Loise 2barnsmor ღ Skrevet 3. februar 2007 #1 Skrevet 3. februar 2007 Heisann jenter... Da var den andre tråden kommet til 102 innlegg,, så jeg tror vi starter en ny en jeg *blunke* Jeg sliter litt med feber-barn jeg, og aner ikke helt hva feberen kommer av.. Carina hadde 40.1 i feber på kvelden på tirsdag,, og var fin igjen onsdag... har vært fin siden,, men i kveld kom tempen tilbake.. Eneste hun har ellers er bittelitt hoste - men det er sporadisk,, og så er hun bittelitt forkjølet.. men ikke snydens... Så jeg forstår meg ikke på hva tempen kommer av... Hun virket fin og pigg i hele dag,, bare litt mindre matlysten enn vanlig.. Og så etter luren i dag ble hun varm og mere stille og mere kosete,, jeg målte henne til 39.8 før jeg la henne.. Hun fikk stikkpille paracet.. Fortsetter det med temp i morgen tror jeg at vi må ta en tur til legevakten og sjekke ut.. Jeg selv er frisk fra influensaen min, men ikke 100%.. Har fortsatt vondt i hals og er litt forkjølet.. Men er jo oppegående og fin sånn sett.. Så jeg har det bra.. Masse lørdagsklem fra Loise *35+4*
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #2 Skrevet 4. februar 2007 Huffda, kjedelig når man ikke vet hva såpass høy feber kommer av. Ikke så lett å spørre de små om det heller. Kunne jo vært tenner, men de får vel neppe så høy feber av det? Nikolai har iallfall aldri fått det. God bedring til dere iallfall, en tur på legevakta i dag er sikkert på sin plass hvis feberen ikke går ned. Jeg hadde en skikkelig dårlig dag i går. Fredagen var en opptur med masse energi, men i går var jeg slik jeg pleier å være på en ordentlig dårlig dag. Melkesyre i lårene av å gå opp en trapp og slitsomt å løfte armene. Jeg vet jo at disse dagene kommer innimellom pga stoffskiftet, men det er allikevel deprimerende. Nikolai våknet 6 i går og 0545 i dag, i tillegg har han sovet nesten oppå meg siden 3 i natt. Jeg syntes jeg måtte stå opp med han i dag siden sambo gjorde det i går. Egentlig skulle han ligget borte i natt, men det ble ikke noe av. Hadde vært godt å få sove uavbrutt til 8-9 en dag, men slik ble det altså ikke. Ikke såååå mange sjanser igjen før babyen kommer heller, riktignok endel helger igjen, men det går jo fort også. Får håpe energien kommer tilbake fremover nå. Ha en fin søndag:) Klem,
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #3 Skrevet 4. februar 2007 Nå har vi gått en laaaang tur. Deilig vær i dag, noen plussgrader og sol. Formen er mye bedre i dag og jeg tror jeg vet hva som gjorde formen i går så dårlig. Jeg tok stoffskifteprøver hos legen fredag og tok derfor ikke medisinen min på morgenen slik jeg pleier (skal ikke det før prøver). Og så glemte jeg å ta den da jeg kom hjem og husket ikke på det før på kvelden. Tok den altså 13-14 timer senere enn vanlig. Dette skal visstnok ifølge leger ikke gjøre utslag på formen, men jeg kan ikke finne noen annen forklaring. Formen var bare så utrolig dårlig i går. Og i dag er jeg som vanlig igjen.
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 4. februar 2007 #4 Skrevet 4. februar 2007 Loise: Så synd Carina fortsatt hangler litt... Kan det være tenner, som HypoThyr også foreslår? Isak har hatt ganske høy feber og hanglet skikkelig noen av gangene han har slitt med tenner, og vi er desverre på vei inn i en slik periode nå, tror jeg. Virker som om nesten alle tennene i underkjeven hans er på vei ut samtidig (han har kun de to midterste og en jeksel på hver side langt bak fra før). Han har fått snørrete nese, mindre matlyst og litt feber... HypoThyr: Deilig at du føler deg bedre i dag, da... Jeg har litt dårlig samvittighet for at mannen min sto opp tidlig både i dag og i går, for jeg hadde egentlig tenkt til å stå opp med Isak i dag... Våknet stuptrøtt, for Eira vil ha mat hver andre time minst, så ha blir det litt lite søvn på meg. Mannen min tar det igjen nå, for nå sover både han og Isak ) Jeg har vondt i bekkenet mitt og korsryggen i dag, og det kommer nok av en kombinasjon dårlig soveposisjon og at jeg bar Isak mye i går. Tok med Isak ut på lekeplassen i går for at bare han og jeg skulle få litt tid sammen, men han ville bare gå omkring på området her. Da vi var lengst hjemmefra ville han ikke gå lengre - bare bæres - så jeg måtte bære han hele veien hjem og opp trappene... puh! Ha en flott søndag, jenter ) klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 4. februar 2007 #5 Skrevet 4. februar 2007 Vi prøvde forresten å gi Eira morsmelk på flaske i går, og det gikk over all forventning. Pumpet ut (fra ett bryst) og ga det med en gang... Hun spiste ca 60 ml på litt over fem minutter før hun slapp taket med et veldig fornøyd blikk. Hadde den andre puppen i "beredskap" dersom hun ikke ville ha flasken, men det gikk som sagt kjempebra. Deilig å ha muligheten til å gi flaske dersom jeg skal ut en tur eller f.eks. vil drikke et glass vin eller to )
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #6 Skrevet 5. februar 2007 Zoomer: så fint at Eira tar flaske:) Det gir deg jo litt frihet. Vil hun fremdeles ha mat like ofte om natten? Hun trenger tydligvis mye mat om dagen. Håper det gå bedre med bekken og rygg nå. Loise: Gratulerer med 2-åring i dag:) Dere feiret i helga kanskje? Neste helg skal vi ha 2-årsfeiring. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. februar 2007 Zoomer: VELDIG kjekt at Eira tar flaske,, det gir dere flere muligheter! Flinke lille jenten!!! HypoThyr: Godt at det mest sannsynlig var mangel på medisin ene dagen som gjorde formen din så dårlig! Vi feiret ikke i helgen som var, for mannen jobbet hele helgen. Vi skal feire til helgen som kommer vi også... Dere må ha lykke til med deres 2års feiring til helgen HypoThyr..!!! Like greit at vi ikke hadde satset på å feire denne helgen, for Carina fikk feber på lørdag og har det fremdeles i dag.. Syns det er rart om tenner skal gi henne rett over 39 i feber,, i 3 dager.. Men det er jo mulig.. Vi tar henne til legevakt i dag og får sjekket ut... så er vi sikker.. Hun har lite matlyst, litt løs mage og høy feber.. Hun har fått presanger av oss i dag,, "presang" sa hun... fikk en stilig bok og en ball... Ha en fin mandag jenter.. Klem *35+6*
Gjest Skrevet 5. februar 2007 #8 Skrevet 5. februar 2007 Loise: meld i fra hvordan det går med Carina da:) God bedring deres vei, så kjedelig å være sjuk på bursdagen sin stakkar... Nikolai skal feire bursdagen sin i barnehagen på torsdag. Jeg skal lage gele å sende med han. Det blir populært, tenker jeg. Han kan spise veldig store mengder gele om han får lov. Han er gudskjelov glad i mye forskjelllig mat, smaker det meste. På bursdagen her blir det vel marsipankake, sjokoladekake (mamma baker), boller og gele. Da får vi vel dekket de flestes behov, håper jeg. Vi tenkte vi skulle lage mat også, men fant ut at vi blir 15-16 stk... Så det får holde med kaker. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #9 Skrevet 5. februar 2007 Tilbakemelding: Carina har nok bare en kraftig influensa.. For legen såg ikke noe som tilsvarte betennelse i hverken øyne, ører, svelg, eller noe bilyd på lunger.. Egentlig like godt,, Da er det bare å gi henne masse å drikke og det hun måtte orke av mat, og så gi henne stikkpiller når tempen tilsier at hun trenger det.. Hun virket veldig pigg da vi var på senteret og ventet på å få komme til hos legevakten.. Øynene var friske og tempen var veldig lav.. Men på kvelden før hun la seg nå ble øynene røde rundt og hun hadde 39.9 i temp.. Håper hun blir frisk til lørdag da,, så vi kan holde besøk!! Gruer meg til baking og styring jeg.. Jeg er ikke helt 100% selv nemlig.. Litt sliten og hoster masse... jaja,, det går vel.. Klem *35+6*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 5. februar 2007 #10 Skrevet 5. februar 2007 Loise: Får håpe Carina føler seg bedre snart, og at du ikke blir smittet. Gi henne en (forsiktig) god bedring klem fra meg ) Så hyggelig med 2 års bursdager - jeg har ikke klart å få med meg det, men ammetåken ligger tykt i hodet mitt om dagene. Mannen min er også merket av den mannlige ammetåken, og forleden kveld skjønte han ikke hvorfor bleien til Isak ikke ville lukke seg foran, MEN det var fordi det var en av Eira sine 3-6 kg bleier hehe... I dag gikk Isak hele veien hjem fra barnehagen, bortsett fra opp de siste 2 1/2 etasjene her hjemme (vi bor i 4.etasje). Han må skikkelig motiveres på veien hjem, for han er vant til å bli båret eller sitte i vognen. Orket ikke å bære vognen ut fra garasjen, så ville se om han ville gå hele veien (som egentlig ikke er spes. lang, men han er så trøtt etter å ha vært i barnehagen) eller ville nekte underveis. Isak holder virkelig på å få tenner nå også, for ser det er "knopper" i gommene hans hele veien i underkjeven. Vi smører på Dentinox før han skal sove og da virker det ikke som om det plager han noe særlig (ennå hehe). Nå skal jeg børste tenner, amme Eira og legge meg. Prøver hver kveld å få lagt meg tidlig, men klarer det sjelden. Eira er lys våken i en lang periode fra ca 08.30 på morgenkvisten, så får ikke sovet lengre enn det. Får ikke alltid til å legge meg/sove på dagtid heller, for da vet jeg aldri hvor lenge hun skal sove... klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 5. februar 2007 Forfatter #11 Skrevet 5. februar 2007 Så flink Isak var i dag da,, som gikk hjem fra barnehagen!!! Stor gutt... Jeg finner nok sengen selv nå,, er passe trøtt etter en lang dag.. Og Carina er jo ikke frisk enda. Så det blir påan igjen i morgen.. Dagmamman (les svigermor) er på ferie på østlandet og samler krefter til å hjelpe til når småtten kommer.. Så nå har jeg meg en drøy uke der jeg må ta Carina hver morgen og aktivisere og leke med henne hjemme til mannen kommer sent hjem fra skolen... *slitsomt* Klem *35+6*
Gjest Skrevet 6. februar 2007 #12 Skrevet 6. februar 2007 Loise: det der hørtes slitsomt ut. Vet hvordan en dag med en 2-åring alene kan være. Det går greit hos oss hvis formen min er bra. Det som er dumt er at Nikolai er veldig dårlig til å leke alene. Hvis jeg prøver å sette meg ned på sofaen, så kommer han og henter meg. Det er jo koselig å leke med han selvfølgelig, jeg er rimelig flink til å lage togbaner og bygge Duplo-tårn;) men noen ganger er jo sofaen litt fristende da. Vi begynner jo dagen tidlig også, sjelden etter 6. I går kveld skulle vi legge oss tidlig, ca 2215, men akkurat da våknet Nikolai. Han hadde hadde nok drømt. Og han var lite interessert i å sove igjen. Det ble vel nærmere midnatt før vi sovnet i senga vår. Men det er vel like greit å lære seg til lite søvn *hehe* Zoomer: skjønner det tar på dette med lite søvn. Jeg ser form meg å sove på dagtid når jeg er alene med babyen, men hvem vet hvordan det blir. Sambo skal være endel hjemme de første månedene siden han har 110 timer innarbeiding han skal ta ut i tillegg til 1 eller 2 uker etter fødselen. Og sommerferien kommer jo fort etter dette også. Det er en deilig tanke å vite at vi skal være sammen om det meste i starten. Sambo ga så å si alltid Nikolai mat om natta da han var baby. Jeg satt jo med melkemaskina... Forhåpentligvis kan lillebror få melka rett fra meieriet, men er veldig forberedt på at det kanskje ikke går. Loise: hvordan går det med Carina i dag da? Håper dere er bedre begge to. Ikke slite deg ut med bursdagsforberedelser (jeg skal prøve å følge mitt eget råd også. Tror bekkenet mitt blir glad for det. Hadde litt trøbbel med å gå i dag tidlig, veldig vondt i lysken, men nå er alt mye bedre:) Ha en fin tirsdag jenter, i dag starter jeg jammen meg på uke 30.... Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 7. februar 2007 #13 Skrevet 7. februar 2007 Nå er det min tur til å bli syk... Da jeg la meg i går frøs jeg skikkelig, og våknet midt på natten av at jeg fortsatt følte meg kald, men jeg var glovarm (i følge mannen min). Sov dårlig i natt og har sånn feber-vondt i hele kroppen i dag, men har ingen andre sykdomstegn. Kanskje det er den berømte influensaen? Jeg tar i hvert fall ting veeeeldig med ro i dag og vurderer sterkt å ikke ta av med pysjen ) Håper dere føler dere bedre enn jeg gjør i dag... klem,
Gjest Skrevet 7. februar 2007 #14 Skrevet 7. februar 2007 God bedring, Zoomer. Håper det ikke er ordentlig influensa, men at det går over fort. Formen min er som vanlig, har fridag i dag. Har akkurat laget gele som Nikolai skal ha med seg i bhg i morgen. Blir vel ikke veldig mye husarbeid i dag, tror jeg. Vasket noe gulv på søndag og det endte i mange kynnere, vond lyske og bekken. Så da får jeg vel høre på kroppen da... Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #15 Skrevet 7. februar 2007 Goood bedring Zoomer,, høres ut som du har fått influensa ja.. Og gratulerer med uke 30 HypoThyr!! Dette går unna Formen min er som vanlig. Hoster og harker, er forkjølet men ellers bra.. Carina er feberfri på dagen, men MEGET forkjølet,, og så får hun plutselig feber på kvelden.. I går var hun fin hele dagen,, og vips - etter hun var lagt fløy tempen opp i 40.2 HELT MERKELIG.. Mannen hadde lagt henne litt for varmt da, det hjelper jo ikke på,, men likvel.. Hun har begynt å hoste litt hun også nå.. Håper hun blir frisk snart.. Det er jeg veldig klar for *flire* Ha en så fin onsdag som mulig er,, med kynnere og influensa.. jenter.. Klem, *36+1*
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #16 Skrevet 8. februar 2007 Hvordan går det med dere i dag, jenter? Jeg har levert Nikolai i barnehagen med gele i dag, han var litt ivrig kan du si... Sambo ble gudskjelov med som gelebærer, hehe, så slapp jeg og løpe ut i bilen flere ganger. Stresset nok som det var. Da vi dro var Nikolai med en av de voksne ut og hengte opp flagg. Fikk se krona si også... Men jeg tviler på om den blir sittende lenge på hodet. Håper han ikke ødelegger den da, den var veldig fin:) Dere må ha en fin torsdag, håper formen er stigende på dere begge:) Klem,
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #17 Skrevet 8. februar 2007 Åhhh, jeg er så sulten. Eller egentlig ikke det heller, men jeg vil ha noe å spise ABSOLUTT HELE TIDEN:( Æsj asså. Akkurat slengt i meg to brødskiver til lunsj. Hva er det for slags barneporsjon a....
Gjest Skrevet 8. februar 2007 #18 Skrevet 8. februar 2007 Ikke hadde de igjen skummet melk i kantina heller. Dobbelæsj:(
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 8. februar 2007 Forfatter #19 Skrevet 8. februar 2007 Gele i barnehagen ja,, det var nok stas tenker jeg.. :0) Joda,, formen er grei, dvs den er standby. Jeg er småforkjølt og hoster som en elefant.. Håper ikke lillebror blir født med nedsatt hørsel pga meg *ler* Du får nyte lysten på mat mens du har den HypoThyr.. Jeg har magen langt opp i halsen enkelte dager, har liksom ikke lyst på noe særlig da.. Jeg har forresten vært til legekontroll i dag. Alt var fint. Fremdeles litt protein i urinen, men det var ikke mye. Bittelitt ødem, men ikke noe å snakke om.. BT var fint, men litt høyere undertrykk enn jeg pleier ha. Mulig det kommer av formen min.. Jeg skal få en ny sjekk neste uke, så jeg slipper å bekymre meg for om disse småtingene skal være noe.. Legen ville ikke at jeg skulle gå 2 uker til neste kontroll med tanke på at jeg hadde svangerskapsforgiftning på slutten sist.. Og det er fint, det er betryggende å bli fulgt godt opp!! Ha en fin torsdag Klem *36+2*
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 8. februar 2007 #20 Skrevet 8. februar 2007 Åh... husker gele som den store slageren da jeg var liten.... Våknet i dag helt uten feber og følte meg mye bedre, så kanskje det bare var et 24 timers virus som satt meg ut i går. Deilig med litt mer energi i hvert fall. Dro på DIB-treff med andre jenter som har født i januar og det var veldig hyggelig. Rakk såvidt å være hjemme en drøy times tid før mannen min og Isak kom hjem fra barnehagen og vi dro rett til fotografen for å hente bildene av Eira. Bildene ble kjempefine!!! Skal prøve å få moren min til å scanne dem inn, slik at jeg kan legge ut et par av dem her. Loise: Så flott at du skal sjekkes opp hver uke nå på slutten - det ble jo jeg også pga svangerskapsforgiftningen med Isak. Nå skal jeg prøve å amme litt oftere i kveld, etter å ha lest denne artikkelen: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Vi er klare for ALT som kan gjøre at Eira sover mer enn to timer om gangen på natten... Ha en flott torsdagskveld! klem,
Gjest Skrevet 9. februar 2007 #21 Skrevet 9. februar 2007 Loise: så fint at du blir fulgt ekstra godt opp på slutten. Det gir en ekstra trygghet det. Kommet noe lenger i navnevalget? Vi blir ikke helt enige her, snakker lite om det. Men det navnet jeg har forelsket meg i, har ikke falt 100% i smak hos sambo enda. Men vi får se. Jeg skal prøve å legge det litt på is. Vi vil jo unasett se lillebror før vi bestemmer oss helt. Zoomer: så bra at du er bedre. Ikke noe stas med skikkelig influensa når man sikkert er litt sliten i utgangspunktet... Skulle veldig gjerne sett de bildene av Eira ja:) Tenk at hun er måned i morgen. Helt utrolig hvor fort den måneden har gått, vi skal feire litt ekstra under bursdagsselskapet i morgen vi:) Håper dere får det til slik at dere får mer enn to timer sammenhengende søvn på natta. Nå må jeg se til han som ser Brumm på DVD. Han er lite samarbeidsvillig i dag, vil ikke på badet. Og vi skulle veldig gjerne vært ute og gjort et par ærender. Men jeg orker ikke hyl og skrik nå. Satser på at han finner det ut av seg selv. Han sov til 0750 i dag, rekord! Lå hos oss halve natta da. Men deilig å få sove så lenge, om enn litt i rykk og napp. Det betyr at jeg sannsynligvis slipper å sove selv når han skal sove igjen. Kanskje jeg får gjort litt da, tror jeg har et par ting å ordne til i morgen ja.... Ha en fin fredag, jenter:) Klem,
Zoomer - lykkelig tobarnsmamma Skrevet 10. februar 2007 #22 Skrevet 10. februar 2007 I dag er Eira én mnd gammel - synes tiden flyr avgårde! Veide henne på kjøkkenvekten i går og da veide hun ca 4500 gram, så hun legger bra på seg. Hun "feiret" med å nekte å ligge i vuggen sin i hele natt, så hun har sovet på mannen min... Problemet vårt er at hun sover best på magen, så det får hun lov til på dagtid, men på natten vil jeg jo helst ha henne på ryggen/siden... Akkurrat nå sover de tre andre her i huset, så jeg får litt fred og ro for meg selv - deilig! Mannen min sto opp tidlig med barna, og jeg fikk sove til ca 9.30, så nå er den hans tur til å ta en liten hvil. Føler jeg har prøvd alle triks i boken for å få Eira til å ha litt lengre mellom måltidene (hver andre time nå), men foreløpig er det lite som virker. Hun virker veldig fornøyd etter å ha spist fra én pupp, så hun har bare fått én om gangen hittil (altså fra en pupp til hvert måltid), men nå har jeg begynt å tilby henne pupp nr 2 i håp om at det vil få henne enda mer mett. Hun virker egentlig ikke spesielt interessert i å fortsette å spise når hun får pupp nr 2, så vet ikke hvor effektivt det er, men tenkte jeg skulle prøve det nå i helgen for å se om hun kanskje endrer rutinene sine litt. (Kryss fingrene for meg). Dere får ha en flott helg, og håper dere får sove bedre enn oss ) klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #23 Skrevet 10. februar 2007 Krysser fingre for deg jeg Zoomer.. Bra at Eira spiser og legger på seg.. Jeg har bakt marsipankake og skal rydde litt her nå,, kl.17 får vi huset fullt av gjester til Carina sin 2årsdags feiring... Må rydde litt ekstra i gangen, for i går kveld ble søskenvognen vår levert på døren.. Så nå må jeg rydde plass til den.. Den er jo ikke liten akkurat *ler* Ha en fin lørdag *36+4*
Gjest Skrevet 10. februar 2007 #24 Skrevet 10. februar 2007 I dag er godgutten vår 2 år:) Vi startet dagen kl. 6.... Jeg laget gele og bakte boller i går. Marsipankaka var ferdig pyntet før 0830 i dag. Selskap om halvannen time. Ha en fin lørdag:) Lykke til med feiring, Loise. Klem,
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 10. februar 2007 Forfatter #25 Skrevet 10. februar 2007 Gratulerer til godgutten din HypoThyr!!!!! Håper dere hadde en flott feiring.. Vi har feiret og kost oss,, med sjokoladekake, boller og marsipankake.. Namm kjempegodt.. Det var fullt hus her med familie fra kl.17 av.. Jeg kjenner at det var godt når folk gikk,, jeg er rett og slett for høygravid for dette,, heheh,, Jeg har stresset litt for mye i dag, med rydding og sånt - så da gjestene kom hadde jeg passe vondt i magen.. Sånn ala forstoppelse-vondt.. ikke noe godt.. Men det har roet seg nå når gjestene gikk og jeg fikk lagt meg ned på sofaen..!! Nå ser vi litt på melodi grand prix.. Vi snakkes jenter... (og fremdeles gratulerer med 1mnd dagen til Eira!!) Klem *36+4*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå