Gå til innhold

Marianne75 og Kab!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og der var termindagen over ja kab... det er jo så vanvittig spennende, og jeg kjenner det kribler i meg når jeg tenker på min egen termindag! Jeg har akkurat formulert en permisjonssøknad, for vi skal utlyse vikariatstillingen for jobben min nå så da måtte jeg jo uansett ha datoene klare.. Blir kjemperart med 10 måneder "fri". Jeg gleder meg veldig! Ikke fordi det er noe galt med jobben, men for å være hjemme sammen med babyen min sånn hele tiden.

Formen min er laber enda, men i natt sov jeg 8 timer og sånne dager er litt bedre. Lurer på om det er blodmangel / lav blodprosent, noe jeg skal sjekke til uka. Var en venninne som også trodde det, men hennes tall var fine, så man kan vel bare bli sliten av graviditeten da.

Skal ut med en annen venninde i dag, men jeg blir aldri sein på sånne vennindekvelder lengre. Selv før jeg ble gravid merket jeg at mine venninder og jeg hadde blitt litt mer "voksne og slitne" og dro hjem tidligere enn vi pleide før jeg reiste utenlands et par år. Før det dro jeg aldri hjem før ti-elleve selv på ukedager! Nå, og spesielt akkurat nå om dagen, trenger jeg mine timer med søvn før klokka ringer halv seks! Jeg tror seriøst jeg ville hatt mere energi til å gå gravid og ha spedbarn for fem år siden, men da var jo samboer og jeg gått fra hverandre en periode så det var bare ikke tema.. Nuvel, ungen får oss vel i form, tenker jeg når jeg ser samboer sovne på sofaen etter middag! :-)

Det viste seg at dette fødselsforberedende kurset mitt burde tas litt nærmere fødsel, så der fikk jeg en frihelg til før jul gitt. Passer bra, for det tar jo litt tid å pusse opp... Kurset blir i januar istedet, perfekt.

Julegavetips har jeg dessverre ikke. Min familie har alltid ønskelister heldigvis, så jeg trenger ikke være så kreativ der. Værre med svigerfamilien som aldri ønsker seg noe, håpløst! Gaver er morsomt hvis jeg vet hva jeg ser etter, men et pes når jeg må prøve å være kreativ ovenfor folk som har alt de trenger. Jeg har streika litt de siste åra da; det er ikke min familie som er vanskelig, og dermed ikke mitt problem! ;-) Men som oftest er det jeg som får en ide til slutt allikevel.. mannfolk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er her ennå ja.. og regner med at jeg skal være her en stund til også.. og synes egentlig ikke det er så ille. Jeg har prøvd å tenke litt sånn at termindatoen ikke betyr så mye.. og tror det har funket... men regner jo med at tålmodigheten vil testes i disse ukene ja..

Uansett er det ikke mer enn 2 uker til NOE skjer, så det er jo overkommelig.. tenk hvor lenge vi lever. 2 uker er jo ingenting, og i etterkant har det hvertfall gått fort.. prøver å nyte den tiden som er igjen.. vil aldri få den tiden tilbake.. er man først blitt foreldre så er man foreldre..

Men nå er magen TUNG altså.. Jeg må holde den opp når jeg går.. hvis ikke kjennes det ut som om skinnet vil spjære.. og det gjør det jo forsåvidt også da strekkmerkene har meldt sin ankomst.. blir lenger og lenger for hver dag som går nå.. men der er jo noe somfølger med det.. har egentlig bare ventet på det...

Julegaver tar jeg etter at Jenny er kommet. Har ikke sjangs til å handle noe om dagen.. Holder meg innendørs og mest mulig i ro..

jupp, da skal jeg se litt tv, og så legge meg tenker jeg.. ny dag i morgen:)

Skrevet

Hei, hei.

Fin innstilling kab, da går det så mye lettere mens man venter. Og lille Jenny kommer jo når hun er klar for det. Bursdag i november blir det vel på henne uansett... Men ang å holde seg mest mulig i ro, har jo hørt at å være i så mye aktivitet som en greier samt litt sengekos er det som skal få fart på tingene :-) Du har ikke fått hekkeinstinktet da kab, hører jo om de som rydder og vasker som en gal like før, he, he... Hadde ikke vært meg som gjorde det på slutten av svangerskapene mine nei, kroppen føltes utrolig tung.

Angående julegaver, så sier jeg til meg selv at det er leeeenge til jul ennå, og så lever jeg i den troen.. :o) Har jo ennå over en måned å gjøre det på.

Du må ta godt vare på deg selv framover du også Marianne. Det er ikke godt å gå rundt å være så sliten hele tiden. Så vidt jeg husker, så var det 2.trimester jeg absolutt var i best form de forrige svangerskapene mine. Da hadde jeg både overskudd og mer til. Men, når man sliter med uregelmessig og for lite søvn, blir man jo helt utenfor. Så derfor tror jeg det kan være lurt å heller få en gradert sykemelding nå, enn å bli så sliten at man ender opp fullt sykemeldt. Kanskje slik at du kan begynne litt senere på jobb om dagene, og få sove litt lenger om morgenen. Ofte da man sovner skikkelig inn, når man er mye våken om natten. Sikkert lurt å diskutere dette med legen din.

Hvor mange uker permisjon har dere valgt da? Du skrev vel 10 mnd Marianne, så du skal vel ha 44uker da. Eller tenkte du 10mnd på deg, og resten på mannen din (54 uker). Jeg velger vel med 100% lønn denne gangen, litt pga økonomi og mest pga at jeg sannsynligvis fortsetter med skolegangen dersom jeg får utsette praksisen neste høst litt. Har veldig lyst til å bli ferdig, slik at jeg kan jobbe som psykiatrisk sykepleier i 2008 :-)

I helgen drar vi på en liten tur til "hytta" vår, for å slappe av og kose oss sammen alle 4. Godt å komme seg bort litt. Blir spennende å se innom her søndag, for å se om det er noen nyheter :o) Ha en fin helg begge to.

Skrevet

Bare inne og dytter litt jeg:)

og forresten så er jeg like gravid..eller om mulig mer gravid..hehe:)

Skrevet

Sitter her med rier jeg da.. uregelmessige sådan ,men har hatt gjennomsnittlig 6 i timen siden 07.00 i morges. Den siste timen har jeg hatt 8, med enten 8min mellom eller 5min mellom. Er det regelmessig? de siste 8 har vart i mellom 40sek-1 min.

Snakket med føden rundt 14 tiden og de mente at dette var starten på fødselen, men at jeg ikke hadde dårlig tid.. Er så usikker på når jeg må dra jeg.. vil IKKE komme for sent, men vil heller ikke være for tidlig ute da det sikkert er mer behagelig å være hjemme..

Ja, vi får se da.. Håper bare det ikke stopper opp da hvertfall... eller IIIIK!!! Tenk om THIS IS IT!!!???

Skrevet

Så spennende da kab!! Vi sitter her på sidelinjen og heier deg fram vi :o)

Håper som du selv sier at det ikke stopper opp, slik det gjorde til meg forrige gang. Det ga seg til natten, og så var det på'n igjen neste dag. Selv følte jeg det var regelmessig, men iflg jordmor var det bare modningsrier. Men jeg merket det da det ble verre for å si det slik, da greide jeg ikke sitte i ro lenger pga intensiteten, og jeg fikk en uro i kroppen som sa at nå måtte vi dra. Jeg var innom føden før dette et par ganger, de sjekket meg og så fikk jeg dra hjem igjen. Det syntes jeg var betryggende. En vet jo liksom ikke helt når en bør gjøre hva. Følg magefølesen kab, og er dere usikre så dra føden for en sjekk.

Lykke, lykke til. Gleder meg til å høre fortsettelsen. Stor klem!!

Skrevet

Tenk, nå er kanskje Jenny født!! Svarte kab på et innlegg på skravlesiden i går også, der det virket som hun hadde regelmessige rier med ca 5 min i mellom. Hun svarte ikke tilbake, så regner med at det da tok turen til sykehuset. Blir kjempespennende å høre fra henne igjen, krysser fingrene og alt annet for at det gikk fint og at hele familien fikk en fin fødselsopplevelse. Tenker på dem.

Skrevet

Oioioi! :-) Håper Jenny er født og alt er bra nå ja. Så slapp kab med en liten uke over tiden. Gudameg, jeg gruegleder meg når det blir sånn alvor!

Selv var jeg hos legen i går, og der fant de noe bakterier i urinen som de driver og dyrker. Mistanke om urinveisinfeksjon. Har tidvis litt vondt når jeg tisser, og litt vondt nederst i magen, så det ville ikke forundre meg. Blir det ikke værre enn det er nå, og jeg blir kvitt det med en kur, er det jo ikke noe problem. I værste fall aborterer man, det det er vel sjelden vil jeg tro?! Jeg bevarer roen enn så lenge. Legen ville ikke at jeg skulle til fjells med jobben på slutten av uka, og ville sykmelde meg. Jeg ser an formen littegrann.. Har en dårlig dag i dag så to dager i sofaen høres fristende ut, men i morgen kan jeg jo være bedre. Det går litt sport i å ikke sykmelde meg når jeg føler alle venter på at jeg skal gjøre det... Disse pinglegravide nå til dags, tenker mødregenerasjonen vår. Men så lenge man har funnet ut at det er til beste for mor og barn at hun er hjemme om hun ikke er i form, er det vel ikke noe å fnyse av? Vi snakker om få måneder av mitt arbeidsliv. Jeg rundet fem måneder på vei i helgen! :-)

Skrevet

Jeg ser på et innlegg fra Popkin at kab har født, gratulerer! Sender masse varme tanker. :-)

Selv har jeg tatt ut den sykmeldinga etter x antall runder med meg selv. Endte opp med at jeg ikke skulle ha dårlig samvittighet, og at jeg trengte en time out. Det har gjort underværker. Ikke bare for kroppen, men inni hodet har jeg det bedre nå. Der det var kaos og tristesse er det nå litt pågangsmot og passe humør. Jeg er ganske sikker på at jeg stiller sterkere på jobb på mandag enn jeg ville gjort uten disse tre dagene hjemme.

UVI testen var negativ, men siden jeg fremdeles har vondt inne i magen og bekkenet leverte jeg en ny prøve i dag. Hvis den også er negativ, er det bekenløsninga som starter opp å bli problematisk sa legen. Det er ikke noe krise vondt, så jeg tar det med fatning inntill videre.

Håper alt er bra med dere i de to veldig ulike verdenene. :-)

Skrevet

Gratulerer så mye til Kab og familien. Tenker det er stor lykke, men også masse tanker og mye nytt å forholde seg til der i gården nå. Masse klemmer og lykkeønskninger sendes over. Kanskje de kommer hjem i dag? Jeg vet ikke hvor lenge som er vanlig å være innlagt på østlandet jeg, for da jeg fikk gutten min i Oslo i -95 så tok jeg jo keisersnitt og var innlagt i 4 dager (noe som var lite den gangen). Nå er jo alt fra 1-4 dager vanlig etter normal fødsel. Blir koselig å høre fra kab i alle fall, gleder meg til fødselshistorien.

Så bra at du tok noen velfortjente dager Marianne. Å kunne gå fra å være litt tristesse til å få nytt pågangsmot må jo være helt topp, og en påminnelse om at det er viktig å ta kroppens signaler på alvor når det trengs. I mitt 4.svangerskap har jeg i alle fall lært at det er bare jeg selv som kan kjenne hva som er bra og ikke bra, og jeg har sluttet å gå på akkord med meg selv. Jeg er vanligvis en type som hater å gi seg, er vant til å ha masse baller i luften og liker ikke å måtte svikte verken egen eller andres forventninger. Men, har lært at det lønner seg å trappe ned litt tidligere enn jeg ville gjort før. Kanskje du greier å være lenger i jobb, dersom du trapper bare litt ned. Alternativet er kanskje full sykemelding fordi det sier helt stopp... Trenger du mer tid, så ta det med god samvittighet Marianne. Det går jo an å få en 20-30% sykemelding også. Det er ihvertfall ikke så godt å sitte mye over lang tid, dersom en begynner å plages med bekkenkløsning. Og så er det vanskelig å gå for mye og lenge. Det var denne balansegangen da...

Selv har jeg hatt veldig vondt i korsryggen og midt inne i magen i noen dager nå, og kjenner at det bekymrer meg. Er derfor glad for at jeg skal til UL igjen neste uke. Kjenner at jeg trenger den betryggelsen, spesielt siden det nærmer seg tiden da babyen døde sist. Noe de antar skjedde ca i uke 14-15, da størrelsen tilsvarte dette. Jeg er vel ca 12+4 eller noe sånt i dag, og tipper 13 uker nå jeg er på UL. Egentlig håper jeg at jeg får en UL til før jul, i uke 15-16. Tror ikke jeg tør fortelle det til ungene før det. Men, får høre hva legen sier. Formen ellers er litt bedre, bortsett fra plager fra galleblæren ifm ulik mat da. Er rene forskningen dette å finne ut hva jeg reagere på og ikke. Blir til at jeg holder meg unna veldig mye. Blir mye knekkebrød :o)

På tide å få noe ut av dagen... Vi snakkes igjen :-)

Skrevet

dytter litt jeg.. Kjeder meg i dag, det er nemlig et forferdelig møkkavær her. Og jeg har ikke ork til å gjøre noen ting. Ja, ja, får sitte inne og kose meg da. Ikke så mye nytt å fortelle heller, gleder meg bare til UL på tirsdag. Kjenner at jeg er veldig usikker på om det virkelig er noe liv der inne i magen min. Tydelig at det nærmer seg tiden da det gikk galt sist ja, blir så usikker og pesimistisk. Får bare xx fingrene for at alt er bra. Håper alt er bra med dere også.

Skrevet

Ikke rart du er ekstra bekymra akkurat nå, Ninni, litt av en prøvelse! Håper alt viser seg å være bra på UL!

Jeg kjente liv alt fra 16+4 enda jeg er 1. gangs, så det er kanskje ikke lenge til du kan begynne å kjenne noe? Jeg må si det er beroligende, særlig siden min er såpass aktiv hver eneste dag. Jeg har bare såvidt rukket å lure noen dager når det har vært stillere enn vanlig. Vi får satse på at du har en sterk og aktiv tass du også, og kan fryde deg julen gjennom med små støt i magen.

Jeg er tilbake på jobb i dag, me nuheldigvis våknet jeg ca kl 4 i natt og fikk ikke sove igjen, så dette blir en tøff dag! *sukk* Ellers hjalp det å være hjemme noen dager. Har ikke vært svimmel eller hatt skjelvetokter eller hallusinasjoner i helgen.

Skrevet

Da har jeg vært på UL og alt var heldigvis bra. Måtte ta innvendig UL, da det ble for dårlige bilder ennå på utvendig (har nok litt for mye "spekk" ja...) Dermed fikk vi ikke sett hele babyn skikkelig, men h*n beveget seg og vi fikk høre pulsen som slo jevnt og trutt. Deilig. Og det som hun greide å se, så helt fint ut. H*n hadde vokst fint, og hodestr. tilsvarte ca 13 uker. Morkaken min lå foran, så det kan jo forklare at jeg ikke kjenner noe små "bobler" ennå. Kjenner at jeg er lettet og glad. Fikk mast meg til en UL til før jul, i uke 16. Deretter tror jeg vi skal tørre å fortelle det til ungene.

Spent på å høre fra kab jeg, så at hun hadde skrevet en liten hilsen inne på 3.trimester og at de hadde det bra. Det er jo kjempefint.

Hvordan går det å være på jobb igjen da Marianne. Var det nok med noen dagers sykemelding? Om du blir fort sliten igjen, kan det jo være en ide med en delvis sykem. etterhvert, men det kjenner du jo best selv. Bare ta godt vare på deg selv, det har man igjen for senere. Blir jo ikke noe slaraffenliv etter at babyn kommer heller :o)

Skrevet

Så bra med positiv UL, Ninni! :-) Det skal veldig mye til for at det skal gå galt nå, men jeg skjønner godt at du er engstelig og vil ha en UL til. Dårlig erfaring gjør noe med en. Det er ikke mange ukene sidene jeg ble helt avslappet. Fikk en støkk igjen da det var mistanke om UVI og at det i aller værste fall kunne føre til abort, men nå er jeg glad-gravid igjen.

Har vært et par tøffe dager på jobben da jeg også i går natt lå våken fra natta, ca kl 3! :-( I dag tidlig våkna jeg først da klokka ringte, og da ble jeg kjempeglad! Sovet en hel natt, den første siden natt til lørdag. Jada, kab, når du en gang leser dette - du vet ikke hva å sove en hel natt er, men det er jo ingen grunn til å starte det der før fødselen mens man enda er i jobb. :-)

I dag er verden litt lysere ja. I går skrev vi dessuten kontrakt på det huset vi skal bygge til neste år, og det gleder jeg meg veldig til! Håper vi kan flytte inn før neste jul! Ting begynner å falle på plass på flere områder i livet mitt, men litt oppussing står bl.a. igjen. Vi har en male- og flisleggingsjobb foran oss i helgen som vi håper vi klarer før vi får gjester på mandag.. Må passe på å ikke bruke opp all energien jeg føler jeg har i dag! Vil klare meg uten sykmelding ut året. Har jo fire feriedager spredt utover frem til jul, så det bør gå.

Håper dere har en strålende dag! :-)

Skrevet

Nei, når var denne jammen havnet langt bak i leksa.. Var forresten en liten tur innom på DIB i går, og så at kab for noen dager siden hadde skrevet et innlegg i "tråden" til jentene som har fulgt hverandre fra Bli gravid og over til DIB. Moro å høre at det hadde gått så fint med fødselen. Kanskje hun kikker innom tråden vår også snart, hadde vært moro å høre fra henne.

Jeg er vist litt slapp og sløv i helgen, lite tiltakslyst. Men, her er det både nissetog og julemesser på gang, så får vel bare manne meg opp til morgendagen. Gleder meg til jul, men er litt redd for å stresse for mye med alt jeg burde, skulle har gjort osv. Det blir fort for mye stress og for lite kos, og det er vel ikke meningen. Hadde tenkt å droppe å lage pakkekalender til ungene i år, et pes å finne 48 små pakker og pakke det inn. Men, så greide jeg ikke la være, fordi jeg husker så godt at dette var et høydepunkt for meg da jeg var liten. Ungene ble dessuten overrasket og kjempeglade, de hadde jo sagt at det var ok med kindereggkalender og ventet seg det. Så da var hele jobben verdt det :-)

Neste uke er det skole hele uken, og jeg begynner å få litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er kommet skikkelig i gang med lesingen. Må virkelig ta meg på tak nå, mye som skal leses før eksamen i mai. Eksamen 30.mai, termin 06.juni. Burde gå akkurat det ;o)

Håper dere har en fin helg, og ikke stresser for mye med oppussingen.

Skrevet

Hei dere!

Er travelt å være småbarnsamamma ja.. lite tid til bimming eller dibbing:)

Dere har lest fødselshistorien skjønner jeg.. Var en fin opplevelse, vond, men fin. Ble ikke helt skremt fra å gjøre det en gang til en gang liksom..

Ammingen er ikke bare-bare.. hun legger tungen opp i ganen når jeg dytter inn puppen, og da spytter hun ut puppen igjen. Så derofr bruker vi brystskjold, da er det bare å dytte den inn og så suger hun som bare det. Har til tider bare et fungerende bryst da de bir fort såre... Pumper meg i tillegg for å holde produksjonen oppe. Hun får også litt i morsmelk gjennom en sonde som vi legger langs med lillefingeren og stikker inn i munnen hennes. Dette da hun sovner så fort ved puppen, da det er tyngre å suge gjennom bystskjoldet..blir fort sliten.. Tar ca 1 time med hvert måltid og hun får mat ca hver tredje time. Håper det går seg til litt når hun blir litt større og orker å suge lenger.

En annen vanskelig ting er denne manuelle pumpen..får den ikke alltid til å virke, så vurderer å leie en elektrisk for å se om det funker bedre. Er litsomt å drive å håndpumpe seg også..

Ellers er Jenny så utrolig søt, god og gråter nesten ikke(*bank i bordet). Men om kvelden da hun skal legge seg blir hun alltid lys våken og blir liggenes å kave og klage. Prøver desperat å suge på fingrene, men får det ikke helt til. Derfor har hun ligget en del sammen med oss i sengen så langt, men i natt sov hun i sengen sin(eller dvs i vognbagen, da vuggen er stor og skummel). Vi må ligge ved siden av henne og dytte inn smukken x antall ganger og stryke henne på hånden..da roer hun seg.. håper dette funker i natt også. Har sovet ytterst lite siden fødselen.. jeg sover så lett og våkner av hver minste lyd. Så om hun blir liggenes våken og klage og kave ligger mor også våken..

Var på HS i går og veide henne. Hun har lagt på seg fint og er over fødselsvekten allerede!! De sier at de helst skal ha nådd fødselsvekten etter 14 dager, men snuppa var over den i går hun da, bare 10 dager gammel:) Vekten i går var 3850, fødselsvekt var 3820. Hun veide 3670 da vi dro fra sykehuset fredag kveld, så snuppa får i seg nok mat i allefall:)

Blir rart å vøre her alene med henne til uken. Sambo kal begynne å jobbe igjen til tirsdag.. blir nok mye prating med seg selv tenker jeg...hehe:)

Fint at alt så bra ut på ul Ninni:) den 6 juni eller der omkring er du nok trebarnsmamma skal du se:) Vet du noe kjønn ennå? Nei, dete rvel for tidlig å se kanskje ja.. når skal du på ordinær ul da? Studiene kommer i annen rekke nå, deter forståelig.. må ikke stresse med hverken det eller juleforberedelser nå.. kjenner jeg er litt engstelig selv. har ikke kjøpt en eneste julegave...gulp..

Bra du tok deg litt sykmeldign Marianne:) Må ikke ta det som noe nederlag ass! Tenk på meg som omtrent var sykmeldt hele svangerskapet da!! Vært på noen flere treff i det siste eller? Huset da? Hvordan ligger dere an i planleggingen der?

Ja, ja, nå skal vi snart få besøk her.. mange som vil beskue vår lille prinsesse:)

Dere får ha meg unnskyldt for at jeg følger dere litt dårlig om dagen, men dagen går med til amming, amming og mer amming:)

Snakkes da jenter:)

Skrevet

*dytter*

Skrevet

Koselig å lese om hvordan det går, kab. Synd det er så pes med ammingen. Blir jo mer og mer stressa for hver person jeg hører trøbler, og prøver å fokusere på de som har sagt det går fint etter en kort stund. Jeg vil være en av dem! Men så lenge Jenny vokser så er jo det det viktigste, selv om det høres slitsomt ut både for dere og henne å få i henne nok melk. Unger er et styr! Hehe, ingen angrefrist, og ikke vil vi ha det heller, bare i korte øyeblikk... Den siste uka har jeg plutselig blitt veldig (alt er relativt) stor, og må si jeg tenkte "huff" når jeg så den store magen i speilet da jeg skulle legge meg her om dagen. Til nå har magen bare vært kos selv om den har vært i veien når jeg skal knyte skoene og sånn, men nå kjenner jeg at den er over grensen for smekker... På jobben må jeg lene meg bakover for å puste men fremover fordi jeg får vondt i halebeinet. Dilemma.

Ellers er formen fin, og kunne jeg bare få sove hele natten ville livet vært herlig. Har definitivt fått igjen energien, men er altså trøtt de to siste dagene. I helgen malte jeg barnerommet, to ganger på en dag! Da var jeg sliten, men det gikk jo! Selv om babyen ikke rekker å bo der så mye skal jeg bruke det til ammerom om natten, så jeg ville ha det lyst og trivelig.

Vi har skrevet kontrakt på huset vi skal bygge, så der blir det ikke flere endringer. Nå skal det samles sammen alle ansvarlige for ditt og datt i husbyggerperioden slik at vi kan få søkt om byggetillatelse. Det må bli før jul, for vi skal starte gravingen i februar og kommunen har vel noen måneders søknadstid.. Håpet er å være inne neste jul, men jeg må innstille meg på at det kan hende det ikke går. Uforutsette ting kan jo skje.

I morgen er det BIM treff på Egon igjen. Har ikke vært noe siden du var du var der sist, kab. Hun som kom til slutt på det siste treffet fødte for et par uker siden, og kommer faktisk! Hvis du orker hadde det vært koselig om du også kom en tur. :-)

Skrevet

Hei, hei.

Skjønner godt at det ikke blir mye tid til bimming kab, en har det jo jammen travelt nok om en ikke har baby :-) Og den matsituasjonen deres høres jo ut som tar litt tid, det er jammen litt av en innsats du gjør for at prinsessen skal få morsmelk. Håper det blir masse tid til kos også, og at dette tar all din tid og energi. Men, det er du vel obs på selv tenker jeg :o) En vil jo bare det beste for de lille nurkene sine, og jeg må si at jeg er imponert over deg! Hun blir vel sterkere til å suge etterhvert også tenker jeg, og da kan det jo hende at du slipper skjold o.l. Sikkert moro med besøk av alle som vil beskue vidunderet, er jo koselig å vise henne frem. Dette med lite søvn kjenner jeg igjen. Trøsten er at det blir bedre! Alt går i korte perioder av livet, og så er det viktig å be om avlastning når en kjenner at en trenger det. La pappa (eller andre) gå seg en trilletur mens du legger deg for å sove, sov samtidig med Jenny på dagtid osv. Det er en lur investering! Jeg var ikke flink nok til det da førstemann var baby, og når jeg fikk nr. 2 var det bare å glemme hvile. Det er kun med nr. 1 man kan ha sjangs til den luksusen :o)

Søvn er vel et tema hos deg også Marianne, skjønner godt at det blir slitsomt dersom det blir mange netter med lite søvn og så jobb dagen derpå. Da får man heller ha god samvittighet om en trenger en middagslur om dagene, utrolig hva en liten powernap kan gjøre.

Så sprek du er som driver å maler da. Egentlig trodde jeg ikke man kunne drive med maling og sånt når man er gravid, men det er kanskje forskjell på oljemaling og vannbasert maling? Oljemaling er vel det som avgir mest gasser tror jeg. Vannbasert som man bruker på veggene er det vel ikke så farlig med.. Her har vi ikke noe rom å male ennå, så slipper foreløpig unna den problemstillingen. Men, drev og skulle rense stekovnen her om dagen. Brukte slik Mr.Muscle, og det er veldig sterkt. Da kom jeg på at dette var kanskje ikke så lurt akkurat nå. Fortet meg å sette på viften da, og lukke ovnen. Så det gikk nok bra..

Ellers er formen i bedring dag for dag. Kjenner litt liv innimellom, og det er deilig. Gleder meg til det blir mer av det. Brystene mine er superømme for tiden, og ser ut til å ha vokst en del ja. Ikke akkurat noe ønskedrøm, da jeg har store nok fra før. Men, en får ta med det som kommer. Rygger verker som bare fy, og har litt vondt i ene hoften. Men, det er ikke verre enn at det går greit i hverdagen. Det er slikt en må regne med. Er bare glad for at alt ser ut til å gå bra jeg, det er det viktigste. Skal på ny UL 19.des, og etter det skal vi fortelle nyheten til barna. Regner med at det blir kjempeglade :o)

Skrevet

Hallo, hvordan går det med dere? Har ammingen blitt litt enklere, kab?

Jeg var hos jordmor i går, og alt er bra! Hun ble veldig alvorlig når jeg fortalte om hvor sliten jeg hadde vært, og at formen er på vei ned igjen, mente jeg burde ta ut sykmelding. Jeg prøver å få kontakt med legen slik at jeg kan sykmeldes i romjulen. På den måten får jeg 10 fridager på rad, og det er mer verdt enn en dag per uke akkurat nå syns jeg. Etter jul skal jeg allikevel si ja takk til 20% hvis legen mener det vil hjelpe. Da har jeg to måneder igjen å jobbe før jeg går i perm. Faktisk er det 104 dager til termin nå, straks nede på to-sifret.

Ellers er jeg ganske så trist i dag fordi broren min og samboeren har hatt enda et mislykket ivf forsøk, og jeg blir helt på gråten av å tenke på det. Syns det er så leit at de sliter så veldig. Jeg har slitt selv, så jeg vet jo litt om hvordan de har det. :-( Jeg er utrolig taknemlig for at jeg er gravid, og etter den beskjeden var det lettere å tenke at visst f skal jeg ta mer hensyn til meg selv enn jobben nå! Dette er ingen selvfølge og jeg burde ha tid til å nyte og glede meg over det!

Huff, føler meg litt tom, skriver mer en annen dag. Håper alt er bra med dere. Blir spennende å høre om UL neste uke Ninni, selv om alt mest sannsynlig er bra så er det godt med bekreftelse.

Skrevet

Hurra, i dag er det 99 dager igjen til termin! :-) Det slo meg plutselig nå at jeg skal bli mamma. Høres kanskje rart ut, men jeg har hatt så fokus på å bli gravid og er glad jeg er det, så at det faktisk kommer et barn til slutt og alt det innebærer er vanskelig å ta innover seg. Jeg "dagdrømmer" mye om fødselen, men ser ikke for meg megselv i morsrollen i etterkant. Hm.

Har ellers hatt en hyggelig helg med juleselskap for halve slekta, og kom nesten i julestemning.. Skal kjøpe flere gaver i dag, og kanskje pakke inn noen til julemusikk så begynner det vel å komme kanskje. Har lyst til å glede meg til jul, men har ikke funnet stemnigen. Men, det viktigste er vel at jeg har det hyggelig med folk jeg er glad i, så får jeg heller finne mer juleglede et annet år. :-)

Skrevet

Hei,hei :o)

Så deilig å være under 100 dager da, tiden går jo egentlig veldig fort. Det tar liksom litt tid før det synker inn at man skal bli mamma ja, og kanskje skjønner en det ikke helt før babyn er der.. Selv skjønner jeg ikke helt at vi skal få en baby i huset igjen, det blir både fint og rart.

Forresten så er jeg litt redd for at jeg har gjort en skikkelig tabbe i dag. Herjet litt med mannen min, og så skulle jeg slenge meg etter han over en sofa. Glemte helt magen (som begynner bli stor, livmora er over navlen) og dermed landet jeg med magen på den høge sofakanten med all min vekt. Fikk skikkelig vondt, og ble kjemperedd. Er så redd jeg skadet babyn eller at morkaken som ligger på fremre vegg fikk seg en trøkk som ikke var bra. Enda godt jeg skal på UL i morgen, slik at jeg får se om alt er bra. Uff.....

Ellers går dagene med til å ordne til jul, samt jobb da. Er tilbake for fullt i jobben igjen, og det er i grunnen deilig. Har forferdelig vondt i korsryggen og ene hoften hver kveld, men overlever. Det er godt med det sosiale på jobb også, og så trives jeg veldig godt i jobben min. Det som lider er skolearbeidet. Har fått en oppgave i begynnelsen av des. som skal leveres på nyåret, og har ikke begynt ennå. Skal jo ha eksamen til sommeren også, og ligger rimelig dårlig an med lesingen. Må virkelig skjerpe meg over jul.

Snakker vel med dere før jul, så venter enda litt med alle gode juleønsker :-) Skriver og forteller hvordan det gikk i morgen etter UL.

Skrevet

Aiai, må være litt forsiktig nå, leke kan du gjøre siden! ;-) Det har nok gått bra, men enig i at en UL nå er tingen om du skal få roet nervene helt. Håper alt er fint på UL!

Skrevet

UL var en deilig opplevelse i dag. Fikk sett mye mer enn tidligere, og det var så deilig å se at alt så helt fint ut. Vi fikk med to bilder som vi skal pakke inn til ungene julaften, det blir nok stas :o) I følge UL i dag, er jeg 16+4, i følge meg selv 16+1, så dette stemmer jo bra og babyn har vokst kjempefint. Endelig termin bestemmes på screnningen i januar, da har vi tenkt å ta med ungene på UL. Skal dit allerede 3.jan, så det er jo bare 2 uker til :o) Kjenner at etter denne UL så har skuldrene falt på plass, og troen på at dette går rette veien er styrket masse. Nå begynner jeg virkelig å glede meg!!

Ser at jeg har skrevet livmor over navlen i forrige innlegg, det skulle ha gjort seg. Er jo ikke akkurat 6 mnd på vei heller, mente selvfølgelig under navlen. Men, kjenner magen godt da kan man si.. Synes jeg vokser fort jeg.

Tror egentlig at hun så kjønnet i dag, men mannen min vil ikke vite det, og da blir det sånn. Legen var helt enig med han :-\ Og så jeg som er så nyskjerrig.. Spiller ingen rolle da, og vi har jo en av hver fra før også. Var mest for å stille nyskjerrigheten at jeg ville vite da. Har skikkelig guttefølelse denne gangen, så blir spennende å se om jeg har rett.

Ha en fin dag fortsatt, vi snakkes vel før julaften :-)

Skrevet

Hurra! Så fint at alt var bra, jeg var spent jeg og vettu. :-)

Så greit med en ny UL om to uker da, om ikke alt nå så er hvert fall sjansen så minimal for at noe går galt etter det at det ikke er noe vits å tenke på det. Det er min innstilling i hvert fall.

Hah, så skulle vi få bli mammaer (igjen) alle tre. :-) Håper du ikke har blitt helt borte for oss kab, men jeg skjønner det er så hektisk som alle advarer mot.. Nuvel, godt vi har bra permisjonsordninger i Norge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...