Gå til innhold

Er i det nysgjerrige hjørnet, hvor skal dere føde?


coscos

Anbefalte innlegg

Skal føde på riksen og har bare positive erfaringer derfra! Fødte på sommeren for tre år siden og likte meg kjempegodt. Var uerfaren førstegangsfødende, og fikk all den hjelpen jeg ville ha.Hyggelige folk alle steder, og ikke minst;stille og rolig. Delte rom med ei to netter, ellers var jeg alene. Føler med også trygg på riksen da jeg har et såkalt komplisert svangerskap og blir fulgt opp derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei hei.. jeg skal også føde på ahus. jeg har termin i slutten av mai.. har ikke hørt noen klager fra de som har født der før, men førstegangsføddende som meg er alltid litt skummelt!!

 

lykke til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Elverum. Har hørt både negativt og positivt. Så det kommer vel ann på hvordan man opplever det. Spennende blir det uansett. Termin 2.mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, si det.

Søkte på Ullevål , men fikk avslag, og de sente søknaden til AHUS, som jeg ALDRI I Verden kommer å sette mine bein på noen gang igjen. Så da blir det kansje heller Bodø....

Vet ikke jeg, men det ordner seg nok.. har hatt fødsler på mellom 1 og 4 timer fra første ri til baby, så uansett kan det ikke ta timevis å komme dit,

med kraftig bekkenløsning så gjør det heller ikke ting enklere.

 

Skal til legen igjen å finne ut av hva vi skal finne på nå da:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg kjempeheldig som har fått fødeplass på Ullevål! Mest fordi det er 'rett borti gata' og fordi jeg har hørt endel bra fra folk som har født der før. Gleder meg til å føde og å treffe det lille nurket som ligger der og sparker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde på Ahus denne gangen. Var på Ullevål sist. Kan ikke si at barseltiden der var av det helt store. Fikk ikke være på pasienthotellet fordi jeg tok keisersnitt. På barsel var det små rom (Det var såvidt plass til kurven og en stol til pappa). Veldig mange ansatte å forholde seg til og man fikk litt følelsen av samlebånd. Ville til Riksen denne gangen, men fikk ikke plass. Grunnen til at jeg ikke vil til Ahus er at de ikke har lystgass, som er min beste venn :) Har ikke hørt noe negativt om Ahus fra de jeg kjenner som har født der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Elverum.

Eneste alternativ om jeg ikke vil kjøre Hedmark rundt!

Siden det er et forholdsvis lite sykehus har de de fleste tilbud, så jeg håper det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan relatere skikkelig til det du sier der. Jeg skal oxo føde på Kongsvinger. Men jobber på Rikshospitalet. Hvis jeg skulle velge hvor jeg skulle føde så måtte d bli Kongsvinger eller Rikshospitalet. Forrige gang fødet jeg på Kongsvinger, og d er jeg kjempegla for. Er veldig fornøyd med oppholdet mitt på Kongsvingers fødeavdeling forrige gang. Og jeg var der i den mest travle perioden, for de opplevde en babyboom og hadde fullt kjør i forhold til hva de vanligvis pleier. Allikevel fikk jeg som hadde en veldig tøff fødsel bra oppfølging og privat rom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Kongsvinger sykehus, samme sted som jeg fødte forrige gang. Er superfornøyd med oppholdet mitt der. Og til daglig jobber jeg på Rikshospitalet, hvor jeg også syns de er kjempeflinke. Så for meg ville valget automatisk falt på Kongsvinger eller Rikshospitalet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i kristiansand har vi bare et sykehus, så vi blir automatisk satt opp der, kan jo selvfølgelig velge å føde i arendal eller andre, men det er jo likegreit å føde 20 min hjemmefra. Så på meg blir det sørlandet sykehus kristiansand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal også føde på A-hus og er fornøyd med det:) Gjorde det sist også:) Skal forresten ha 17. Mai:) Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hei...

Jeg skal visst føde på Ringerike.

Jeg flyttet ned hit fra Trøndelag for ca 1 år siden, og jeg kjenner nesten ingen. Så håper jeg blir kjennt med noen når jeg får barn.

Kanskje vi møtes på sykehuset, jeg har termin 26\5.

Skal på UL igjen 10\1-07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...