Gå til innhold

sove sammen med barnebarna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi fikk oss en støkk i vinter da vår yngste datter sa at hun hadde sovet i senga sammen med bestefar og bestemor. De hadde kost sa hun, og bestefar hadde bedt henne kose ham på buksa, pekte på skrittet. Tror ikke bestemor var der akkurat da. Vi har sagt fra til dem, og sagt at vi ikke lenger vil la ungene våre være alene med dem. De inrømmer selvsagt ikke noe, og sier at unger sier så mye rart. Helsesøster sier vi skal ta det alvorlig, og det har vi heldigvis gjort. Min datter finner ikke på ting, hun er tvert imot veldig obeservant, og sier alt som det er. Tror ikke hun skjønte at det var noe galt som skjedde. Men jeg holder ungene unna svigers så mye jeg kan..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fryktelig det som har hendt med deg og mange andre. men man kan dessverre ikke mistenke alle mennesker for å være like syke. da hadde man blitt paranoid. overgrepet vil dessverre skje uansett om besteforeldrene sover sammen med barna eller ikke. er de syke nok til å gjøre det så trenger de ikke en seng for å gjøre det.

da kan man ikke ha noen til å passe barna sine noen gang.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg synes det var grusomt da de sa de skulle ha han mellom seg i sengen slik at jeg og samboeren min kunne få sove, når vi var der på besøk når gutten vår bare var 3 uker. Det kom ikke på tale. Nå synes jeg det nesten er helt greit, når min mor gjør det synes jeg det bare er koselig og da blir det litt urettferdig om jeg skulle føle det annerledes når svigers gjør det...

Gutten vår er nå 11 mnd.

• 1 måned senere...
Skrevet

Barna mine får velge hvor de vil sove, og som regel vil de sove med besteforeldrene.

Har aldri tenkt at dette er noe negativt.

Dette gjelder hos begge sett med besteforeldre.

Skrevet

Hei

Jeg skjønner at du reagerer sånn, jeg hadde blitt sint jeg dersom de fant på noe sånt med sønnen min.Det får da være grenser.De kan kose seg og ha barnet på fanget ellers og synge og dille, men om natta skal ungen sove i fred i sin egen seng.Basta.Ellers så får ikke ungen overnatte der.

Skrevet

Helt greit hvis det var mine foreldre, men det hadde jeg ikke akseptert hvis det var svigers...

• 10 måneder senere...
Skrevet

Ikke greit for meg, dessverre:-(

Skrevet

barna mine skal sove i sin egen seng, både hos mormor og farmor. men hvis de våkner om natta og er redde er saken en annen, hadde ikke tenkt noe på det om mormor/farmor tok de inn til seg.

hvorfor skal det være forskjell på at de sover hos mormor og ikke hos farmor? det er da faen meg mora til pappan!!! kansje pappan synes det er greit selv om dere ikke synes det. er da ikke bare dere som eier dette barnet!!!!!!!! skjerpings!!!!!!! barnet trenger kos fra begge besteforeldre. starter tidlig med forkjellsbehandling her gitt.

svigerdøttre som mener det er greit at de sover i senga til mormor men ikke farmor må ha et problem. stakkars mannen deres.

Skrevet

dere som mener at når dere blir mormor og farmor så er det "best" å være mormor. men at dere skal gjøre deres for at farmor rollen skal bli bra nok. hva slags holdning er dette? allerede nå har dere selv satt dere selv som farmor i bås. dere sier selv at mormorrollen blir enklest og at farmor vil bli vanskligere. dere veit ikke hvordan datteren deres vil bli som voksen, ei heller hva slags svigerdatter dere får. litt å tenke over?

ikke alle mormorer blir "best". virker som det er hele greia her. får man seg jente senker man liksom skuldrene og tenker: puh, da fikk jeg meg en venninne og jeg blir mormor. jeg kjenner svært mange som har et bedre forhold til sin svigermor en mor. eller like godt forhold til begge.

hele livet er heller ikke å bli mormor/farmor/besteforelder. man skal leve livet sev også og la barna sine leve selv. låne barnebarn og levere de tilbake. rister bare på hodet av hele svigermor/mor besteforeldre greia her. er alt for mye syting og pjatt over bagateller!!!!!!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...