Gå til innhold

Er i det nysgjerrige hjørnet, hvor skal dere føde?


coscos

Anbefalte innlegg

Hallå!!

 

Jeg håper jeg får føde på Ullevål, jeg har et barn fra tidligere og var heldig å fikk bo på pasient hotellet, her har man eget bad og sov med sofa gruppe og tv, mannen kan også sove der. Mat kan begge spise i restauranten. Å man har lov å få besøk på rommet.:) Men svigerinnen fødde på Rikshospitalet uken for meg, hun var også veldig

nøyd. Jeg tror at mammaen får lit mer oppfølgning på rikshospitalet.

 

Men jeg kan ikke klage på Ullevål, men du må be om hjelp, ikke vente på at de skall komme.

 

Lykke til med fødselen, jeg syntes det gikk mye lettere en jeg hadde forventet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skal også føde på ullevål og gleder meg veldig til barselhotel hvis alt går bra! :)

Kunne aldri tenkt meg å hoppe over fødselen! Er første gang for meg, men jeg gleder meg som en gud! :D

har termin 12.05.07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuhuu!

 

Er det ingen som sogner til Ringerike Sykehus her a?!

 

Har termin 23. mai, og har vel ikke tenkt meg så veldig langt unna tror jeg.

 

Fikk førstemann her, og det var helt greit. Kommer jo mye an på hva du gjør ut av det selv også.

 

Nå har det heldigvis blitt stort og godt der, for når jeg var der sist var det skikkelig baby-boom. Jentene lå jo på gangen og "slapp" nesten. : )

 

Ellers var jeg kjempefornøyd med deres jobb med en vanskelig fødsel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på Ahus jeg, så får vi krysse fingra og håpe det går greit. Burde jo få god bahandling og mye plass rundt meg der, siden ejg tydeligvis er den eneste som vil benytte det sykehuset... hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også føde på Ahus, er førstegangsfødende og har ikke erfaring med noen steder. I likhet med Simsala så håper jeg nå på god plass (enkeltrom!?) :) Besøkte svigerinnen min der i juli i fjor, hun hadde et rom for seg selv, det så riktignok ikke særlig hyggelig eller moderne ut, men hun så veeeeelig lykkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått fødeplass på ahus. Ikke helt fornøyd med det- ikke pga. att jeg ikke tror det er ett bra sykehus, men fordi det ligger langt unna. Bor 5min. gange fra ullevål jeg da:p Dere som skal føde på ahus- når har dere termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal mest sannsynlig føde på Stord sykehus, dersom v ikke bestemmer oss for hjemmefødsel. har født hjemme en gang før, og det var fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde mitt tredje barn på Ahus ca. 3. mai. Første gang var jeg på Riksen. Det var deilig med nytt, fint sykehus. To mannsrom med eget stort bad. Men jeg opplevde å ikke få noe særlig veiledning og hjelp i barseltiden på Riksen. Jeg hadde en usannsynlig enkel og grei førstefødsel og følte at jeg ble litt "glemt" på Riksen hvor de da hadde mange barselkvinner som hadde vært igjennom kompliserte svangerskap og fødsler. Men så var jeg kanskje ikke flink nok til å be om hjelp heller..

Andre fødsel var på Ahus og var noe mer komplisert. Fikk veldig god oppfølging det første døgnet på barsel (var ikke syk - men ganske skremt og følsom!). Er også veldig fornøyd med ammepoliklinikken hvor jeg fikk komme inn flere ganger til behandling for brystbetennelser. De ga utrolig god oppfølging (ringte til og med hjem til meg på kveldstid fordi de lurte på om jeg var på bedringens vei!). Selv om det til tider er veldig trangt på Ahus, og sykehuset er slitt og de aller fleste havner på 2-4 manns rom så velger jeg å føde der.

Man vil alltid høre om noen som har god og dårlig erfaring med alle sykehus. Vi er forskjellige og ønsker ulike ting for fødsel og barsel, det er derfor umulig å kunne rådgi andre til hvor de skal føde.

Det er uansett viktig at vi som barselkvinner sier i fra til pleierne om våre ønsker og hva vi er fornøyd/misfornøyd med slik at de har en mulighet til å endre på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal føde på ABC på Ullevål! Blir veldig spennende. Har en del venninder som har født der, og alle er strålende fornøyde! Gleder meg til å bo på hotellet med min kjære ved min side. Koselig at han blir involvert fra første minutt, siden vi faktisk har laget dette lille vidunderet sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg.. Hvor jeg skal føde har jeg ikke tenkt på engang! Bare regnet med at jeg ble sendt på nærmeste sykehus..

 

Begynner muligens å føle at jeg har blitt dårlig informert av lege, men får vel den nødvendige informasjon når jeg snakker med Jordmor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dere er så heldig som bor så nærme sykehusene.. jeg bor 2 timer unna så det lønner seg ikke å ha raske fødsler.. jeg skal ha nr 2 og håper på å rekke frem til nordlandssykehuset.. er veldig fornøyd med den siste fødselen der og håper denne blir like bra.. nå føder jeg ganske snart og må da prøve å knipe igjen litt.. vil ikke ha i ambulansen.. he he.. gleder meg veldig..

 

ha en kjempe fin helg alle sammen:):)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to fødsler på Ullevål med blandet erfaring. Flott nyfødtintensiv og hotellet er bra, men barsel var grusom i mai, ca 30 grader på rommene.

Nå har vi flyttet og jeg hører til på Ahus og syns det er greit å prøve meg der når minsten kommer ca 20 mai. Mannen må uansett hjem til de to andre barna så jeg kan like gjerne unnvære hotel. Det eneste jeg tror jeg kommer til å savne er nok fødestue med badekar, som gjorde siste fødsel til en drøm!, og lystgass som jeg ble frenetisk avhengi av begge ganger.

Men denne gangen håper jeg å få akupunktur både forberedende og som smertestillende og fremdrivende under fødsel.

Noen med erfaring rundt fødselsforberedende akupunktur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg skal til Fredrikstad jeg da.. Termin er 24 mai, men blir nok mest sannsynlig satt igang to uker før.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har termin 6.mai og skal føde mitt andre barn på SIV(Tønsberg)

Håper jeg når dit, har bare 12min å kjøre, men da jeg fødte forige gang var jeg bare 1time på sykehuset før fødselen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satser på å føde på sykehuset i Bodø. Andre alternativer er i bilen på vei til Bodø, i gangen hjemme på vei ut døren... Og lignende :-)

Tror nok det skal gå fint å komme seg til sykehuset da, er jo førstegangsfødende, så det går jo seom regel ikke så fort da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...