Gå til innhold

Hvor mange bruker bare vann og klut til vask av babyen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv 4 barnsmor og har alltid brukt vann og gaz kluter til vask av barna mine.Kok vasker klutene så de kan brukes til alt.

Bruker bare en sjelden gang våt servietter.Har selv prøvd våt servietter og tåler de ikke.Har sensitiv hud både jeg og barna mine..Uansett, føler jeg nesten er "alene" om å bare bruke klut og vann..Så derfor spør jeg.Er det flere som gjør som meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør som deg vi hvertfall..

Skrevet

Hei. Vi bruker også bare gaz kluter og vann. Til de skikkelig grisete bleiene, har vi engangskluter i papir, men de skal også bare fuktes i vann, så det er ikke noen ekle stoffer i dem. Har en pakke våtservietter i stelleveska sån i tilfelle rottefelle, men vil helst ikke bruke de.

Skrevet

Har bare brukt vann (ok, våtservietter to ganger i løpet av ti måneder...) til vasking, vasker stort sett bare stumpen under rennende vann og tørker med en klut. Ansikt og hender bruker jeg også bare vann og klut. Virker som det holder i massevis!

Skrevet

Jeg bruker kun vann og klut eller vaskeservietter (euroshopper!).

Bruker kun våtservietter når vi er ute. Liker ikke de for det er så mye tilsatt... tenker på atopisk eksem o.l. kan jo forårsakes av våtserviettene - så lenge leve vann og klut!!!!

så du er ikke alene!

Skrevet

Jeg bruker kompresser og vann hvis det teller...

Skrevet

Bruker klut morgen og kveld. Når bæsja så bruker vi først våtservietter for å ta det værste så klut :-)

Skrevet

bruker kun våtservietter når vi er ute på besøk/kafe osv..

hun blir sår med en gang :(

Skrevet

Jeg bruker også bare klut og vann... liker ikke våtservietter jeg.. har de i stellevesken, men blir skjelden brukt....

Skrevet

Jeg gjør det. Har gjort det med alle mine. Har ikke våtservietter når jeg er ute heller. Det finnes jo vann overalt :-) Så jeg gidder ikke bruke penger på våtservietter da :o)

Skrevet

Vi har aldri brukt klut. Hvis hun har bæsjet fjerner vi det verste med våtserviett og vasker med rent vann etterpå.. og har hun bare tisset vasker vi bare med vann i vasken. Men hvis du ikke vil bruke våtservietter kan du jo bruke mesoft kompresser.

Skrevet

Her brukes det også vann og klut, kun våtservietter når vi er på tur.

Skrevet

jeg bruker vann og gassklut hjemme, og så bruker jeg de der til libro og vann når vi er ute ikke våtservietter da.

Skrevet

Bruker bestandig klut og vann. Har egne myke kluter til han da. Er det bæsj bruker jeg litt såpe.

Skrevet

her bruker vi vann og klut:)

har våtservietter i stellebagen som vi kun bruker på tur:)

Skrevet

Bruker vann og klut. Har hun bæsjet tørker jeg med våtservietter først.

Skrevet

vann og klut her. men våtservietter når vi er ute og når han bæsjer.

Skrevet

våtservietter kun når vi er ute på farten, og dersom det er en skikkelig besjebleie, da tørker vi av med våtserviett først, og vasker etterpå. Vi bruker våtservietter uten tilsetningstoffer og parfyme..

Så det daglige stellet er det vatn og klut som duger her i huset. Føler at ho blir mye reinere av det og. Men det kan jo bare være innbilning. Vasker av og til med litt olje og.

Skrevet

Jeg bruker vann og klut. Til bæsjerompa bruker jeg først noen Mesoftkompresser dynket i vann og avslutter med en klut. Vet ikke helt hvorfor jeg avslutter med klut, men. Innbilder meg det blir renere da. I dag måtte jeg faktsik ta litt såpe på kluten for det stinka av rompa hans etter vask.. Hva har jeg spist som gir lillemann _den_ bleia?? Hehe. Har en pakke våtservietter på "vågastyr".

Skrevet

Vi bruker også bare vann og klut. Vi har en pakke våtservietter i stelleveska, men bruker de helst ikke. Jeg synes våtserviettene legger igjen et litt ekkelt lag på rompa slik at den ikke føles helt ren.

Skrevet

Jepp, bruker engangsvaskekluter og vann.

Har våtservietter i stellebagen som brukes en sjelden gang.

Skrevet

Jeg bruker å vaske i vasken på baderommet, under rennende vann

Skrevet

jeg HATER våtservietter.. vi har hatt det på tur i bhg av og til og jeg føler jeg ikke får det rent, uten å bruke hele pakka, og føler jeg får bæsj over hele meg og ungen.. æsj, nei, det funker ikke for meg, men de som vil bruke det må jo for all del det.... bruker vanlig myke babykluter med vann, evt såpe noen ganger. er det mye søl og bæsj, evt på tur, bruker jeg slike libero engangskluter.. skal jeg en plass jeg er usikker på om jeg får tak i vann, legger jeg dem bløte i en pose og tar med slik.. veldlig greit!

Skrevet

Med første jenta mi brukte jeg mye våtservietter. Men aller helst bare vann - og enten kluter eller bare spyling under vasken når stumpen trengt vasking. I fjeset - nesten bare klut+vann.

Denne gangen har jeg kutta ut våtservietter helt, jeg bruker Mesoft engangs gaskluter som jeg fukter med vann. Genialt, og bra for barnet :)

ps: mye sensitiv hud her i gården også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...