger kommer ;)

Sambo og jeg hadde prata om det før vi forlova oss, om å gifte oss på den måten når den tid kom. Så vi satte oss ned den dagen vi forlova oss, og kikka på nettsidene til sjømannskirken for å begynne vurdere hvor vi skulle gifte oss hehe.

Skulle tro at mannfolka eg. var mer heltente på den idéen enn oss jenter, sånn egentlig, for da slipper de jo enklere unna hehe

Skrevet

og til de som lurer på det med fargen på spedbarnsavføring... jeg lurer også!!! Det er jo helt umulig å få vekk de flekkene... og hvordan kan det bli sånn farge i utgangspunktet, de eter jo bare melk og den er hvit?!?!? Og en annen ting - hvordan i all verden kan en så liten kropp produsere SÅ mye drit egentlig???

Skrevet

Her ligger du vel på alt fra tusenlappen til svindyrt tror jeg.. :-)

Ja, ikke sant. Her i gården tror jeg det er mer dårlig samvittighet ovenfor familien. Men jeg kunne godt tenke meg å dra bort, gifte oss, og så bare ha en liten markering hjemme etterpå. Skal nok begynne smøring allerde nå. Paradisreiser eller hva de heter, har en glimrende greie med det der å gifte seg borte. Man kan enten reise alene, eller med hele hurven :-) http://www.paradisreiser.no/cms.cfm?nPageNo=2927 Det der er absolutt noe jeg kunne tenkt meg.. :-)

Ka-ping: tusen takk :-)

Skrevet

Hehe....det kan du si ka-ping :o) Eller som i vårt tilfelle...hvordan kan en som spiser så mye produsere så utrolig lite drit?! Snodig at det kan være så store forskjeller på de små, og at alt er normalt.

Skal jo snart i 70 års feiring hos svigerfar, så jeg hadde dusjet og ordnet meg, men heldigvis ikke pyntet meg...for nå er jeg full av skikkelig surgulp - klær og hår...så var det å vaske håret på nytt :o) Gleden med små gulpebarn! Og uansett hvor stor klut jeg har, treffer hun alltid der jeg ikke har den - så typisk :o)

Skrevet

Ja, hvordan kan de produsere så mye drit?!?!

Og hvordan kan sånne små søte babyer lage såååå høye lyder også?!?! hehe

Livemor, du kan også ta en titt på www.sjomannskirken.no hvis du vil finne ut hvilke steder det er sjømannskirker man kan gifte seg i. Tror også de har oversikt over hvor man kan gifte seg i den norske ambassaden.

Skrevet

det ,est utrolige er at ut av et par celler fra lille, gamle, tjukke meg og et par fra store, skjeggete gubben min, så er det blitt produsert to usannsynlig skjønne små jenter... åssen går det egentlig an?

Skrevet

Gratulerer masse meg og lille live:)

Veide forresten Snuppa på badevekta i dag og hun er blitt 5 kilo:)

Skrevet

Har noen av twilightbabyene favorittside? Sigrid ligger nesten alltid med hodet til venstre når hun ligger på ryggen. Jge har egentlig ikke tenkt så mye på det, men nå har hun begynt å lene hode og rygg mot venstre også når hun holder det selv. Vi prøver å tvinge henne til å bruke høyresiden sin så ofte det lar seg gjøre. Jeg bærer henne på høyrearmen når hun har hodet ut, har bygget opp sperre på venstresiden i sengen osv. Satser på at hun klarer å fikse dette selv, hvis ikke må jeg få henvisning til fysio. De kan jo tross alt bli varig skeive i ryggen av det:/

Skrevet

Favorittsiden er mot lyset ;)

ka-ping, sant nok, de små gullene våre er noen mirakler...

Men den der store-stygge-delen er jeg ikke helt med på, og nå kan jeg jo uttale meg også ;)

Skrevet

Ka-ping: jeg går god for at du er alt annet en stor og stygg:) Du er ei nydelig og sexy jente:) (klarer ikke bruke dame/kvinne)

Rødhette: Glemte å si at det var bra du fikk så konstruktive råd på helsestasjonen:) Det er ikke alle som får det:/ Håper de har den effekten de skal.

Her skjedde noe merkelig da jeg ammet henne. Etter å ha ligget ved puppen i 5-10 min kom det plutselig en masse melk ut av kjeften hennes. Har vel aldri skjedd her i huset at hun ikke har klart å svelge unna?:) Hehe. Jeg tar til meg alle gode tegn og ignorerer de kjipe:)) I tillegg sover hun nå på pupp alene. Det er vel og merke bare 2 timer siden hun slukte 100 ml mme, men hei, hun er fornøyd på pupp:)

Skrevet

Hey - gratulerer, Hanne :) Høres ut som om jentungen fikk masse melk!

Knøttemor har også favoritt-side, hun legger seg til venstre. Men det har faktisk bedre seg litt etter vi ble obs på det - har vært bevisste på å gi henne mye stimuli fra høyre så hun blir tvunget til å snu hodet den veien selv, og det ser altså ut som om det har hjulpet litt.

Prosjekt sove-i-egen-seng hadde sin første runde inatt forresten! Kl 23 begynte vi stelling og kveldspupping. Knøttemor ble lagt i sprinkelsenga på mamma sin side av senga, oppi voksiposen sin selvsagt, ca kl 2330. Jeg og gubben var litt treige og la oss ikke før 0030, da lå Knøtemor og sov søtt. Hun våkna 0545 for nattmat, og ville ha mat igjen da vi sto opp begge to kl 0830 for å ta morras-stell og levere storesøster i barnheagen.

- det må da kunne beskrives som en foreløpig suksess, eller hva?

Skrevet

ka-ping: gratulerer med vellykket prosjekt:)

Her i heimen har prosjektet vært vellykket, men vi hadde et lite tilbakefall i går:/ Hu sovna til slutt, men det måtte 30 minutter med kos til før hun slutta å skrike og klage. Men, men, noen tilbakefall må man vel regne med. Vi har holdt på i ei ukes tid, og hver kveld har hun vært våken, men søvnig, og sovnet alene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...