Gå til innhold

Er i det nysgjerrige hjørnet, hvor skal dere føde?


coscos

Anbefalte innlegg

Har alle sammen fått fødeplass, og i så fall, hvor skal dere føde, eller er det noen som har bestemt seg for hjemmefødsel?

 

Jeg søkte tidlig (med en gang jeg fant ut at jeg var gravid), og har fått plass på Rikshospitalet. Ønsket meg ikke til AHUS (som er det sykehuset jeg egentlig sogner til) så er kjempefornøyd med å ha fått plass på Riksen.

 

Så, jenter, hvor skal dere føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tror du at det er bedre å føde på Riksen enn på Ahus??

Alle vil dit, så der er det som regel kjempe kaos når fellesferie barna fødes. Man blir kastet fort ut, pleierne har dårlig tid til deg.

Har født tre ganger på Ahus, hatt kjempe fine fødsler, og knallbra oppfølging både før og etter.

Det som er så rart at det er førstegangsfødene som skal dit.

Takke meg til Ahus, der de er kjempeflinke!!

Kontrollene mine har jeg på Riksen,. men that`s it!! (pga sykdom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skjønner det godt jeg coscos. Jeg skal føde på Kongsvinger jeg istedet for AHUS. Ahus er helt sikkert et veldig bra sykehus, men jeg finner meg ikke til rette der. Får det liksom ikke til å stemme. Man må jo få ha egne meninger om hvor man vil føde, og ikke alle har gode opplevelser til AHUS. Det vil jo alltid være noen som ikke er fornøyde.

 

Men jeg håper kongsvinger blir bra. Der er det stille og rolig. Iallfall er det det inntrykket jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære anonym! (synes det er synd at noen må ty til denne knappen, bare når man skal kritisere). Jeg har mine grunner til ikke å ønske meg til AHUS. Ikke pga. selve graviditeten, men min mor døde av kreft og fikk behandling der oppe (de ville først ikke behandle henne i det hele tatt), så føler ikke jeg har noen gode minner derfra, og ønsker således å få en god start på det lille barnet i magen min, ikke at gamle minner skal dukke opp igjen (det er fremdeles veldig sårt for meg).

 

Bebbies i magen, takk for din støtte! Hadde egentlig ikke tenkt å si så mye om hvorfor jeg ikke ville til AHUS, men følte at jeg nå måtte "forsvare meg", selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til det.

 

Mitt innlegg var egentlig kun ment som et "hvem skal føde hvor", så kan de som skal føde på de forskjellige sykehusene "finne hverandre og dele erfaringer".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia

utrolig dumt at folk som kun har negativt å si må gni det utover hele bim.. slitsomt å lese så mye negativt hele tiden! dette ska jo være en hyggelig tid:) vi som er positive og glade for at vi har et under i magen får prøve å ikke bry oss om anonyme negative innspill:)

 

jeg skal føde på bærum, bor 7 min. unna, så faller seg veldig naturlig:) gleder meg veldig:)

 

ha en god dag alle mai-mammaer:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg skal også føde på bærum sykehus. Hører egentlig til drammen sykehus, men der er kortere veg til bærum, og føler meg mere komfortabel der. Har termin ca. 21 mai. Gleder meg!

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg skal føde på Ullevål sykehus. Ikke langt fra der jeg bor, noe jeg tror vil bli det viktigste når ting begynner å skje! ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal føde på Lillehammer for andre gang og var veldig fornøyd forrige gang. Er egentlig glad jeg slipper å velge hvor jeg skal føde, her er det liksom ikke så mange alternativ :o) Tar oss ca.5 min å kjøre til sykehuset og det er jeg ustyrtelig glad for!

 

Jeg synes heller ikke at anonym var negativ - hun lurte jo bare på hvorfor du ikke vil føde på AHUS og kom med sine erfaringer derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal føde på Ullevål om alt går etter planen:) Er ikke vi bare verdens heldigste som får lov å gå gravide?? Jeg føler meg som verdens heldigste!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal på Haukeland - men det blir nok ikke Storken på meg pga at jeg var på Storken sist og fikk komplikasjoner. Da får man ikke komme tilbake dit.

 

Alt var veldig traumatisk for meg der også, men når det er sagt så var det mer pga uheldige omstendigheter. Pleierne var stort sett flinke, med unntak av et par. Likte de store rommene og badekaret.

 

Skal på samtale der om en stund - det ser jeg frem til.

 

Jeg vil vel egentlig ikke føde i det hele tatt jeg - vil bare ha en baby til. Lurer på om de klarer å løse det probelmet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du med det morsomme nicket, Viktualia Rullegardina! (er det fra Pippi langstrømpe?)

 

He, he, måtte le litt når jeg leste innlegget ditt. Jeg er førstegangsfødende, og har også lyst til å "hoppe over" selve fødselen. Har egentlig ikke noen form for "fødselsangst" (det er vel for lenge til ennå, kommer sikkert etterhvert), men dersom jeg kunne få en nyvasket baby rett opp på magen min uten noen form for slit eller smerte så hadde det vært perfekt. Mannen min synes de er morsomst i 3-års alderen, så han hadde helst sett at de kom til verden bleiefrie ... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...