Gjest Skrevet 9. desember 2006 #26 Skrevet 9. desember 2006 Når vi er på besøk hos mormor, syns gutten min på 4,5 år det er kjempestas å sove i dobbeltsengen sammen med mormor(morfar er død). Mormor syns også det er kjempekoselig. De ligger og småprater og koser seg på morgenen før de står opp. Når mormor er på besøk her ligger hun i gjesteseng på hans rom. Da kommer han krypende opp i sengen hennes på morgenen og skravler litt før de står opp. Syns bare det er kos jeg.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2006 #27 Skrevet 9. desember 2006 Dattera her i hus sover alltid i samme seng som bestefar og mormor. Syns ikke det byr på noen problem. Hun sover kjempe godt. Sov over der i natt, hadde våkna kikka på de lagt hode på puta og sov videre:) Hun har verdens beste besteforeldre på begge sider!! Som setter enormt stor pris på henne!!!!!!!
Mai24 Skrevet 12. desember 2006 #28 Skrevet 12. desember 2006 Jeg tenkte umiddelbart, "nei det hadde jeg ikke likt". Men når jeg tenker meg om så sov jeg selv sammen mine besteforeldre og syns det bare var kos. Så jeg skulle ikke sagt noe dersom det skjedde, men jeg tror egentlig ikke det. Ser ikke for meg at noen av besteforeldrene "er sånn" (ikke noe negativt i det altså!). Men i alle tilfelle, det er ikke aktuelt før han er et par - tre år. Kan ikke helt forklare den, men det føles ikke riktig før det..
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #29 Skrevet 12. desember 2006 Jeg syns heller ikke om det!!!!!! Jeg vil at mitt barn skal sove i sin egen seng, ikke i min, ikke i noen andres. Har hatt samme problemstilling og syns det er pyton, de forstår ikke. Min er så liten at han detter ut av sengen, og derfor har jeg løst det med å la ham sove hjemme til de forstår ( det er en fæl trapp utenfor soverommet i tillegg). Dessuten syns jeg at barn må også få litt privatliv.....
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2006 #30 Skrevet 12. desember 2006 Jeg skjønner ikke hva som er poenget med besteforeldre som tar ungene opp i sin seng .. For det første sover ikke ungene noe godt sånn, for det andre, så bryter det ned det vi foreldre har bygd opp ved å trene barna til å sove i sin egen seng. Å venne barna på at de skal sove sammen med voksne, er bare dumt. Ja,det er greit at de sover i sin egen seng først , og eventuelt går over på morningen.. Men å legge ungene i sin seng og la dem sove der hele natten,blir helt feil. Men det er nå min mening.
monix1 Skrevet 13. desember 2006 #31 Skrevet 13. desember 2006 Her har begge sett besteforeldre full tillatelse til å ha barnebarna i samme seng. Han på 3år kravler opp i senga selv, og synes det er kjempestas. Koser med ørene deres så de nesten detter av, og ser litt barne-TV på morgenkvisten. Husker godt at jeg, søstrene mine og to søskenbarn var på besøk til mormor og morfar, og alle ønsket å krype opp i dobbeltsenga. Det ble trangt, men koslig. Ingenting unaturlig eller ekkelt i det.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2006 #32 Skrevet 19. desember 2006 jeg og sambo reagerte også på min svigermor som hadde barnebarna sine (samboers brors barn)i sin seng da de lå over. De er nå 15 og 13. Og bare det siste året har 15 åringen ligget i egen seng. De var også vandt til å ligge i foreldrenes seng hjemme også. Var der ved leggetid en periode, og observerte at foreldrene hadde et sant helvete med å få lagt ungene i egen seng. De ble jo så store at de måtte ligge der annen hver natt, for og få plass. Dattra vår har ligget i reiseseng på svigers soverom. Hun spurte hele tiden om hun ikke kunne ligge i hennes seng, men sambo og jeg sa bestemt nei. Nå når hun ikke vil ligge i reiseseng lenger, måtte vi gi oss. så nå ligger hun i dobbeltsengen til svigers. Dette fordi gjesterommet er i så langt unna , i en kald yttergang med dør inn til. Men vi har bestemt oss for å plukke av henne dette før hun fyller 15 altså..he he.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2006 #33 Skrevet 20. desember 2006 Når barna våre er hos svigermor på overnatting så legger de seg i sin egen seng, men i løpet av natta så tusler de inn i senga til svigermor. Jeg ser ikke noe galt i det. Når de var babyer så lå de i sprinkelseng der.
Twins i magen <3 Skrevet 19. januar 2007 #34 Skrevet 19. januar 2007 Det samme gjorde min morfar når jeg var liten og lå over hos dem. Jeg fikk ligge i storsenga hos mormor, og han lå på gjesterommet. Hos bestemor lå vi bestandig på eget rom. Har vel noe med at vi var mye mer hos mormor og morfar og hadde en helt annen kontakt. Hadde ikke reagert om mitt framtidige barn sov sammen med besteforeldrene sine ved overnattingsbesøk.
Luni og go'gutten =) Skrevet 20. januar 2007 #35 Skrevet 20. januar 2007 Jeg syns det er helt greit at en unge som ligger i vanlig seng kommer klatrende opp i senga til bestemor og bestefar på morraskvisten for å vekke dem, og ligger der og skravler litt med dem. Men jeg syns IKKE det er greit å legge barnet i samme seng som seg om kvelden! Det går kun på hva besteforeldrene selv vil. Barnet sover absolutt best i egen seng, og personlig hadde ikke jeg likt det - ikke fordi jeg mistenker noen, men for meg er det bare unaturlig! Svigerinnen min har hatt sønnen sin en del hos svigers, både på dagtid og om nettene. Hun fikk bakoversveis da svigermor fortalte at hun hadde tatt gutten opp i deres seng om natten, fordi hun ikke klarte å høre at han sutret litt før han sovnet inn igjen etter å ha våknet for å få smokken.. (gutten er halvannet år). Etter det har han ikke vært på flere overnattinger, for hun vet ikke hvordan hun skal få sagt at hun ikke liker det. Ikke noen god situasjon for noen..
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #36 Skrevet 22. januar 2007 Jeg får nesten sjokk av "hysteriet". Skal vi hindre trygghet og nærhet, fordi enkelte i samfunnet er pedofile? Barn liker nærhet ov varme, kanskje spesielt når de ikke ligger hjemme. Selv var jeg ofte redd som liten, men ingen av mine foreldre eller besteforeldre kom å la seg med meg. Grunnen var at min mor var blitt missbrukt, derfor så hun på all nærhet mellom barn/voksen som skittent. Pappa fikk ikke engang ta meg på fanget. DET kalle jeg en annen for for insest - psykisk inses - å hindre barn nærhet pga egen "ryggsekk". Nå snakker jeg om naturlig nærhet - som gir trygghet. Ikke noe annet. Lytt til barna dine, reagerer de på at bestemor ligger i sengen? Trå varsomt, ikke la barna dine tro at det er galt selv om du mener at det er galt. Jeg trodde til slutt at det var halt galt å være fysike nær noen. Resultat - en rastløs voksen, som ble skilt fordi jeg ikke turet å knytte meg til noen. Hilsen hel nå
Gjest Skrevet 22. januar 2007 #37 Skrevet 22. januar 2007 Min svigermor sov sammen med min eldste sønn helt til nå, han blir 7 år i februar. D var helt greit d, de som bestemmer når han e der, også tror eg at sønnen min foretrakk å ha farmor me seg når han sko sova.
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2007 #38 Skrevet 22. januar 2007 Snakk om tillegge andre folk meninger...hvor kommer mistanken om overgrep fra? Det var overhodet ikke det jeg tenkte på, bestemor ville aldre gjort noe sånt, det er jeg helt trygg på. Det handler om at dette faktisk ikke er hennes barn, barna trenger ikke å sove sammen med henne, de er veldig trygge og lette å legge. De er ikke babyer lengre...føler allikevel at hun går over en grense, dette handler etter min mening om hennes behov! Men at de koser seg, det er jeg sikker på. Derfor kommer jeg aldri til å ta det opp eller nekte henne det.HI
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2007 #39 Skrevet 1. februar 2007 Min søn er 4, når han er hos min mor, og hennes samboer er vekke, får han ligge hos henne... ser ikke helt probolemet egentlig.... Også når han står opp der, kryper han opp i sengen dems, og ja... sikkert like koselig for besteforeldrene som for barna... akkurat som at jeg synes det er veldig koselig når han kryper opp i sengen til meg om morgenen... men hva er galt i å synes at det er koselig, så lenge ikke ungen selv motsier seg det da, eller gir utrykk for hat han/hun ikke liker d... Jeg stoler iallefal såpass på de som får passe sønnen min, at jeg blander meg ikke oppi slikt... og stoler man ikke såpass på dem, så kan jo ungen være hjemme?
Gjest Skrevet 4. februar 2007 #41 Skrevet 4. februar 2007 Hos oss har de begge egen seng til besteforeldrene, men det ender som regel opp med at størsten sover i seng sammen med mormor og minsten i seng sammen med morfar. Det må da være tryggere for dem når de sover borte det og ser absolutt ikke noe problem med det.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2007 #42 Skrevet 4. februar 2007 Dere må nesten lese hva jeg sier, ellers blir det litt "God dag mann økseskaft"...De er TRYGGE, det handler om svigermors behov...og det er da ikke det samme?og vær helt ærlige nå, alle dere som snakker om "når h*n er hos mormor..det er vel ikke det samme? Blir det ikke annerledes med farmor? Trist men sant,, jeg blir også farmor engang og kanskje ikke like nær som mormor selvom jeg skal gjøre mitt!
Roo Skrevet 9. februar 2007 #43 Skrevet 9. februar 2007 Første gangen sønnen min skulle overnatte hos svigers, ble hun helt rar da vi satte opp reisesenga.Hun var dypt og inderlig sjokkert, for gutten skulle da virkelig ligge der alle de andre barnebarna hadde ligget.Da eksploderte jeg, og sa ifra hvor skapet skulle stå.For gutten vår har sovet i egen seng helt fra han ble født, det er en ting, en annen ting er at begge svigers røyker, så jeg lekset likegodt opp om krybbedød etc. Jeg har hele tiden vært klinkende klar på at de eneste gutten vår skal kunne sove i samme seng som, er oss foreldre, og det bare i spesielle tilfeller (i campingvogna feks) Jeg mener, hun kunne da ha spurt.Nå er han 2 år og 3 mnd, og jeg kan til nød akseptere at hun tar han opp i senga på morgenkvisten. Nå skal det også være sagt at jeg tåler ikke trynet på svigermor. Men si ifra, først som sist, hvordan du vil ha det, og hva du kan akseptere eller ikke
Kristine :-) Skrevet 11. februar 2007 #44 Skrevet 11. februar 2007 Når barna sover hos mine svigerforeldre , flytter bestefar ut på gjesterommet og barna inn i besteforeldrenes seng. Til å begynne med lå bestemor i senga med dem, men nå ligger hun på madrass på gulvet. Ungene elsker det og det er kjempestas å få ligger der. Tror bestemor også storkoser seg. Jeg synes barna er heldige som har hatt et så godt forhold til sine besteforeldre og jeg aksepterer også at bestemor bestemmer når barna er der. (Hun er veldig fornuftig og vi mye felles i barneoppdragelsen).
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2007 #45 Skrevet 14. februar 2007 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=152337 Dette skjer også hos noen dessverre.
Anonym bruker Skrevet 19. februar 2007 #46 Skrevet 19. februar 2007 må ærlig innrømme at jeg ville syntes deg var greit hjemme hos mine foreldre, altså mormor og morfa, men ikke hos svigers.. da blir det bare ekkelt. Flere som føler det slik? Er vel fordi jeg ikke kjenner de så veldig godt kanskje..
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2007 #47 Skrevet 24. februar 2007 Okeei, kom til å tenke på noe.. Mora til bestevenninna mi hadde hatt barnebarnet på under 1år på overnatting, da de sto opp gikk hun å klaga over at hun hadde så vondt i puppene fordi babyen hadde patta hele natta!! Sa til venninna mi at det var jo helt sykt, hun fortalte da at mora hadde ofte gått rundt og bært på barnet mens hun patta! Hun hadde jo så lyst til å begynne amme igjen...... Jeg fortalte det til barnefaren lenge etter det var skjedd, han fikk SJOKK! Så hva som er normalt og vanlig er forskjellig.. Greit nok at de kan ha barnet sammen med seg i senga hvis det er redd el noe.. men å ha det liggende å sutte på puppen for sin egen kos sin del er SYKT!! Men skal si jeg stussa litt på om det var normalt el ikke...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2007 #48 Skrevet 25. februar 2007 syns ikek det er noe galt i det jeg =) men mine svigerforeldre respekterer det at de ikke skal ta henne opp i senga for da er et fort gjort at hun blir vant...hun begynte å få tenner og bare grein, da tok svigermor henne opp i senga..det ble jeg faktisk bare glad for...snuppa hadde det vondt og trengte den nærheten...ser ingenting galt i det...
Da HarViTreUnger Skrevet 6. mars 2007 #49 Skrevet 6. mars 2007 Det beste søsteren min viste da hun var liten av å sove middagslur sammen med bestefar - hun elsket det! Det er noen av de beste minnene hun har fra barndommen. Hun og bestefar hadde et veldig spesielt forhold og hun følte seg så trygg i hans nærvære.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2007 #50 Skrevet 25. mars 2007 Vet du.. ikke for å skremme. men jeg vil ALDRI la mi datter sove sammen med noen av besteforeldrene. ALDRI!!! jeg ble seksuelt misbrukt av min bestefar fra jeg var liten til jeg ble 15 år. Ingen ville trodd at HAN kunne gjort noe sånnt, men det kunne han.. jeg torde aldri si noe til noen før jeg ble 18 år, han var jo tross alt den "snille" bestefaren..så du tror du kjenner noen men nei. jeg ville ALDRI trodd at min pappa kan gjøre noe sånnt med min datter, men som jeg sier; Better safe, than sorry. så ingen får ligge i samme seng som mi datter, ikke uten at jeg er til stede. kanskje jeg er alt for overbeskyttende, men heller det...jeg lærte på den harde måten men jeg har hvertfall lært.. lykke til uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå