Gjest Skrevet 26. februar 2007 #101 Skrevet 26. februar 2007 Zoomer: så kjedelig at du må gjennom dette her. Hvordan har det gått utover dagen? Loise: hvooooor er du????? Jeg driver og grubler noe over denne undersøkelsen jeg skal på i morgen. Jeg tenker egentlig bare positivt, for jeg er vel ikke en av de som må ligge rett ut de siste to månedene av svangerskapet? Vel, om et døgn vet jeg mer. Også litt spent på hvordan lillebror ligger. Jm sa han ligger langt ned, men det spørs jo om det er rumpen eller hodet som ligger ned da... jeg vet jo at han kan snu seg enda hvis han skulle ligge med rumpa ned, men han har ligget på samme måte i flere uker nå. Jeg var innom jm i ettermiddag og hentet et skriv jeg skal ha med på føden i morgen. Hun har der nevnt at jeg har et SF-mål på 27 cm nå. Lurer litt på hvorfor. Mener hun at det er lite liksom? Det ligger nederst på det skraverte feltet. Jeg er 31+6 i dag. Jeg gir beskjed etter undersøkelsen i morgen, jeg regner jo med at jeg får komme hjem. Jm sa at jeg må ringe henne i morgen, samme om jeg var hjemme igjen eller ble værende på føden. Hallo???? Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. februar 2007 #102 Skrevet 26. februar 2007 Ja, Loise - Hvoooooor eeeeer du? HypoThyr og jeg begynner å bli litt bekymret, men samtidig spente på om noe har skjedd... Fikk skikkelige mensensmerter i løpet av dagen i dag, men har ikke begynt å blø som gyn sa jeg kom til å gjøre. Dersom jeg ikke har begynt å blø til i morgen ringer jeg henne for å høre hva jeg skal gjøre videre, for synes det er lenge å vente hele fire uker til neste kontroll. Det er litt merkelig, for da jeg sa hva som hadde skjedd til mannen min sa han: Ja, men du har jo flere ganger sagt at du har mensenvondt i magen og at du blir sur dersom du får mensen igjen så kjapt etter fødselen. Har jo ikke tenkt så mye over det, men dersom det virkelig er "rester" der inne er det jo ikke så rart at jeg har hatt vondt i magen. HypoThyr: Krysser fingrene for at alt er som det skal på kontrollen din i morgen. Legen min hadde også tenkt til å sende meg til ul pga lavt sf-mål, eller ikke lavt men lite stigende, men så plutselig begynte målene mine å øke igjen (+ at jeg var inne til ul med prosjektet jeg var med på og så der at alt var ok). Litt rart at jordmor ville at du skulle ringe henne samme hva som skjer i morgen, men kanskje hun rett og slett er bekymret for deg og ønsker å få en oppdatering? Nå skal jeg snart ta en ibux og et par paracet (som etter fødselen), for tror ikke jeg får sove med de magesmertene jeg har nå. Får håpe det skjer noe med kroppen min i løpet av natten, for synes jeg har hatt nok komplikasjoner etter fødsler før (fikk jo livmorbetennelse etter fødselen til Isak). Loise - nå sender jeg deg snart en sms for å mase litt... Vil så nødig mase egentlig, men snart tar nysgjerrigheten min overhånd ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #103 Skrevet 27. februar 2007 Heisann jenter.. *rødme* Beklager at jeg har gjort dere bekymret/veldig nyskjerrig.. Jeg er her enda jeg,, MED mage altså.. hehe Jeg har bare vært så opptatt i helgen.. Mannen jobbet ekstra-helg og jeg orket ikke ha Carina alene hele helgen.. Så jeg dro likesågodt ut til mine foreldre og overnattet der i helgen... Og så glemte jeg BIM i går,,, Men nå er jeg her igjen. Psst: Zoomer, du står på nå-skjer-det-noe-sms-listen min i tillegg til Kirsty.. Så når noe er i gjære får du vite det også,, og kan sladre direkte til HypoThyr her på tråden for meg. Foreløpig ser det veldig ut som at lillebror hører på meg - at jeg klarer å knipe igjen til mars.. Jeg hadde en omgang med kynnere i 4timer natt til søndag. De kom med gjennomsnittlig 7 min mellomrom. Så jeg klarte ikke sovne i ren spenning for at dette skulle utvikle seg til noe,, men det dabbet av og jeg fikk sove resten av natten. Så nå er jeg 39+0 og venter i spenning på litt aktion.. Vi har fått hentet voggen og bilstolen nå, så vi er egentlig helt klare.. Mangler bare en kleskommode. Men det MÅ jo ikke i hus før han kommer.. .................... HypoThyr: så spennende med sjekk for deg i dag da.. Håper at hvis gutten din ligger i seteleie- at han snur seg til fødsel.. Som du sier kan han jo enda gjøre det! Jeg tror ikke små SF mål har noe å si, du ligger jo innenfor normalen, du fikk ikke stort barn sist heller og du er lang i livet så du har god plass å bære på.. Alt tyder jo på at dette SFmålet er normalt for deg.. Zoomer: lykke til med den falske mensen ,,, Håper det skjer noe og at virkningen av pillene blir som ønsket - at restene kommer ut...!!!! Masse klem fra en spent men enda ikke lei Loise *39+0*
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #104 Skrevet 27. februar 2007 Der var du ja, din luring;) Hehe. Nå holder han seg inne til mars, tenker jeg. Men da er det vel greit at han kommer også? Jeg er litt spent på undersøkelsen i dag. Våknet med skikkelige menssmerter i dag, både i magen og ryggen. Magen har blitt litt bedre, men ryggen er like vond. Blir litt sliten av å tenke på at jeg kanskje skal våkne sånn i enda 2mnd. Jeg tror også at SF-målet mitt er ganske normalt. På helsekortet har jordmor skrevet 26-27cm, og det er jo ikke kjempehøyt etter 32 fullgåtte uker, men så lenge det stiger hele tiden, så er det vel greit. Prematurde fødsler KAN visstnok skje hos en med hypothyreose, men nå er jeg godt regulert, så da skal jo ikke det ha noe å si. Men jeg vet mer om noen timer. Zoomer: håper det går bra med deg:) Klem (32+0)
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #105 Skrevet 27. februar 2007 Det høres ut som at 100% sykemld var veldig riktig for deg nå!! Sånn at du ikke overanstrenger mage/livmor nå som den driver og lager vondter for deg... Ikke nødvendig å kave på seg fødsel i uke32/33. Jeg er spent på hva undersøkelsen sier.. Kanskje livmorhalsen din holder på å flate ut litt,, da er det viktig å ta det med ro,, så du ikke får prematur fødsel... Klem ,, og gratulerer med 32 uker!!!
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. februar 2007 #106 Skrevet 27. februar 2007 Aha... Så der var du Loise... Ja, vi begynte å lure litt nå hehe.. Skal oppdatere HypoThyr så snart jeg får en sms ) I går kveld begynte jeg å blø bittelitt (sorry ekle detaljer) og ut kom en del som så ut som resten av renselsen, så får håpe det er den "resten" gyn snakket om. Menssmertene har i hvert fall gitt seg i dag, men det var såpass ille at jeg måtte ha smertestillende for å sovne i går kveld. Lurer veldig på hvordan det går med deg i dag, HypoThyr... Håper 100% sykemelding vil få vondtene til å gi seg, for det er jo ikke morsomt å ha det slik i to måneder til (jeg satser nemlig på at du ikke føder før tiden hehe). I dag skal jeg på kontroll med Eira, så det blir spennende å se hvor stor hun har blitt. Vi har begynt å slite litt med ammingen, for etter at hun har spist en liten stund begynner hun bare å skrike og vri seg vekk fra brystet. Har prøvd å ta henne opp og rape henne, og det fungerer av og til, men som oftest skriker hun bare videre. Skjønner at hun fortsatt er sulten, men tror hun sliter fordi melken kommer alt for fort ut av brystet, så hun klarer ikke svelge unna. Litt slitsomt å ha det slik, for da er det jo ikke gøy å amme andre steder enn hjemme... Hold oss oppdaterte, HypoThyr... og Loise - knip ett par dager til ) klem,
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #107 Skrevet 27. februar 2007 Zoomer: håper ammingen ordner seg, slitsomt når det blir slik. Loise: nå er det jo praktisk talt mars, bare et par dager til nå Ja, da er jeg tilbake. Og jeg fikk egentlig de beste beskjedene jeg kunne fått. Livmorhalsen er 3,5cm og lukket og lillebror har vært flink gutt og har lagt seg med hodet ned:) Min jm var nok litt bekymret for størrelsen, men han er helt fin, minus 6%. Skal tilbake om 4-5 uker for rutinekontroll på leie og tilvekst. Har snakket med min jm i dag og har fått ny time den 8. mars for en ammeprat. Det er jo bare 9 dager til, og jeg skal til lege 27. mars, så det blir jo endel kontroller fremover nå. Betryggende det:) Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 27. februar 2007 #108 Skrevet 27. februar 2007 Åh, så flott HypoThyr... Det var akkurrat slike nyheter jeg håpet på fra deg ) Var på helsestasjonen med Eira og hun har vokst: 4840 gram og 56 cm lang - hodeomkretsen var nå 38 cm. Ellers sto alt bra til med henne, så det er tydelig at selv om vi sliter med ammingen får hun nok mat.
Gjest Skrevet 27. februar 2007 #109 Skrevet 27. februar 2007 Zoomer: ser ut til at Eira liker melka di ja:) Det et godt det. Jeg har snakket med legen min nå. Skal prøve 2/3 sykemelding de to første ukene etter ferien. Skal prøve å få jobbet en hel dag en uke + en hel dag og 4,5timer en dag uka deretter. Så får jeg ny sykemelding etter det. Enten samme eller full sykemelding de siste to ukene før påske og perm. Jeg vil jo gjerne jobbe litt og måtte uansett ha jobbet noe hjemme fordi jeg må bli ferdig med hjemmesiden jeg lager. Så jeg prøver slik, det er jo bare å gå hjem hvis det ikke funker.
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #110 Skrevet 28. februar 2007 Dette er siste dagen av februar!! (8dager til termin) Jippi, jeg har klart målet mitt med å knipe igjen til mars!!!! Jeg har på følelsen av at lillegutt har tenkt til å vente endel lengre,, men innen 3 uker er han jo her,, tenker jeg,,(de MÅ da sette meg i gang hvis jeg går 2 uker på overtid?) Så jeg har jo ikke lenge igjen EGENTLIG..!!! Spennende... Gleder meg så enormt til å møte lillebror nå!! Klem .. *39+1*
Gjest Skrevet 28. februar 2007 #111 Skrevet 28. februar 2007 Loise: nå har du nådd målet:) Du må ikke bli for utålmodig nå da når vi går inn i mars i morgen. Veldig glad vi har kommet til mars jeg også, det er jo måneden før måneden for min del. Det kan jo bli mai før vi møter lillebror, men det tenker vi ikke på nå Nå har jeg vært og handlet mat og bleier. Slitsomme greier det... Jeg har fått avklart med sjefen at jeg skal jobbe en hel dag neste uke og litt over 1 1/2 dag uka deretter. Så får vi gjøre opp status etter de to ukene. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 28. februar 2007 Forfatter #112 Skrevet 28. februar 2007 HypoThyr: Jeg skal gjøre mitt beste på å ikke bli utolmodig.. Men jeg må si at jeg gleder meg masse til både å se babyen min og til å få kroppen min tilbake...! Ja, nå er vi straks i mnd før mnd din!!! Spennende... Lykke til med den vesle jobbingen du skal ha da! Vi har forresten kjøpt stor seng til Carina nå.. Hun skal få prøve den i natt for første gang.. På tide å få henne ut av sprinkelsengen nå,, Vi er spent på åssen det går, men hun har sovd på overnattingsbesøk på madrass på gulvet uten å reise seg etter hun er lagt,, så jeg er positivt innstilt.. *spent* Klem
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 28. februar 2007 #113 Skrevet 28. februar 2007 Loise: Stor seng til Carina høres spennende ut... Vi innser at vi kommer til å måtte kjøpe stor seg til Isak om ikke så alt for lenge, for Eira skal jo ta over sprinkelsengen hans. Tror det kan være sunt med et opphold før Eira tar over sprinkelsengen, for ellers kan jo Isak kreve sengen tilbake i sjalusi.... Hvis det virkelig ikke går å ha Isak i stor seng får vi prøve å enten ha Eira i reisesengen en stund, eller gå til innkjøp av en billig brukt sprinkelseng til (og så kjøpe ny madrass på IKEA til henne). Ja, nå er det søren ikke mange timer igjen til mars, så det virker som om du får ønsket ditt oppfyllt, Loise ) Jenter: Nå er vi oppe i over 100 innlegg på denne tråden også, så den begynner å bli veeeeldig lang. Har i den anledning tenkt til å starte en ny nå, så let og du skal finne ) klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå