Gå til innhold

Lager en ny skravletråd jeg for Drammen&omegn


anlej

Anbefalte innlegg

Hei

 

Så flinke dere er til å handle julegaver, jeg har enda ikke kjøpt så mange. Det er godt jeg ikke har så mange å kjøpe til. Nå er endelig juletreet i hus. Vilde synes det var veldig stas å pynte det, men hun funderte lit på at trær bor jo ute.

 

Jeg er så trøtt fortiden, så i dag skal jeg legge meg tidlig. Håper Amalie sover natta snart jeg også, men hun har bare en flaske pr natt. I kveld la hun seg 1930 hun pleier egentlig å legge seg 20 - 2030, men klarte ikke å holde henne våken lenger. Så jeg håper hun sover godt i natt.

 

Jeg hadde tenkt til å være med på svømmingen på onsdag, trenger og handle noen julegaver som jeg bare får kjøpt i byen

I morgen skal jeg bake peppekaker, og jeg tror det blir bare med det ene slaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Eline lo i dag!!!!! Pappan min tullet med henne og hun lo skikkelig godt! Selvfølgelig var videokameraet tomt for strøm...

 

Vi skal feire juleaften hjemme hos oss i år, og da måtte vi testlage julematen - pinnekjøtt! Det ble nesten vellykket, men nå vet vi hva vi skal gjøre annerledes til julaften:)

 

Vi har nesten alle syv sortene ferdig nå (kjærringa), skal steke pepperkaker etterpå :)

 

Julegavene begynner å bli ferdig, så nå er vi snart klar for jul!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei drammens frøkener!!

 

Blir ikke mye tid til overs til data i denne julestrien gitt! Uff.. jeg tror jeg er i mål med alle gavene i løpet av morgen dagen, men så har jeg igjen å pakke inn alle da.. Og det er jo det som tar tid! (Litt kos og da..) Men jeg tror jeg blir med på svømmingen på onsdag! Skulket svømmingen idag nemlig.. *FY* Så da må lille gull få litt bade tid! (dessuten er det varmere og deiligere på sentralbadet)

 

Tillab: Jeg har laget profil!! (Tror jeg...) Skjønner ikke så mye av det! Står det forklart noen sted hva det er ?? Også får jeg ikke opp bilder.. *sukk* Det er vel denne dritt datan det er noe i veien med.. *Bombe*

 

Mamman til Eline: Skjønne skjønne herlig Eline!!!! Hun er en solstråle altså!! Vi gleeeeder oss til å få høre den herlige latteren!! Lykke til på kontroll imorgen da! Du må skrive hvordan det går da! Mål og slikt! Tvi tvi med vaksine! Joakim hadde ikke reaksjon på 3 mnds vaksinen så *bank i bordet* for at Eline ikke får reaksjon!!

 

Ellers så overnattet Joakim borte for første gang på lørdag.. hehehehehe, det kunne sikkert gått bedre! Søsteren min tok seg av han på natten, noe som resulterte i at hun sov svært lite.. (Welcome to my world..) Og joakim tar FORTSATT ikke flaske.. så MAM flasken jeg kjøpte, ja det var kast gitt! Trodde han tok den, men der tok jeg feil GITT! Men det var utrolig UTROLIG godt for meg å sove en hel natt.. DET trengte jeg! Også var det herlig med alene tid med kjæresten!! *kosekose*

 

Så om dere har noen forslag til flaske dillemmaet mitt... FORSLAG!!! (Hjelper ikke om noen andre enn meg gir han flasken...) Prøvd disse flaskene: Chicco, avent, mam, nuk, medela, bambino.. ja.. tror det var alle..

 

Førjuls-klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde jo også alle typer flaske med Adriana, men prøvde MAM sin flere ganger og plutselig en dag så gikk det...

Men da pumpa jeg meg og ga henne det for da lukta det meg for MME ville hun ikke ha med en gang..

Men har du prøvd DR.Brown sin?

 

Kan tenke meg dere koste dere i helgen, deilig:)

 

Jeg skal bade på onsdag og trave etter gaver, men har ikke mange igjen så det går nok fort også vet jeg hva jeg skal kjøpe...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tok vesla flaske med en gang, de store til DrBrown... De har vist veldig god tutt! (tygge tygge) Det er jo ikke sikkert du trenger å prøve flere flasker da, bare tutter, medela har noen sånne spesialtutter tror jeg, hvis ikke så har jeg et lite triks på lager som jeg kan ta med meg til deg:) Er noen tutter og flasker som ikke selges lengre som er helt annerledes enn vanlige. Tar med på badingen jeg så kan du få prøve:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Alver er mest glad i Dr Brown sine flaskesmukker. De er myke og fine og ikke så store.Har to små nuk flasker og smokkene passer fint på dem, så hvis du har slike kan du jo bare kjøpe nye smokker. Flaskene er jo ganske dyre.

 

Her hos oss har lillegutt begynt å våkne på natten igjen (kl 04...ugh....). Er så trøtt som en strømpe... Vi har begynt med grøt, så vi håper etterhvert at det hjelper på nattesøvnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flinke dere er til å skravle :-)

her har det vært mye skriking og lite søvn de siste dagene. Lillegutt har hatt 39,5 i feber - og det har resultert i mye bæring. Kjenner det i armene gitt. Har bare måtte legge til side det siste jeg har å gjøre i forhold til jula. Godt det er noen dager igjen - og enda bedre at jeg ikke skal ha juleselskap i år! Skal bli godt å få mannen hjem sånn ca. 3 juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ogsså vært en del sykdom. Vilde har hatt omgangssyka, jeg har også hatt en snev av det, og nå er mannen i huset syk også. Det er bare Amalie som er frisk.

 

Jeg er heldigvis ferdig med nesten alle julegavene,bare noen få igjen.Vet ikke helt om jeg får til badingen denne gangen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg endelig ENDELIG ferdig med julegavene for i år.. Så det eneste som gjenstår er altså å pakke de inn.. Det blir en lang kveld ja!

 

Vi gleder oss til badingen i morgen, og skal prøve å ikke være sene! :-P Jaaaa tillab, om du kunne tatt med så hadde det vært TOPP!! tenkte å prøve Dr. brown da, men det er veldig kjedelig å bruke 100kr på en flaske som ikke engang kommer innenfor leppene til Tøtte! haha. Herlig altså.. Vi prøvde bambino igjen i kveld.. JA JØSS.. Det gikk ikke!

 

God bedring til anlej og niva og deres.. Anlej; Skjønner deg godt at du ser frem til din mann kommer hjem ja.. Ikke godt når disse små blir syke! Niva; *Bank i bordet* for at amalie holder seg frisk!! Også en god bedring til mars79 og henriette! og locobebej sin Thea!

 

Nei.. nå skal jeg sette meg foran tv'n og se på 4400 og pakke inn gaver!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woho! Nå er pakkene fra pappa til oss og vesla i hus. Men tror ikke de er så gjennomtenkte da:p haha

Vi skal jo som kjent til Danmark i julen, reiser torsdag. Vi skal ha med følgende; gaver til alle (MANGE gaver) 2 vogner, barnesete, baby, klær til oss alle, svigersøster og hennes bagasje, gavene til oss, matvarer vi har handlet (7 poser), videokamera, datamaskin, bagen til storevogna og selvfølgelig skal vi selv få plass i bilen. Og hva har pappa kjøpt til vesla?! Lekegrind! Hvor skal jg gjøre av den da? Hihi... (oki, luksusproblem kanskje)

 

gleder meg til bading i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eline fikk vaksine i går. Gikk egentlig veldig bra. Hun skrek selvfølgelig, men annet kan man da ikke vente! Og sutret litt etterpå. Så sov hun egentlig ganske lenge, helt til jeg kom meg ut døra. Var på julebord i går:) Og så var det skriking igjen. Så da fikk hun en pinex, og alt var bra igjen:) Hun er bittelitt varm i dag, men sikkert ikke 37,5 en gang. Mamman bare kjenner at hun er litt varmere enn vanlig.

 

Vi fikk også beskjed om at det har vært et par tilfeller av kikhoste i Drammen - så dere som ikke har fått vaksine ennå kan jo være litt obs!

 

Er nesten ferdig med julegavene - har det i hvertfall under kontroll!

 

Jeg kom hjem kl 2 i natt og så var jeg oppe kl 5 for å sjekke Eline og etter det har hun vært litt våken. Så er bittelitt trøtt i dag... Men det går bra!!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på kontroll i dag og alt stod bra til med den lille i magen... Og den 5 mars får vi hilse på babyen vår :) Rart og plutselig å ha en dato at -da kommer det baby i hus igjen- Termin er egentlig 18 mars så det er nesten 2uker før :)

 

Nå begynner henriette å bli bedre, ser ut som at astma medisinen hjelper, deilig å få sove på natta, ikke vært så mye av det når ho har hosta og vært veldig tett... Så får se hva legen finner ut etter nyttår, om det er astma eller ikke...

 

Begynner dere å bli ferdige til jul? Her er det bare pynting av juletre og vasking igjen, orker ikke bake mer, 3 sorter får holde.. Blir bare oss i jula, ingen besøk nordfra.. Vi orka heller ikke reise nordover da mann min har jobb i jula, blir så kort tid.. Så for den som har lyst er det bare å ta seg en tur innom i romjula...Vi blir alene om dagene da Bjørn er på jobb...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mars79:Så moro!!!

Det blir jo deg og meg på treffene til neste år også, er ikke alle som kan stille med to forskjellige barn på treff, haha...

Gleder meg vært fall over at det er noen jeg kjenner som skal ha baby på nesten samme tid som meg...

 

Nå er jeg ferdig med alle gavene og det er deilig, vi reiser til svigefar på lørdag og reiser hjem igjen mandag og så skal vi på hotelltur på Geilo med svigemor fra tirsdag til fredag...

Så de siste dagene som da er igjen av jula skal vi være hjemme og kose oss og slappe av...

Har ikke lagt planer til nyttårsaften en gang vi:)

 

Så i morra har jeg barnefri så da skal huset vaskes litt, deilig og komme hjem til rent hus etter å ha vært på tur...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo jinter..

 

Først masse ros til Tillab og lille Enbla.. tusen takk for invitasjon til grøt, pakke og hyggelig selskap.. Veldig koselig å møte dere..

Ble snytt for spaserturen ned, men håper muligheten byr seg snart igjen og at noen slår følge.. Er så fint å se hele Drammen fra den siden av byen!

Bading er nok litt tidlig for oss ennå, men gleder oss til det senere...

Skjønner gjennom skravletråden her at det er flere som har større barn, og det er hyggelig, for snuppa på 5 har nok veldig lyst til å være med en gang... ( værre med de to eldste..)

 

Ønsker dere alle en riktig gledelig jul og ett godt nytt år... og husk å ta vare på dere selv midt oppe i det hele...

 

Juleklem fra Pia og C-F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere alle så opptatt i julestria?! Ingen som har skrevet noenting?!

Vi er nå trygt fremme i Danmark og jeg skal bare koooooooose meg mens jeg er her. Blir fantastisk deilig, noen fordeler med så stor familie ja! Hehe...

 

Alle julegavene er i hus, treet synes nesten ikke, blir sånn når det er gaver til 12 mennesker under der! Og Danske juletrær er ikke akkurat kjempesvære da, men veldig fint og grønt. Tror til og med det er edelgran!

 

Nå skal jeg snart stikke avgårde til AZ og Ønskebørn og svi visaen til mannen min:) Deeeeeeeilig!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er snart alle julegavene i hus, og alle i familien så godt som friske. Så nå gleder jeg meg til julaften. Vilde gleder seg veldig til jukaften.

Tilla du får kose deg i Danmark.

Vi drar til Kristiansand i romjula, men skal feire jul og nyttår hjemme.

 

Riktig god jul til dere alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.. Da har jeg endelig fått et ledig sekund! Det har virkelig gått slag i slag nå de siste ukene! MEN.. Endelig så er Alle gavene innkjøpt og pakket inn (Pakket inn ALLE selv, untatt den jeg og Janette var og kjøpte på torget vest..) jeg ar vasket huset så godt det lar seg gjøre og idag skal jeg pynte juletreet! Tar meg bare en DiB pause først...

 

Tillab: Godt du kom trygt frem til danmark! Kose seg med familien da!! Også lykke til på å få fraktet alle gavene hjem igjen! =) Jeg har ikke fått prøvd flasken jeg fikk låne av deg enda.. Det har vært så stress så joakim har omtrent fløyet i seng når vi raser inn døren ved omtrent senge tiden til gullet! Og i tillegg begynner han å få 2 fremtenner.. Og dermed passer han enda mer på munnen sin!

 

niva: Deilig med en liten mini ferie mellom jul og nyttår da! Godt å lese at alt er fint med Amalie! Hun virket jo ikke helt i form sist vi møttes.. Håper dere får en kjempe koselig jul, kan tenke meg Vilde er i fyr og flammer nå ja! (Er ikke så borte vekk selv her jeg sitter og klemmer på pakker!)

 

mars79: Så artig å ha en dato å forholde seg til altså!! Ikke lenge igjen nå!!! Gleder Vemund seg?? koselig altså! Han håper vel på en bror tenker jeg?=) Kanskje jeg og Joakim tar oss en tur i rom julen om du kjeder deg veldig? Vi snakkes jo på msn vi!

 

Mamman til Eline: Hvordan er det med lille skjønne? Kose dere med juletre pynting!! =)

 

Ellers så lurte jeg på når vi skulle sette i gang med bading etter nyttår! Har ei venninne som svært gjerne ville være med! Og hennes lille Fabian er nesten like gamle som Eline, Embla og jente gjengen! Kjempe herlig jente!

 

Og så vil jeg ønske dere alle sammen en kjempe fin jul! Kos dere med store og små, god mat og masse fine presanger!! =)

 

Mange juleklemmer fra:

Stina&Joakim

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Da nærmer det seg julaften med stormskritt, og kan vel si at alt er klart. Skal feire julaften her hos oss for første gang med begge familiene. Blir jo spennende ;) Blir sikkert kos :)

Ønsker dere alle en riktog god jul, og et godt nytt år, så kommer nok Hannah og jeg sterkere tilbake på DIB-treff etter dåpen 07.01 (off,enda mer å planlegge

Kos dere alle sammen :)

 

Julehilsen fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gog jul til dere alle.

Vilde gleder seg veldig. Vi har ikke tatt fram pakkene enda, fordi hun gjerne vil åpne dem med en gang. Det er lit lenge å vente til kvelden.

Håper dere alle får en fin julaften

jeg gleder meg veldig til å spise ribbe, og i morgen skal vi spise pinnekjøtt hos mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her inne er det jammen dødt i jula;) Har dere tatt helt ferie hele gjengen?! hehe

I morgen returnerer vi til Drammen, skal bli godt, 6 dager med svigerfamilie holder det asså!

Vi gleder oss masse til å komme hjem og pakke ut alle de fine gavene og greier! Er jo så mye fint vi har fått! Er helt fasinert jeg! Tanten til mannen min hadde vært og handlet klær til vesle i USA (hun bor der) og det var SÅ lekkert! Jeg har jo litt dilla og da, de har så innmari mye fint der borte som de ikke har her. *sikle*

 

Håper dere alle har koset dere masse og hatt en kjempefin jul!

Noen som har ftt noe spennende?

 

Leken til Embla slo forresten kjempegodt an og er en av favorittene! Så tusen tusen takk dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yess!! Endelig fått meg bil...så nå kommer jeg meg rundt jeg også. Riktignok ikke verdens mest luksuriøse, men jeg kommer fra A til B med barn :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra Shevil!!! Da kan du bli med på bading til onsdag??

 

Niva: Hvordan går det med amalie???

 

Ønskejenta: Bading på onsdag etter jul! Hvordan går det med Joakim??? Har han kommet seg opp på fire eller er det fortsatt åling?

 

Mamma og Adriana: Har dere hatt det bra på Geilo? Blir gøy når våre to små har samme body:)

 

Eline har blitt såååå stor nå og vi gir velling et måltid om dagen. Av maisgrøt. fikk rett og slett ikke nok mat siden hun sover hele natten. Og jeg har jo ikke lyst til å begynne med nattmating igjen. Hun skjønner ikke hvordan hun skal spise grøt ennå da...

 

Har hatt et par kvelder der Eline har våknet og skreket. Kanskje hun har hatt noe mareritt, men har sett ut som om hun har hatt det vondt da. Men nå er det i alle fall over for denne gang:)

 

Vi gleder oss til å bade igjen! Men først skal vi kose oss med resten av julen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEEEEEEEEIII *Roper* Og god romjul!!

 

Shevil: Gratulerer med bil!! Så herlig altså! Da blir det lettere og komme seg på treff og bading og sånn!! Hva slags bil??

 

Niva: Har dere hatt en fin jul da? Var Vilde i 100?? Det kan jeg tenke meg!! Håper hun ble fornøyd da!

 

Mamma og Adriana: Jeg savner deg på msn............................... =(

 

Tillab: Hvordan har danmark behandlet dere da?? Godt gaven falt i smak!! Moro fremover nå, når embla begynner å leke litt mer m leker og sånn!

 

Mamman til Eline; Har tenkt på dere!! Håper alt er bra med lille snuppa, kan godt være at vellingen hjalp henne, at hun rett og slett ikke ble ordentlig mett på mme lengere! Vi gleder oss til bading på onsdag altså!!! og joakim har såvidt begynt å reise seg på 4.. Står og vaier litt og detter ned! Ha ha, han er så herlig altså!

 

Ellers så har vi hatt en fin fin jul! Ble masse gaver og enda mer god mat! Nå har vi bare middag hos svigermor igjen såer vi i mål!! Joakim har plutselig fått en hel masse tenner... 3 nede og 2 oppe... En til er på vei! Hjørne tanna oppe.. Kjenner jeg gruer meg til at han skal begynne og bite meg med den gitt...

 

Når skal vi sette igang med treffene igjen da jenter?? Jeg og joakim er klare vi!! Har jo en ny shopping trille jeg trenger å lufte!!

 

Og til dere jeg har glemt: Fortell!!!!! Håper alle har hatt en super jul!!

 

Snart nyttårs klem fra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, hei alle sammen:) GOD JUL:)

 

Så fint å lese at det er mange som har hatt en fin jul og fått så mye fint:) Jeg og sambo har feiret jul i Ørsta, det var kjempe hyggelig, fikk masse fint til emil til jul også:) Må nesten skryte litt av babyen vår, for han var så fin å ha med seg på turen:) Sov hele veien, våknet bare når han var sulten, det tok 11 timer hver vei. Han sov til og med til natten igjen:)

 

Leser også at det er så mange babyer som har utviklet seg så mye mer i julen, det er morro:) Emil klarer å ligge på magen (ikke så alt for lenge om gangen da), så har han forsiktig begynt å gripe etter ting og tang som er forran nesen på seg:)

 

Gleder meg til treff igjen på nyåret, skal prøve å få vært med på babysvømming også. Har kjøpt badebleier, det er da en start..hehe..

 

Dere får han en fortsatt fin romjul, kose dere masse alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...