♥Tiny Skrevet 21. oktober 2006 #76 Skrevet 21. oktober 2006 Alle innlegg fra før 1 jan er jo sletta Vi får ta Julebord vi da Molle hihi... Men stemmer for god mat og MYE god drikke jeg!!! Ls eller Oslo? Greit å kunne komma seg hjem eller kanskje kræsje på en sofa? Grattis med 1 år da Cat og Molle!! For 1 år siden hang alle på Bli Gravid sidene og forbannet tr, tempet for harde livet og sjekket slim og andre kroppsvesker Og nå sitter (nesten) alle med små nurk i heimen!!!
Molait Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #77 Skrevet 21. oktober 2006 tja..ikkelenge siden jeg hørte ei forbanne tr;), kroppsvesker har det vært nok av de siste ukene, og vondter har det også vært litt av. Er en del temar som går igjen på alle forumene:) Men nurk ja..DET hadde vi ikke. jeppjepp, men har en haug av trådene lagra serru Tiny. Og siden vi startet en ny trend (tråder) og det nå er et år siden skulle vi nok alltids få snakka dem til å gi oss den. Lege en slik "førsteside" om skravletråder og "det tok av etter..." blabla. Det finnes vel en server med disse på tenker jeg. Men skal lete igjennom her. Eneste er at hvordan vet jeg da om den var den første? Vi skravlet jo litt uten tråd først.. Oslo/LS må vi se nærmere på. Se an pris og ledig ++ Gårr alltids en buss ellerr tog.
Molait Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter #78 Skrevet 21. oktober 2006 Sovnet så fint kl 21. Og nå er det i gang igjen. Trur jeg ringer kiropraktor på mandag jeg assa...
*1D* Skrevet 21. oktober 2006 #79 Skrevet 21. oktober 2006 Skal bare inn i full fart og si at nå har endelig Toneliten blitt ToneMOR!!!! Ei venninne her i Trondheim har klekker ut godgutten sin i dag! 4 ganger var de oppi med sugekoppen før stjernekikkeren entret verden (stakkar mamma`n sier jeg)! Velkommen Bastian!!! 3300 gr og 50 lang kom han kl 17.27 på St. Olavs;) Kom 5 dager før terminen sin også Er utslitt!! får skrive i morra når vi er hjemme igjen, er hos søs og passer lillegutt. Han er ganske rolig, men er ofte litt sånn våken for å få smukken igjen..... Skal sove litt i tillfelle han bestemmer seg for å starte dagen kl 5.30 (ikke min tid på døgnet for å si det på den måten) Skal gå med bøsse i morra da, Leger uten Grenser (eller andre som meg....) kommer vel på døra fra rundt kl 15.00............................................. Fint at alle sover og alt sånt, nå skal jeg gjøre det samme;)
Gjest Skrevet 21. oktober 2006 #80 Skrevet 21. oktober 2006 siden det blir etterlyst gravide her, tenkte jeg jeg kunne si hei. begynner å innse at min plan om eksamen i slutten av nov og i des henger litt i en tynn tråd når jeg leser deres netter uten for mye søvn. ;O) men hvis den lille bare hadde giddet å bevege seg ut nå, slik planen min er, så kanskje kanskje har vi et slags søvnnmønster til eksamen??;O) når har cat termin?
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 21. oktober 2006 #81 Skrevet 21. oktober 2006 Termin er 24, altså på tirsdag. Men menstermin er 28. da så har det litt i bakhodet. Stort sett vært på farta i hele dag, men vi har hatt en rolig og koselig kveld. Kjørte gubben en tur ut på byen i sta så han kunne ta seg et par øl og treffe noen kompiser. Skjer jo ikke noe her, så ingen grunn til at han ikke kan kose seg litt i hvertfall. Jeg orker ikke være med på så mye sprell lenger. Men blir vel ikke så lenge til jeg skal hente han igjen. Var det noe jeg skulle svare på over her?? Husker ikke jeg..
Herkules Skrevet 22. oktober 2006 #82 Skrevet 22. oktober 2006 hei igjen da har jeg ankommet moderlandet, en kald og våt fornøyelse. Søvn: Som nevnt tidligere går det stortsett greit med søvnen, vi har sånne lange kvelder med mye påfyll før han tilslutt sovner og da sover han . Det er ganske slitsomt med dette ¨p¨å kvelden og han kan starte 19 eller 22 mao vanskelig å planlegge. Jeg syns det egentlig ikke er noe problem og det er godt å vite at han sover etterpå men har nå etter to middager borte på besøk sett at det blir slitsomt å kombinere gå bort med 4timer på puppen. Min morkake var 580, navelstrengen finner jeg ikke noe info om han skårte 9/9 tror det var pga blåfargen åpning: målte de til 3cm litt over kl 5 og 8 kl 6,30 og fullåpning litt før 8 dvs fra 3til 10 på 2.5 - 3 timer. bimbor hadde vært gøy det hadde passet fiiiiiint i Oslo!! cat tør du virkelig sende gubben på byn, er vel ikke noe problem bare han har penger til taxi om han må en tur på sykehuset inatt;) ellers virker du ved godt mot syns jeg venter spendt på at du skal føde, veldig glad du ventet til jeg kom meg av flyet og inn på bim Simba ååååååååååååååååå stakars deg og all dritten Gratulerer med gutten og hyggelig å høre om ham , god bedring til deg da svana velkommen hjem gøy å høre om småtassene kanskje jeg skal sende mailen min til molle eller no så jeg ikke leggern her skal se hva jeg gjør Jeg er bedre av brystbetennelsen men har hatt migrene i dag Jeg har lyst på en baby til jeg nå hm ja ja vi får begynne med å tørtrene først da
♥Tiny Skrevet 22. oktober 2006 #83 Skrevet 22. oktober 2006 Åhhhh, for en natt!!!! Eller kan man kalle det natt?? Oppe hver 2. time!!!!!!!!! Trøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøøtt.................. Er vel det man kaller økedøgn???? Mat hver andre time og sover LITE!!! Hva skjedde med 3 timer i slengen da? Nå var det en 1/2 time, så var det igang igjen... *sutresutre* Kan være med på Bimbor i Oslo jeg.. Noen som er kjent der da? (er ikke jeg ihvertfall). Men et ålreit sted som kan huse noen festklare bimmere/dibbere... Maten er vel ikke sååå viktig eller? hihi... Herkules: vællkømmin hjemmat!! Her er høsten kommet og det er KALDT! Savner varmegrader og barbeint jeg.. Lenge til neste gang.. Snart juuuuul!!!! Noen som har begynt på julegaver da? Har hengt ønskeliste på kylen, men den er meget tynn enda, må tenke litt på hva jeg ønsker meg og Tiril også da.. Har tenkt ut noen julegaver, men det er ikke mye jeg har tenkt på det heller.. En baby til er ikke utenkelig her heller Men må nok tørrtrene litt først ja.. Vil ha litt mer enn et år imellom to små jeg (kanskje 2??)
Molait Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #84 Skrevet 22. oktober 2006 CAT: RESULTAT???? Om du er "safe", ta en tur i morgen eller tirsdag? Hadde nå tenkt emg en tur før du føda, men ser at det haster..hehe. Velkommen hjem til kalde nord herk. Edvard skal ikke ha så mye påfyll på kvelden, men for tiden sover han kun i mine armer fra rundt 21 til 24. Ganske pes. Hylskrik-sovne på meg-hylskrik igjen-sovne på meg. Var så godt når han tok kvelden rundt 21 og da sov til neste mat og sov videre. menmen er vel bare en periode. BK: kan være du har et søvnmønster da, men kan og være at du sover minimalt og er dønn trøtt i trynet. Vanskelig å si eller planlegge med en baby:) 1D var noe jeg skulle si deg, men det ble borte:) Tenkt påjulegaver her og. Ikke fått kjøpt inn enda. Lurer på hva Edvard ønsker seg... Bade snart? Se til uke kanskje? Kan du ikke sjekke noen tider a? (hmm har ikke noe å ha på meg!!! ok for deg at jeg bader naken??) En baby til ja..må si at det ikke er det første jeg tenker på når jeg står opp enda. Skal man ha 1 år i mellom må man forte seg. Tar jo 9mnd. å klekkes og ikke alltid det går så kjapt som for Tiny og babumannen;) Dersom det blir fler tror jeg nok vi venter med prøving til E nærmer seg året iaf.
_svana_ Skrevet 22. oktober 2006 #85 Skrevet 22. oktober 2006 Tenker dere på prøving ALLEREDE??! Vel, tror dere får henge på Bli gravid uten meg neste gang altså, for nye spirer er ikke akkurat det jeg tenker på for tida... hehe. Velkommen til gamlelandet Herk. Ikke noe vær å skryte av her, nei. Håper det blir bedre til uka, sånn at vi kan prøve oss på Den Første Trilleturen. Tenker den går bort til Spar eller noe sånt, hehe. Gleder meg til å teste vogna :-D Synd at Edvard skal være umulius. Her er nettene (foreløpig, bank i bordet osv) greie. Det er ingen som hylskriker, bare sutrer litt. Jeg var helt borte i natt. Skjønte ingenting. Våknet ikke av småsutring som jeg pleier heller, H måtte vekke meg. Og da Edvin ville ha mat etter fire timer sa jeg "skal han ha mat nå igjen??!", trodde det var Adrian jeg da, som hadde fått en påtår for et par timer siden. Dumme mamma, som ikke skjønner sånt! Harald hadde spurt når de fikk mat sist og jeg hadde svart i ørka "klokka tre og fire". Vel, vel... godt jeg har en mann som passer på! Julegaver? Nei, det har jeg ikke sett. Satser på netthandling jeg da... lurer på om jeg kommer meg ut av huset mer enn en time noen gang. Og det derre bimbordet høres gøy ut, og det er jo en stund til - de små tar sikkert flaske da. Stemmer selvf for Oslo jeg da, surprisingly. Økegreier er kjipt. Hadde sånn på sykehuset, spise spise spise spise. Ekstra mye pes når man har to, du får trøste deg med det Tiny. Som en av barnepleierne sa - "det er stritt når det står på, men du får igjen for det senere". Gleder meg til å komme å besøke deg på Ahus, Cat (om jeg får lov). Er jo lommekjent på barsel jeg da Hadde besøk i går, koselig det - og ungene var jo så snille så. Venninna var sååå betatt og prøver fortvilt å overtale mannen sin til å begynne prøving. Han står imidlertid på sitt og mener at de bør kjøpe større leilighet. Men herlighet, de små tar jo ikke akkurat stor plass i begynnelsen. Og de har et stort bad med plass til ørten stellebord, så de har ikke akkurat det problemet. Også testa jeg pumpa. 170 ml er nå i frysern. Greit å ha testa den iaf. Har jo så mye melk... Nå skal jeg komponere en bildemail til dere. Herk får få når email er klar. Har heller ikke til Simba, så det er bare å sende om noen orker. Tror jeg skulle si noe til 1D jeg også, men det har jeg glemt... sorry.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. oktober 2006 #86 Skrevet 22. oktober 2006 Resultatet ble ikke smittet -foreløpig da. Men alle må inn etter 6 uker for ny test. Herre, for et styr dette er!! Men er rimelig safe på at vi er clean hele gjengen, selv om dette her er drit strengt. Ingen andre er smittet heller så vidt jeg vet. Men BCG vaksinen man får på ungdomsskolen tror jeg bare er humbug, for alle som har fått den skal reagere litt på prøven vi tok på torsdag, men det er det ingen som har gjordt!!! Driver alle og planlegger nummer 2 nå eller?? Vi har ikke tenkt til å planlegge noen som helst nummer 2 før vesla er i hvertfall 2 år!! Altså skjer det by accident så takler vi det liksom, men blir nok ikke noe planlegging om familieforøkelse før om 2-3 år. Jeg er hjemme frem til 12 i morgen Molle, skal til legen 12.30. Tirsdag tror jeg ikke at jeg har noen planer, bortsett fra at sykehuset mener jeg skal føde den dagen. Men sånn som ting ser ut så nå så er det vel mer trolig at det blir nærmere menstermin..
Molait Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #87 Skrevet 22. oktober 2006 mmm, blitt litt sålik at man gruer seg til kvelden. Men nå er det søndag og jeg mener å ha fått med meg at han skulle starte et nytt og bedre liv fra mandag. Planlegger ikke nr. 2, men det var jo snakk om det her:) Blir litt feil forum å diskutere 2 når folk enda ikke har poppa 1..hehe. Og planlegging? haha liksom..for det err lett. Derfor jeg vanka en stund på bligravid liksom. Bra du er clean da:) Finne på noe på tirsdag da eller? Orker ikke dra meg opp så tidlig. Skulle du få en murr på formiddagen så pøtt. Kan jeg lage mat til deg og stelle for deg jeg:D (har nok en haug med timer fra første murr til plopp-ute) Hva med å smått starte på formiddagen og ploppa ut rundt 23? Nøyaktig 2 mnd. mellom våre og bare partall ;o) huff, ingen husker hva vi skal si til deg 1D. Kanskje det bare er en unskyldning? Vi har ikke en dritt å si deg, men føler vi bør nevne nicket ditt også av og til? Hatt slik natt jeg og svanine. Dytta inn puppen igjen og igjen og skjønte ikke hvorfor han ikke kunne sovne. Klokka var jo 5-6. Men den var jo faktisk over 10 og han var mett og lysvåken og prøvde å pludre mellom mors kvelningsforsøk med puppen. Måtte flire da jeg våknett opp helt og så det blide ansiktet med masse melk overalt..hihi.
Molait Skrevet 22. oktober 2006 Forfatter #88 Skrevet 22. oktober 2006 Og ja herk, du har mobilnr. mitt, så du kan vel sende mailadr. di dit? Ellers er det bare å slenge på hotmail bak nicket mitt om du vil sende den på mail. Eller man sender forsåvidt ikke en mailadr...den kommer jo opp selv...
_svana_ Skrevet 22. oktober 2006 #89 Skrevet 22. oktober 2006 Tenker jeg kom med verdens lengste fødselshistorie! Hehe. Glemte forresten å skrive at da jeg svarte at de hadde fått mat kl tre og fire, så var klokka to. Et vesentlig poeng *glise* Nå ligger Adrian på fanget til pappa. Han har vært sutrete, ikke så rart da jeg sjekka bleien hans. _Den_ ladninga gitt... Smokk fortsatt en fin ting. Er dere i dvale i kveld? Tråden på side to joo...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 22. oktober 2006 #90 Skrevet 22. oktober 2006 Vært inne og lest fødselhistorien din nå, Svana. Veldig fin ) Kan sikkert avtale at du kommer på tirsdag ja, Molle. Sånn i ett-tiden kanskje?? Hva passer for deg?? Jeg er jo forsåvidt bare hjemme jeg, ikke så mye bøll jeg får gjordt ) 1D: Får vel gratulere med seier over Brann i kveld da, skal vel litt til at dere ikke tar gullet nå....
*1D* Skrevet 22. oktober 2006 #91 Skrevet 22. oktober 2006 HEEEEEEEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!! Gjett 1 gang hvordan humøret er her i kveld da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Historisk innsamlingssum til Leger Uten Grenser og SEIER til RBK!!!! Kan livet være bedre............. JODA, kan det men dette hjelper litt lissom;) Jeg regner med at jeg ikke har noe usnakket med noen av dere på tråden jeg.... HIHI Veldig koselig at dere stadig tenker på meg da;) Jeg har lett for å sette spor;) Var sikkert bare for å gratulere med babyen til Tonemora;) Babyen min sparker meg faktisk så jeg får vondt.........hvor mye lenger skal han holde på med det egentlig????? Jeg er faktisk øm nedentil og ved solar plexus...... Klarer ikke sitte ordentlig. Også hikker han!!! Dette begynte han med for ca 1-2 uke siden og har ikke gjort det før den tid, men nå gjør han det minst 2 ganger hverenestedag! Jeg skal sikkert kommentere ett eller annet, men er sliten nå........ Veldig vondt i bekken og rygg i dag............ Natta snart nå
Herkules Skrevet 22. oktober 2006 #92 Skrevet 22. oktober 2006 gratulerer rosenborg Tilbake til tårer så gråt han med tårer før vi forlot føden han da. Krokodilletårer er fake det vet jeg men det er vel vel så ofte litt større barn gråter med det er det ikke for å oppnå noe Jeg har lyst på en til men må vel vente litt til tenker jeg. Cat en fødsel kan komme gangske kastet på deg altså ikke nødvendig at du kjenner noe i lange tider før. økedøgn ja det har vi hatt her også men en stund siden. Nå ligger Oskar og blir skjemt bort av pappaen sin får ligge på armen i senga her, jeg venter bare på at det blir rop om pupp så jeg gidder ikke legge meg Smokk ja det lurte jeg på om når man begynte med, på riksen dytta de inn smokk så en periode etter vi var der tok jeg frem smokken, nå bruker vi kke smokk nesten, har prøvd i dag da
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 23. oktober 2006 #93 Skrevet 23. oktober 2006 Jeg er klar for fødsel jeg Herk, så det er bare å kaste den på meg ) Sover ikke om natta heller, så kunne like gjerne vært våken med en baby. Fødesex har vi også hatt i kveld, så får vi se om det hjelper noe. Har jo vært litt frem og tilbake på om det har noe for seg, men jordmora mi anbefalte nå fortsatt det hun da. Om ikke så har vi da i hvertfall fått kosa litt da )) Takk for bildene Svanine, de var kjempefine )
♥Tiny Skrevet 23. oktober 2006 #94 Skrevet 23. oktober 2006 Håper det blir fødsel på deg snart Cat!!!! Kanskje det blir terminbaby på deg også??? Det er faktisk ingen på tråden som har vært på overtid!!!! Er ikke det ganske uvanlig da??? Var det ikke et spørsmål over her et sted om åpning? Her åpnet det seg rått og brutalt fra 2 til full åpning på 1 1/2 time... AU!!!! Men det er jo selvfølgelig glemt Informerte T om at nå snakket folk på tråden om nr.2 (og 3?) og han ble litt skjelven tror jeg hehe... Vi var dessuten ganske enig om at vi venter til Tiril har blitt ca 2 år med å prøve igjen... Men man skal aldri si aldri Kanskje det blir før, men en ting er sikkert: Jeg skal ALDRI gå høygravid på sommer'n igjen!!!!! Den neste skal jeg ha før sommer'n... Det er kanskje på tide å flytte tråden inn på DinBaby nå?? hehe.. når snakkingen går fra stoooore mager, vondter og fødetegn til nattevåk, amming og nr 2 hehe... Dere Osloborgere (Herk og svanine) kan ikke dere (som er litt mer kjent i den store by'n) komme med noen forslag til ålreite spisesteder som kan være aktuelle for Bimbor?? Må nesten starte planleggingen nå, siden alt tar så lang tid å planlegge på denne tråden.... hihi.... (vært med på det før...) Noen forslag til datoer???? Forresten har jeg sovet godt inatt!!!! Nå tror jeg det faller tilbake til "gamle" vaner igjen!!!! La seg 20.30, opp litt før 4 sovna igjen med en gang og våknet igjen litt før 7... Lå en liten stund og skravlet og lo i senga si før jeg hentet henne... Nå er mor mer uthvilt igjen (og det er godt for T skal på nattevakt inatt...)
♥Tiny Skrevet 23. oktober 2006 #95 Skrevet 23. oktober 2006 Glemte å takke for bildene svanine!!! SÅ fiiiine bilder av søte gutter da Fikk du bilder tilbake??
_svana_ Skrevet 23. oktober 2006 #96 Skrevet 23. oktober 2006 Trøtt! Guttene var umuliuser til kl 02.30. Hylte med en gang de kom i senga, eller etter (kun kort tid) mista smokken. De bæsjet som gale... (hehe), så det ble mange bleieskift og sikkert magevondt av en eller annen sort som var årsaken. Heldigvis var de så slitne da de fikk mat til slutt at de slokna, og har sovnet igjen rett etter mat alle gangen. Tenkte kanskje at det kunne være noe jeg hadde spist, men da burde de vel være sutrete på dagen også - ikke bare når vi skal sove? Tiny: Takk for bilder, de var fine Nå må jeg ta en dusj!
Molait Skrevet 23. oktober 2006 Forfatter #97 Skrevet 23. oktober 2006 skal jeg sende over de vi tok og? Så Tiril tok en "Edvard" pådeet siste..hehe..henge over og titte på de nye kæmmisene. Ting tar tid her?? Skjønner virkelig ikke hva du snakker om...Bør vel kanskje sette en dato snart ja. Må ta et sted hvor man kan leoe for noen timer. Er ikke det ok a? Sånn som på J&H (ikke at vi skal ha det der) har jeg sett at folk leier lokale evt. bord, spiser og er p å"utestedet" etterpå. Gidder ikke dra på bare vanlig restaurant. eller om det er fast hvor vi skal etterpå så, men blir ofte til at folk splittes etter det. Greit å holde seg på et sted. Da sier vi i morgen cat. Kan vi ikke si mellom 12 og 13 en gang? Greit å ikke ha en helt fast tid med baby, de har det med å skulle drite og spise når man skal dra bort:) Kan føde i morgen kveld har jeg sagt og synes du skal holde deg til det:) Ja litt rart det der..ingen på overtid. Har 2 igjen da:) Magevondt på kvelden kaan være at man spiser middag og noe de reagerer på der:) Ellers er det vanlig med mer vondt på kveld enn dag.
selfangerkjerringa Skrevet 23. oktober 2006 #98 Skrevet 23. oktober 2006 heisann jeg sniker meg inn på forbudt område for å gi en liten klem til 1D
_svana_ Skrevet 23. oktober 2006 #99 Skrevet 23. oktober 2006 Forbudt? Tøys og tull! Her er alle velkomne :-D
selfangerkjerringa Skrevet 23. oktober 2006 #100 Skrevet 23. oktober 2006 hihi tusen takk Gratulerer forresten med guttene dine - 1D holder meg jo litt oppdatert må innrømmes... syns du er kjempetøff jeg Og heldig - tenk å gjøre unna to unger på ett svangerskap!!! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå