Gå til innhold

Mammaklubben =)


Mamma`n til Markus =)

Anbefalte innlegg

Hei jente!

 

Godt nytt år tell dåkker aille sammen!! Bedre seint einn ailldri... hihi

 

Det har vært så koselig på East Lake de gångan han Markus og æ har vært lamme dåkker, men nu ska æ dessværre byinn å jobb igjænn =( Dettan året har gådd så innmari fort. Huff!!!! Første arbeidsdagen min e førstkommanes tirsdag.

 

Men æ håpa jo at det kanskje kainn gå ann å træffes utenom arbeidstid en og ainna gången. Kanskje vi tell og med tar en liten tur på "byen" når fleir og fleir bi "arbeidsfolk" igjænn ;)

 

Ihværtfall: Kos dåkker på træff og i bassænget. Pappaen tell han Markus (Erlend) bi kanskje med i bassænget nu når han har permisjon.

 

Stoooor klæm fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tiden går veldig fort, ja!! Blir sikkert et kveldstreff, jeg skal begynne å jobbe igjen 4. juni - og tiden frem til det kommer til å gå utrolig fort!!!

 

Da kan vi jo fortsette skravlingen her:) Vi har hatt dåp i dag. Gikk kanskje bra, bortsett fra at min ellers så lite skrikende datter plutselig skulle skrike masse i kirken... Presten sa dåpen skulle være i begynnelsen av gudstjenesten, etter 5-6 min. Men det at dåpen begynner betyr bare at han skal skravle om det i 15 min først inkl et par salmer... Så eline ble lagt i fanget til sin gudfar, klar til å bli bært opp, men det varte og rakk! Da var Eline både sulten og trøtt og etter 20 min var det dåp! Det er ganske lenge for ei jente som er vant til å få mat på samme klokkeslett hver dag. Så hun fikk kald melk, og pappan stakk rett etter dåpen med eline... Så ble jeg sittende igjen der, hadde mest lyst til å dra. Laaaang gudstjeneste og, ennå presten hadde sagt det skulle være kort! Lurer på hva han mener med lang???

Så ble ingen bilder i kirken, men masse etterpå! Skal legge de ut:) Typisk at hun skal gråte på akkurat en sånn anledning:)

Men hjemme hos svigers var alt bra igjen og gullet var eksemplarisk hele kvelden! Gulpet bare en gang, og vi kunne bruke kjolen og bodyen på hele festen!!! Det er ganske utrolig til å være mitt lille gulpegull!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma'n til Markus: Der var du ja!! Tenkte at du snart skulle ut i jobb igjen, du har vært etterspurt på de siste treffene! Tiden går veldig fort ja.. Merker det selv! Syntes ikke det er lenge siden jeg gikk ut i permisjon... Hadde vært kjempe koselig med kvelds treff og kanskje en DiB-tur på byen! ;-) Men du kommer vel innom tråden i ny og ne og oppdaterer oss?? Koselig det nemlig! ;-) Så kanskje vi ser mannen din på badingen!

 

Mammaen til Eline: HVAAAA....? Eline....? Gråte-baby?? He he. typisk det egentlig da! Kanskje hun ikke følte seg klar til å gå til Gud! =) Men det var bra hun kom seg pluss litt til på festen etterpå! Vi gleder oss til å se bilder! Og jaaaaaaaaaaa så moro det sikkert var for deg på den "korte" gudstjenesten! ;-) Typisk prester.. Når de får lurt deg i kirken så må de få klemt inn så mye info som mulig!

 

Tillab: Har du kommet deg hjem til Norge igjen??? Håper dere har hatt en fin tur! Gleder oss til å se den nye vogna!

 

Niva: Noe mer nytt på hente-vilde-i-barnehage fronten?? hi hi.

 

 

Ellers så har vi hatt sønnen til sambo i helgen... Så har måtte passe på Joakim, og nettopp nå måtte jeg grave ut en kinderegg leke fra munnen hans.. Ja, irritasjonen brer seg... Joakim er i full vigør om dagen! Drar seg rundt og "blåser i barten".. Enda ikke begynt å krabbe, men er støtt oppe på 4 og vaier! Han og katten har blitt gode venner, leker med rangler og katten lar Joakim åle opp på han! Mine søte små! =)

Vi gleder oss til bading og lunsj på onsdag! Ser ut til at det kun blir meg og ESRE? Også er det jo lunsj jentene da! ;-) Idag skal vi på svømmingen i Lier, så da blir det vel sutring og hakking av tenner! Godt det bare er idag og neste mandag igjen!

 

Men nå blir det formiddags lur på både meg og Joakim.. Vi stod nemlig opp 5.30... Også var jeg oppe litt med joakim i natt! Han hadde nemlig tissa gjennom bleia.. Da var det natt skiftings da... Godt man har muligheten til å ta seg igjen om dagen!

 

Ellers da jenter?? Har dere noe nytt å komme med?? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hentet vilde i barnehagen på fredag, men hun var ikke så blid nei. Jeg har nemlig feil bil. Jeg kjører bare en kjedelig Saab men pappan kjører en lada Niva var han legger til en sladd i ny og ne. Så jeg håper hun er blid i dag når jeg skal hente henne.

Amalie har fått vaksine i dag. Det gikk veldig bra. Hun gråt nesten ingen ting på det første stikket,men lit gråt hun på det andre stikket. Nå veier hun 6880 og er 67 cm lang I natt sov hun helt til klokka fem før hun fikk lit mat. Jeg håper det blir en vane. Vilde sover også til 0630 fortiden og det er ikke så værst til å være henne.

 

Så nå håper jeg kvelden blir rolig og at Amalie ikke får noe reaksjon på vaksinen.

 

Jeg var foresten ute på lørdag. Det var koselig. Jeg lå til og med på gjesterommet og Amalie sov sammen med pappan. Det var deilig å lufte seg lit.

 

ses på pigen på onsdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må vel snart vilde være ferdig med fasen sin:) Hvordan gikk det i dag?

Det er kaldt ute!!! Og den dumme snøen... jeg går midt i veien, jeg! Så kanskje noen blir så irritert at de klager på måkingen=) Håper egentlig litt på at en buss må kjøre like fort som jeg går eller noe. hihi. De klager kanskje!

Men voksipose: Genialt!!!! Trengte jo nesten ikke klær under i dag, hun var jo så varm atte!!! Og når det er +grader: like bra! Blir jo sjelden svett liksom! Regulerer temp så kjempebra! Jeg digger ull!

Takk for kjempekoselig lunsj og gåtur i dag, jenter!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk for en kjempehyggelig lunsj og gåtur:)

 

Mamman til Eline: må si jeg misunner deg den voksiposen, den ser skikkelig go ut:) Men skal Emil ha en sånn, må jeg ha en annen vogn, for han har blitt så stor, så får ikke plass til både han og pose oppi vogna..hihi:) Kanskje det hadde gått med sportsdelen? hmmm...

 

Niva: får håpe det går bedre å hente Vilde snart:) men det er sikkert som du sa, at det er en fase alle unger må gå igjennom:) Så bare vent Anja, det blir nok vår tur også...hehe..:)

 

Ha en fortreffelig helg alle sammen, jeg skal ned til Hvaler og besøke mamma og pappa:) Da blir det sikkert litt barnefri også..:) deilig...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessverre Vilde tuller fortsatt veldig når jeg henter henne i barnehagen. Hun vil ikke hjem. Det er jo selvfølgelig bra at hun har det gøy og trives i barnehagen. Men jeg håper hun snart blir lit mer villig til å være med hjem. Hun forteller det meste til de som jobber der.I går hadde vi tomatsuppe til middag, noe ikke Vilde liker så hun fikk rester fra dagen før. Jeg sa til henne at jeg elsker tomatsuppe. Og det hadde hun fortalt i barnehagen i dag, siden de også hadde tomatsuppe til lunsj.

 

I morgen skal Vilde ha fri fra barnehagen fordi mormor og morfar kommer hjem i kveld fra Thailand. Vi skal besøke de i morgen, og vi gleder oss veldig.

 

I dag har Amalie og jeg bare vært inne. Har gjort husarbeid og prøvd å minke den fjelltoppen med skittentøy på vaskerommet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det litt mange "tråder" her da! :P Dytter på en av de jeg!

 

Da har jeg fått dataen min frisk igjen! Ganske deilig altså! Så da er jeg litt mer på nett! Driver og samler opp ikoner på msn nå.. Mistet alle da vi slettet harddisken!

 

Idag har min ellers blide gutt vært et mareritt! Bare små griner og syter og syter.. Prøver å kjenne etter om det er noe tenner på gang, men munnen er hans område idag! SÅ, da ble det tidlig seng! Forbereder meg på å stå opp tidlig imorgen! hehe.

 

Gleder meg til treff imorgen! Det blir bra! Hvordan blir det på onsdag?? Noen som har lyst til å være med å svømme?? Jeg og joakim skal hvertfall! Var ikke på badingen idag.. Ringte svømmeskolen og forklarte det at han syntes vannet blir for kaldt og da får han ikke noe glede over det! Så dermed inviterte hun jeg pratet med i tlf oss til å prøve risenga i asker! Det er en helt ny svømmehall og vannet er alltid mye varmere! Så da prøver vi det neste tirsdag! Kan jo ikke imorgen, da er det jo treff! :P

 

Ellers jenter?? Noe nytt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei babe, godt noen gadd å dytte litt, jeg har sett at det har vært klin dødt her så jeg har ikke giddet å skrive noe jeg heller:p

Gleder meg veldig til i morgen jeg. Og litt ekstra spennende er det jo dersom det dukker opp noen nykommere. Er ei som kaller seg babytad som har skrevet på Drammenstråden på småtroll. Kanskje vi får lurt med oss henne og;) hehe...

 

Hmmm... Har egentlig ikke så mye å skrive da. Ikke så mye å si liksom, må jo ha litt å by på i morgen også:P

*skravleskravle*

 

Vet ikke med bading på onsdag, kontoen er mildt sagt slunken. Egentlig burde jeg ikke være med i morgen engang. *fattigfattig*

Skulle fått 2000,- i dag men neida, NAV slo seg vrange så da må jeg vel vente enda en måned. Det var ikke med i regningen... Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann tillab!! Nå fant jg frem, dette r babytad. R så grønn på data at jg skulle jo vært premiert,hehe.. Var d no slags treff imorgen?? Hvor gamle r barna deres inne her? Jammen godt man kan finne mennesker på denne måten. Snakker vel snart som dattera mi på 15mnd,hehe. Godt m litt "voksen" input også. Syns d virker så dårlig m ting å gjøre organisert a helsestasjonen når ungen har blitt så "stor"!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du og velkommen nok en gang:)

 

Det er treff i morgen ja. (ligger øverst på siden her i egen rubrikk)

Liste med hvem som er påmeldt ligger litt lengre ned her.

(intet krav om påmelding asså!)

 

Jeg har blitt kjent med så utrolig mange flotte mennesker på disse sidene, og går på treff hver eneste uke, samt kino, svømming og masse moro.

Det er veldig spredt i alder, men mange er født i fjor høst og sommer. Men mange har også flere barn som er eldre. (Vilde er 3 år, Adriana er 13 mnd, mars79 har flere men husker ikke alder, Aga har en gutt på 22 mnd osv)

Men alder på deg og den lille spiller da ingen rolle, du er like velkommen uansett. Vi mammaene er fra 20-34 omtrent så ingen fasit;)

 

Håper du får anledning til å stikke innom i morgen, hvis ikke er det bare 2 uker til neste treff for mammaklubben. Vi har nemlig faste treff annenhver tirsdag. De blir lagt ut her fortløpende. Vi bader også jevnlig, det også legges ut her (vanligvis onsdager kl 11)

 

Neste uke ser det ut til at det blir treff med jentene fra Drammenstråden, men det legges ikke ut her, men du er like velkommen der også!

 

Håper vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til treff i dag:)

Babytad og andre som vil bli med på mammaklubbens treff: Fint hvis dere melder dere på i tråden, så vi har oversikt over hvor mange som kommer. Jeg bestiller bord - og så er det greit å vite om vi skal organisere noe når vi kommer dit så ingen må sitte på et bord bak ryggen på resten. For det er jo ikke sosialt;)

 

Eline koste seg myyyyeeee mer på babysvømmingen i går! Det var moro å se henne litt blidere igjen! Men tror nok at vi står over en gang til. Det er stort sett pappan som er spennende...

 

Jeg vil at det skal komme inn litt nyheter i babyklær butikkene nå!!!! Jeg har to av nyhetene til name it - ikke kjøpt i drammen... Her er de ikke lynet til å få inn ting, nei:(

Og hm - så kjedelig!!!!

Niva: Hvordan er det på buskerud storsenter???? Kanskje jeg skulle dratt dit en dag:) Må jo haike med noen nå om dagen - kan jo treffes en gjeng!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen t dere også. Som jg skrev på dn andre tråden, så skal jg prøve så godt jg kan og få tatt mg en tur. Får besøk senere idag så d kan bli litt hektisk, ell så blir jg ganske sikkert m neste gang. kos

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

babytad: Det er to "gjenger" her i drammen:) Det er oss som kaller oss mammaklubben og så har du drammenstråden-gjengen. Blir så mange hvis vi slår sammen at det er greit å være to treffgjenger:) Vi har stort sett babyer født i oktober 2006 el tidligere. Med noen unntak, selvfølgelig! Feks pia og CF.

 

Tillab og embla er med i begge!

 

Men det som er poenget mitt er at vi er ikke inne på den andre tråden, så vi ser ikke hva du skriver der:)

 

Du er hjertelig velkommen i dag:) Påmelding til senere treff finner du på denne siden.

 

Vi er en hyggelig (håper jeg) gjeng som har truffet hverandre siden i september - og nye er hjertelig velkomne!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Babytad! Koselig om du blir med på treff! Og som mammaen til eline sier så er det 2 "gjenger" her! Vi begynner jo å bli veldig mange så da er det greit å dele oss opp litt! =) Også greit at det finnes plasser som har plass til oss! hjertlig velkommen til oss ja! Kjempe koselig gjeng!

 

Det er ikke for å lage "klikker" eller ekskludere på noen som helst måte(hehe, vi går ikke på ungdomskolen)! Det er mest praktiske grunner! Ville bare gjøre det klart! Kjekt at det er 18 stk på treff og ikke over 40! :P

 

Men jeg får slenge meg litt rundt her.. Gleder meg til lunsj jenter!! Er som alltid, VELDIG sulten! (og litt sent ute...) Kommer vel før Tilla da men! :P *smiler bort til Tilla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg rekker ikk og komme idag. Iselin var så trøtt og sutrete at jg bare måtte legge henne. Si fra når neste r da, så lover jg og komme. Ha et trivelig treff!! kos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi blitt syke igjen. Som vanlig er det vilde som drar det i hus, og smitter meg denne gangen. Hun var bare lit syk i helga, og i natt har jeg hatt jevnlige besøk på do. Heldigvis er jeg blitt fort bra igjen. Så jeg var lit lei meg at jeg ikke har fått vært med på treffet i dag. Har slappet av på sofan mens Amalie har ligget for seg selv og underhold seg selv.

 

Mamma til Eline : Jeg synes det stort sett er bedre utvalg på buskerud storsenter enn i byen. Vi kan gjerne ta en tur, bare å si i fra.

 

Til helga skal Vilde feire bursdagen sin. Hun gleder seg veldig, farmor og farfar kommer på besøk fra Kristiansand. Det er rart å tenke på at hun fyller 3 år allerede, tida går fort ja.

Jeg har vært å klipt meg i går, deilig å få bort mye av det lange håret.

 

Hva skjer i morgen da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi... gøy å se at jeg er untaket og at tillab synes jeg er ung.... hehehehhe.. vel... alderen har ikke mye å si i den gjengen her.. dere har tatt godt imot meg :-)

 

Takker for koselig dag... dere aner ikke hvor godt det er for ei gammal fru å komme litt ut blant ungdommen.. og så tror jeg CF trives blandt alle damene...(sjekker tekseten for skrivefeil..)

 

Stå på og natta snart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kosekoselig treff igår! Var et par stykker som ikke fikk hilst på, men prøver igjen neste gang! =)

 

Jeg har lagt til et par bilder i albumet mitt fra et par treff! Finner de under nicket mitt! (Som jeg forøvrig er lei og vil bytte, forslag?)

 

Idag reiste joakim seg opp på 2! Dere skulle sett maken til stolt gråtende mor! he he. Joakim var om mulig enda mer stolt!

Også fikk jeg kjøpt nytt sete til joakim idag! Forovervendt maxi cosi prior xp (eller noe, gidder ikke se etter) Så deilig det var for han å sitte litt bedre, og denne ser skikkelig trygg ut! *fornøyd*

 

Nå er det ugly betty på gang! Må se det!

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der tok maskinen seg en restart... Har maskinen din smittet min stina????? Bra med nytt sete forresten:) Og gratulerer så masse med gutt som står!!!!! Så bildet - morsomt!!!!!

Gleder meg til å se bilder - skal legge ut noen jeg og!

 

Tilla: Javan min er nå reinstallert så kan hende jeg kan dele litt bilder av gullet ditt med deg på fotoknudsen!

 

*kopierer teksten innimellom, så jeg slipper å skrive alt på nytt*

 

I dag trenger jeg kaffe!!! Jeg var ute med jobben i går, men eline sover jo ikke lenger av den grunn... Så Jeg er oppe og ikke sulten i det hele tatt! Fikk nydelig mat i går på Ekebergrestauranten! Er greit å være med ut med jobben av og til, da får man alltid god mat som det ikke er så ofte man gidder å betale for selv... hihi

 

Jeg ville og se uly betty, men det utble altså...

 

ESRE: Lykke til med vaksine i dag!!

 

Blir innedag i dag - jeg er litt for trøtt til noe annet... Og så har jeg lovet instruktøren på sats at jeg skal komme i dag - så da har jeg vel egentlig ikke noe valg... Men det blir sikkert bra! LItt kaffe, så er jeg god som ny! Og skal ikke ta for mye;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm.. i dag er virkelig en dag jeg kunne ønske jeg var kaffe drikker. Jeg må ha fyrstikker i øynene for å klare og holde meg våken. Det føles som om Emil har vært våken i hele natt, men er ikke helt sikker..heh.. Dette likner ihvertfall ikke min sønn:S

 

Mamman til Eline: Takk for det, er veldig spent på hvordan det går å ta vaksine, men tror nok det går bra, det gjør jo det for de aller fleste:) Så fint det ble masse god mat på deg i går, det er alltid godt:)

Så får du ha en fin innedag og en bra treningsøkt:)

 

Ønskejenta&Joakim: Gratulerer med guttebaby som står, det er spennende når de gjør noe nytt:)

 

Nei, får vel hoppe i dusjen, så ikke jeg sovner igjen:) Ha en fin dag alle sammen:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...