LilleStjerne Skrevet 8. februar 2007 #51 Skrevet 8. februar 2007 Bruker vaskeservietter fra euroshopper (når hun har bæsjet) som jeg bløter med vann. Ellers tøykluter og vann. Alle jeg vet om med babyer bruker også kluter med vann så du er ikke alene om det.
Fjusa Skrevet 8. februar 2007 #52 Skrevet 8. februar 2007 Bruker alltid bare gaskluter og vann hjemme. Bruker våtservietter hvis snuppa bæsjer når vi er borte.
*1D* Skrevet 8. februar 2007 #53 Skrevet 8. februar 2007 Mesoft og vann her også, en "uvane" som de kalte det på Nise som er der jeg plukket opp den vanen:) Våtservietter brukes på tur, men ser jo at vi like greit kan ta med kompresser da også. Jeg føler ikke man blir ren av våtservietter, klarer ikke bruke de selv på tur feks. Men desinfiserendeservietter liker jeg da, men de er ikke noe særlig til babystumpen da.
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 8. februar 2007 #54 Skrevet 8. februar 2007 Bare vann og klut her i gården Utenom noen få ganger hvis bæsjen er litt vanskelig å få bort.. da tar jeg litt babyline olje på kluten..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2007 #55 Skrevet 8. februar 2007 Jeg bruker bare vann og klut. Kjøpte en boks med våtservietter uten parfyme, men den er nesten ikke brukt. Kun i nødtilfelle som når jeg må bytte om i vogna ol. Alle andre steder er det vann og vi klarer oss.
Tonje og Litjklompen <3 Skrevet 8. februar 2007 #56 Skrevet 8. februar 2007 Jeg bruker oxo bare klut og vann, men dersom det lukter så bruker jeg litt natusan såpe.
animal Skrevet 8. februar 2007 #57 Skrevet 8. februar 2007 Jepp, jeg bruker bare vann og klut. Hvis avføringen er litt gjenstridig tar jeg på litt olje (sjelden), også har jeg hjmmemekka våtservietter til å bruke "på tur". Jenta vår får utslett av butikk-kjøpte våtservietter.
Pigen. Skrevet 9. februar 2007 #58 Skrevet 9. februar 2007 Her er det klut og vann også. Jeg har atopisk eksem, så fingertuppene mine tørker ut med en gang jeg bruker våtservietter på henne, uansett type. Så her er det klut og vann som gjelder, for jeg vil ikke "utsette" henne for våtservietter når jeg ikke må. Men jeg har en pk i stellevesken i tilfelle krise, at vi må skifte i feks bilen eller andre rare plasser uten vann. Vårserviettene vi hadde kjøpt inn. har mannen i huset brukt på henda for å fjerne olje og maling og slikt. Supert til det. hehe. (i ammetåka da vi kom hjem fra sykehuset ba jeg han om å handle, og hver gang stod våtservietter på listen. Han synes jeg hadde enormt forbrukt av det....men vi brukte det jo ikke... Så han har i garasjen og på verkstedet sitt enda.. og nå er snuppa ti mnd!!)
HMS *endelig mamma* Skrevet 9. februar 2007 #59 Skrevet 9. februar 2007 Bruker bare vann og klut, ja. Det hender når vi er "på tur" at vi har med oss en pakke med våtservietter i bagen, men forsøker å stelle på steder der det er tilgang på varmt vann, og det er det jo stort sett over alt. :-)
hårsår Skrevet 9. februar 2007 #60 Skrevet 9. februar 2007 Jeg bruker også bare vann og klut når jeg steller jenta mi, så du er nok ikke alene. Har kjøpt en pakke våtservietter uten parfyme til turer ol. men bruker den nesten aldri. Jeg væter som regel en klut og legger i brødpose som jeg kan bruke i stedet.
mai mammaen til to Skrevet 9. februar 2007 #61 Skrevet 9. februar 2007 vi bruker klut og vann når vi vasker... har også sånne libero engangs kluter som jeg tar vann på... når hun har på zinksalve på så tar jeg på litt olje sånn at det går lettere vekk...
Gjest_1001 Skrevet 9. februar 2007 #63 Skrevet 9. februar 2007 Bruker vann og klut ;-) Innimellom kjøper jeg de mesoft kompressene, men det er jo akkurat som en engangs gas klut. Bruker våtservietter når vi er ute. Men kun når han bæsjer. Om vi er ute og det er tissebleie tar jeg bare på en ny bleie. Gjør ikke noe det så lenge han vaskes godt morgen og kveld!
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #65 Skrevet 9. februar 2007 Bruker også klut og vann. Tar bort den verste bæsjen med dopapir når jeg er hjemme. Hvis det er mye som sitter igjen bruker jeg mesoft kompresser og vasker det verste bort, så slipper jeg å vaske bæsjekluter så ofte. Har en pakke våtservietter i stelleveska, men den har jeg hatt i syv måneder nå, hihi, har ikke brukt mye penger på det nei. Har alltid vanlige kluter med som jeg kan bruke hvis det er vann der jeg er, og det er det som regel.
*84*-Lykkelig 2-barnsmamma :) Skrevet 9. februar 2007 #66 Skrevet 9. februar 2007 Bruker vaskekluter og vann, vi:) Våtservietter ved bæsjebleier, ved tissebleier så vasker jeg med klut og vann etter behov, fast morgen og kveld.
*to prinsesser* Skrevet 9. februar 2007 #68 Skrevet 9. februar 2007 Bruker vann og klut!! Er det bæsj, tar vi lillemor under vasken og skylder stompen!! Bruker litt sebamed hudpleieolje hvis det er bæsj!! Har med kluter i stellevesken, og små poser som jeg kan legge de våte klutene i. Har også liggende noen mesoft kluter hvis det skulle være mye bæsj på tur feks!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå