Gå til innhold

Hvilen type er drømmefamiliebilen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal kjøpe oss bil før den lille kommer. Hvilke bil er drømmebilen og hvilke bil har dere nå?

Jeg har en Toyota Yaris D4D (2 seter) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi har en chevrolet silverado som fungerer perfekt!! :)

Skrevet

åååhhhh det er drømmebilen min også ja.. mmmmm STOOOOR CHEVROLET

Skrevet

hmm drømmebilen må nok være en stasjonsvogn av typen Audi, hehe en RS6 hadde f.eks gjort seg veldig fint ute i gårdsplassen :)

Skrevet

Ja det er jeg helt enig i, er en kjempefin bil, hadde ikke vært så leit med en RS4 heller, men blir kanskje litt i det minste laget?

låner nick'et til samboren min Pooos :)

Skrevet

range rover 97mod 2,5dse er en veldig bra familiebil. den har alt. å ikke minst sikkerhet.

Skrevet

Må si meg enig med Turbocrash ;-) Range Rove er drømmebilen, den er stor og veldig sikker også tar den seg jo veldig godt ut og ;-) Fikk akkurat mld fra magen om at spiren er helt enig med mamma'n og pappa'n sin om bil, eller hva turbocrash?!?!? Tjihi...

Skrevet

det er sant (joakim/jeannette). du kommer til å bli verdens beste mamma å ikke minst verdens nydeligste. jeg elsker deg.. hilsen den kommende pappan som er så lykkelig.

Skrevet

Må være en bil med god baksette + bagarsjeromsplass!

Nye Vektra stv står bra til de kriteriene. Ikke av de dyreste nybilene heller!

Skrevet

Turbocrash: du kommer til å bli verdens beste pappa.. Gleder oss til å flytte inn i ny leilighet og kjøpe oss en familiebil :-) Jeg elsker deg over alt på jord.. Ha en flott bursdag videre :-)

Skrevet

Det er ikkje noko drømmefamiliebil etter mi meining. Har sjølv ein Mercedes B klasse. Perfekt stor til kvardags. God plass til 2 barn i baksete + meg og mor i framsete. God plass til barnevogn bak i bilen. Og til jul kjøper vi oss takboks som vi hiver på ved behov på langturer osv.

Skaff deg ein bil som du og din frue er komfortabel, rett pris og plass til barnevogn til daglig. Så legger du på ein takboks når du får behov for å ha med meir en ei barnevogn.

Snart pappa til 2

Skrevet

og litt til som eg kom på etter trykt send...

Ein anna fin ting med min Mercedes B klasse. Billig i drift, enkel å parkere og OK pris på forsikring sjølv om den er ny. (noko eg tviler på at STOORE Chervroleer er som andre her inne vil ha)

Men dersom eg skulle ha kjøpt meg ny bil, så er nyaste Passaten ein som står veeeldig høgt i kurs hos meg.

Snart pappa til 2

Skrevet

joda har ein mercedes e 230 gammel 89 mod. og ein toyota carina 96.

betalte 6500 i året for transam i forsikring syntes det ikke var så ille.(foill kasko). hadde mye moro med transam å da iforhold til vanlig bil. men alle har forskjellige behov....

koinna tenkt meg dein nye toyota avensis. men blir for dyrt.... :(

Skrevet

Drømmefamiliebilen, den var enkel. Det er selvfølgelig en Alfa Romeo 156 SW med bensinmotor. Meeen da må jeg kjøpe den minste barnevogna som kan skaffes, og kun dra på korte helgeturer.

Vanskelig det der med bil for en vanlig lønnsmottaker med boliglån, det tøffe er ikke praktisk, og det praktiske er langt fra tøft.

• 5 uker senere...
Skrevet

vi ser på bil nå, å sikler litt på en skoda octavia RS4, 200 hk.. ser ut som en vanlig familiebil, men med en tiger under panseret. hehe

Ludviq

Skrevet

Vi har kjøpt en Mazda 626 2.0i (98mod) som har kjempegod plass i bagasjen. Bilen sparker nok for meg, litt kjedelig av utseende men sjelden pris, lommebok og kraft går i min favør...=).

La vekt på driftsikkerhet og plass vi...

Skrevet

Drømmefamiliebilden? Det er enkelt: Volvo xc 90. Men det koster jo skjorta. Hva med Ford s-max? Ser at noen nevner Audi - for all del: Hold dere unna Audi. Blir kvalm av det! Honda Cr-v - fin bil, men blir fort liten - barnevogn, pulk, 4 par ski, et par snowboard, et barnesete eller to og vips cr-ven virker som en Fiat punto...

Skrevet

Hei!

Drømmebilen er nok noe svært amerikansk noe ja. Men for vår del blir det nok litt for uøkonomisk. Ikke at vi kjører det mest økonomiske, men..... BMW 520 2000-mod.Stasjonsvogn. For min del er det viktig at bilen er sikker og ikke da bare at den er stor og tung, men også at den har utstyr som f.eks antisladd, antispinn, abs, sideairbag o.l som er med på å øke sikkerheten. Si hva dere vil om BMW, men bilen er helt fantastisk på vinterføre, iallefall med det utstyret. Du får ikke skrens enten du vil eller ikke og bilen tar seg godt fram med tanke på at vekten er fordelt 50/50 på for og bakhjul. var veldig skeptisk, men er meget godt fornøyd. Så kommer komfort, motor og økonomi i 2, rekke.

NB! husk at dieselmotorer blir mye seinere varme om vinteren. ikke bra for babyen! he he...

lykke til med bilkjøp.

Skrevet

Familiebil? Ingen tvil! Ford S-max! Skikkelig poengplukker i NCAP-test og Årets Bil. Det burde vel være argumenter gode nok, men tar man en sjekk av gedigen plass i seterader og bagasjerom, så bør tvilen falle bort hos de fleste. Dessuten er det helt grei pris på de.

Skrevet

Drømmefamiliebilen må vel være den vi har det da;). en 98` S6.

værtfall så er det en bil samboern har ønsket seg lenge og kjøpte nå etter at jeg ble gravid.kjempe glad for det:o)

Skrevet

vil jo da si til alle dere amcar frelste folk.. at vist en bil skal bruke mye suppe så må du jo ha noe igjenn for d... AUDI RS6 er jo den ultimate familiebilen ikke bare gromm lyd å vounderboum.:)

• 1 måned senere...
Skrevet

vi har kjøpt oss en volvo V70, 2001 mod. En ganske dyr bil synes jeg, men er romslig og sikker familiebil. :)

Skrevet

leter etter bil selv nå. Skal fader ikke vær lett å finne en bil som har plass te:

Meg

kona (seff)

To tette i baksete

klær og dill som følger med de to i baksete

stor schæfer bakerst

tvillingvogn

og en hest på slep bak der igjen...

Tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...