Gå til innhold

Lager en ny skravletråd jeg for Drammen&omegn


anlej

Anbefalte innlegg

Ønskejenta; jul med svigers står ikke heeeeeelt på toppen av listen med "to do again" ting akkurat... Hadde nok ikke klart en eneste dag til med alle 3 svigersøstrene mine på samme plass. De er en trio og som fjerdemann faller jeg utenfor hele tiden. Men har fått masse masse masse kosetid med Embla, hadde jo eget hus der nede og jeg og hun koset oss der vi. Og etter julaften hadde vi jo plenty med leker og bøker og sånn å sysselsette oss med.

 

Men sånn til dere alle; dersom dere har stor svigerfamilie; IKKE sats på ei hel uke med dem alle med mindre du har skumle planer og hagle i bagasjen:p

Er noe av det mindre hyggelige jeg har vært med på igrunn...

 

 

Nå er jeg hjemme i rotet mitt igjen og det er så innmari deilig. Vi har vært og besøkt besteforeldrene mine og skal feire nyttår med pappa. Bestemor var så glad for å se vesla igjen, gamle damen er så søt!

 

Esre; gleder meg masse til du og Emil skal være med og bade!

 

Shevil, grattis med "wheels" da!

 

Mammaen til Eline; ooo, er hun over på grøten? Griser hun mye? Embla spiser fruktmos og sånn innimellom hun, men blir jo "gøgge" overalt! hehe...

 

Niva; Fortell fortell? Var Vilde høyt og lavt?

 

Dere andre; gleder meg veldig til å treffe dere igjen alle sammen, har savnet treffene nå i julen!

Er forøvrig et treff med BiMgjengen (alle har fått nå) den 4 på glass om noen har lyst til å være med? Påmelding på BiMtreffsidene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tillab: jeg har også feiret hos svigers i julen, må ærlig innrømme at ingenting er som å feire hjemme hos mamma og pappa..hihi..:)

 

Blir nok ikke med å bade til onsdag da, skal til Hvaler og feire nyttårsaften, så blir nok der til onsdag eller torsdag:) Men blir med neste gang dere skal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Og God Jul Til Alle Dere = )

Bare lurer litt på når man kan begynne å bade med de små ? Lillesnuppa er veldig glad i å bade i badebaljen nemlig, så da blir vi kanskje nødt til å slenge oss med på badinga ettervært :)

Håper mange av dere har mulighet til å komme på treff den 4.jan på glass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med svigerforeldre ?? Vel, tror kanskje de føler seg litt truet av oss aktive flinke jenter... Vi trenger jo ikke svigerforeldre slik som før. Lekte litt med tankene når jeg leste innlegget ditt tillab og ser for meg hele senarioet om en del år... har jo 3 jenter og en gutt.. kommer alltid til å ha ett nært forhold til alle håper jeg.. men den dagen barnebarna kommer blir det nok slik at jentene kommer hjem til mor og gutten.. ja han drar til SVIGERMOR... huff da.. ingen kan jo ta seg av gutten min slik som jeg ?!?!?! Så det blir kanskje samme greia.. Men samtidig har vi vært med på en større utvikling de siste 20 årene enn det vår svigermor hadde, vi har blitt mye mere selvstendige og uavhengige og jeg tror kanskje ikke det skjer like mye og like fort i fremtiden.. så vi vil nok være "uo to date" på en annen måte.. Jeg kommer iallefall ikke til å forsøke å belære den fremtidige genereasjon..." må vekke barnet hver 4. time, skal ikke ha mat oftere..Kan sove på magen, mine barn har ikke osv.osv.. For ikke å snakke om julematen da... HALLO.... JEG HAR LAGET SKINKESTEK I SNART 15 ÅR SÅ IKKE KOM HER Å FORTELL MEG AT RIBBE ER SAMME GREIA......

Så, hvordan løste vi dette.. jo... Her i huset feirer vi jul for barna.. og det gjøres HER... besteforeldrene får flytte på seg .. og fint om de gjør det samtidig.. for da er vi heeelt alene annen hvert år... Juletradisjonene deres skal passe inn i våre planer og mønster.. vi vil skape vårt eget stress..ikke arve andres...

 

Puh.. godt å få tømt seg litt.. og om jeg liker julen ? Joda, bare jeg får være sjefen så... heheheh

 

Nå skal vi i bursdag til eldstejenta... som har invitert alle besteforeldre til seg.. og jeg skal også være gjest.. koselig hva ?

 

Stor romjulsklem fra oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, godt skrevet Pia & C-F...

Glad det ikke er svigerforeldrene som er problemet jeg:) De er faktisk kjemoesøte og jeg er veldig glad for å ha akkurat dem som svigerforeldre... Men disse unga deres asså:P Hehe... Nå er vi hjemme igjen og ikke oppå hverandre og nå er alt fint igjen. Får faktisk hun yngste innom på besøk etterpå, og gleder meg til det! (ikke kan hun alt, ikke vet hun alt og i tillegg er hun en skikkelig vims! hurrahurra!)

 

Nei, nå må jeg rydde og pakke ut litt mer mens vesla er fornøyd med å ligge på gulvet, varer vel ikke mange minuttene til tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hå alle sammen..

Vel overstått jul :)

 

Dette var vår 1 jul alene, ingen familie på besøk, litt rart egentlig å ha alle så langt borte.. Menmen vi venner oss nok til det... Var hos tanta mi på julaften og søstra til mann min på 1.juledag så litt familie har vi fått vært sammen med :) Men merker jeg savner søskene mine og foreldra mine...

 

Her har Henriette hatt framgang, begynt å reise seg og fått 2 tenner.. Krype gjør ho ikke enda, men åler seg fram og når ho sitter åler ho seg fram på rompa, artig å se på :)

 

I dag er en litt rar dag for meg, for 2år siden mista vi lille Matilde, fikk dessverre bare være 23uker i mammas mage :( Var så mye kromosomfeil at ho aldri ville fått leve.. Trist å tenke på, men nå har vi jo vært så heldige å fått Henriette i mellomtida og jeg er gravid igjen.. Så hadde vi jo Vemund fra før...

 

Men hadde egentlig bare lyst å si GOD NYTTÅR til alle sammen, ser fram til treffene som kommer :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er vi endelig hjemme igjen!!1

DEILIG....

Men vi har hatt det så koselig atte..

Var hos svigefar på juleaften også har vi vært på hotell tur med svigemor siden 2 juledag på Geilo og nå er vi hjemme!!!!

Til neste år blir det nok jul hjemme uten masse farting og jeg gleder meg allerede...

 

Så nå går vaskemaskinen for fullt og jeg rydder fortsatt ut julegaver for de rakk jeg aldri og pakke ut en snar turen vi var hjemme...

Kjenner kroppen er sliten etter disse dagene så gleder meg til og sove i egen seng i natt!!

 

Så nå sover Adriana og pappa og jeg slapper av med litt mamma tid:)

 

Jeg får se om vi bader på onsdag, men jeg kan nok ikke komme den torsdagen for det er Adrianas første dag i bhg så da skal jeg være med!!

Blir spennende og se om hun trives men jeg regner med at det kommer til og gå bra:)

Men jeg får komme barneløs på et annet treff jeg:)

 

GODT NYTTÅR!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Ja, da har jeg endelig fått planer til imorgen klare!! Jeg, sambo, joakim og sønnen til sambo skal ned til min søster og lage mat og kose oss!¨så etter middagen drar sambo og sønnen til et sted der det er litt flere barn, sånn at de kan herje villt! Så blir jeg igjen hos søsteren min, så skal vi ta det kuli og ta et glass vin og se en film! Passer meg perfekt! Jeg er nemlig ikke sååååå begeistret for nyttårsaften!

 

Mars79: Vi tente et lys for Matilde igår! Våre tanker gikk til dere!! *klemklem*

 

Mamma&Adriana+babyimagen: åååå Det blir veldig spennende å høre hvordan det gikk med adriana!! Du må gi oss full oppdatering! Og egentlig så kommer du jo ikke barnløs på treffene! Du er jo tross alt med barn I magen! :-P

 

 

Pia & C-F: Ha ha, så utrolig bra skrevet altså!! Jeg har tenkt samme tanken selv! MEN jeg skal aldri aldri ALDRI bli som MIN svigemor!!! ALDRI!!!!! Det lover jeg meg selv herved! :-)

 

Piadi: Koselig om du blir med og bader! De stor koser seg alle sammen! Du må visstnok vært på 6 ukers kontroll og baby må være over 6kg! De har så godt av å bade i vannet atte!

 

Herregud, jeg sitter og ser på en program på TvNorge nå.. "Three wishes..." RØRENDE!!! Sipper som en liten unge her! *fnis* En dame som hadde dårlig ryggrad har fått den operert.. Legene sa hun aldri ville gå igjen, så slutter programmet med at hun går alene uten hjelp opp en rød løper.. Skikkelig klisè, but it works for me! =)

 

Ellers ser jeg at det er satt opp treff på Torsdag og jeg regner med at jeg og Joakim kommer! (For det er vel for alle Drammens jentene eller?) =)

 

Også vil jeg selvfølgelig ønske dere alle en trygg nyttårsfeiring!! Og et GODT NYTT ÅR!!!!!! =)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskejenta: Selvfølgelig er treffet for alle som vil : )

Er nok en liten stund til snuppa er over 6 kg kanskje.. Får se, skal på 6 ukerskontroll med henne på onsdag : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du det som du ønsker, Stina:)

 

Vi skal til et vennepar, ingen andre barn, men har blitt lovet :) rolig kveld. Har ikke lyst til å reise på fyllefest...

 

Gleder meg til bading igjen, Eline og jeg savner det! Det er bare for alle som vil å være med. 6 -ukerskontroll og 4 kg:) Eline har jo så vidt passert 6 kg. hihi

 

Håper Eline og jeg får til å komme på torsdag - hyggelig å bli kjent med flere:)

 

God feiring!

Og godt nytt år!!!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte det, Tilla: Vi lager velling av grøte, hun skjønner ikke hvordan hun skal få grøten ned:) Bare spytter den ut igjen. Skal begynne med måltid nr to om dagen nå:)

 

Og Embla da??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Vi har vært i kr.sand i romjula, og kom hjem i dag. Har trålet byen rundt etter kalkunbryst og fant det heldigvis til slutt på meny. Vilde var veldig fornøyd med alle gavene til jul. Pakker er helt topp.

 

Vi skal feire nyttår hjemme. Vi får besøk av et vennepar med barn på samme alder + noen til. Det blir nok en stille og rolig kveld. Vilde skal for første gang lov til å være lenge oppe, så jeg får se hvor lenge hun holder ut.

Hadde tenkt til å være med å bade på onsdag. Håper dere får en fin nyttårsaften

 

Godt nytt år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei..

Mamma og Adriana: Blir gøy for Adriana å begynne i barnehage, så får jo du tid til å slappe litt av før nestemann kommer :)

 

Ønskejenta: Takk for det.. Så fint du fant ut hvordan dagen i morgen skulle bli..

 

Her blir det stille å rolig feiring... Søstra m mann til Bjørn skal feire lamme oss, Vemund er helt i hundre.. Er så glad i folk å elsker å ha besøk :)

 

Mamma til Eline: Koselig å feire i lag med venner :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hun får det nok fint i barnehagen vil jeg tro:)

Og kjenner hun trenger og bli utfordret litt og hun elsker jo og leke med andre barn så det blir spennende..

Så på tirsdag skal vi ut og kjøpe regntøy så hvis noen har no regntøy tips så er det bare og komme med det..

Fikk et sett til jul men buksa var jo like lang som jenta....

Fant et fint et på intersport men det kom ikke i størrelsen hennes og den som var hakke større var veldig stor, var sånn med fleece inni, kjekt på denne tiden av året..

 

Her blir det også stille og rolig i morra, får besøk av et vennepar og lille Elias:)Blir koselig det:)

Ække sikkert det blir like rolig for gutta etter inntak av alkohol men mammaene skal vell ta det heeeelt mer ro,digg det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle pengene vi fikk til jul brukt fornuftig:) Har kjøpt lekegrind og tripp trapp stol - på tilbud:) og sprinkelseng på ikea. Klarte å svi av 3500!!! Og så har vi fått voksipose til jul, så nå er det ingen store ting vi trenger på en stund.

 

Det er slutt på marerittene, eller hva det var. Men hun er mer urolig om natta, må inn og putte i smokken noen ganger. Er kanskje litt vel avhengig av smokken, men, men... Roer seg mye bedre med den. Klager ikke da, vi har jo ikke nattmating - så vi er heldige med nattesøvnen!

 

Ønskejenta: Hvordan går det med joakim og nattamming?

 

Godt nytt år til alle sammen!! Eline og jeg gleder oss til treffåret 2007:)

 

Nyttårsklem fra Eline og

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...