Gjest Skrevet 19. februar 2007 #76 Skrevet 19. februar 2007 Loise: heldig du er som er i så god form. Det var slik jeg var med Nikolai. Men da hadde jeg en trøblete barseltid, så jeg håper denne gangen at et litt tøffere svangerskap kan bety en bedre barseltid. Kanskje vi t.o.m. kan få til ammingen og et godt regulert stoffskifte:) Når skal du på kontroll igjen? Mensenfeeling ja. Håper ikke det bare betyr modning, for det er vel litt for tidlig med modning for min del. Har hatt mensenvondt i helga og har det nå, men så murrer det jo forsåvidt i hele kroppen om dagen. Hatt litt hodepine nå de siste par dagene også, men har ikke så veldig mye mer vann i kroppen, så det er vel ingen fare. Jeg takler hodepine ganske bra ettersom jeg har det ofte. Det henger vel sammen med forkjølelsen, tenker jeg. Ang. kynnere. Hvor mye kynnere er vanlig? Kan man ha for mye av det liksom? Lørdagen var helt håpløs, jeg hadde det mange ganger i timen. I går var litt bedre, men da var jeg veldig veldig rolig også. Jeg er rolig i dag også, men det kommer hver gang jeg reiser meg fra sofaen (eller doen for den saks skyld. Hehe), eller går opp trappa, eller setter meg på huk foran ovnen for å legge i litt ved. Jeg kommer vel til å få DEN enkle fødselen så mye livmora mi trener;) Tar det opp med jm neste gang jeg skal dit, om en uke. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. februar 2007 Forfatter #77 Skrevet 19. februar 2007 HYpoThyr: Håper du får en god barseltid denne gangen ja! Jeg skal på kontroll igjen på fredag, så det er ikke lenge til. Da er det JM jeg skal til. Mensenfeeling kommer jo også av utvidelse av livmoren, og du er jo ikke helt "ferdigvokst" der enda, så det betyr nok ikke bare modning nei... Du må for all del få tatt det litt med ro HypoThyr.. Man skal ikke stresse på seg for masse kynnere.. Jeg vet ikke helt hva antall som er vanlig jeg.. Men jeg har feks 1-2 stk i timen.. Med mindre jeg er veldig aktiv og gjør ting som fremprovoserer kynnere.. Enig - ta dette med kynnere opp med JM din.... Klem *37+6*
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #78 Skrevet 20. februar 2007 Da er jeg på jobben. Det skulle jeg aboslutt ikke vært, men jeg har utstyrt meg med nesespray, papir og halslinser. Tviler på at jeg blir her hele dagen. Får håpe det ikke er så mange snakkesalige her i dag siden jeg knapt har stemme. Nei, nå må jeg få unna litt slik at jeg evt. kan dra hjem til sofaen. 31+0 i dag... Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #79 Skrevet 20. februar 2007 HypoThyr: Gratulerer med 31+0!!! Bare 9 uker igjen... Huff,, du burde gå hjem etter lunch ja,, ikke slite deg ut med å være på jobb når du er syk, du er jo gravid også,,, ta hensyn til deg selv og babyen.... Zoomer: Åssen går det i heimen? Yuhuu!!! Jeg er 38+0 i dag,, Begynner jeg VIRKELIG på uke 39 nå?? helt sprøtt.. Men herlig også.. Nå er jeg så gravid som jeg aldri har vært før.. Siden Carina kom til verden da jeg var 37+4. Da hadde jeg vært mamma i litt over 2 dager nå jeg... I dag har mannen fri fra skolen (herlig) og Carina & jeg har tenkt å bake boller i dag,, Namm, gleder meg til varme boller... *Klem*
Gjest Skrevet 20. februar 2007 #80 Skrevet 20. februar 2007 Da er jeg hjemme og klar for å innta sofaen. Godt jeg ikke kjørte på noen på vei hjem. Tror jeg nøs fem ganger på den lille turen. Loise: tenk, uke 39... Ting kan jo skje når som helst nå egentlig... Spennende. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #81 Skrevet 20. februar 2007 Godt at du dro hjem!!!! God bedring vennen.... Bre på deg et teppe og krøll deg sammen på sofaen du... (Ja, det blir en spennende uke dette,, Håper lillebror venter i 8 dager så jeg kommer meg til mars.. men dette er spennende tider ja)
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 20. februar 2007 #82 Skrevet 20. februar 2007 Hei jenter: Gratulerer med ukesskift i dag!!! Jeg har hatt et par travle dager... I går var storesøsteren min hjemme pga bihullbetennelse, så jeg dro bort om besøkte henne i deres nye leilighet. De overtok leiligheten rett før jul, men jeg har ikke fått sett den før nå - kjempeflott!! Eira fikk truffet tante igjen, og vi hadde en veldig hyggelig dag sammen. I dag fikk jeg en sms allerede to over ni i dag tidlig fra lillesøsteren min (på 15 år), for hun er alene hjemme denne uken og siden det er vinterferie kjeder hun seg veldig. Moren hennes er i Sør-Afrika (hun er derfra) pga sykdom i familien, og siden lillesøsteren min ikke ville være med (og det er en veldig dyr tur) skal hun være alene hjemme. Moren hennes og pappa har nå offisielt blitt skilt etter at pappa flyttet tilbake til England i sommer (han er derfra). Storesøsteren min, venner av familien, den kvinnelige leieboeren deres og jeg skal bytte litt på å passe på lillesøster, men hun klarer seg egentlig veldig godt selv. Hun og jeg dro på Strømmen storsenter i dag og satt på cafe og kikket i butikker før vi dro hjem hit. Her lagde jeg hjemmelagd pizza til middag og vi lekte med ungene før de la seg (Isak spiste forresten masse pizza, så han begynner å ha mindre vondt i gommene/tennene nå, selv om det fortsatt er ganske sårt). Når både Isak og Eira var i seng for ca en time siden var lillesøsteren min utslitt, så mannen min kjørte henne hjem igjen ) Nå skal jeg slappe av foran tv'n og se på dansefeber (må nesten det for danset faktisk klassisk og jazz-ballett fra jeg var 5 til jeg var 16 år gammel). Loise: Nå er det søren ikke lenge igjen - krysser fingrene for at du får føde i mars, siden du ønsker det... 7. mars er forresten en kjempefin dag å ha bursdag på hehe ;o) HypoThyr: Gjør som Loise sier - bre et teppe over deg og krøll deg sammen på sofaen, gjerne med en kopp kakao eller tre. God bedring!! ha en flott kveld!! klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 20. februar 2007 Forfatter #83 Skrevet 20. februar 2007 Zoomer: Høres ut som at du har hatt en aktiv og fin dag i dag. :0) Godt at Isak begynner å få mindre vondt i gommene sine nå! Så du har bursdag 7 mars du?! hehe Jeg har termin 8 mars,, så å føde den 7'ende er jo slettes ikke utenkelig.. Jeg fikk noen bringebærbladkapsler av en venninne i dag,, ikke så mange, fikk dem hun hadde igjen, knapt nok til en uke tror jeg.. Men jeg trenger nok ikke mere heller,, for jeg har ikke lyst å sette noe i gang for tidlig heller.. Så jeg venter nok til neste uke med å prøve dem (uke39+0) Og har de ikke noen effekt etter en ukes bruk da så dropper jeg det bare, dvs da kjøper jeg ikke ny forsyning.. Er jo så tett oppi termin da anyway, så da kommer babyen når han vil han... Gleder meg,,, tenk at jeg skal få se vesle gutten min snart *rørt* Klem *38+0*
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #84 Skrevet 21. februar 2007 Heisann I dag er det hjemmedag. Nikolai våknet så tidlig at sambo kunne kjøre han i bhg før jobb, så da slapp jeg ut. Og godt er det, minus 15 og snøvær... Etter å ha stelt Nikolai og sendt de av gårde la jeg meg igjen og sov halvannen time, sovet dårlig i natt pga hosting + at Nikolai våknet 0520 og ikke ville sove igjen. Godt å ha fri da:) Håper forkjølelsen bedrer seg snart. Det nærmer seg mars nå, Loise. Det er litt rart å tenke på at jeg skulle hatt termin om et par uker selv også. Jeg tenker veldig lite på det, jeg har jo blitt kjent med lillebror nå Det var jo meningen at det var han som skulle komme... Ha en fin onsdag:) Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 21. februar 2007 Forfatter #85 Skrevet 21. februar 2007 Godt at du slapp å gå ut i dag HypoThyr..!! Er du frisk igjen? Ja, det nærmer seg mars virkelig nå.. Gleder meg. :0) Godt at du ikke tenker så mye på at du skulle hatt termin likt meg egentlig.. Nå har du lillebror i magen og han gleder seg til å komme ut i april.. !! Er slettes ikke lenge til det heller ... *jippi* Jeg har hatt en fin dag. Har hatt svigerforeldrene mine på formiddagsbesøk,, de ble over til middag og vi var først ute i snøen og gikk tur litt,det var godt å ha noen til å hjelpe meg å kle på tulla parkdress og sånt, magen er BARE i veien nå *ler* Så handlet jeg mat på veien.. Og så lekte svigermor litt med snuppa da vi kom hjem mens jeg lagde middag.. Og nå har dagen bare flydd sin vei.. Carina sov ikke lur på dagtid så hun kom i seng til åtte og sluknet raskt.. Nå hvert øyeblikk kommer mannen hjem og har med seg en kompis. de skal se fotball her.. Da tar jeg sikkert med meg laptopen i sengen og emigrerer dit,, har lite interesse av fotball jeg.. Vi snakkes.. klem *38+1*
Gjest Skrevet 21. februar 2007 #86 Skrevet 21. februar 2007 Loise: Jeg er ikke frisk igjen dessverre, men håper på å komme meg på jobb i morgen, siste dagen før vinterferien. Høres ut som om du har hatt en fin dag. Jeg har holdt meg inne i dag, bortsett fra da jeg hentet Nikolai. Jeg måtte forresten bite i det sure eplet og låne en av sambos vinterjakker. Mine har begynt å bli litt trange. Hihi. Det er veldig kaldt her i dag så jeg hadde en del under jakka, så jeg tror faktisk ikke jeg hadde klart å få igjen glidelåsen på en av mine jakker. Da hadde den iallfall sprukket i ryggen. Vi spise middag hos foreldrene mine i dag og sambo reiste rett derfra på et møte. Så jeg er alene nå. Nikolai er en engel å legge om dagen. Og det er veldig godt, må jeg si. Så godt å slippe masse krangling om kvelden. Han sover bra om natta også (bortsett fra i natt da). Det eneste som er litt dumt er han er altfor mammadalt. I natt jaget han faren sin ut av rommet, det var bare jeg som fikk lov til å trøste han. Vi må få en forandring på det. For snart har vi to å ta oss av:) Vi kommer sikkert mange ganger å ønske at vi kunne delt oss i to, tenker jeg:) Jeg ser heller ikke fotball, var veldig interessert før, men det har gått over.... Klem,
Gjest Skrevet 22. februar 2007 #87 Skrevet 22. februar 2007 Kastet inn håndkleet i dag og holder meg hjemme. Tett og hodepine og sliten. Sovet dårlig i natt i tillegg. Så da er det vinterferie på meg. Tilbake på jobb tirsdag 6. mars. Du er kanskje tobarnsmamma da, Loise:):) Ha en fin torsdag. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #88 Skrevet 22. februar 2007 Bra du holdt deg hjemme i dag HypoThyr... høres ikke ut som at du hører hjemme på jobben i dag nei... Så da er det lenge til jobb igjen for deg ja,, vinterferie er en god ting :0) :0) JAAAA, det hadde vært herlig hvis nurket mitt kan komme til 6 mars.. Jeg er veldig spent på når han måtte ønske å komme ut.. Jeg legger meg spent hver natt.. Og kjenner etter hver morgen når jeg våkner.. Har jeg vondter i dag? hehehe, men det er aldri noe.. Det nærmeste var en liiiiten mensenfølelse i dag morges.. Men den gikk over og var så ubetydelig.. Jeg kjenner at jeg er virkelig klar for å møte babyen min nå :0) Ha en fin torsdag du også HypoThyr,, og deg også Zoomer!!!! Klem *38+2*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 22. februar 2007 #89 Skrevet 22. februar 2007 HypoThyr: Ja, det var bra du holdt deg hjemme i dag - ikke greit å være gravid óg syk på jobb. Jeg tenkte også litt på at jeg kunne vært tobarnsmamma allerede i begynnelsen av desember (siden jeg mistet i sa først), men er egentlig glad jeg fikk Eira nå i januar i stedet. Loise: Jeg synes fortsatt du skal vente til 7. mars med å få barn hehe. Kjenner igjen følelsen av å kjenne etter den minste lille smerte i håp om at kanskje babyen kommer snart ;o) I går holdt Eira og jeg oss innendørs, siden det var 14 minusgrader her hos oss. Egentlig skulle vi hatt DIB-treff for januar- og februarmødre i går, men vi måtte avlyse kvelden før ettersom det var meldt kaldt, kaldt vær. Like godt at jeg holdt meg hjemme, for Eira var på dårlig humør og jeg fikk skikkelig hodepine i løpet av dagen. I dag har jeg vært innom jobben en tur for å vise frem Eira, og det var veldig hyggelig selv om hodepinen fra i går ikke hadde gitt seg helt. Fikk julegaven min fra jobben også i dag, for har jo ikke vært innom der siden begynnelsen av desember - fikk et kjempefint stort glassfat ) Nå kommer snart en av kameratene til mannen min på besøk, og jeg skal lage middag. Er kjempeglad for at hverken mannen min eller kameratene hans er spesielt interesserte i fotball, for det står ikke høyt på listen min over interessante ting heller... MEN, jeg må til tider "lide" meg igjennom musikk-dvd etter musikk-dvd hehe. Ha en flott torsdagskveld, begge to - og god bedring HypoThyr!! klem,
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #90 Skrevet 23. februar 2007 Hei hei Her er det langt på dag, sånn blir det når dagen starter kl. 0530. Nikolai ser litt dvd nå. Han er trøtt igjen allerede, men jeg må prøve å holde han våken til 11-1130 iallfall. Da skal jeg legge meg nedpå litt selv også. Hatt en del menssmerter i både rygg og mage i dag + en god del kynnere. Våknet av noen kynnere i natt også. La meg 22 i går kveld, men fikk ikke sove. Lillebror var helt sinnsykt urolig, har aldri opplevd han så aktiv før. Forkjølelsen er iallfall på retur, det er godt. Loise: du skal til legen i dag, ikke sant? Meld i fra.... Zoomer: greit å holde Eira inne når det er så kaldt. Ikke så fristende å gå ut for oss voksne heller, syns nå jeg. Syns forsåvidt det har kommet nok snø her nå, men det skal vel fortsette. Kunne tenkt meg vår snart jeg. Ha en fin fredag, jenter:) Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #91 Skrevet 23. februar 2007 HypoThyr; Godt at forkjølelsen din er på retur.. Liker ikke at du har kynnere OG mensensmerter i rygg/mage.. Det siste syns jeg kunne vente noen uker.. Håper det bare er slitt stress-murringer.. At du slipper maserier eller sånt tull i ukesvis.. Zoomer: Fornuftig å holde Eira inne når det er såååå kaldt ute.. Jeg har vært til jordmor i dag.. Alt står fint til! Blodtrykket var fint (bittelitt høyt undertrykk men alt ellers er jo fint, så vi holder det bare under oppsikt) Urinen var perfekt, SF mål er fint,, hjerteslagene til lillebror er stabile og sterke på 144 slag.. Hodet var ikke festet enda.. Han har det visst ikke travelt nei.. Og han beveger seg masse enda.. I går snudde han seg faktisk og lå og sparket motsatt vei i magen,, det er første gang han har gjort. Han har hatt favoritt stilling (rygg mot venstre og sparke mot høyre av magen) i ukesvis.. men det var tydeligvis ikke så kult å ligge sånn motsatt-vei, for i natt har han snudd seg tilbake.. Så, jeg går videre med magen min jeg,,, og koooser meg.. Og før eller siden skjer det saker og ting her - og da skal Kirsty melde for meg,, Da dukker det opp en overskrift/ tråd om at "Loise fødeklar er på sykehuset", eller noe sånt.. Klem, og ha en fin fredag jenter! *38+3*
Gjest Skrevet 23. februar 2007 #92 Skrevet 23. februar 2007 Loise: så godt at alt står bra til. Det er vel ganske vanlig at hodet ikke fester seg før veldig sent på andregangs, er det ikke? Du får bare nyte den siste tiden du nå. Det er jo uansett ikke lenge til han kommer:) Jeg har en litt dårlig dag i dag, hadde en liknende dag forrige uke. Kanskje jeg skal ha en slik dag hver uke? Masse kynnere, mensenvondt og stikking her og der. Lillebror er veldig aktiv og i de siste dagene har det gjort litt vondt når han sparker. Han sparker ikke helt oppi ribbeina enda, livmora er nok ikke helt der oppe enda, tror jeg. Lurer stadig på hvordan han ligger, men jeg tror kanskje han ligger med ryggen mot min høyre side og beina mot venstre, mer rett til siden enn opp mott ribbeina. TROR jeg da. Han hikker iallfall nede ved høyre lyske, gjort det et par uker nå. Mandag skal jeg til jordmor, ser frem til det. Vi skal ta opp amming da (skrekk og gru), men jeg har jo forsåvidt et par ting til å ta opp. Ha en fin kveld jenter! Nikolai ligger borte i natt, så jeg håper på en hel natts søvn, eller iallfall å få sove litt lenger enn til kl.5-6:) Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 23. februar 2007 #93 Skrevet 23. februar 2007 Loise: Så flott at alt var ok på kontrollen din i dag. Hos meg festet ikke hodet til Eira seg før vannet gikk eller kanskje en stund etter det, for de sjekket ikke om hodet var festet før ganske sent på ettermiddagen tirsdag og vannet hadde jo gått ca kl 04.30 på natt til tirsdag. HypoThyr: Jeg er enig med Loise - liker ikke at du har mensenvondt så tidlig... Synes du burde ta dette opp med jordmor på mandag. Kan jeg spørre hvorfor du har skrevet "skrekk og gru" etter ammingen? Husker ikke om du har sagt noe om dette før - har totalt ammetåke (grøtlignende) i hodet nå. Jeg slet veldig med ammingen med Isak, for han og jeg hadde konstant trøske, så det var smertefulle 5-6 mnd før han hadde puppenekt og vi gikk over til mme. Denne gangen har jeg ingen slike problemer (ennå) og det virker som om Eira har en mye bedre sugeteknikk enn Isak noensinne fikk. Natt til i dag sov Eira fra 22.30 helt til 05.15!! Det var kjempedeilig, for hun hadde da hoppet helt over en ammerunde som hun pleier å ha ca halv tre. Har hatt masse energi i dag, så etter at jeg hadde hentet Isak i barnehagen ventet vi til mannen min kom hjem fra jobb før vi dro på en lang shoppingtur. Vi var først på IKEA, hvor vi spiste middag, kjøpte en nattlampe (den gamle er ødelagt og jeg ser nesten ikke til å amme om natten) og masse servietter, så til Barnas Hus for å kjøpe nye vinterstøvler til Isak (han hadde str. 21 men gikk rett opp i str. 25!!), og så handlet vi mat til slutt. Vi kom først hjem nå for en halvtime siden, så da var det rett i seng for Isak - halvannen time etter han normalt legger seg. Håper virkelig at Isak sover litt lenge i morgen, for nå gjør det vondt i ryggen min av all bæringen. Forresten HypoThyr - får spørsmål fra fremmede (gjerne gravide damer) hele tiden om P&T vogna - har fått spørsmål hver eneste gang vi har hatt den ute, og alle virker veldig imponerte. Jeg er kjempefornøyd med vogna!! Dere får ha en flott helg, begge to ) klem,
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #94 Skrevet 25. februar 2007 Zoomer: ang. amming. Har ingen gode opplevelser med. Opplevde et veldig ammepress på barselhotellet på Ullevål, vi fikk to dager ekstra der pga ammeproblemer. Alltid en ny behjelpelig som kom innom og fortalte at Nikolai hadde en utrolig bra sugeteknikk. Men det hjalp jo lite da det føltes ut som om noen surra ståltråd rundt brystvortene mine. Det endre med sprekker og verkebyller osv osv. Den første råmelka fikk Nikolai servert fra medsinglass, han kunne ikke få flaske må vite... Det var en god følese å bestemme seg for pumping. Selv om vi fikk beskjed på hotellet at det aldri ville fungere. Ville ikke få nok melk osv. Men jeg hadde mer enn nok melk, frøs ned en god del hver dag. Drev med pumping 2,5-3mnd ca. Da hadde jeg hatt tette melkeganger såpass mange ganger at jeg bestemte meg for aldri å få flere barn. SÅ vondt ville jeg aldri ha igjen. Men dette glemmer man jo, i likhet med smertene under fødselen. eg føler jeg fikk livet litt tilbake da vi bestemte oss for å slutte med melkinga. Kunne ta meg bedre av Nikolai også, for de 18 timene som gikk fra jeg oppdaget at jeg måtte gjennom en ny runde med tette melkeganger til det hadde løst seg opp igjen, orket jeg ikke å ta i Nikolai omtrent. SÅ, jeg vil denne gangen mer enn noe annet få til ammingen. Håper inderlig jeg får det til. Tror ikke de som har null problemer med dette forstår hvor heldige de er. Jeg var veldig godt forberedt på problemer siden det ligger til familien. Og jeg hadde hele tiden veldig godt støtte av mamma og søstera mi. Ikke fullt så god støtte fra sambo og en del andre. Men denne gangen spiller vi på lag, han har ammepolitikken/mor-barn-vennlig-prinsippene like mye oppi vrangstrupen som meg, så denne gangen får jeg full støtte samme hva som skjer med oss. Det vet jeg:) Det høres ut som du fikk ekstra energi av at Eira sov over en ammerunde. Der ser man hvor viktig det er med søvn. Håper ryggen din er bedre nå da:) Ang. menssmertene. De var der i går også og i dag, kjenner jeg. Slet en del med lyskene og kynnere i går kveld etter at hadde vært på handlerunde og jeg hadde gått en del. Skal bli godt å komme til jm mandag å få snakket om dette. Nå står Nikolai og maser på meg, så jeg får bli med han. Ha en fin søndag:) Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 25. februar 2007 #95 Skrevet 25. februar 2007 HypoThyr: Jeg ble bare stresset av jordmødrene/barnepleierne på barsel på Ullevål sist når det kom til ammingen. Hadde faktisk blåmerker på begge brystene etter velmenende "hjelpere" hadde klemt brystet mitt på alle mulige måter for at Isak skulle få ordentlig tak. Jeg har i utgangspunktet veldig store bryster, og jeg fikk melk med én gang, så da ville brystvorten ikke "komme ut" - den gikk i ett med resten av puppen, så da fikk han ikke ordentlig tak. Dette (ammingen) var faktisk en av hovedgrunnene til at jeg ville hjem kjapt fra sykehuset denne gangen - orket ikke flere slike "amme-hjelpere". Synes ammingen har gått utrolig mye bedre denne gangen og jeg har melk i massevis, så Eira har lagt på seg en god del ) Dersom jeg skulle få masse problemer eller f.eks. få trøske denne gangen, tror jeg ikke jeg kommer til å drøye avgjørelsen veldig lenge før jeg går over på mme. Med Isak drøyde jeg det såpass at det til slutt kom mer blod enn melk, så jeg kunne ikke pumpe heller. Utrolig smertefullt og veldig stressende, spesielt for en førstegangsmor med press fra eldre kvinnelige familiemedlemmer (og svigermødre). I morgen skal jeg på 6 ukers kontroll hos gyn. og jeg må desverre ha med Eira på kontrollen. Trodde moren min kunne ha henne den tiden kontrollen tar, men så er den selvsagt samtidig med at moren min går på yoga (sprek mor jeg har som trener både yoga og mensendieck + står masse på ski og går turer i en alder av 66 år). Jeg må innom apoteket før jeg skal på kontrollen for å hente spiralen, som jeg muligens skal få satt inn i morgen. Vet ikke om jeg burde vente til etter prøveresultatene fra celleprøvene foreligger, men jeg kan jo likså godt ha den med i tilfelle det ikke har noen betydning hvis jeg må koniseres senere. På tirsdag skal jeg på 6 ukers kontroll med Eira, så jeg gleder meg til å se hvor mye hun har vokst - for hun er blitt STOR ) Lykke til hos jordmor i morgen HypoThyr, og Loise 3 hele dager igjen og så er vi i mars måned ) klem,
Gjest Skrevet 25. februar 2007 #96 Skrevet 25. februar 2007 Zoomer: det hørtes veldig kjent ut det der. Et av problemen for vår del var at det ble så mange å forholde seg til. Hver gang vi hadde fått hjelp fikk vi beskjed om å ringe på igjen neste gang det skulle ammes. Dette gjorde vi, men da hadde det jo vært vaktskifte, og da var det hele historien på nytt. Siste dagen kom det enda en ny vi ikke hadde vært borti før og skulle belære oss både det ene og det andre. Og vi var jo nesten på vei ut døra og hjem. Jeg følte meg håpløs og visste knapt hva jeg skulle gjøre. Men det irriterer meg litt at alle skal behandles likt pga disse "mor-barn-vennlige"-prinsippene. Det må da gå an å vurdere hvert enkelt tilfelle? Og vi fikk bare høre negativt om pumping, men det sto to, til tider tre, pumer på gangen til enhver tid mens vi var der og hver gang vi var ute sto disse utafor en ny dør, så de ble da brukt. Det må da være bedre å få mm av flaske enn og ikke få det i det hele tatt? Først den femte og siste dagen vi var der var det en av de ansatte som tok ordet morsmelkerstatning i sin munn. Herregud, hadde jeg ikke visst så mye jeg visste på forhånd, så ville jeg sikkert trodd at Nikolai ikke ville leve opp hvis han ikke fikk melk rett fra puppen... Jeg blir veldig glad av å høre om at det kan gå bedre annen gang, Zoomer:) Håper på det samme for oss. Lykke til på 6-ukerskontrollen i morgen. Ikke akkurat det morsomste i verden, men det må jo til. Tenk at det er seks uker siden fødselen din allerede. Hjelpes som tida går. Det blir spennende å høre hvor stor Eira har blitt tirsdag:) Vi har vært på bading med Nikolai i dag. Han storkoste seg. Dessverre ble det aldri babysvømming med han. Vi flyttet fra Oslo da han var 4mnd og kom aldri i gang med det der. Og resten av sommeren og høsten var jo jeg i en døs pga at jeg hadde fått lavt stoffskifte. Det tok jo rimelig lang tid før medisinene begynte å virke. Jeg var tilskuer jeg da, følte ikke noe for å vagge rundt med denne magen. Jeg svømte hver uke da jeg gravid sist, men har dessverre ikke fått til det nå. Loise: hvordan går det med deg? Klarer du å knipe til mars?? Klem,
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #97 Skrevet 26. februar 2007 Da reiser jeg straks til jordmor. Håper det blir en bra time. Jeg får liksom ikke samme forholdet til hun her som jeg hadde til henne jeg hadde i Oslo. Hun var fantastisk:) Sambo skal være med i dag, har han bestemt seg for. Han var med hver gang forrige sv.skap, men det var liksom mer naturlig da. Vi skal jo snakke om amming i dag, og der har han rimelig sterke meninger, så det kan jo bli spennende.... Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. februar 2007 #98 Skrevet 26. februar 2007 Jeg har stått opp tidlig og fått bestilt Metallica-billetter til mannen min ) Det tok tid, men kom igjennom og fikk tak i fire billetter, så nå er mannen min kjempeglad. Ble litt tatt på sengen av at man må betale for alle billettene med én gang, for normalt kan man jo betale dem når man henter dem på posten, men hadde dekning på kortet mitt, så det fikk stå til - mannen min skal overføre penger til kontoen min når han kommer hjem fra jobb, for vi har ikke fellesøkonomi (dvs. vi har det nesten, men har fortsatt hver vår konto - hver vår bank). Håper jordmor-møtet ditt går bra HypoThyr... Tenkte på en ting i går - tror du kanskje Loise er og føder? Håper hun klarer å knipe til mars, siden det er det hun helst vil ;o) klem,
Gjest Skrevet 26. februar 2007 #99 Skrevet 26. februar 2007 Tenkte også på det siden hun ikke har vært her siden fredag, men Kirsty skulle jo si i fra.... Jordmorbesøket endte med henvisning til føden. Skal dit i morgen for å sjekke lengden på livmorhalsen. Og hun tror lillebror ligger i seteleie. Skal sjekke det i samme slengen. Han kan jo evt. snu seg enda, men han har ligget slik endel uker nå. Hjeeeeelp. Hun syns magen min er litt liten, men det bryr ikke jeg meg om siden jeg følger min egen kurve og jeg er innenfor det grønne feltet. Jeg er lang så jeg har litt plass til bære han på. Nikolai var jo heller ikke kjempestor da han ble født. Hun ringte vakthavende gyn og han var liksom ikke kjempehappy for å dele ut timer i hytt og pine, skjønte jeg. Men jeg fikk da en. Og da jeg nevnte etterpå dette med menssmertene (rakk ikke før hun plutselig tok opp tlf og ringte sykehuset), da sa hun at da var det iallfall ingen tvil om at jeg skal ha time. BT og urin er bra. Vi rakk ikke å snakke om amming og siden min neste time hos henne først er når jeg er 38 uker, så skal jeg få en ekstra time før den tid. Hun anbefalte også 100% sykemleding. Og sambo er jo helt enig. Det er vel jeg også kanskje, men liker å være litt på jobb også. Men jeg kan jo dra innom på besøk evt. Jeg har vinterferie denne uka, så jeg ringer legen i slutten av uka, tenker jeg. Her er det heller ikke felles konto, men vi deler da utgiftene på best mulig måte. Inntektene våre er jo ikke helt like akkurat, men vi har funnet en fin fordeling. Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 26. februar 2007 #100 Skrevet 26. februar 2007 6-ukers kontrollen min gikk ikke helt som jeg forventet heller. Gyn. mente at det er noen rester igjen i livmoren min, så jeg fikk tre tabletter som skal provosere frem blødninger i livmoren, slik at restene forhåpentligvis kommer ut av seg selv. Hun ville derfor heller ikke sette inn spiralen nå, for det kan føre til infeksjoner. Fikk ny time om fire uker for å sjekke at alt har kommet ut, og da får jeg satt inn spiralen + får svar på celleprøvene hun tok i dag. Eira sov gjennom hele legebesøket, og det var kjempebra, for hadde ikke mulighet for barnevakt i dag. Satt inn tablettene (3 stk) for ca én time siden og har skikkelige mensensmerter nå, så jeg merker da noe effekt - det skal visstnok fungere ganske likt som en medisinsk abort. Har ringt moren min og sagt hun må hente Isak i barnehagen alene i dag, for legen advarte om en del magesmerter forbundet med disse tablettene. HypoThyr: Så fint at jordmor tok deg seriøst og at du får kommet inn til en ordentlig sjekk på føden. Liker ikke at du har hatt så mye mensensmerter og kynnere på det siste, og synes absolutt det er fint at du blir 100% sykemeldt fremover... vil jo ikke føde for tidlig heller. Du får holde oss orientert om hva de sier på kontrollen i morgen. Lykke til!! klem,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå