Gå til innhold

Marianne75 og Kab!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrev jo for en stund tilbake at det dessverre gikk galt igjen, og at vi nå ikke ville prøve noe mer.

Blødningen sluttet, og jeg ble bare mer og mer dårlig. Var kvalm, hadde ømme bryster og følte meg veldig gravid. Men visste jo også hva jeg hadde sett komme ut for å si det slik, så jeg visste jo at jeg hadde mistet. Fikk endelig UL for å sjekke, og så viste det seg at jeg har mistet en tvilling. Det var litt blod og rester etter denne, men i tillegg var det en liten spire med et bankende hjerte i en fin liten plommesekk. Ble så glad, men turte liksom ikke å tro at dette kunne gå bra. Har derfor holdt meg lavt i terrenget.

Har hatt litt blødninger og magesmerter etter 1. UL, men det regnet de med at var rester etter tvillinganlegget som jeg mistet. Fikk ny UL igjen i går, og det viste en liten spire som har vokst, og så langt ser alt bra ut.

Er jo ennå bare 9 uker på vei, så alt kan skje. Men kjenner at nå er jeg optimistisk, og tør å tro at det kanskje skal gå bra denne gangen. Er i dårlig form, kvalm og mye luftsmerter/galleplager, men tåler alt om det bare går bra.

Måtte jo bare fortelle dere go'nyheten. Håper alt er bra med dere også. Har ikke fått vært inne her på en stund, og har derfor ikke fått fulgt med på hva som skjer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har jo ingenting på denne tråden å gjøre....men MÅ bare få si GRATULERER til deg :)

Fikk tårer i øynene da jeg leste dette....for jeg leste jo at du trodde at du hadde mistet for noen uker siden!!!!

Har selv mistet 2 ganger...så har fulgt litt med dere 3 inne på ufrivillig abort forumet.

Krysser alt som krysses kan for at det går bra for deg denne gangen, og at det lille "mirakelet" i magen din vokser seg stort og sterkt :)

Skrevet

Er det mulig at du skulle oppleve det også?! For en vannvittig berg og dalbane du har vært gjennom, Ninni! Nå er du på en topp igjen; Gratulerer! Nå gjelder det at du får lov å cruise inn de neste 30+ ukene!

Nå er jeg overhodet ikke synsk eller noe, men det slår meg at jeg faktisk lurte på om du fortsatt kunne være gravid, uten at jeg vet helt hvorfor jeg trodde det. Kanskje bare fordi jeg skulle ønske det, og det ønske gikk jo i oppfyllelse. :-)

Supert at du er optimistisk, det skal jeg være på dine vegne også, og sende masse gode tanker. Husker du jeg skrev at det var vanskelig å glede seg over graviditeten? Det vil i vært fall ikke være rart om du har vansker med det en stund. Jeg begynte vel egentlig først å tro det og glede meg da jeg kjente liv, noe som heldigvis skjedde så tidlig som da jeg var 16+4.

Nå har jeg vært på rutine UL og blitt satt en dag frem til 27.03.07 og alt var såre vel med den lille så langt jordmor kunne se. Kjønnet var litt utydelig pga navlesnor, men hun tippet gutt. Spiller ingen rolle, men jordmor lette etter tegn lenge etter sambo og jeg sa "glem det". :-) Jeg har en veldig aktiv krabat i magen, spesielt de tre siste dagene. Dette tergner til lite søvn både før og etter fødsel kanskje, men så lenge han er frisk skal jeg ikke klage.

Da skrives vi mer da. Ikke lenge til du hører til i samme forum som meg heller, her på 2. tri. Velkommen skal du være. :-)

Skrevet

Vet du hva?!?! Jeg tenkte også tanken om at kanskje det ikke hadde gått galt..eller dvs du har jo faktisk mistet en av spirene, men har fortsatt en igjen:) Dette er bare helt utrolig gode nyheter!! Veldig glad på dine vegne..Nå får du bare ta vare på deg selv og den lille knerten i magen:)

Da hører vi til inne på hvert vårt trimester da:):) Håper at det for min del snart at jeg vil hlre til på DIB, men vil jo fortsatt følge med her inne og se hvordan det går med dere. I dag er det 14 dager igjen til min termin, og alt er lart så vesla kan egentlig bare komme.. Merkelig følelse jeg har..jeg savner på en måte vesla..kan nesten ikke vente med å bli kjent med henne utenfor magen. Jeg sprekker snart på flere måter, for å si det sånn.

Marianne:

ikke verst bare å bli justert 1 dag på ord ul da:) Også kanskje en gutt da, det er koselig:) Men kanskje du skal på 3D ul senere og får et mer sikkert tips om hva det er da!?

Nå må vi lage en skravletråd et eller annet sted, men hvor?

Oh-happy day!!!!

Skrevet

Hei, kab! Etter siste gang jeg skrev til deg angret jeg på at jeg sa det ikke var lenge igjen, for en måned til termin er vel den lengste måneden i hele svangerskapet! Særlig med symptomgivende bekkenløsning kan jeg tenke meg. Det var vel heller sånn at jeg syns jeg selv har så laaangt frem at jeg missunte deg å "bare" ha en måned igjen. Heldigvis har den siste måneden min gått fort, men så er jeg sliten også for det er noe å gjøre nesten hver kveld og helgedag i tillegg til jobben... Noe kan jeg ikke si nei til og noe vil jeg ikke si nei til. Venner må man jo ta vare på! Denne helgen skal vi reise vekk på hytta alene og bure oss inne å ikke tenke på noe av det som skjer i hverdagen. Gleder meg!

Jeg tror ikke jeg kommer til å ta flere UL siden jeg egentlig hadde bikket tilbake til at jeg syns det er morsomt å ikke vite kjønnet. :-)

Vi kunne jo hatt skravletråden her på 2. tri siden det nå er midt i mellom og snart hører to av oss til her? På skravlsiden forsvinner innleggene så innmarri langt bak fort.. Alternativet er kanskje mistet-gravid på ny? Hva syns dere?

Magen min har for øvrig vokst de siste dagene sånn at den er i veien når jeg bøyer meg eller sitter litt lut i ryggen.. Det var jo veldig plutselig syns jeg! Men enda går de vanlige vinterjakkene på meg, så jeg har nok mye igjen..

Skrevet

Kan godt skravle her inne på 2. tri ja:)

Vi skravles!

Skrevet

Supert

Ninni, hvordan er det med gleden og humøret nå som det har gått noen dager siden UL?

Det eneste dumme med å kjenne liv er at jeg blir så fort engstelig om jeg ikke kjenner like mye liv en dag, eller til en viss tid. *sukk* Men det er vel først i uke 28 man eeeegentlig skal kjenne liv hver dag, eller? Heldigvis kjente jeg litt nå nettopp. Samboer har endelig fått kjenne et spark også, noe han har vært utålmodig etter. :-)

Skrevet

Jeg har vel kjent liv hver dag etter uke 28 sånn ganske nøyaktig tror jeg.. Men det har variert med hvor mye jeg kjenner hver dag da. Nå en god stund har jeg kjent MYE liv hver dag og det er kos.. Men noen ganger synes jeg det kan bli litt for mye av det gode også.. Men egentlig bare glad for at det er så mye liv i vesla.. De dagene hvor det er vanskeligere å få kontakt så prøver jeg å snakke til henne og fortelle henne at selv om jeg synes det er litt slitsomt innimellom med all bevegelsen, så synes jeg egentlig bare det er helt greit, og at hun godt kan gi meg noen klare signaler på at det er liv og velstand inni der..hehe:)

Ja, hvordan går det Ninni? Formen?

*Herreminhattjegharbare12dagerigjentiltermin!!*

Skrevet

Her har det vært litt travle dager i de siste dagene, med skole og greier. Takk for hyggelige tilbakemeldinger jenter (også Anine), har fått så mange koselige tilbakemeldinger her inne etter at jeg fortalte hva som har skjedd. Og det varmer. Kjenner at jeg begynner og glede meg nå, og tørr tro på at dette skal gå bra. Gjør det ikke, så er det jo ikke noe jeg kan gjøre noe med, men orker ikke å gå å tenke negativt i mange uker.

Formen har til nå vært svært dårlig, da jeg i tillegg til ekstrem kvalme har hatt mye magesmerter pga galleproblemer. Har nå gått til akupunktur (da det ikke er noe de kan gjøre medisinsk), og det har hjulpet på kvalmen og noe på smertene. Så nå er jeg langt mer optimistisk og begynner å få litt energi igjen. Er ennå sykemeldt, men prøver meg på skolen. Kan jo ikke miste for mye av undervisningen, er jo bare ukessamlinger.

Så spennende at terminen nærmer seg kab. Selv hadde jeg keisersnitt pga seteleie med førstemann, og en langdryg fødsel med nr.2. Fødte 14 dager på overtid med nr. 2, så den ventetiden var lang. Synes uansett fødselen var en fantastisk opplevelse, og keisersnittet gikk også helt greit. Men, hadde valgt fødsel igjen om jeg får velge. Er så fantastisk å få gjøre en meningsfull "jobb", for så å få det lille vidunderet rett opp på magen etterpå. Der følte jeg meg litt snytt etter keisersnittet. Men,det viktigste er jo uansett at alt går bra.

Ang. dette med å kjenne liv, så husker jeg at jeg var mye opptatt av dette jeg også, og at jeg ble bekymret når det plutselig ble lite. Var innom føden for ctg registrering et par ganger, og da ble jeg beroliget av fin hjerteaktivitet. Tror det er helt naturlig at vi følger med, morsinnstinktet er jo allerede i full aktivitet og vi føler at vi må passe på at alt er bra.

Nei, dette ble jo rene stilen, men der er så koselig å prates igjen. Jeg er nå i 10.uke (9+5 el.noe sånt), og nærmer meg jo snart den magiske 12 ukers grensen. Spennende.

Skrevet

Jeg kjeder meg sånn... Men så er man jo såpass skrall i kroppen at man orker jo ikke stort.. slitsomt å være ratløs, men ikke orke noe..

I dag har jeg ensifret tall igjen til termin- 9 dager igjen. Men det kjennes virkelig ut som om jeg må gå lenge på overtid. Har ikke noe særlig tegn til at noe skal skje med det første.. Klart det er vel ikke alle som har det heller, men det er en følelse jeg har..

Skal prøve å komme meg på Egon i kveld Marianne. Men det avhenger helt av hvordan formen er akkurat da. Formen blir som regel mer skrall utover ettermiddagen/kvelden og natten. Men jeg regner med at jeg tar en tur. Spiser vel middag hjemme med sambo først. Tar en kakao eller noe, tenker jeg:)

Så hvordan er deres form i dag da?

Skrevet

Oi, det hadde jo vært hyggelig om du orket, kab! :-)

Formen min er egentlig grei, men sover såpass dårlig at jeg er kronisk (litt til mye) sliten samme hva. Skjer jo mye på kveldene også, og selv om det er hygggelig slik som i dag, kjenner jeg at jeg burde hatt noen flere hjemmekvelder. Eller fridager... Ser mer og mer ut som 80% jobbing etter jul. Det hjelper å drøye helgene litt.

Den lille har sparket _veldig_ aktivt en uke nå, og jeg kjenner jeg blir mindre konsentrert om jobb og mer og mer "mamma". :-) Huff, idag har jeg brukt masse tid av jobben til å lese om tøybleier f.eks. Litt dårlig samvittighet, men baby står i hodet på meg oftere og oftere nå. Tidligere kunne jeg "glemme" at jeg var gravid, det skjer nå bare i minutter av gangen tror jeg. Jeg har forresten bestemt meg for tøybleier. Leser bare positivt om det fra de som bruker det. Enda ikke sett noe skrive at de prøvde men ga opp, et godt tegn!

Syns det er interessant at akupunktur hjelper deg, Ninni. Jeg vurderer å ta det som fødselsforbredende, men skulle jo gjerne visst om det kunne ha en effekt på meg. Lurer på om jeg skal ta med det dårlige kneet mitt til en akupunktur, som en test. Har en god venninde som også får hjelp, så det må jo være noe i det!

Nuvel, får prøve litt jobb-fokus her! Lykke til videre med formen jenter..

Skrevet

Var til kontroll hod jordmor i dag... Alt så bra ut sa hun , og jeg hadde ikke gått opp så altfor mye, 400g på 1 uke+ 1 dag:)

Er så koselig å være hos jordmor, hun gir meg alltid skryt for at jeg er så flink til å lytte til kroppen, at jeg kjenner kroppen min så godt, og har et sunt forhold til svangerskapet og fødsel:) Også sier hun alltid at alt er perfekt og at jeg er så fin høygravid:) Går alltid ut fra jordmor med en deilig og god selvfølelse:) Tenker litt sånn at det er litt synd om jeg skulle føde nå, for da skal jeg ikke mer til den koselige jordmoren:)

Jeg er så glad i min jordmor at jeg faktsik har nominert henne til "Årets jordmor". Håper hun vinner.. Det fortjener hun. Ikke bare fordi hun skryter av meg altså...hehe, men fordi hun er fryktelig dyktig i sitt arbeid. Har full tillit til henne:)

Ellers var blodtykket 105/60, urinen var helt fri for tull, hjerteslagene til vesla lå på 156, symfyse-fundusmål lå på det samme som sist 36 cm og hodet var knapt festet sa hun. Dvs at det er så godt som festet. Ødem er 0-1.

Så alt i alt er jeg kjempefornøyd!!!

Skrevet

Så utrolig fantastisk ( i mangel av nedre ord...)!!

Ønsker deg alt det beste i svangerskapet!! Nyt kvalmen. Det er som regel et veldig godt tegn.

Masse varme klemmer!

Skrevet

Så fint at du har så koselig jormor kab. Det har så utrolig mye å si, det er jo så mange ting som rører seg inni en når en går sånn og venter på et lite under som vokser inni en. Har dere vært på fødselsforberedende kurs eller? Og har du tenkt noe på hvordan du vil at ting skal være under fødselen. Er jo ikke alt en kan styre, men noe kan en jo påvirke :o) Bare en uke igjen til termin, utrolig så fort tiden har gått. Holdt oss oppdatert, vi må jo få med oss når det skjer ting her....

Angående det med bleier, så tenkte jeg også en gang på det med tøybleier. Men, her i huset er det så utrolig mye klesvask fra før, at jeg greier ikke tanken på at det skal bli mer. Men, har all mulig respekt for de som velger det, og tror også at det er lettere å få barna tørre når det brukes tøybleier. Dagens papirbleier er så tørre, at barna merker jo neste ikke at de er våte. Dermed bruker de lenger tid på å bli motivert for å slutte også, det er det ihvertfall noen som tenker. Og mer miljøvennlig er det ihvertfall.

Akupunkturen har hjulpet meg en del, så formen er bedre, og dermed også humøret. Jeg er optimistisk, men en liten tvil ligger jo alltid i bakhodet. Derfor skal det bli godt med UL igjen i slutten av november. Det blir min 3., og jeg er da 13 uker på vei. Sist gang døde jo babyn sannsynlivis i uke 14-15 ca, så det er jo spennende uker fremover.

Skrevet

dytter opp, så vi ikke havner alt for langt bak :o)

Skrevet

Årets jordmor, så utrolig kult! Min er også hyggelig altså, men jeg har i hvert fall ikke enda fått et slik forhold til henne. Jeg skal til lege neste gang, slik de gjerne vil at jeg skal. Kan jo være greit siden han ikke gidder sende blodprøveresultater slik at jeg kan få høre litt om dem.. Han er håpløs, men pga de prøvene og noen spørsmål om "medisiner" tenkte jeg å gå dit nå. Tror kanskje jeg kun går til jordmor etter det, hun forteller meg i det minste ting og tang, og er lettere å prate med når jeg er nedfor og sånn...

Jeg er veldig på nippet til å be om 20% sykmelding siden jeg er s åsliten, men føler jeg må prøve å kutte ned kveldsaktivitetene først. Jeg får jo betalt for jobben.. Samtidig er det viktig å orke å ha et liv ved siden av jobben også, ellers går jeg jo helt koko og blir viggo venneløs. Denne uka har jeg tatt en fridag fredag ( i morgen) og de thar jeg gledet meg til hele uka! Sier jo litt om hvordan jeg syns det er på jobb om dagen kanskje. :-) Stressende, litt frusterende og veldig slitsomt.. Det er ikke så lett å ta hensyn til seg selv, jeg får jo så dårlig samvittighet ovenfor de som må ta mitt arbeid..

Nok klaging. I går fikk jeg kjøpt penklær til juletiden! Var på Svangerskapet på Majorstua, og de hadde kjempeutvalg på mammaklær! Det var jo så gøy å kikke der forhold til på H&M og Den kule mage! Kosta meg et par tusen for skjørt, to topper og en penjakke, men jeg syns ikke det er dyrt for bra kvalitet. Mye penger, men ikke dyrt. Har ellers kjøpt tre bukser, to skjørt og tre gensere andre steder, og flyter litt på noen andre store klær, så det har ikke kostet så alt for mye til sammen med klær. Blir jo mer og mer av det samme ettersom magen vokser og fler og fler plagg faller fra, men det er ikke noe krise. En tur til på Svangerskapet sammen mamma om noen uker vil gjøre susen. Hun er så spandabel når vi shopper sammen. :-)

Skrevet

Dette tar på... I natt sovna jeg ikke før halv fem-fem tida... det er vannvittig slitsomt å ligge våken og vri seg så lenge. Vesla hadde helt raptus og hadde hvertfall ikke tenkt å sove liksom,...

Har vært på fødselsforberende kurs på Ullevål. Var sånn som varte i 3 timer, handlet om fødselens faser og om smertelindring. Fikk også en omvisning på hotellet og en kikke inn på barsel og føden. Det var jo ikke mye nytt hun jordmoren kunne fortelle meg da jeg har lest meg til det meste selv. Men jeg tror nok det var en kjempefin greie for sambo. Han har sykehusangst og gruer seg ganske mye til fødselen. Men etter dette kurset har han vært mye mer rolig og tar det litt mer som det kommer:) Også var det fint for oss å se hvordan det så ut der, sånn at vi vet hva vi kommer til:)

I forhold til hva som skal skje under fødselen er jeg litt avventende. Jeg vet jo ikke hva jeg går til og aner ikke hvordan jeg vil takle smerten osv.. Så det jeg har tenkt er at jeg ikke på noen måte er imot smertelindring, men at jeg vil se det an og spørre der og da om jeg har behov for det. Kan vel si at jeg går inn i fødselen med åpent sinn, for å si det sånn :) Vil jo være litt for dumt synes jeg...altså å ha et langt ønskebrev hvor det til detalj står hvordan jeg vil fødselen skal være.. Har jo ingen forutsetninger for å ane noe som helst jeg.. nei, det ville bare vært flaut synes jeg..

Høres ut som om du har fått deg noen fine klær Marianne:) Jeg lurer fælt på hva jeg skal ha på meg til jul.. Aner jo ikke hvordan kroppen min er på den tiden, kan jo være at jeg har en skikkelig pølsemage å dra på..hehe:) nei, får ta det som det kommer:)

Blir spennende å høre om ul i slutten av november Ninni:) Lurer på om det er en gutt eller jente osm ligger i magen din og svømmer jeg:) Men det er vel kanskje litt tidlig å finne ut av da.. Apropos akupunktur. Har aldri prøvd det, men tenker at jeg kanskje kan prøve under fødsel..man vet jo aldri, kanskje det funker. Også har jeg vært inne på tanken med sånn modnigsakupunktur, men det er vel kanskje litt sent å begynne med nå som det bare er 5 dager igjen til termin kanskje?! Ja, ja, får satse på at kroppen min klarer å modne seg selv så bra at jeg slipper lang overtid. Vi får jo bare vente å se..gjør ikke så mye annet om dagen.. dagen består i å vente, vente og vente.

Forresten i går var jeg i butikken og handlet og skjønner nå at dette kanskje var siste utflukt for meg på en stund. Jeg stabba meg bortover med miniskritt og hadde skikkelig nedpress, stikkinger og mensenmurringer. Jeg følte meg helt fjern der jeg gikk.. så sikkert veldig lur ut..hehe:):) Er rart å tenke sånn. Som da vi var hos foreldrene mine forrige helg kom jeg til å tenke på at det kanskje var siste gang vi var der bare vi to.. kanskje neste gang er det meg, sambo og Jenny som kommer på besøk. Merkelig følelse jeg fikk da..rar tanke på en måte.. det er i disse øyeblikkene det virkelig går opp for en at man skal bli foreldre og at livet om ikke så veldig lenge vil være forandret for alltid:) En ydmyk tanke det der..

Synes du skal sykemelde deg 20% om du føler deg sliten Marianne. Det at du har en samvittighet ovenfor jobben skjønner jeg, men samtidig så skal du ikke ha dårlig samvittighet for å ønske å ha overskudd til et sosialt liv også. Kan jo også være at du orker å være lenger i jobben om du får sykemelde deg 20%. Arbeidsgiver har jo en stor fordel om du blir i jobben i 80% stilling frem til perm, enn at du plutselig må melde 100% frafall om bare 1 mnd eller 2 fordi du er totalt utslitt. Det er viktig å ha et sosialt liv, det bidrar bra til å øke energinivået:) Ta det opp med legen din du.. kan jo alltids gå tilbake til 100% også om du plutselig skulle føle for det.

Skrevet

*dyttelidytt*

Skrevet

Det er så sprøtt, kab, for alt jeg vet er du å føder akkurat nå. Fødsel kan komme ganske plutselig har jeg hørt.. Uansett om magefølelsen din for å gå langt over termin slår til, er du hvert fall mamma om halvannen uke! Enig i at det er rart å tenke på at neste ditt og datt er vi tre. Selv om det for meg er litt lengre frem, har jeg tenkt på neste sommer og neste jul og sånn. Litt derfor vi skal ta en liten kjærlighetsferie til Gøteborg også, bare vi to for siste gang på en god stund.

Babyen og jeg ga en farsdagsgave i dag, den "Verdens beste pappa: en haklespettbok for førstegangsfedre". Har sett mye skryt av den, og samboer har ledd flere ganger. Håper det er litt nyttig info der også, at ikke alt banaliseres liksom.

Har akkurat tenkt på det du skriver i siste avsnitt om at hvis jeg ikke sykmelder meg 20% nå kan det hende jeg møter veggen. Jeg skal ta det opp med legen til neste uke. Føles allikevel mest riktig å vente med å gjøre den gjeldende til 2. januar siden jeg alt har booket inn noen feriedager i desember og tror jeg skal klare meg..

Neste helg skal vi pusse opp entreen, og deretter barnerommet som ligger innenfor der. Selv om babyen skal ligge hos oss de første seks månedene eller så vil jeg gjerne at det skal være et eget rom for han (/henne :-). Det er siste ledige helg før jul for oss, og den går altså med til oppussing!

En av helgene er det fødselskurs over to dager med en som underviser i Lamaze metoden. Jeg er spent på om det har noe for seg.. Kanskje vanskelig å vite siden det er min første fødsel, samtidig merker jeg vel om jeg klarer å slappe av og om ting føles "riktig" under fødselen. Jeg merker når jeg får kynnere at de blir betydelig mindre vonde bare jeg klarer å slappe av i magemusklene. Det er tydeligvis alfa omega.

I alle bøker jeg leser står det at man bør gå fødselskurs, men det eneste som tilbys er jo et sånn 3-4 timers kurs på sykehuset. Hvem er de bøkene skrevet for? Er det meningen man skal ta kontakt med slike private jordmorsentre som tilbyr kurs? Hadde ikke jeg hatt trua på Lamaze, ville jeg aldri gått noe kurs. Nå skal jeg altså ofre en lørdag og søndag for det. Regner med det er verdt det.

Benytter anledningen til å ønske deg lykke til kab, selv om vi kanskje skrives flere ganger før den store dagen. :-)

Skrevet

Åh, det er så spennende når det nærmer seg at man skal få møte det lille nurket man har båret på,ventet på, snakket til, bekymret seg for i så mange måneder. Plutselig skal det bli virkelighet, og det er jo egentlig helt uvirkelig. Det blir ikke lenger bare dere to, men dere tre. Og så når man ligger der med verdens mest fantastiske lille vidunderet på brystet, så kan man liksom ikke helt forstå at man har bært på dette lille mennesket inni magen sin. Og at dette er babyen vår. Det er bare så utrolig stort og spesielt, nesten så jeg blir litt misunnelig her nå :-) Er jo så lenge igjen ennå til meg, men kjenner at jeg blir forventningsfull allerede. Er så spent på å høre hvordan du opplever det hele kab. Var det Jenny den lille skulle hete? Flott navn, en av de vi også tenkte på sist.

I dag sto det at jeg går i min 12 uke, så det er jo spennende da. Bare en uke til, så hører jeg til på dette trimesteret jeg også :-) Formen blir bedre og bedre, men sliter ennå med en del kvalme innimellom. Og må holde meg til fettfri diett, slik at ikke gallesmertene kommer tilbake. Gleder meg til UL om et par uker, kjenner at jeg trenger den forsikringen om at alt er bra. Sist gang gjorde jeg noe dumt, og falt for fristelsen å kjøpe vogn da vi var en tur i Oslo. Jeg var da bare 15 uker på vei. Den var så utrolig billig, og jeg hadde vært på UL i uke 14 og alt var bra. Og så overtalte venninnen min meg til å kjøpe, enda jeg er utrolig skeptisk til å kjøpe noe som helst så tidlig. Og vi vet jo hvordan det gikk, og nå kjenner jeg at jeg blir nervøs når jeg tenker på vognen som står uutpakket i en eske på loftet. Får vi bruk for den denne gangen.... Drømte at jeg solgte den og alt annet babyutstyr vi har natten før jeg testet positivt. Rare greier..

Ang. fødselsforberedende kurs, så var det ikke noe sånt da jeg fikk mine to heller. Måtte sikkert ha meldt oss på noe, men hørte aldri om noen og da ble det ikke. Med den første var det jo planlagt keisersnitt, så det var liksom ikke så akuelt. Og med den andre, var jeg jo andregangsfødende, så jeg tror ikke jordmor tenkte at jeg kunne trengt det en gang. Jeg har jo i årevis jobbet med barn også (jobbet på prematuravdeling da jeg fikk min første, og var jo med på noen fødsler/keisersnitt og hadde jo mye veiledning til nybakte mødre selv), så jeg tror de automatisk har tenkt at jeg visste det jeg trengte.. Men, når man blir mor selv, så blir man plutselig veldig uerfaren, og det er tusen ting man lurer på. Og fødsel vet man jo ingen ting om, før man har prøvd det selv. Stor forskjell på teori og praksis, og ingen reagerer / takler det likt. Tror det er lurt å lære seg teknikker for å greie å slappa mest mulig av og samarbeide med kroppen sin jeg. Du får fortelle hvordan det gikk Marianne.

Så spennede å lage barnerom. Vi får i grunnen et rom for lite vi nå, og må begynne å tenke hvordan vi skal løse det. Har mulighet til å dele av noe, og få et rom til fordi vi har to stuer. Men blir ikke til at vi gjør noe med saken før etter sommeren tenker jeg. Den lille skal jo uansett sove hos oss det første halvåret eller lenger. Kommer an på hvor lenge det ammens på natten det :-) De to første var ca 9 måneder da de flyttet ut.

Nei, må se å få gjort noe her. Kan ikke sitte og sløve bort dagene. Det er jo jammen snart jul.

Skrevet

Jaha, nå er termindagen kommet, og her sitter jeg akkurat som i går. Kjenner ikke noe tegn til at vi skal få møte lille Jenny med det første.. Så her er det bare å smøre seg med tålmodighet:) Uansett er det jo bare 2 uker til NOE skal skje da.. Ble fortalt på kurset på Ullevåll at de satte meg igang 14 dager på overtid om ingenting har skjedd. Det er deres policy. 14 dager er maks. Vel vi får jo se...

Lurer på hva eg skal finne på i dag jeg.. holder meg innendørs om dagen.. så da er det jo begrenset hva jeg kan finne på....hmm?

En ting som var litt fjernt da jeg logget på babyverden i dag var at det stod at babyen din er nå ca 0 uker gammelt osv.. HALLO!! Babyen min bor i magen ennå den assa!!

Må ringe og bestille time til kontroll hos legen min til uken. Må ha en time oppsatt i tilfelle jeg ikke har født ennå.

Ellers da jenter.. hvordan står det til med dere som fortsatt har lenge igjen?

Skrevet

Hei, hei

Termindagen, tenk det. Synes tiden har gått så utrolig fort jeg, det er jo ikke lenge siden du gledesstrålende og litt redd fortalte at du var gravid igjen... Og nå skal du snart få møte den lille solstrålen. Jeg gikk jo 14 dager på overtid selv sist, da startet jeg med masse modningsrier en mandag, som fortsatte ut over uken. Fødte ikke før lørdag. Så ting kan ta tid. Men hun kom av seg selv da, uten at jeg måtte settes i gang. Og for en glede når hun endelig kom, da var det verdt alt :-) Vi skal følge med i spenning kab, håper du rekker å legge inn en kort beskjed til oss når du drar på sykehuset. Da skal vi tenke på deg, og glede oss til å høre Jennys fødselshistorie.

Ellers er det ikke så mye nytt her. Synes på en måte at tiden snegler seg av sted, samtidig som jeg synes den raser fram mot jul. Rare greier. Akkurat som om jeg opererer med to tidssoner. En for graviditeten, og en for hverdagslivet. Må snart få kjøpt julegaver. Du har vel alt i boks du kab? Hva med deg da Marianne. Har dere noen gode julegavetips kanskje? Både til voksne og barn.

Nei, må få gjort noe i dag. Somler bort dagene, og slik kan det ikke fortsette. Men har ikke den helt store energien ennå. Ja, ja...

Skrevet

laaaangt bak, må dytte litt. Hvordan går det med deg da kab. Er formen bra? Vet det kan være veldig slitsomt å vente, dagene liksom snegler seg avgårde nå som en vet at en skal få treffe det lille nurket sitt. Håper for din skyld at det er ting på gang... :o)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...