Gå til innhold

Zoomer, HypoThyr og Loise sin skravletråd NY!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer, Loise. Vips så er det din tur, fødeklar og greier:)

Jeg er på jobb i dag, det ble til at sambo er hjemme med Nikolai. I dag hadde han gudskjelov ikke feber, men han er nok litt slapp enda og hoster en del.

Nå må det jobbes.

Klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har et gravidspm til dere...

Den siste uka har jeg kjent mest bevegelse nede i magen, og da mener jeg langt nede... De kraftige sparkene på sidene er liksom borte. Ikke tror jeg lillebror snur så mye på seg som han gjorde heller (kanskje naturlig pga plassen). Kan han ha lagt seg med hodet ned kanskje? Eller rumpa (skrekk og gru)? De siste dagene har jeg kjent hikkingen hans på akkurat samme sted, ganske langt nede på høyre side. Fått mer mensvondt også. Og kynnerne har tiltatt. Våknet av en i natt, det har jeg ikke gjort før. Egentlig ganske småsliten nå, merker jeg. Men jeg har jo ikke hatt de to avslapningsdagene denne uka slik jeg pleier.

Men litt skal det vel være også;)

Klem,

Skrevet

HypoThyr:

Han har sikkert lagt seg med hodet ned.. Man kan kjenne bevegelse der nede fordetom.. Når han snur på hodet eller beveger på armene og skuldrene.. Mitt knøtt har lagt med hodet ned siden uke 29 og han lager litt bevegelse der nede innimellom..

Og ettersom du er kommet til uke 30 vil du nok ikke få så sterke spark lenger... gutten begynner å få det trangene vettu.. Så det blir nok mere dytt og press fra nå av...

At du har mere kynnere og sånt nå kommer nok av at du har hatt en slitsom uke. Håper det roer seg når storebroren blir frisk og ting kommer i normal gjenge igjen...!!

Jeg har fått ny sms fra søsteren min..

Jenta ble født kl.05.45,, Hun var 2850gram og var 49cm lang.. En perfekt liten tullemor!!! Gleder meg til å besøke dem i ettermiddag!

Masse klem *37+2*

Skrevet

Så moro det blir med barselbesøk, Loise. Høres ut som ei søt lita tulle. Ble hun født til termin?

Nå skal jeg snart hjem, er virkelig skikkelig sliten i dag. Da blir det avslappende å komme hjem til en toåring som har blitt bedre og har endel oppspart energi. Hehe.....

Jeg skal til jm den 26., hun finner vel ut hvordan lillebror ligger da, tenker jeg, men han har sikkert lagt seg med hodet nå. Det kan virke slik.

Klem,

Skrevet

Tullemoren til søsteren min ble født 39+4 så det er jo nesten til termin ja.. bursdagen ble 15 feb og terminen er/var 20 feb.. Godt å få føde noen dager før tiden.. ;0)

HypoThyr:

Håper at Nikolai ikke tar helt kreftene fra deg når du kommer hjem fra jobb..

Klem

Skrevet

Loise: Gratulerer så mye som tante igjen!! Synes det er så flott med mms, så får man sett bilder av f.eks. babyer med én gang :o) Barselsbesøk blir sikkert kjempehyggelig!

HypoThyr: Jeg tror som Loise skrev at hodet til babyen din ligger nedover med tanke på at du kjenner hikking og slik der. Synd du har begynt å få vonde kynnere - kanskje en liten advarsel om at du virkelig må ta det med ro i sm-dagene dine. Det er i hvert fall bra at Nikolai ikke er syk lengre, så får du sm-dagene dine alene i neste uke :o)

Ja, føler at jeg har vært sprek både i går og i dag... Trilletur med to sovende barn i går og alt mulig rart i dag hehe. Var først hos fotografen en tur igjen (for å ta et par ekstra bilder av Eira og meg, for det var veldig få bilder av oss to sammen). Eira var ganske misfornøyd, så jeg håper bare at ett eller to av bildene ble brukbare + at hun klarte å tisse utover hele meg TO (!) ganger. Hadde egentlig tenkt meg videre på butikker osv med en gang etterpå, men fant for ut at jeg måtte hjem og skifte først. Da jeg var ferdig hos fotografen hadde jeg tre ubesvarte anrop, og selvsagt var det fra barnehagen med beskjed om at Isak har feber igjen. Nå er det ingen tvil lengre om at han egentlig ikke er syk, men kun får feber pga tenner (det kommer hele fire nye på en gang).

Mannen min dro hjem fra jobb for å hente Isak, for de hadde jo ringt han også - og siden jeg ikke hadde svart telefonen måtte jo han hente Isak. Vi kom hjem omtrent samtidig, så etter at jeg hadde gitt Eira litt mat (og begge barna sovnet) dro jeg først til postkontoret og hentet smokker med "Eira" og "Snuppa" på (ble kjempefine), var så innom KIWI (bleier), Barnas Hus (40% tilbud på parkdresser, så kjøpte en til Isak til neste år), XXL-sport (måtte ha ny fleece-bukse til Isak), vinmonopolet (kjøpte to sterk-øl til mannen min, for han elsker det) og til slutt nok en matbutikk. Mannen min var veldig fornøyd da jeg kom hjem med bilen full, for da hadde han lett sluppet unna en lang handlerunde...

Nå er jeg sliten - har begynt å lage hjemmelagde kjøttkaker, så får vel fortsette med det (trengte en liten pause). Isak sover på sofaen og Eira hikker på kjøkkenet (hører det helt bort hit i andre enden av leiligheten hehe). Ha en flott kveld jenter, og Loise - gleder meg til å høre hvordan det har gått med søsteren din og tulla hennes.

klem,

Skrevet

Zoomer: jeg bøyer meg i støvet. Jeg blir sliten bare av å lese om handlerunden din:) Er P&T`n god å trille eller?

Nikolai er nokså pigg igjen, så i morgen skal det nok bli passe masete her. Jeg tar han vel med på en handletur utpå dagen, tenker jeg. Han elsker å være på kjøpesenter, da er vi dyrebutikken og spiser bolle og koser oss:)

Jeg skal legge meg nå, hatt en del kynnere liggende rolig på sofaen i kveld og har vond rygg. Skal bli godt å få lagt seg.

Nattinatt,

Skrevet

Da har jeg vært på barselbesøk.. Jenta var såå skjønn atte.. Hun var 2850g og 49cm lang.. Kom ut på 7cm åpning for de hadde det travelt.. Siden hun ikke var så stor, og siden det er andregangsfødsel med kun ca2 år siden sist,, så gikk det fint.

Snuppa hadde navlestrengen 2 ganger rundt halsen nemlig.. Så det hastet litt.. Fødsel gikk fint ellers.. Raskt og fint..

Jenten skal hete Anna Aurora.. kjempesøtt navn.. Og det var så kos å se familien samlet i dag på klinikken. *rørt*

Jeg gleder meg til det er min tur...

I morgen er det legebesøk.. Skal til kontroll litt oftere nå, pga sv.forgiftningen sist.. Det setter jeg pris på :0)

Masse klem

37+2

Skrevet

Loise: meld i fra etter legebesøk da:)

Så fint navn snuppa har fått. Jeg ble litt ekstra glad ettersom hun har fått to navn som starter med lik vokal, for det har jeg nemlig på lista mi også, og jeg har vært litt usikker på om det er "lov". Et av disse er det navnet som er litt uvanlig, det andre er vi enige om.

Så godt at fødselen gikk bra tross 7cm åpning og navlestrengen rundt halsen.

Klem,

Skrevet

Loise: Så flott at fødselen gikk bra på tross av at det måtte gå litt kjapt. Vi tenkte en stund på Anna/Anne vi også, for oldemoren til Eira heter Anne Loise. MEN... det er to andre i familien som heter det også, kusinen til mannen min og svigerinnen min, så det hadde blitt litt forvirring tror jeg.

HypoThyr: P&T'en er kjempefin å kjøre - eneste jeg kanskje savner er en håndbrems til nedoverbakker, men det går jo fint uten. Litt smalt å ha både Isak, parkdress, voksipose m/lammeskinn nedi, men det gikk nå på et vis, og siden han sovnet og sov godt (frem til Eira vekket han med et skrik - hun hadde mistet smokken sin) regner jeg med at det var ganske behagelig. Vurderer å kjøpe sånn Odenwälder Lammy XL dunpose til Eira (og kanskje Isak), for voksiposen bruker jo Isak i barnehagen og den begynner egentlig å bli litt vel slitt (vi kjøpte den brukt).

I dag tidlig var Isak feberfri igjen, så vi leverte han i barnehagen selv om han hadde feber i går kveld. Nå er det absolutt ingen tvil lengre om at det er tenner som plager han, for fikk såvidt kjenne i munnen hans i går og hele fire tenner holder på å komme ut samtidig...Ikke rart han har vondt, stakkars. Har ikke hørt noe fra barnehagen ennå, og dersom jeg ikke hører noe innen en times tid (han pleier å våkne ca halv ett) regner jeg med at alt er ok. Får hjelp av moren min til å hente han i ettermiddag, så da ordner det seg :o)

Ha en flott fredagskveld - og helg!

klem,

Skrevet

Jippi....

På legekontrollen nå viste det seg at blodtrykket er normalisert igjen (det var på vei oppover sist) og det er ikke lenger protein i urinen!! (Det har det vært de 2 siste gangene)

Så jeg er frisk som en fisk og kan bare nyyyyte de siste 20 dagene til termin!! Herlig...

Hodet er ikke festet, hjertelyden var på 144 slag og SF målet begynner å flate ut, det følger fremdeles kurven meeeget fint litt over den røde streken.

Fra neste uke begynner jeg med bringebærkapsler tenker jeg!! Gleder meg til fortsettelsen.. *blunke*

Klem *37+3*

Skrevet

Loise: Så flott at du slipper unna svangerskapsforgiftning denne gangen, du også! Jeg fikk aldri somlet meg til å kjøpe bringebærkapsler til slutten av svangerskapet, men men... Det gikk jo kjempefint uten :o) Hodet til Eira festet seg forresten ikke før vannet hadde gått, og det er jo vanlig når man er annengangs.

De to siste nettene har forresten Eira sovet mye bedre, og vi har (forhåpentligvis) endelig funnet ut av hvordan hun liker å sove. Etter amming svøper vi henne i et helseteppe, legger henne på siden i sengen og legger dyna over henne med en flik av dynen opp foran munnen hennes for å hjelpe med smokken. Tidligere har hun hatt laaange grineperioder midt på natten (flere timer), men de siste to nettene har hun sovnet ca 15 min etter ammingen!!! Hun har fått spise oftere på kvelden også, og sover da hele 5 (!) timer før hun våkner til første amming, så har hun ca 3-timers intervaller resten av natten. Det er stoooor overgang fra å amme henne hver 2. time hele døgnet.

Nei, nå får jeg gi Isak litt kveldsmat og gjøre han klar for sengen :o)

klem,

Skrevet

Loise: så godt at formen er så bra. Nå kan du bare nyte de siste tre ukene (eller hva det blir...)

Zoomer: det må være godt at Eira har fått et sovemønster. Amming annenhver time høres veldig slitsomt ut.

Ang. vannavgang og hodet til babyen. Er det slik at man skal legge seg ned hvis hodet ikke er festen og vannet går? Med Nikolai startet fødselen med at vannet plutselig gikk på stuegulvet, men da var jo hodet festet og jeg var ikke så bekymret for å bevege meg rundt.

Ha en fin fredagskveld. Jeg skal gjøre ingenting i kveld, tenkte jeg. Hatt altfor mye kynnere i dag. Hadde planer om å bake boller, men det får bli i morgen tidlig.

Klem,

Skrevet

Zoomer:

Så fint å høre at Eira begynner å bli flinkere på sovingen nå!!! Det er veldig gode nyheter for familien ;)

HypoThyr:

Før var det i alle fall sånn at man skulle legge seg ned. Og jeg kommer til å praktisere det. Har hørt at navlesnoren kan falle ned under hodet til babyen og komme i klem når babyen setter hodet "fast" i bekkenet etter vannavgangen.. Jeg tar ikke risken,, for å si det sånn..

Jeg kommer ikke til å be om ambulanse,, men kommer til å legge meg ned, og ringe føden og be om råd,, Og sikkert gå de meterene jeg trenger til å komme meg til bilen vår...

Jeg har masse kynnere også,, ikke unormalt mye,, men de kjennes godt, er kraftige for å si det sånn,, og jeg har vel en 10-20 stk for dagen.. Godt at livmoren øver..

Denne helgen blir kanskje litt slitsom.. Mannen skal jobbe igjen. Han jobber annenhver helg. Så da har jeg Carina alene fra kl.08 til kl.18.30 og når jeg er høygravid er det jo ikke sååå kos akkurat... Jeg får emigrere til mine foreldre eller noe, så jeg får bittelitt avlastning...

Klem *37+3*

Skrevet

Jeg fikk ikke beskjed om å legge meg ned selv om vannet gikk og hodet ikke var festet. De sjekket faktisk ikke om hodet var festet før morgenen etter når riene hadde tatt seg opp. Spurte jordmor om dette, men de mente at det ikke var noe fare forbundet med å gå rundt etter at vannet hadde gått. Jeg gikk jo masse rundt, i håp om å få fortgang på fødselen, og det gikk jo bra :o)

I morgen skal jeg ta med barna opp til bestevenninnen min (hun som var med på fødselen) og jeg gleder meg til det. Isak ble født kun 6 dager etter hennes andre sønn, så de er gode lekekamerater (var sammen hele permisjonsåret og har vært på flere hytteturer sammen hele familien hennes). Hun har også en sønn på fire år, så de tre guttene leker fint sammen. Mannen min gleder seg også, for han får litt sårt tiltrengt alenetid her hjemme. Etter besøket der skal jeg hente mannen min hjemme og dra opp til svigers på middag. Svigers skal ha Isak fra lørdag til søndag, slik at vi kan få litt avlastning :o)

Nå skal jeg snart vekke Eira for en siste kvelds-amming, og så skal jeg sove videre. Vi har t.o.m. begynt å legge henne i syv-tiden på kvelden (rett etter Isak), i håp om at barna kommer inn i samme sove-rutine på natten så fort som mulig. Isak og Eira skal dele rom etterhvert (antakeligvis når jeg er ferdig med nattammingene), så det er flott dersom de venner seg til å sovne samtidig :o)

Ha en flott helg!

klem,

Skrevet

Hei jenter

Det er en dårlig dag i dag, vondt alle steder, blitt forkjølt, hatt mange kynnere allerede og irritererer meg grenseløst over sambo. Alt dette før 0930 på morningen. Huff. Sendte en mld til mamma og spurte om de kunne passe Nikolai fra etter hviletid og litt utover. Jeg spør veldig sjelden om hjelp slik, men i dag måtte jeg.

Ikke meningen å syte, bare det at enkelte dager er verre enn andre.

Zoomer: håper dere får en fin dag med venninna di og barna hennes:)

Loise: håper Carina er samarbeidsvillig i helga, det høres slitsomt ut å være alene med henne så mye når man er høygravid.

Sambo skal bort to perioder innen noen uker nå. Først til utlandet på kurs, reiser tidlig søndag 4. mars og kommer hjem natt til torsdag. Så reiser han bort to døgn på jobb i slutten av mars. Akkurat nå prøver jeg å fortrenge hele greia, iallfall med formen slik den er i dag.

Klem fra sliten

Skrevet

Zoomer:

Håper du får en fin formiddag/dag med venninnen din.. Koselig

HypoThyr:

Huff, ja jeg skjønner at du fortrenger tanken på at mannen skal vekk sånn.... Håper du kan få litt ekstra hjelp av din mor eller andre i de 2 periodene.. så du ikke sliter deg helt ut..

Lykke til med dagen i dag...

Jeg skal høre med mine foreldre om de har anledning til å ha Carina og meg på besøk i dag.. Orker ikke være helt alene med Carina..

I dag er det en liten merkedag for meg.. For det var på denne svangerskapsdagen jeg fødte Carina.. så etter i dag har jeg aldri gått så lenge gravid før... Spennende...

Klem. *37+4*

Skrevet

Loise: det må være en litt spesiell dag i dag ja:) Håper du kan få litt hjelp av foreldrene dine i dag. Jeg kjører Nikolai til mine foreldre når han våkner igjen. Han er så glad i å være der, så det blir ikke noe problem.

Huff, dette er bare den drittdagen. Skikkelig mensvondt og det stikker skikkelig i livmora innimellom. Stikker t.o.m. i den ene puppen i dag, DET er lenge siden. Jaja, det er vel bare forberedelser. Det bare virker som en evighet til slutten av april på slike dager.

Har forresten funnet ut at bollebakst ikke fungerer noe særlig hvis man vil unngå kynnere.

Ha en fin lørdag

Klem,

Skrevet

Hei hei jenter.

Rolig her nå. Nikolai er borte fremdeles og sambo maler vaskerom. Men jeg er så rastløs. Burde bare ligget på sofaen egentlig med den formen, men vandrer rundt og ser på alt som burde vært gjort. Har ofte kynnere og lyskene er vonde i dag og det stikker nede på den ene siden og det virker som om alt bare presses nedover. Litt uvant å føle det slik bare. Men det er vel kanskje slik det blir fremover... i 9-10 uker til.......................... Huff. Jaja, i morgen er en ny og helt sikkert bedre dag:)

Klem,

Skrevet

Uff HypoThyr, virker som om du har hatt en slitsomt dag... Kan for så vidt være enig med deg om at bollebaking ikke er bra for bekkenet og kynnere, for bakte en dobbel porsjon med kanelboller på slutten av svangerskapet og slet skikkelig etterpå.

Nå er jeg alene hjemme med Eira - mannen min er hos bestekompisen for å planlegge deres felles 30-års lag til sommeren, og Isak er hos svigers. Da jeg kom hjem fra svigers (etter å ha sluppet av mannen min) skrek Eira i 1 1/2 time kun avbrutt av amming, så det var slitsomt... Hun sovnet nå for litt under en time siden og snart skal jeg legge meg også. Tenker jeg rett og slett vekker henne veldig forsiktig for å gi henne et måltid til før jeg sovner, for ellers våkner hun nok ganske fort igjen.

Endelig er renselsen over for meg... Det er nå nesten 6 uker siden jeg fødte, så begynte å bli temmelig lei av å bruke bind. Håper det tar lang tid før jeg får mensen tilbake, for får kraftige menssmerter. Skal sette inn hormonspiral, tenker jeg, men skal inn for nye celleprøver osv på 6-ukers kontrollen først. Må sjekke om jeg har fått nye celleforandringer igjen, eller om alt er stabilt. Dersom jeg har nye celleforandringer må jeg antakeligvis koniseres, så da må jeg vel vente med spiral-innsetting til etter det (tror jeg). Orker ikke begynne på Cerazette, som jeg brukte ett par måneder etter Isak ble født, for de gjorde meg deprimert og jeg mistet totalt sexlysten.

Håper dagen i morgen blir mindre slitsomt for oss alle tre :o)

klem,

Skrevet

Hei jenter

Zoomer: Så godt at renselsen er over nå da.. Det er nok deilig ja,, og nå blir det forhåpentligvis ikke mensen på lenge på deg ;)

Nå har jeg bare 10 dager til 1mars (jeg vil gjerne føde i mars og ikke i februar) og 18 dager til termin 8 mars... Jeg vil gjerne knipe igjen til 1mars.. men fra da av er det ikke så nøye lenger.. Da begynner jeg med Bringebærkapsler og kanel og trappegåing/turgåing, sengekos og hva det måtte være jeg har lyst til.... hehehe Jeg er sååå spent på å se lillebror... :0)

Jeg har gode kynnere hver dag.. Våknet av en av dem i natt faktisk... Blir spennende fremover nå...

Klem *37+5*

Skrevet

Loise: "gode kynnere" - må le litt, for husker selv at jeg tenkte kynnerne var gode (selv om de på slutten var ganske sterke og ubehaglige), for de ville forhåpentligvis hjelpe meg med en lettere fødsel. Hadde også et par netter hvor jeg våknet av en kynner/maseri eller to, før det så ble stille igjen. Er det noen spesiell grunn til at du helst vil føde i mars? Det er jo ikke krise dersom du skulle føde før, mener jeg...

Natten i natt var forresten kjempedeilig. Eira sov fra 22.30 til 02.30, så spiste hun og sov til 05.30, spiste og sov igjen til 08.30. Brukte lengre til på ammingen i natt, for ville prøve å rape henne flere ganger underveis for å se om hun da spiste mer totalt. Det viste seg at hun faktisk spiste 3 ganger så mye (eller deromkring) som hun pleier dersom hun ble rapet ett par ganger underveis. Det at hun spiste mer til hvert måltid hjalp henne nok å sove bedre, så det er ingen tvil om at jeg skal fortsette med det - så kanskje hun får lengre intervaller på dagtid også (for hun er tilbake til å spise annenhver time nå).

Nå har mannen min kokt egg og ordet frokost til oss :o)

klem,

Skrevet

Egentlig spiller det ingen rolle, om jeg føder nå eller i mars liksom.. Men det er så mange i min familie (både mannen og Carina feks) som har bursdag i februar.(Nå fikk jo søster min sin tulle 15feb på min fars bursdag.. Så det hadde vært deilig å få den siste bursdagen i familien lengst mulig unna de andre (Carina har 5feb og mannen har 12 feb)... Det er bare det jeg tenker på..

zoomer:

Så bra at du fant ut dette med oftere rap = mere mat... Og at hun sover lengre da... Da er det jo bare å fortsette sånn!!!! *tommel opp*

Natta *37+5* (egentlig er det blitt 37+6 nå da siden vi har bikket midnatt og vel så det... ler

Skrevet

Loise: håper jeg er like tålmodig som det igjen når jeg har igjen i underkant av tre uker. Det tviler jeg på at jeg er med tanke på den formen jeg har hatt i helga. Det er jo evigheter igjen føles det. Ikke vant med å være i så dårlig form. Dritvond hals i tillegg. Fridag i dag gudskjelov. Hadde vel ikke orket jobb heller. Er egentlig veldig redd for å måtte sm meg 100%, da går jeg på veggene her, tror jeg. Veldig glad i å være på jobb et par dager i uka:)

Zoomer: håper det har ordnet seg med ammingen nå slik at du slipper å amme annenhvertime:)

Klem,

Skrevet

HypoThyr:

Det er ikke så lett å være tolmodig hvis man har dårlig form, det kan jeg godt forstå. Så jeg håper det bedrer seg for deg...!!!! *tvitvi*

Jeg klarer å være tolmodig fordi jeg har det kjempeflott.. Ikke bekkenproblemer, ikke kvalm, ikke uggen eller ekkel.. Bare "passe" tung *ler* (Ca.11kilo opp til nå) og ikke vann i kroppen eller hodepine.. Jeg er rett og slett bare perfekt gravid liksom.. Er meg selv med tutemage foran *smiler* Så jeg holder gladelig ut i 9 dager til sånn at jeg kommer meg til mars.. Og fra da av begynner jeg å vente.. (Det er 8 dager før termin)

Jeg merker ikke noe særlig enda.. Har svaaaaake antydninger til mensenfeeling i underlivet av og til,, men det er jo bra. Da har jeg sakte begynt på modningen, uten at det er noe på gang enda!

Ha en fin mandag jenter *37+6*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...