Faylinn Skrevet 22. desember 2006 #51 Skrevet 22. desember 2006 Meg igjen :-) Hvor har du blitt av, kab? Håper alt går bra? Har vært mamma en hel måned du nå! Gosh, nå må til og med jeg si at tiden har gått fort. Jeg kikka inn på albumet ditt og så det lå bilde av Jenny der - så utrolig søt! Spesielt på det badebildet, da måtte jeg smile altså. Plutselig kan jeg ikke bli mamma fort nok! ca 95 dager igjen... Formen er fin nå som jeg har stresset ned de siste par dagene, og jeg har kun 4 timer jobbing før jeg har 10 dager fri foran meg! Da skal jeg virkelig koble av og nyte fritid og sosiale happenings. Skal bare rydde og vaske og pynte i kveld... Men vi er jo to om jobben, og jeg har ikke mye pynt (ikke juletre her i gården) så det tar ikke så lang tid. Nå er det jul igjen! Må si vi går lykkeligere inn i 2007 enn vi gjorde i 2006 jenter! Det har vært koselig og trist om hverandre i år, men har uansett vært hyggelig å skrive med dere! Riktig god jul til dere begge og familiene deres! Klem fra M :-)
Ninni36 Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #52 Skrevet 23. desember 2006 Måtte jo bare innom en tur jeg også, for å ønske dere begge en riktig god jul. Skjønner ikke helt at det er julaften i morgen jeg, tiden har liksom bare forsvunnet. Men stemningen siger vel innpå når lukten av julemat fyller huset og kvelden siger på. Blir kjempekos, og så er det jo så hyggelig å dele gleden og spenningen til ungene. I morgen skal de får vite at de skal få en liten søster eller bror. Gleder meg til å se ansiktene deres da, for jeg vet at det blir glade. Så deilig med 10 dager fri da Marianne. Og kab, dere skal jo nyte den aller første julen med lille Jenny. Det er jo spesielt. Selv har jeg 4 dager fri, og det er luksus når man jobber turnus i full stilling. Gleder meg veldig til det, samtidig som det er litt koselig å jobbe på avdelingen i mellomjulen. Kos å prøve å lage litt hygge for de som må ligge inne på sykehus i julen også. Ha en riktig koselig jul med familien begge to, så snakkes vi vel mer etterhvert. Stor juleklem fra meg ;o)
Ninni36 Skrevet 27. desember 2006 Forfatter #53 Skrevet 27. desember 2006 Da er jammen mye av jula unnagjort. Tiden går fort når en har fri og koser seg. Vi fortalte barna om babyen på julaften. Hadde limt inn et UL bilde til dem i hvert sitt kort, og skrevet en koselig hilsen. De ble kjempeglade, og syntes den nyheten var den beste julagaven av alt. Kjemperørende syntes selvfølgelig den hormonelle moren deres ) Har fortalt det til noen på jobb også nå, så da sprer nok nyheten seg raskt. Koselig at folk vet om det synes jeg, ihvertfall nå som jeg har fått troen på at dette vil gå bra. Skal jobbe et par dager til jeg nå, før jeg har fri et par dager igjen. Blir deilig, samtidig som jeg synes det er godt å være på jobb igjen også. Går nesten på veggene når jeg blir gående syk hjemme, hater å være i dårlig form. Nå er både formen og humøret betraktelig bedre ) Håper dere har hatt en fin jul så langt også. Klem fra
Faylinn Skrevet 28. desember 2006 #54 Skrevet 28. desember 2006 Så søtt av barna dine, Ninni, klart du blir rørt. :-) Jeg er midt i den hektiske julen... Koselig altså, men vi har noe på planen alle dager bortsett fra lørdag og mandag.. Var sammen en liten baby i går, og den var rolig hele tiden: sånn vil jeg ha! Syns det er vanskelig å holde dem og sånn jeg, blir veldig rart med egen baby altså! Håper jeg kommer fort inn i det. :-) Var bare sånn kjapt innom før jeg må stikke, forsatt god jul!
Ninni36 Skrevet 29. desember 2006 Forfatter #55 Skrevet 29. desember 2006 Ja her er det også full fart. Vært på jobb de siste 3 dagene, og kjenner at jeg blir helt pumpet. Merker at det er noe som er annerledes i kroppen ja. Fortere sliten, vondt rygg og hofter, utrolig trøtt osv. Ja, ja, skal prøve å ikke klage jeg så lenge alt er bra ) Neste uke er det ordinær UL. Tror vi skal ta ungene med oss, da de nok vil synes det er skikkelig stas. Er jo ikke så lenge siden forrige UL, og vi kan vel føle oss trygge på at alt er ok. Blir spennende å se om det blir noen endring i termindato. Har rimelig god tro på at 6.juni er riktig ut ifra el og sengeaction. Men en vet jo aldri med denne ul'n da. Gleder meg i alle fall, og det er det vel første gang jeg gjør til en ul i dette svangerskapet. Tidligere har det vært masse usikkerhet. Vet ikke om jeg blir mer innom før nyttårsaften, så benytter sjangsen til å ønske dere ET RIKTIG GODT NYTTÅR!! Klem fra
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 31. desember 2006 #56 Skrevet 31. desember 2006 Jeg er her jeg altså, men har det fryktelig hektisk i julen. Vi har så store familier og ALLE skal jo ha middagsselskap i julen. + at Jenny sluker rimelig mye tid..hehe:) Har nesten ikke tid til BIM eller DIB. Kan jo fortelle at Jenny virkelig har blitt en "stor" jente. Hun pludrer, snakker og smiler i ett sett:):) Tenk til tirsdag er hun allerede 6 uker gammel!!! hun er blitt flinkere til å sove om natten.. prøver å legge henne mellom 22 og 23. Hun får mat igjen da mellom 3-4 og igjen ca 3-4 timer etter det igjen. Men hun har begynt å spise så urolig på puppen. Alt annet er så pennende, så hun ligger og åler seg og grynter og styrer verre når hun skal spise..litt pes, for det tar så lang tid å få i henne maten. Hun bytter om på flaske og puppen veldig fint. Det tror jeg har mye å gjøre med at jeg har brukt brystskjold helt fra begynnelsen nesten..Jenny stakar klarer ikke bare puppen, siden hun gaper med tungen opp i ganen..så da jeg dyttet henne på puppen spyttet hun den bare ut igjen når tungen datt ned.. dette løste vi med brystskjold..da blir det lettere for henne og hun spiser fint. Til og begynne med måtte hun få drikke med "sugerør"(liten tynn sondeslange) som vi la inntil fingeren vår som hun spiste av og ned i en flaske med melk etter puppen. Dette fordi det er tyngre å spise gjennom brystskjold, så derfor orket hun ikke spise så lenge på puppen av gangen. fikk litt ekstra mormelk på denne måte. da hun var blitt større byttet vi ut slangen med bare flaske. Nå får hun stort sett ikke noe fra flaske i tillegg etter pupp. Hun orker stor sett å suge lenger. Men jeg pumper meg og hun får flaske om vi er ute. Er litt styrete med skjold og sånn i offentlighet synes jeg.. Var veldig klønete forklart dette her ser jeg, men kanskje dere skjønner..hehe;) Er litt spent på hvor stor Jenny er blitt.. vi ser jo at hun er blitt større, spes på klærne hennes:) skal på 6 ukerskontroll over nyttår(10/1) og da er hun 7 uker og 1 dag gammel. Blir spennende å se hvor mye hun har lagt på seg og hvor lang hun er blitt:) Marianne: Vet du om du skal ha jente eller gutt? tenkte jeg skulle dele litt erfaringer på klesstr. Vi kjøpte en del inn i str. 50. Bodyer i str 50 kan vi fortsatt bruke, men begynner å bli litt snaue. Sprakebuksene har vi ikke kunnet bruke på et par uker, men bukser i str 50 og pyjamaer uten bein kan forstatt brukes. men stortsett så begynner 56 å pase aller best nå. Men glad jeg kjøpte en del i 50 da Jenny sølte ut eller bæsjet ut et par bodyer om dagen.. også koselig at klærne passer og at hun ikke svømte i dem.. Så jeg ville kjøpt litt i 50, men kanskje mest i 56. Jenny var heller ikke spes liten da hun ble født, og med sine 3820g og 50cm passet hun fint i str 50:) Så bra at ul har gått bra Ninni!! Denne gangen blir det baby:) Lykke til på neste ul også da.. vil dere vite kjønn da? Nå må jeg hoppe i dusjen før vesla våkner. Vi skal ut til foreldrene mine på dagen i dag og bort til et vennepar for å feire nyttårsaften i kveld. Blitt mye farting på jenny sånn i starten av livet:) Ønsker dere et riktig godt nytt år!! Kommer innom mellom slaga..hehe:) Klem:)
Faylinn Skrevet 3. januar 2007 #57 Skrevet 3. januar 2007 Godt nytt år jenter! Da er det hverdag igjen, og jeg må si jeg savner ferien og det sosiale. Selv om det var 5 selskap på 10 dager ble det mye fritid rundt som jeg nøt i fulle drag, og det er jo hyggelig å være sammen familie og venner. Har sett nesten hele slekta mi og samboerens i løpet av jula! Dessuten var det fest med venner på nyttårsaften hvor jeg holdet ut til to om natta takket være en god sofa å sitte i. :-) Jeg som før ferien var supergira på jobben, føler nå at nok er nok egentlig. Jeg har jo ikke akkurat fått klapp på skulderen for at jeg sto på som et h* på høsten, og når jeg bare får heva øyebryn når jeg sier jeg er litt sliten selv etter ferien, blir jeg lite inspirert altså. Jeg brukte feriedagene mine for å ikke gå ut i delvis sykmelding i høst, også er det bare videre krav og ikke noe positivt eller løsningsorientert å spore. Jeg blir bare minnet om hvor dårlig det passer at jeg skal ut i permisjon liksom. Hvorfor er det så mange som tror det lønner seg å jobbe i Staten når man skal ha barn? Det er jo bare tull! Jeg visste det, så det er ikke derfor jeg begynte i denne jobben eller noe, jeg ante jo ikke om jeg noen sinne ville få barn da jeg søkte denne jobben, men noen tror faktisk det er kald beregning! De har sagt det direkte til meg. Jeg slutter aldri å bli forundret over folk. Det må jo bety at de har ugler i mosen selv? Som dere skjønner er jeg litt sur, men ellers har jeg det bra. :-) Å være sliten er tross alt noe jeg kan leve med nå som jeg setter ned tempoet. Jeg legger opp til flere hjemmekvelder for å samle overskudd, og ber om gradert sykmelding hos legen til uka. Da skal jeg klare å holde ut til permisjonsstart. Det beste ved å være litt sur er at den dårlige samvittigheten for å gå i permisjon mens prosjektet mitt ikke er ferdig fordunster. Så jo flere teite kommentarer jeg får på jobben jo bedre egentlig. :-) Nå skal det sies at det er masse hyggelig folk her også, for all del! Takk for klestipsene, kab! Hver gang jeg spør noen om akkurat disse tingene får jeg så vage svar, nå fikk jeg noe å forholde meg til. Jeg har lurt fælt på hvor mye jeg skal satse på str 50 f.eks, så jeg trengte en pekepinn. Hvis jeg orker skal jeg ta en tur til Fru Lyng på Strømmen storsenter i dag og se om det er noe salg der. Har kjøpt nesten alt jeg har til nå på H&M og der ser det ikke ut til å ha kommet inn noe nytt, så jeg må kikke andre steder. Vet ikke hvilket kjønn jeg får, men blått er yndlingsfargen min uansett, så i tillegg til nøytrale farger har jeg en del lyseblått i både klær, vogn og tepper. På tide å se litt på sengetøy også nå. Jeg kommer til å kjøpe seng i løpet av måneden tror jeg, og klør i fingra etter å re opp! Jeg har drøyt 80 dager igjen til termin, men babyen er jo ferdig og kan komme tre uker før det.. Jeg gleder meg mer og mer for hver dag nå som det virkelig-virkelig har gått opp for meg i jula at jeg skal få en baby. Det hjelper å ha tid til å tenke litt.. Håper alt står bra til i heimen hos dere begge!
Ninni36 Skrevet 3. januar 2007 Forfatter #58 Skrevet 3. januar 2007 Hei, hei. I dag har vi vært på UL hele familien. Ungene syntes det var kjempestas. Det var en utrolig koselig opplevelsen sammen med en godt voksen jordmor med masse humor. Gutten vår på 11 greide å se masse, og var helt bestemt på at han hadde sett at det ble en gutt. Jordmor var egentlig enig med han, men var ikke 100% sikker da det var vanskelig å se det skikkelig. Samme for meg, har jo følelsen av at det blir gutt men tar ingen ting for gitt før nurket er ute. Fikk litt tidligere termin, 03.06.07. Ikke store endringen da. Og nurket hadde vokst fint siden sist, var kjempeaktiv, suttet som bare det på fingrene sine og så ut til å ha alle ting på plass. Veldig deilig å se. Tenk, er allerede 18 + 5 dg i dag, tiden går jo kjempefort nå. Har hatt veldig mye kynnere siste dagene, også når jeg er nesten i ro. Jordmor mente derfor at jeg burde sykemeldes 50%, og ta det mer med ro fremover. Da ville jeg også holde lenger i jobb mente hun. Fikk time til legen i morgen, så får høre med han da. Er liksom litt nederlag å bli sykemeldt igjen nå, synes jo det er kjekt å være på jobb men har jo ikke bare meg selv å tenke på. Og kynnerne har virkelig økt på siste dagene, i tillegg til at bekkenløsningen er blitt verre. Men, jeg hadde liksom sagt til sjefen at nå hadde jeg ingen planer om å bli sykemeldt på en stund... :o/ Så fint å høre at alt er bare bra med dere kab. Kan godt tenke jeg at Jenny har vokst ja, en ser det jo egentlig ikke så godt selv annet enn på klærne og slikt. Og det er utrolig hvor fort en glemmer hvor små de har vært. Jeg synes selv at denne babytiden er deilig, men også slitsom om det blir mye mas med ammingen og lite søvn. Høres ut som dere har funnet en fin rytme på det hele, og at dere får tid til masse kos også. Så dumt at de ikke er mer forståelsesfulle på jobben din Marianne. I dag er jo arbeidsgivere mer pålagt enn noen gang til å tilrette legge arbeidet for gravide, slik at de skal kunne være lenger i jobb. Men, vet jo selv at det ikke akkurat følges opp. Finnes jo tusen unnskyldninger på hvorfor både det en og det andre ikke er mulig.. Og enda verre blir det når det kommer med slike usle kommentarer som du har opplevd. Uff, nesten mobbing det jo. Ikke moro, en skal jo tross alt tilbake til jobben også, og ha disse menneskene som kollegaer igjen. Mener du gjør lurt i å lytte til kroppen og sette ned tempo jeg. Det skulle en tro legen din var enig i også. En ting har i hvertfall jeg lært gjennom flere svangerskap, og det er at det er ingen som takker deg for at du står på som bare det. Det eneste en har igjen er å være utslitt til fødselen og det som kommer etterpå. Nei, tenk på deg selv og babyen din du!! Ang. klær, så varierer det jo veldig hvor mye en trenger. Noe barn gulper og bæsjer seg ut langt opp etter ryggen til hvert måltid omtrent, mens andre barn bytter man omtrent på bare fordi man har lyst til å bruke alle klærne. Og de vokser jo så utrolig fort ut av de minste str. ihvertfall. I tillegg så får en ganske mye i gaver etter fødsel. Så det kan være lurt å ikke kjøpe inn for mye. Og som du sier kab, klær med åpen fot varer mye lenger, og så er det veldig lurt med knappeåpning i buksebena for bleieskift. Da sparer en seg mye arbeid. Det er jo så koselig å drive med innkjøp, blir liksom mer virkelig at det skal komme en liten baby i huset da. Vi hadde kjøpe vogn sist, da jeg mistet (fikk den så billig på salg). Satte den sammen her forrige dagen, og det var nesten litt rart. Så nå står den klar nede i kjelleren, og jeg synes tiden går kjempefort. Ja, ja, så ble det rene stilen igjen. Mye på hjertet i dag da sjø... Og alt må jo fortelles til dere ) Vi snakkes.
Faylinn Skrevet 8. januar 2007 #59 Skrevet 8. januar 2007 Hele familien på UL, det høres trivelig ut, Ninni! :-) Må være rart å ha sett sitt lille søsken før det ble født? Syns barna dine er heldige. Dere er selvfølgelig alle heldige siden det ser ut til å gå bra denne gangen! Da tøyser man ikke med masse kynnere, men jeg skjønner godt at det føles litt som et nederlag med sykemelding... Jeg rakk også å si at jeg ikke kunne se for meg at jeg ble sykmeldt før permisjon, i hvert fall ikke mer enn 20%. I løpet av forrige uke begynte imidlertid bekkenet å krangle skikkelig! Begynte med at jeg stadig sklei fremover på stolen for å få puste bedre og at halebeinet ble vondt. Så begynte korsryggen å murre, og innen fredag da jeg avspaserte halv dag og gikk hjemover fra toget, kunne jeg nesten ikke gå så vondt gjorde det! Ryggsmerten ga seg i løpet av lørdagen, men da begynte det å stikke som kniver i underlivet og skambeinområdet. Visste ikke at det kunne gjøre så vondt... også når jeg sitter stille da?! Tydelig at kroppen ikke satte prise på den stillesittingen på jobben. Var hos legen i dag og han mente at selv å jobbe 80% kunne bli for mye når det var blitt så vondt, men jeg prøver det noen uker allikevel. I dag måtte jeg uansett ta ut en egenmelding for jeg sov nesten ikke i natt og var svimmel, uvel og vanvittig trøtt og utafor. Gikk å la meg da jeg kom hjem fra legen og sovna heldigvis noen timer. Jeg er litt sjokkert over den brå overgangen fra smertefri til smerte! Når jeg kommer tilbake i jobb må jeg prøve å bevege meg mer tror jeg, kanskje gjøre noen øvelser i løpet av dagen etc. Hm. Var på fødselskurs i helgen, to dager, og det var virkelig bra! Jeg har jo lest en del i forkant, men nå fikk jeg enda flere detaljer og fikk høre om stillinger som kunen lindre ulike smerter og senke eller øke tempo i fødselen etc. I tillegg til pusteøvelser, massasje, virkning av vann... Jeg føler at jeg vet om de aller fleste former for fødselsforløp og hvordan man kan prøve (!) å takle dem nå. Det vil ikke si at jeg absolutt ikke skal ha epidural, mulig jeg må ha det, men jeg gruer ikke til fødsel og tror jeg skal klare å ikke få panikk. Jeg syns dessuten det er godt å vite at smboeren har fått masse kunnskap også, at han vet hva som skjer og kan stille fornuftige spørsmål underveis, bidra med massasje etc. Detta klarer vi! :-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 19. januar 2007 #60 Skrevet 19. januar 2007 Hei, innom en kort tur:) Her er alt bra med vesla:) Hun vokser og er ikke lenger baby nei:) Hun nekter å ligge, skal bare stå eller sitte i våken tilstand hehe;) og det har hun gjort lenge nå. Var på 6 ukerskontroll da hun var 7+1 gammel og da var hun 4835g, og det var visst bra. Hun smiler, prater og ler, og vi koser oss fælt.. Men fortsatt så strever vi litt med natten. Eller dvs jeg strever.. Hun sover så urolig, hun kaver og stønner og åler på esg, så jeg ikke får sove. Hun sover nok en slags merkelig søvn selv, for hun har øynene igjen....hmm? Rare greier det der altså. Hvordan går det med magene deres om dagen da? Ikke så altfor lenge igjen for din del nå Marianne!! Uff, nå leste jeg akkurat igjennom innleggene deres over her, men husker ikke lenger hva dere hadde skrevet.. vel, jeg får vel skyde på den berømte ammetåka vel..hehe:9 Blir ikke akkurat bedre den tåka av at jeg for tiden er alene med Jenny. Mannen er innlagt på sykhuset denne uken, og kommer ikke hjem før til mandag. Ingenting veldig alvorlig, altså. men så skal han være sykmeldt i 3 uker etter at han kommer hjem, og da må han ta det helt med ro stakkars. Så da blir det mye på meg med Jenny, husstell osv.. Men det klarer jeg vel.. Nei, nå er det ei som har våkna fra luren sin og vil ha mat.. Vi snakkes da jenter.. Skal tikke innom igjen snart og lese en gang til, sånn at jeg får kommentert noe av det dere har fortalt.. Klem:)
Ninni36 Skrevet 20. januar 2007 Forfatter #61 Skrevet 20. januar 2007 Heia jenter. Blir ikke til at en er så alt for ofte innom her lenger nei. Familie, hjem, jobb og skole krever sitt. Jeg har endelig begynt å skjønne at jeg må jobbe litt med skolesaker også, skal jeg komme meg igjennom dette. Og det vil jeg jo. Har en oppgave som skal skrives og leveres i neste måned nå, og så er det skoleuke neste uke. Magen vokser skikkelig fort for tiden, og jeg har begynt å legge på meg litt; 1,5 - 2kg til nå. Og de kiloene kom fort, bare på et par uker. Best å passe meg litt, så jeg ikke raser opp i vekt. Er mer enn tung nok fra før... Men, det er jo godt å ha fått igjen matlyst, og kunne spise mer variert også. Bare så synd at det da blir mer av det som er usunt også, og så er jeg mye i ro pga bekkenplager og mye kynnere. En får vel bare ta det som det kommer. Har begynt på uke 22 nå, og kjenner mer liv enn før. Det er veldig deilig, og betryggende. Hvordan er det med deg da Marianne? Tiden går fort frem mot termin nå, og dere begynner vel å få litt ting og utstyr på plass? Hvilken bilstol velger dere? Må nemlig kjøpe det, da vi leide nett når de to forrige var babyer. Det har vi ikke plass til nå. Det høres veldig deilig ut å gå hjemme og kose seg med lille Jenny kab, men jeg husker jo også hvor slitsomt det kunne være. Spesielt det at en var så trøtt pga søvnmangel stadig vekk. Og så er man ikke alltid like flink til å sove om dagen når barna sover. Da er det så mye annet som skal gjøres... Men, lurt å prøve å gjøre det allikevel. Når man får nr 2, så er det slutt på den luksusmuligheten og da savner man det. Synes tiden går så fort jeg. Det er liksom ikke lenge siden vi skravlet inne på ufrivillig abort, og hverdagen og livet var helt annerledes enn det er i dag. Tenk så fort ting snur seg. Og sånn er det framover når en har fått barn. Jeg kan nesten ikke skjønne at datteren vår allerede er blitt 9 år og sønnen vår er over 11 år. Det føles som i går at de var små, og trengte hjelp til alt. Godt vi får en liten til snart da, så vi får hjelp til å fortsatt holde oss unge. :-) Får vel begynne med oppgaveskriving her. Klem fra meg.
Ninni36 Skrevet 3. februar 2007 Forfatter #62 Skrevet 3. februar 2007 Hei,hei Dytter litt på denne jeg, for nå er det jammen lenge siden vi har "snakket" sammen. Hvordan går det med deg Marianne?? Har ikke sett deg her inne på lenge nå. Håper alt er bare bra!! Her går det bare fint, mye kynnere men ellers ingen ting å klage over. Kjenner mye liv hver dag, og det er deilig. Er 23+1 uker nå, og synes tiden går kjempefort. Regner med at Jenny vokser som bare det kab. Det går jo så fort den tiden de er babyer. En merker det ikke selv, men plutselig en dag er de blitt så store og en lurere på hvor tiden ble av. Håper dere koser dere masse, selv om det kan være litt slit og stress også. Klem fra
Faylinn Skrevet 5. februar 2007 #63 Skrevet 5. februar 2007 Hei, ja gosh nå var det lenge siden jeg skrev noe?! Alt er bra med babyen, og sånn relativt sett med meg. Har ok med energi, men sliter med bekkenet i varierende grad. En dag har jeg så vondt i lysken at jeg ikke kan gå, en annen dag gangsperre i ryggen etc. Vet liksom aldri når jeg står opp hvordan dagen blir. Men helt krise er det ikke, for det hjelper å sitte / ligge stille, da blir det meste av smertene borte. Hvert fall de dagene jeg ikke har knivsmerter i selve bekkenet.. Det siste har akupunktur hjulpet mot, og det hjelper på søvnen også syns jeg. (hurra) Er nå 50% sykmeldt de siste fire ukene. Kanskje et nederlag, men det er bare håpløst å sitte på den kontorstolen i 8 timer om dagen pga rygg og halebein, og 5 dager i uka går bare ikke. Har det best de dagene jeg er hjemme og kan veksle på å pusle rundt og hvile - og 4 uker av mitt arbeidsliv er ganske lite.. Er 33+1 nå, og begynner å bli utålmodig! Ikke fordi det er fælt å være gravid, for det er det tross alt ikke! men fordi jeg syns jeg har vært det så lenge og nå vil jeg ha den babyen i armene! :-) Kan føde om 4 uker uten at det er prematurt... mon det. Håper jeg ikke går så lenge over i hvert fall. Takket være sykmelding og mindre stress, orker jeg å gjøre ting noen kvelder i uka, og det gjør at tiden går fortere heldigvis. Jeg syns faktisk jeg stadig kan skrive en ny uke, og i dag har jeg bare 50 dager igjen til terminen! Jeg grue-gleder meg selvfølgelig, og tenker litt på fødsel hver dag... I drømmene mine går det veldig greit, så jeg satser på å være sanndrømt. :-) kab uttalte at det var overlevbart, og det er vel det de fleste sier, så jeg klarer det vel jeg og. Skal bli spennende å se hvor vondt det er - og hvor panisk jeg blir. Godt min samboer er roen selv og har sett meg i diverse smertesituasjoner.. Ikke bare lett å stå på sidelinjen og ikke kunne gjøre noe særlig. Samtidig vil det være til stooor hjelp for meg å ha en som kan roe meg ned, massere meg litt, minne meg på ting vi har lært på fødselskurset etc. Godt å se at det stort sett går bra med dere også. Alt er jo relativt. Vi regner vel ikke med å være totalt smertefrie og fulle av energi gjennom et helt svangerskap og det første året etter? :-) Jeg er hvert fall ikke i tvil om at jeg skal takle dette en gang til, men da skal jeg stresse mindre og trene mer. (Har jeg sagt det før? ;-)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 12. februar 2007 #64 Skrevet 12. februar 2007 Marianne..skjønner at formen er dalende, og det skal den være også.. en fin måte å bli klar for å føde på det,..hehe:) men har også sympati med deg, vet det er fryktelig tungt på slutten altså... Ninni, så bra at du koser deg med magen din... men du har jo leeeeenge igjen da..hehe....ert-ert:) Ikke for mange plager ennå og det er bra:) Her går det fint med Jenny. Hun utvikler seg i en kjempefart om dagen. i dag tok hun for første gang en bitering inn i munnen gnagde på den..hihi:) også er hun blitt flink itl å ligge på magen og holde seg oppe, og sitte oppe osv... Men nå roper fugleungen på mat, så da må jeg avslutte litt tidligere enn jeg hadde tenkt.. Kommer innom igjne ved første ledige anledning:)
¤Kab&snuppene2006&2010¤ Skrevet 27. februar 2007 #65 Skrevet 27. februar 2007 Hei og hopp! Nå er det lenge siden none har skrevet her, og jammen var det ikke meg sist..fy dere jenter hvordan står det til med dere om dagen? Kjennes magen stor og tung nå marianne? Nå er det bare en måned igjen ti termin- hipp,hipp,hurra!! Skal bli koselig å få se din lille huleboer:) Du har jo ikke sett Jenny heller du! Vært på noen treff i det siste? Ninni, har du fått noe synlig gravidmage ennå eller? husker jeg var så spent på hvordan det ville bli når magen skulle komme.. Er vel sikkert litt annerledes for deg siden du har vært gravid før, men regner med at der er en viss spenning likevel? Nå har du vel vært på ordinær ul også hadde du ikke? Var det sånn at dere ikke villle vite kjønn? tenkt på noen navn ennå da? hva heter forresten de to andre barna dine? fått noen svangerskapsplager ennå? kvalmen er vel borte? Jenny vokser så fort..tenk over 3 mnd er gått allerede!! Var på 3 mnd kontroll dahun var 3mnd+1 dag. Da var hun gått fra 3820g(fødselsvekt) til 5885g, også hadde hun strekt seg fra 50 cm til 60,5cm. Men nå skal vel denne voldsomme veksten begynne¨å avta litt..de vokser aldir så fort som de har gjort disse tre første månedene. Nå bruker Jenny 62 i body, både 56 og 62 i bukser... Har måttet pakke bort masse fine klær som nesten ikke er brukt i str.50 og 56..buhu... men håper på å få brukt de igjen om noen år..om vi skulle være så heldige å få et barn til da..kanskje ikke det rosa blir å bruke, men hvem vet.. Tror nok det hadde vært stas å fått en gutt også.. Begynner å kjenne at jeg gjerne skulle hatt en hel natt søvn.. Jenny er fæl til å bråke i søvne..hun holde meg mye våken..hun gråter ikke, men kaster seg fra side til side og smatter og spytter ut smokken og holder det gående.. herrejemini for et aktivitetsnivå det er på den jenta..også det når hun sover da!!! makan har jeg aldri hørt om... Ja,ja, jeg får vel se å få gjort noe fornuftig mens snupp sover... men detr var på tide å skrive litt her nå... eller hva jenter..*fisker etter dårlig samvittighet..hehe:)* Klem fra Jenny og mamman:)
Ninni36 Skrevet 27. februar 2007 Forfatter #67 Skrevet 27. februar 2007 Heia kab!! Vi er her vi vet du, men er mindre aktiv da. Mest inne og leser litt av og til. Gikk inn på 3.trimester og "ropte" på Marianne her forrige dagen, da denne tråden nesten var borte... Så nå kan vi like godt fortsette og skrive der inne, siden jeg straks skal over dit også. Er jo faktisk i 27 uke nå, så her raser tiden synes jeg. Når det gjelder mage, så vokser den noe enormt. Jeg ligger laaaang over på symfyse-fundus målene (var hos jordmor i dag), heldigvis ser alt bra ut da. Men, enormt som det presser på over alt, da jeg ikke akkurat er noen sylfide fra før heller. Sure oppstøtt har gjort sitt inntog, og så flyr jeg på wc konstant og tisser. Føler at jeg mer ser ut som om jeg snart skal føde, og så er det 3 mnd igjen... Ja, ja, får ikke gjort så mye med det. Er ellers i fin form da, kvalmen har heldigvis holdt seg stort sett borte etter uke 14-15. Har masse kynnere, og noen av dem er ganske vonde. Jobber derfor 50%, og det er mer enn nok. I tillegg går jeg jo på skole, og har oppgaveinnleveringer nå og eksamen i mai. Phu, alt en skal rekke før denne babyn skal kunne komme. Når det gjelder navn, så er det mange som vil ha et ord med i laget her i gården da. Og det skal noe til at vi alle liker det samme :-) Vi har ikke diskutert det så veldig mye ennå heller. Tror det blir gutt da, ser nesten slik ut på UL selv om det på langt nær er sikkert. Spiller liten rolle da, er bare opptatt av at alt skal gå bra jeg. De små vokser jammen fort ja, ikke lenge de er slike små, uskyldige nyfødte.. Men, det blir jo mer og mer moro med dem da, ikke minst for pappaene. Mange barn som styrer mye i søvne, og da vet jeg mange som har flyttet dem over til eget rom både fordi foreldrene og barnet skal få sove mer uforstyrret. Samtidig er det jo så trygt og godt å ha dem inne hos seg. Ikke enkelt det der.. Du får gå inn på innlegget på 3.trim. da kab, for der ligger det innlegg fra Marianne også. Og så kan vi fortsette "praten" der inne. Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå