Gå til innhold

Zoomer, HypoThyr og Loise sin skravletråd NY!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er det min tur til å være syk...Har i dag tilbragt store deler av dagen/morgenen på toalettet med en bøtte mellom beina. Har med andre ord spydd og vært på toalettet samtidig. Veide meg for moro skyld og gikk ned én kg i løpet av morgenen pga toalettbesøk, oppkast og amming. Klarte lenge ikke å få i meg vann engang, men har nå klart å holde på to glass med cola og ett glass saft. Ikke nok med at jeg er syk, men Isak er også syk. Han pleier alltid være blid og fornøyd på morgenkvisten, så jeg ante med en gang at han også var dårlig når han bare gråt og gråt... Han har feber, og har nå fått paracet, men han er fortsatt veldig slapp og grinete. Tror nok både Isak og mannen min må være hjemme i morgen... For en morsdag, sier nå jeg...

Snakker om morsdag - fikk nettopp en gave fra mannen min :o) Fikk en Chanel-krem jeg har ønsket meg siden lenge før jul, så jeg er kjempefornøyd. Han fikk sin valentines-gave litt tidlig (han fikk den i dag) og han ble også kjempeglad, for hadde kjøpt boken "1001 album du må høre før du dør". Vet ikke om jeg får "kontakt" med han resten av dagen, for nå sitter han fordypet i boken og svarer alle spørsmål med samme grynt hehe... Tenkte det var litt hyggelig for han å få den boken i dag siden han måtte stå opp tidlig i dag også, og han må passe ekstra på både meg og Isak i tillegg til Eira.

Nå skal jeg snart legge meg litt nedpå igjen, for har veldig lite energi. Prøver å få i meg nok væske, for man kan jo lett få lite melk når man ikke drikker nok.

Ha en flott morsdag!!

klem,

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojsann Zoomer.. Så trasig da,, å bli omgangssyk på morsdagen + at Isak ble syk også... *trøsteklem* stakkers dere...

Ja, du må prøve så godt du kan å få i deg væske i alle fall, siden du ammer så forsvinner jo endel der i tillegg til alt som finner veien via do/bøtte nå... *syns synd på deg*

Jeg har hatt en fin morsdag.. Fikk sove lenge, mannen stod opp med Carina. Og så fikk jeg ferdig laget speilegg til frokost, og blomster og gave etterpå,,, Gaven var 2 store plater sjokolade. En Crispo og en ren melkesjokolade.. Jeg elsker sjokolade, så det var midt i blinken for meg.. Og Carina hadde vært med å pakke inn gaven litt tidligere på morningen, så hun ble sååå gla når jeg stod opp og fikk pakken, for da ville hun ha "lade",,, hehehe

Carina er endelig frisk igjen fra influensaen sin.. Hun var i fin form i går til selskapet sitt, og i dag tok vi dermed sjansen på å ta henne ut litt.. Så nå har hun fått prøvd den nye rattkjelken sin.. Hun gliste fra øre til øre når hun og pappa'n suste nedover en bakke bak huset her.. Vel verd å kle på seg og gå ut med kynnere for å se... *blunke*

Ha en fortsatt fin morsdag,,håper du har hatt en fin dag HypoTHyr

God bedring til deg Zoomer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem. *36+5*

Skrevet

God bedring, Zoomer. Trasig å være sjuk med to små. Håper både du og Isak blir friske fort og at resten av familien ikke blir sjuke.

Vi hadde en fin bursdagsfeiring i går og har feiret enda en bursdag i dag + litt morsdagsfeiring. Jeg fikk gave av Nikolai levert på badet i dag:)

Nikolai driver nok og blir sjuk, så han blir nok hjemme med meg i morgen. Litt kjedelig på avslapningsdagen min, men slik er det jo. Vi skal nok kose oss med de nye lekene han fikk på bursdagen sin i går. Man skjønner jo at han ikke er i form når han takker nei til gele!!!!

Klem,

Skrevet

Hvordan går det med jentene i dag???

Jeg er hjemme med sjuk Nikolai i dag, skulle jo være hjemme uansett da... Han er ikke kjempesjuk, men hadde feber i går kveld og hoster veldig i dag. Han har spist veldig lite noen dager nå, så han er slapp også. Vi får kose oss hjemme i dag. I morgen skal han på toårskontroll, så jeg håper han er frisk nok til å taes ut da.

Ha en fin uke, jenter:)

Skrevet

Tror jeg har funnet ut av hva som feiler meg, og det er ikke det samme som feiler Isak. Jeg har nok fårr uvi (urinveisinfeksjon) og ikke lagt merke til det før nå. Fikk vondt i går kveld da jeg var på toalettet (det svir når jeg tisser) og måtte plutselig på talettet like mange ganger som da jeg var høygravid. Har hatt dette maaange ganger tidligere, men har da ikke nettopp født, så denne gangen glemte jeg rett og slett det alternativet. Det er jo ikke rart om jeg har fått det nå, for det har vært kaldt og jeg går fortsatt gjennom renselsen (tok 6 uker etter Isaks fødsel).

Isak derimot har nok fått en kraftig forkjølelse eller influensa. Det er desverre fint lite vi kan gjøre med det annet enn å gi han nesespray når han sliter med tett nese, paracet når feberen blir for høy og eventuelt litt hostesaft. Isak våknet hylskrikende midt på natten av at han var så varm. Han hadde da 39,5 i feber, så vi strippet av han pysjen, skrudde ned varmen på rommet hans, la han under et (tykt) fleecepledd i stedet for dynen og ga han selvsagt paracet. Får se hvor lenge han må holdes hjemme fra barnehagen... slitsomt å ha han hjemme når han er syk.

Mannen min er hjemme fra jobb i dag for å hjelpe meg, men formen min er litt bedre i dag allerede - ikke kastet opp, har feber og er litt kvalm, men prøver å drikke maaaassse for å skylle uvi'en ut av kroppen (pleier å fungere, så prøver det først før jeg eventuelt kontakter lege).

HypoThyr: Så synd at Nikolai er syk i dag, da. Høres ut som om han har fått det samme som Isak. Får håpe han er bedre til toårs kontrollen i morgen. Du får gjøre som jeg har gjort - plassere han under dyna på sofaen i stua med kakao og saft tilgjengelig, og sett en dvd på spilleren. Isak har ligget slik i hele dag foreløpig og sovet litt, så vært litt våken og så sovnet igjen.

Ha en fin uke, dere også :o)

klem,

Skrevet

Nå har jeg lagt Nikolai, han sovnet i stolen sin foran TVen han. Jeg satt ved siden av han på gulvet og så på Ole Brumm og så lan han seg ned mot den ene sida, da jeg reiste meg opp, så jeg at han hadde sovnet. Så da bar jeg han inn i senga. Han hadde bare litt under 38 i feber i stad, men han er veldig slapp og rolig. Han er løs i magen også. Vi får håpe det ikke blir langvarig, ikke moro for disse smårollingene å være syke.

Zoomer: jeg har vært plaget med endel uvi selv. Og jeg må ha medisiner for at det skal gå over (bruker Selexid). Jeg merker det med en gang jeg har det og da er det bare å få levert en urinprøve og få medisiner. Det er mildt sagt veldig ubehagelig. Jeg har sluppet unna nå i sv.skapet gudskjelov.

God bedring til dere, godt du har hjelp hjemme i dag. Jeg håper sambo kan være hjemme med Nikolai i morgen hvis han fremdeles er syk Jeg har jo bare to jobbdager i uka og jeg har masse å gjøre, så vil gjerne på jobb også.

Skrevet

Isak holder nok på å få nye tenner... Han sikler, har feber og jeg ser fire "knopper" i gommene hans hvor tenner holder på å sprenge seg vei. Må være vondt for han stakkars, så han har fått paracet og Dentinox.

I kveld/ettermiddag har mannen min begynt å bli dårlig i magen også, så kanskje det ikke er uvi alikevel? Skjønner ingenting, men han har bestemt seg for å bli hjemme i morgen for han flyr på toalettet som en gal i kveld, stakkars.

Eira har hatt litt lengre intervaller med spisingen sin i dag og det førte selvsagt til brystspreng for meg. Synes det sprengte kjempemasse i brystet hun ikke ammet fra under siste amme-runde (hun får bare fra ett bryst til hvert måltid, for hun er mett og fornøyd etter kun ett bryst). Fant ut at jeg skulle pumpe brystet hun ikke hadde spist fra, for det var såpass smertefult at jeg trengte det og ut kom det hele 200 ml!!! Og jeg pumpet ikke tomt engang... Ikke rart jeg hadde brystspreng. Frøs det ned i to porsjoner, så da har jeg to måltider til henne ved en senere anledning (for hun spiser bare ca 60 ml til ett måltid nå).

Nå skal jeg lage middag til meg og mannen min. Isak er i seng og Eira sover i softbagen sin i stua :o)

klem,

Skrevet

Uff, så vondt for Isak dette med tennene. Vi har vært ganske heldige der. Godt du ikke har problemer med melkeproduksjonen, Zoomer:) Etterhvert begynner hun sikkert å ønske mer og da kan du kanskje få tømt begge brystene.

Vi har slitt med legging her i kveld. Jeg drev en time for å få Nikolai til å sove, han sto stadig opp igjen, tror jeg bar han ut i senga igjen 30 ganger. Sambo gjorde et forsøk da han kom hjem, men med like dårlig resultat. Jeg har hatt konstante kynnere i kveld + at jeg fikk veldig vondt et eller annet sted i livmorregionen da jeg reiste meg opp fra senga til Nikolai. Det var en slik rivende smerte. Nå er det bare vondt der. Vi ga iallfall opp og plasserte Nikolai i stresslessen hans med dyna over. Han sovnet jo der selvfølgelig. Frustrerende når det blir kluss i rutinene, men han er ikke helt i form, så jeg håper det er årsaken.

Fortsatt god bedring til dere:)

Klem,

Skrevet

Nå har vi vært på 2-årskontroll. Nikolai var litt survete ettersom han ikke er helt frisk, men det gikk greit. Det var visst ikke legekontroll i dag, det skal vi ha om et halvt år. Handlet mest og språk og utvikling i dag.

Sambo tok han med seg hjem etterpå, glad jeg fikk reist på jobb. Må få unna litt her...

Ha en fin tirsdag, jenter.

Jeg har visst begynt på 30-tallet i dag, er 30+0:)

Loise: du nærmer deg vel snart dagen du fødte sist....

Klem,

Skrevet

Heisann,,, Ja, jeg fødte "om 4 dager" sist,(37+4), Så det er spennende uke for meg, selv om jeg er nesten sikker på å gå til termin denne gangen.

I dag er jeg 23 dager unna terminen..

Det høres slitsomt ut for dere Zoomer.. Håper sykdommen går snart over i heimen!!!!!!!!!!!!!!!!!

HypoThyr: er Nikolai på bedrings vei? Håper det.. Tenner kan være temmelig plagsomme å få..

Klem, *37+0*

Skrevet

Loise: 23 dager unna terminen... Herrelighet. Det har gått sååå fort. Du begynner kanskje å bli litt lei nå? Det er vel lov også. Jeg er ikke lei enda, men et lite snev av utålmodighet har begynt å snike seg inn.

Når skal du på kontroll igjen? Er det slik at man går hver måned frem til uke 36 og annenhver uke frem til uke 40? Det varierer sikkert litt fra sted til sted kanskje. Jeg skal til jm om to uker og lege om seks uker.

Nikolai har ingen tenner på vei (så vidt jeg vet), han er bare vanlig forkjøla. Jeg håper jeg kan sende han i bhg i morgen slik at ikke begge sm-dagene denne uka går med uten avslapning. I går kveld var magen hard som en ball nesten hele kvelden. Og det stikker og strammer litt her og der. Trenger virkelig å ta det litt med ro, merker jeg.

Ha en forsatt fin tirsdag.

Klem,

Skrevet

Tiden raser visst avgårde for oss alle tre... 23 dager igjen til termin, Loise!!!

I dag har mannen min vært hjemme fordi han ble dårlig i magen i går kveld, men han har vært mye bedre i dag - bare litt slapp. Isak har også vært mye bedre i dag, fortsatt litt lite matlyst, men ingen feber og myyyye bedre humør. Eira derimot virker litt mer pjusk og har ikke hatt stort i bleia i hele dag, så hun sliter stakkars (pleier å ha minst 2-3 stooore bleier i løpet av dagen). Formen min er betraktelig bedre også, men er sliten for jeg har jo heller ikke hatt særlig matlyst de siste dagene. Håper virkelig Eira sover godt i natt, for både mannen min og jeg trenger all den søvn vi kan få nå. Tror faktisk vi skal legge oss om ikke så alt for lenge, for Isak har sovnet :o)

HypoThyr: Tror man bli sjekket hver måned frem til uke 36, som du sier og så annenhver uke etter det, men jeg hadde kontroller hver uke på slutten fordi jeg fikk svangerskapsforgiftning på slutten da jeg ventet Isak - tror også Loise skal sjekkes såpass ofte pga svangerskapsforgiftning sist.

Åh... endelig!! Eira har "eksplodert" i bleien sin, sier min mann fra badet - synes det plutselig ble stille. Hun har grått masse i dag/kveld, så nå får vi endelig litt hvile. Rart hva man blir glad for når man har barn hehe...

Ha en rolig kveld/natt :o)

klem,

Skrevet

Hurra for Eira med kjempebæsj. Sant som du sier, Zoomer, utrolig hva man blir glad for når man har barn....

Nikolai har vært pjusk i kveld, sovnet i stresslessen sin igjen etter middag. Så det blir vel til at han blir hjemme med meg i morgen. Da går begge sm-dagene denne uka, men det får så være. Får bare håpe han blir frisk igjen snart. Det er karneval i bhg på torsdag, så vi krysser fingrene for at han er klar til det, men jeg har mine tvil.

Nå skal jeg se Greys anatomy, burde sikkert lagt meg, men det er jo siste episode for sesongen.

Klem,

Skrevet

HypoThyr: Gratulerer med 30 tallet på ukene dine.. Nå begynner det å gå alvorlig fort her... Beklager det ang tenner med Nikolai, jeg må ha blandet med en annen.. Håper du får slappet litt av etterhvert, det er ikke godt å gå med steinhard mage en hel kveld,, Tyder på at du trenger litt avslapning ja..

Zoomer: Så bra at Eira fikk ut det hun hadde innabords... Ikke godt å gå og ruge på sånne bæsjer... Ønsker dere fortsatt god bedring i heimen..!!! Nå begynner jeg alvorlig å glede meg til å bli 2 barnsmamma selv.. Det går i bølgedaler på om jeg ser de koselige sidene ved det, eller alt stresset.. *ler* Men jeg gleder meg jo innmari til å se vesle gutten.. Tenk at det bor en liten gutt i magen min... som jeg skal få hilse på innen 1mnd tid.

Ja, jeg begynner vel å bli ørelite grann utolmodig.. men når sant skal sies så er jeg ikke helt moden enda.. Jeg får sikkert "panikk" hvis vannet skulle gå i natt liksom... For jeg er så innmari innstilt på at jeg har ca.3 uker igjen til termin... Formen min er jo så fin,, har ikke mere eller hardere kynnere syns jeg.. Så jeg ser for meg å få gå en stund gravid enda..

Ha en fin onsdag jenter!!!

Klem *37+0*

Skrevet

Jippi !!!!! jippi!!!!!

Nå skal jeg bli tante igjen!!!! Vannet til min søster gikk i 01 tiden i natt.. Og i 07 tiden var riene kommet til 5min mellom.. Men de er ikke helt stabile enda.. Så dette blir spennende... Nå er det uansett ikke lenge igjen da...

klem *37+1*

Skrevet

Lose: Åh, så spennende med søsteren din... Gleder meg til å høre hvordan det gikk :o)

Eira har skreket stort sett hele formiddagen, så her har det blitt lite pc-tid. Hun har bare hatt korte opphold i skrikingen for å spise, og én pause da jeg skiftet bleie på henne. Nå tror og håper jeg hun endelig har sovnet ordentlig, for nå er jeg utslitt...

Isak er tilbake i barnehagen i dag og mannen min er på jobb. I barnehagen har de karneval i dag, så vi har kjøpt en Ole Brumm-drakt til Isak som han sikkert blir fin i. Skal bort dit i ettermiddag for å knipse litt bilder av dem alle sammen. Sendte også med han en haug med vaffel-hjerter, for det er jo valentines dag i dag :o)

Ha en flott dag :o)

Skrevet

Så spennende, Loise:)

Så godt at Isak er frisk igjen, Zoomer. Nikolai er hjemme med meg i dag også. Han er liksom ikke supersjuk, men han hoster og er snørrete og har opp mot 38 i feber, så da sier det seg jo selv at han ikke kan i bhg. Han sovnet i stolen sin igjen for en stund siden, så han er jo ikke frisk heller. Krysser fingrene for at han får med seg karnevalet i morgen.

Klem,

Skrevet

Zoomer: Jeg er veldig spent på søsteren min nå ja. Sist hadde hun en lang fødsel. Noe ala 18 timer. Hun har hatt bittelitt rier siden 02 i natt, så vi får se hvor effektive riene er denne gangen.. Håper hun får jenta si i dag!!

Du må være utslitt du, når Eira har skreket så masse i dag,, Utrolig frustrerende kan jeg tenke meg..

Håper Isak koser seg masse med utkledning i bhg..

HypoThyr: Uffda.. Nå er det på tide at Nikolai blir frisk igjen! Håper han rekker karnevalet i morgen ja.. Men det ser kanskje litt skummelt ut for å rekke det?

Jeg skal oppdatere ang min søster når jeg vet noe mere...

Klem

Skrevet

Det blir neppe noe karneval i morgen. Det er jo dumt å ta han ut for en dag, han har jo helg igjen etter i morgen. Dumt hvis han skulle bli verre. Han har feber nå, så han blir nok hjemme i morgen også.

Spm er om sambo eller jeg skal være hjemme med han. Jeg har jo drøssevis med dager jeg kan ta ut, men nå som jeg bare jobber 2 dager i uka og har igjen 11 arbeidsdager før perm, så synes jeg det er greit å være på jobb. Har en del jeg må få gjort før perm starter.

Sambo brukte jo en dag i går. Og det er kanskje greit at han har igjen dager utover året.... Vi får se.

Krysser fingrene for en fin fødsel for søstera di, Loise:)

PS. Jeg var på loftet og hentet Nikolais klær i str 50-62 tidligere i dag.... Så søtt:)

Klem,

Skrevet

HypoThyr: Jeg er enig med deg at det er best å holde Nikolai hjemme i morgen også.. å ta dem ut for tidlig er jo ikke bra.. Håper dere finner ut av hvem som skal være hjemme i morgen..

Babyklær er utrolig søtt.. helt bedårendes..

Jeg fikk sms av min søster nå:

"Fått akupunktur for å få riene igang. Er på vei hjem for å slappe av. Blir satt i gang i morgen tidlig om ikke ting skjer av seg selv."

Stakkers henne... Det ser ut til å drøye dette her... :0(

Klem *37+1*

Skrevet

HypoThyr: Ja, det kan jo være en god idé at mannen din har igjen noen dager til utover året. Det er nemlig fryktelig slitsomt å ha to syke barn hjemme når man har blitt syk selv også... Synd Nikolai går glipp av karnevalet i barnehagen, men det er som du sier best at han blir frisk. Du får gi han en god bedrings-klem fra meg :o) Vi bruker forresten fortsatt en del klær i str 50 til Eira, men skal nå over i str 56...

Loise: Så synd at fødselen til søsteren din drøyer sånn. Har hun vonde rier eller er de helt greie? Jeg hadde jo helt greie rier/mensenvondter i over ett døgn først denne gangen før jeg plutselig gikk over til regelmessige kraftige (holde seg fast i sengen og desperat puste seg igjennom) rier. Akupunktur hjalp meg masse i hvert fall - det skulle visstnok gjøre at fødselen tok kortere tid og det gjorde det da riene startet ordentlig. Ønsk henne lykke til fra meg ;o)

I dag har jeg vært ute og trillet tvillingtrille med to sovende barn i, og jaggu ble jeg sliten etter en halvannen til to timer med trilling i snøen. Puh! Hentet Isak tidlig i barnehagen, for mistenkte at han kanskje ikke hadde sovet så lenge og at han derfor trengte en ettermiddagshvil. Da jeg kom til barnehagen var han skikkelig grinete og han hadde bare sovet litt under en time i forhold til de to timene han sover til vanlig. Han sovnet ikke lenge etter at jeg hadde begynt å trille og sov i nesten en time, så nå er han på mye bedre humør.

Nå skal jeg spise pølser og hjemmelagd potetstappe, som mannen min har lagd. Dere får ha en god kveld!!

klem,

Skrevet

Zoomer:

Oj, du er sprek du.. Trille tur med 2 barn i snøen,, bare 1 mnd etter fødsel.. og så kort tid etter egen sykdom.. *nesegrus beundring*

Min søster har litt vonde rier og litt vonde kynnere,, altså så ligger riene hennes i sjargongen maserier.. Hun håper det tar seg opp snart.. men hun brukte faktisk 36 timer på de første 5 cm med nr1 sier hun.. og så brukte hun bare 1time fra 5cm og til ungen var ute.. Så dette blir spennende... Håper det går kortere tid på de første 5cm denne gangen!!!

Klem

Skrevet

Da er jeg blitt tante igjen.. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det tikket inn 2 søte MMS bilder på mobilen min i 6.30 tiden. Så jeg måtte bare stå opp, ble for oppspilt til å sove videre.. Jeg venter enda på all infoen da.. *ler* Ektemannen sendte bare bilder nemlig...

Men babyen ser frisk og våken ut..

Gleder meg sååååååån til å dra på barselbesøk i ettermiddag!!!!

Klem fra en oppspilt Loise med 21 dager til termin= FØDEKLAR *blunke*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...