Anonym bruker Skrevet 26. desember 2006 #51 Skrevet 26. desember 2006 jeg må si at som mor selv, kan jeg av og til ønske litt pasue fra mas og fjas. jeg er også fullstendig klar over at min terskel for hva jeg godtar av mas og fjas er høyere enn dem som ikke er forelder, og jeg er også klar over at andre mennesker ikke får samme ustyrtelige glede over små ting i hverdagen som varmer mitt hjerte og får meg til å smile i timesvis. jeg synest faktisk det er litt arrogant og respektløst fra foreldre å kreve at deres nye partnere skal belemres med deres barn i alle mulige sammenhenger. og synest det er like gjevt som en riktig forelder. for slik er det vanligvis ikke. selvsagt skal en kreve at de ønsker barna velkommen til en viss grad, at de oppfører seg skikkelig, at de er varme og omsorgsfulle. men de må jo ha øynene åpne for at det er anstrengende for andre å ha barna i alle sammenhenger. hi var klar over dette fra sine egne erfaringer, hun gir mannen et tilbud. jeg gir god omsor mesteparten av året, men du gir meg ro i jula. dette gjør henne på ingen måte ond. han er et voksent menneske som kan velge selv. at dere hadde valgt annerledes er jo helt greit nok, men dert er deres valg. ja jeg vet at ddet er mye jhobb med barn, og var klar over dfet fra før jeg kom inn i forholdet jeg er i nå. min mann er også klar over dette, han gikk ikke inn i et forhold med meg for å finne en omsorgsperson til sine barn, han gikk inn i forholdet med meg for sin egendel.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2007 #52 Skrevet 5. januar 2007 Ser ikke noe galt i at du ønsker jul alene med fellesbarn! Synes og mannen din er super som respekterer hva du vil! herregud barna sitter jo ikke å lider hos biomor.. nei gjør det som trengs for at ting skal fungere! Folk har så utrolig lett for å kritisere stemødre for alt og ingenting, særlig biomor.. Synes det er helt topp og lese om de som har det bra, og som får ting til å funke.. =) men leser mange her som bare kritiserer, kanskje mest bare for å gjøre det! Det er liksom slik det skal være..........
lab79 Skrevet 6. januar 2007 #53 Skrevet 6. januar 2007 Synes det blir trist, jeg, når søsken (hel eller halv spiller ingen rolle) aldri skal få feire jul sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå