Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #101 Skrevet 23. oktober 2006 Spørs om det blir noen terminbaby her. Har i hvertfall ingen tegn på fødsel foreløpig. Ikke en gang litt slimpropp vil melde sin ankomst. Får satse på at menstermin blir dagen da, brukte jo tross alt EL tester, så vet jo sånn cirkus når ungen ble unnfanget. Bimbor i januar?? Tja.. vi skal nå ut i romjula/nyttår hvis alt står bra til, så da blir det nok litt tidlig å ta enda en tur i januar for min del. Jeg vet jo enda ikke hvor snill lille-snupp er når det kommer til nattesøvn og flaske. Og hun er jo ikke eldre enn rundt 2-3 måneder i januar.
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #102 Skrevet 23. oktober 2006 blir ikke i begynnelsen av januar, mer i slutten tenker jeg. Og pappan fikser vel det? (gitt hun tar flaske da) Hadde ikke tenkt å ha med pappane. Bare vi frøkner ute på vift:) Tror Mr.T klarer å være alenepappa noen timer, synes han sikkert bare er stas. Du MÅ jo ikke drikke da. (blir jo ikke riktig bimbor uten deg!!!) Hadde denne tråden vært forbudt hadde det fortsatt bare være cat og jeg som satt her å skravla... Med William gikk ikke slimproppen i det hele tatt... Godt å endelig! få dusja svana?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #103 Skrevet 23. oktober 2006 Vi får se, er litt vanskelig å planlegge og vite om hun vil ta flaska når hun ikke er født enda ) Som sagt, så føder jeg vel ratt ikke før romjula heller!! Nei.. skal til legen snart jeg så får gå å pakke ned helsekortet og pisset i veska og tusle bort til bussen. Snakkes!!
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #104 Skrevet 23. oktober 2006 Det er så bra..hehe..hva har ei gravid i veska? Piss! Hva har ei nybakt mor i veska? Smokk og bleie! Hva har ei nybakt mor i veska på fest? Brøstpumpe! Skulle likt å se trynet på veskenappern;) Nei om du føder i romjula så bare utsetter vi bimbord. (du slipper ikke unna..moahahah) Gi ref. fra legetimen da:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #105 Skrevet 23. oktober 2006 Jepp, da var jeg tilbake!! Legetimen var riktig nok ikke før en time senere enn det jeg møtte opp da... hmmm.. kan det være ammetåka som melder sin ankomst?? Men alt innenfor normalen med piss og blodtrykk og hodet var til og med festet!! Legen trodde til og med at det ikke var så lenge til det skjedde noe selv om jeg ikke har hatt noen tegn. Men termin er jo i morgen, så trenger vel ikke akkurat være rakkettforsker for å si at det kanskje skjer noe snart ) Men han var veldig fornøyd etter å ha målt magen, lyttet og klemt litt og ønsket meg lykke til med fødsel )
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #106 Skrevet 23. oktober 2006 åååå, nå er det like før:D Dagen før var jeg nerkelig sliten på en måte. Varm i kroppen og følte noe var i gjære. Men hadde ingen tegn forøverig. (ja slimproppen hadde gått da, men kunne jo enda gå flere dager) Ja og mor kommenterte ansiktet mitt, og leppene, og da jeg tittet i speilet hadde hun rett! Liksom litt oppblåst og _de_ Jolie-leppene! Skal se det kan skje noe i morgen selv om alle tegn er som dugg for solen i dag. Ellers erdet jo maks et par uker til du er mamma, og det er jaggu ikke mange dagene! (eh..14 dager blir vel to uker..) hehehe..gjorde du i en time da?
_svana_ Skrevet 23. oktober 2006 #107 Skrevet 23. oktober 2006 Så bra med en sånn flott kontroll!!! Og som Herk skrev, en fødsel kan komme ut av det blå... kanskje i morra :-) (Har fått dusja ja, men noen har sølt melk over halve toppen min. Sitter her og tørker. Kan jo ikke skifte hele tida!)
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #108 Skrevet 23. oktober 2006 Mammaparyme det;) (blanding av melk og gulp) hmmm søke patent kanskje?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #109 Skrevet 23. oktober 2006 Føler vel ikke at noe er på gang heller.. men er liksom redd jeg skal "føle på meg" tegn også da. Jeg mener, kjenner man godt etter, så kan man liksom kjenne på seg alt. Kan ikke si at jeg har noe fødeansikt eller jolie lepper, men er veldig varm!! Hadde bare på meg tynn singlet og en genser ute i sta og jammen var det veldig varmt!! Også føles det som jeg har bomull i hodet og har hatt 3 kynnere på 5 kvarter. Ikke vonde i det hele tatt, men bare litt på en annerledes måte liksom også litt nedpress da. Sånn, det er alle tegn jeg klarer å "føle" på meg. Men har ganske bra med energi da og formen føles i grunn ganske bra.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #110 Skrevet 23. oktober 2006 Ps men veldig korte kynnere da, varer nok ikke mer enn et halvt minutt eller noe..
♥Tiny Skrevet 23. oktober 2006 #111 Skrevet 23. oktober 2006 Mammaparfymen bruker jeg også.. Skal si den er populær ja!! Det er bra at alt står bra til med mor og barn Cat! Det kommer nok noen fødetegn snart Må jo ikke gå over du heller!!! Kynnere er bra vet du!!! Har vært ute å gått i ca 1 1/2 time idag jeg *stolt* Sånn er det å ha en barselgruppe som drar man ut på mandager Men fy så digg å komme hjem igjen!!! Molle: Snakket litt med pappa nå og mandager i 2 tia er en fin dag å svømme på Mulig jeg tar med barselgruppa en mandag og svømmer også, men vi kan jo avtale en dag bare bare vi Kan jo ta med mannfolka kanskje?
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #112 Skrevet 23. oktober 2006 Tja kan jo det. Blir vel til ar vi står på grunna mens pappane skal ta bomba og reka og slikt tull. Ellers er jeg med jeg vettu. Og skulle ikke alle på barselgruppa kunne/ønske kan vi jo samle alt som kan/vil på en gang. Skal vi ha en foreløpig uforpilktende avtale neste mandag da eller? (fikk forresten aldri svar på det der bade naken spm...) Tror du føder før menstermin jeg cat:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #113 Skrevet 23. oktober 2006 Mr T synes det var en veldig god idè at jeg kunne begynne smått med rier på dagen i morgen når du var her til å passe på mens han var på jobb. Også spise middag, ta en dusj og dra på sykehuset å føde før tolv i morgen kveld! Hehe.. søte mannen min ) Hadde passet fint med baby i morgen eller på onsdag (25. er et rundt tall, så det er godkjent) ) Vondt i låret assa!!!
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #114 Skrevet 23. oktober 2006 hehehe ja lår kan være plagsomme:) (lurer på om noen fikk med segat jeg hadde en del lårvondt?Klagde en deeel) Ja men da sier vi dett. Murr fra rundt 8-9. Pass på at du er i gang før jeg kommer da. Skal jeg ta med no? Snakker ikke om vann og rene håndklær, men mer i mat/snop veien. Noen gravi-lyster?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #115 Skrevet 23. oktober 2006 Fælt som disse kynnerne skulle komme nå da?? Magen er jo hard vært 5 minutt jo!! Gjør ikke vondt, men er jo hele tiden!! Trenger ikke ta med noe unntatt Edvard ) Skal en tur på butikken i kveld, så handler inn litt brus og snop og sånn da.
_svana_ Skrevet 23. oktober 2006 #116 Skrevet 23. oktober 2006 Cat: Jeg trodde jeg hadde kynnere ganske lenge før jeg skjønte at det var rier... :-p
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #117 Skrevet 23. oktober 2006 Men hadde du ofte kynnere da?? Har 1-2 litt vonde "rier" i timen, mens kynnere har jeg jo nesten hele tiden. Men murrer ikke noe sted så vidt jeg kjenner. Men nå hadde ikke jeg kjent noen murring i ryggen uansett, for den har jo vært konstant vond de siste 5 månedene.
♥Tiny Skrevet 23. oktober 2006 #118 Skrevet 23. oktober 2006 Sånn, da er snuppa lagt og jeg kan se fotball i fred og ro Forza Fugla!!! Nå må dere score snart!!!! Kynnere hvert 5 minutt kan jo fort være modningsrier da Cat!! Da begynner jo kroppen din å bli klar for fødselen!! Tenk, nå er du snart mamma også!!! Ikke lenge til den lille prinsessa deres vil ut nå.. hihi.. Tror Tiril er litt ensom i denne bilbaby-gjengen.. Er jo bare gutter som har kommet jo.....
_svana_ Skrevet 23. oktober 2006 #119 Skrevet 23. oktober 2006 Cat: *hente fram arket fra da jeg begynte å registrere det jeg først trødde var uregelmessige kynnere* Ikke le av karakteristikkene mine, men altså... her skjønte jeg vel at noe var i gang (etterhvert). Har skrevet 'vond' i begynnelsen, men de var egentlig ikke det. Bare vondere enn vanlige kynnere, om du skjønner. De VONDE begynte ikke før i firetida. 20:23 (litt ubehagelig) 20:28 20:35 (kjapp, og ikke like kraftig) 20:38 (kraftigere, og lengre) 20:45 (rel. kraftig, 45 sek) 20:49 (liten og svak) 20:54 20:58 (kraftig, rundt 45 sek) 21:07 (30 sek) 21:12 (30 sek) Ringte føden første gang. 21:45 (40) 21:51 (30) 21:56 (30-40) 22:00 (20) 22:04 (30) 22:10 (30) 22:14 (kort) 22:17 (50 - grimasevond) 22:21 (40 - pustevond) 22:30 (50 - forholdsvis vond) 22:37 (40 - ganske vond) 22:42 (30) 22:45 (50) 22:50 (vond - 40?) 22:56 (vond - 40?) 23:01 (vond! - 40) *** 00:42 (vond - 40) 00:48 (ikke ille - 30) 00:53 (vond, stråler ned i lårene - 45) 00:58 (vond - 40) 01:01 (vond - 35) 01:05 (vond! - 60) 01:11 (vond - 45) 01:16 (vond - 50) 01:22 (vond - 45) 01:25 (vond - 50) Her ringte jeg føden igjen. Når jeg leser gjennom er dette sikkert ikke til noe hjelp what so ever... men pytt sann. Poster det læll.
_svana_ Skrevet 23. oktober 2006 #120 Skrevet 23. oktober 2006 Heia TIL! Heia TIL! Det e TIL som er best uten tvil! Heia TIL! Heia TIL! Det e klart at vi heie på TIL - Heia TIL! (kniiiiiiiiiiiis)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #121 Skrevet 23. oktober 2006 TIL jukser bare!!! Men må si du har full oversikt over kynnere og rier!! Makan til føring av tall tid ) Kan være greit å ha noe å sammenligne med senere. Har hatt jevnt med kynnere i hele ettermiddag, men ingen særlig vonde. Har vel kanskje hatt et par stykker som har grenset til kjennbare. Men nå har jeg ikke kjent noe på en time, så ser ut som det har stoppet helt opp!
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #122 Skrevet 23. oktober 2006 Fugla ja..hmf! Da har vi begge vært hos legen. M har enten virus eller infeksjon. Virus må gå over av seg selv og infeksjon kan være farlig. "komtilbake dersom du ikke blir bedre" Djjiiii, er det standard legesvar i Norge ell?? Han har jo venta lenge for å se om han ble bra før han ro da!! Jeg har fått noe senebetennelse. Skal fortsette på en kur til av det jeg har gått på i 10 dager som ikke har hjulpet (hallo igjen). Han ville ikke sette kortisonsprøyte fordi han ikke kunne nok om det ift amming, men sa jeg skulle ta kontakt med fastlege ang. dette. Masse forsinkelse og E hyla i 30 min på legekontoret. 2 nortkastede timer og 400,- ganske ned i toan. E sover ikke enda men er i kurven sin vaffal. Med en far hengende over. Husker vi snakket sammen da du skulle skrive ned svanine. Jeg har også skrevet ned (ikke med slike kommentarer som deg for mine var alle AU). Veldig greit for midt oppi så er det ikke så lett å ha helt oversikten over når og hvor lenge. Og da er det lettere å snakke med føden også. Skal se du gjør som meg cat, føder på termin og på den 24. Men vent med å dra inn til etter jeg har vært der a!! Edvard ja..jammen bra du sa, visste det var noe jeg ikke skulle glemme. Hvordan er det nå da cat?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #123 Skrevet 23. oktober 2006 Ha!! Legevakt i Norge er jo bare en vits!! Makan til tull da!! Og burde vært gratis, vi betaler jo tross alt skatt!! Har ikke hatt en eneste kynner siden klokka 20 ( Virker som det har stoppet helt opp nå. Men har hatt voldsomt med nedpress nå da.
Gjest Skrevet 23. oktober 2006 #124 Skrevet 23. oktober 2006 ikke for å være kjip nå, men jeg har verdensrekord i kynnere! ;O) ganske god på modningsrier og. men jeg skal krysse fingre for deg siden du faktisk har termin nå, og ikke jeg..;O) lykke til!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #125 Skrevet 23. oktober 2006 Når hadde du termin igjen da?? Du må gjerne føde nå du også assa )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå