Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #51 Skrevet 13. oktober 2006 Er det "fysiske bevis"? IKKE gi deg, og ikke send henne til faren. Bytt advokat hvis det er denne advokaten som ikke får gjort noe. Hvor mange har snakket med henne egentlig? Det kreves ganske profesjonelle folk som vet hva de driver med for å få respons, kanskje noen har truet datteren din med å ikke si noe for alt det vi vet. De kan ikke forlange at du sender henne dit før etterforskningen er ferdig uansett.
Andrea05 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #52 Skrevet 13. oktober 2006 hei. er ingen fysiske bevis, eller det har de ikke sjekket. eneste som har snakket med henne, eller hun har fortalt dette til er meg og faren. hun hadde en vurderings samtale på bupp for en mnd siden, men de tok ikke opp det med henne, gikk kun på skole osv. jeg spurte om jeg kunne skaffe en bra barne psykolog som kunne snakke med henne, og legge det til som avhør men det gikk ikke. og ta senere avhør av henne gjør de ikke, fordi hun kan ha blitt fortalt hva hun skal si, som vist skal ha skjedd i tillfeller! det virket som på advokaten i dag at, det ikke ble noe mer. mens ho som hadde saken og snakket med henne sa saken ville bli etterforsket videre pga sms og brev om vurdering av guttene der de har sagt min jente skal ha tatt på de osv. men uansett hva jeg gjør. sender jeg henne ditt gjør jeg galt. sender jeg ikke blir det galt. skal ringe rundt til mandag og skaffe henne beste barne psykolog, prøve. men er vist vente tid på sånne også. har masse tanker nå.. har jenta mi lyvd for oss. er ho redd, har ho fortrengt. snakket litt med ho i dag, ho sier bare ` husker ikke mamma`
-Hengebuksvinet- Skrevet 13. oktober 2006 #53 Skrevet 13. oktober 2006 Synes alt høres rart ut, og har hatt inntrykk av at overgrepsmisstanker blir tatt mye mer alvorlig enn det du beskriver. Det viktige vil uansett være at du støtter jenta 100%, og at du hele veien er helt klar på at hun ikke har noe skyld i dette. Du kan også si at det var veldig galt av faren hennes å si at dette skulle være en hemmelighet, og at barn ikke skal ha sånne hemmeligheter. Jeg hadde satt jord og himmel i bevegelse, og nektet samvær frem til denne saken er avklart. Så vidt meg bekjent er du i din fulle rett til å nekte samvær, frem til dette er helt avklart. Men dette er vel strengt tatt noe advokaten din burde informere deg om. Ta kontakt med flere advokater, og forhør deg om hva de kan gjøre for deg. Kanskje har noen her inne noen de kan anbefale i nærområdet ditt. Dessuten burde vel jenten sjekkes av en spesialist, her omkring er det kort ventetid hos private legesentre. Men dette vil kanskje bare ødelegge for saksgangen? Og jenta burde jo absolutt få snakke med en barnepsykolog, og det helst for flere dager siden. Så jeg gjentar meg selv. Ta kontakt med en ny advokat som har sånne saker som sitt spesialfelt, kanskje har du rett på fri rettshjelp? Og hør også med helsestasjon, og be dem ta kontakt med relevante instanser. Barnevernet skal i sånne saker være på din side, og krev å få snakke med en barnepsykolog. Men mye skjer nok av seg selv om du får en engasjert og god advokat.
Andrea05 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #54 Skrevet 13. oktober 2006 alt du nevner der har jeg gjort. barne vern, lege, bupp. alt er ingen som tar mer hensyn til barn som har blitt mulig overgrepet. helse søster er inne i bilde, lærer. ho skal ikke ditt før saken er ferdig etterforsket, det står jeg på, men vi har felles foreldre ansvar, og så lenge avhøret vist gikk som det gikk i dag, så står jeg svakt, skal ringe en meget god til mandag som jeg ble anbefalt.
-Hengebuksvinet- Skrevet 13. oktober 2006 #55 Skrevet 13. oktober 2006 faren også har innrømmet at det har pågått overgrep fra guttenes side. Jeg mener at du kan og må nekte samvær til etterforskningen er ferdig, alle burde vel være klar over at det kan være vanskelig å få overgrepsoffer til å åpne seg. Trodde faktisk at barn skulle sjekkes av profesjonelle i forkant av det rettslige, og vet at barn herfra kan bli sendt til en større by for utredning. Kan man ta kontakt med barneombudet? Du klarer det nok ikke nå, men når du har kommet deg igjennom alt bør du virkelig slå ned på den dårlige oppfølgingen av overgrepsofre på hjemstedet ditt. Dette er under enhver kritikk. Jeg er imidlertid overbevist om at alt vil ordne seg til deres beste, dere har tunge bevis (I form av disse meldingene). Det viktige nå er at datteren din må vurderes av profesjonelle, en niåring skal vel ikke bare gjennom rettsystemet som en voksen?
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2006 #56 Skrevet 13. oktober 2006 Vet du, hadde jeg møtt på et så tregt system så hadde jeg kontakta VG eller dagbladet. Fortalt historien anonymt om hvor tregt det er å få hjelp til et stakkars barn som har blitt seksuelt misbrukt. Jeg hadde kjempet med nebb og klør... Lykke til... Barneombudet må du også prøve!
Andrea05 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #57 Skrevet 13. oktober 2006 hei. jenta mi går ikke under retts systemet som en voksen. derfor de tok opp på bånd i dag, og hvis det blir sak så blir den vist. håper jeg forsto deg riktig. sittet i tlf med en sånn reserve mamma for meg nå lenge, ho mener for jenta mi sin skyld og min andre datter så bør jeg roe ned litt nå og se hva politi gjør videre, 4 til som skal til avhør, men vet ikke jeg. for jenta mi sin skyld så tror jeg ho trenger og se mamma oppe, og ikke nede som kansje skjer snart for jeg er sliten. ikke misforstå, jeg tenker ikke på meg selv, men for at den lille familien min skal fungere trengs jeg oppe ikke nede. men står på for det, men får ta tid og se hva som skjer med politi. vg var kansje noe og tenke på ja, fortelle litt åssen systemet er. sånn systemet er får overgripere bedre hjelp enn ofre. men det jeg må slåss mot nå etter avhøret er at de må tro på en 9 åring som forteller mamma sin, og etter 2 mnd kan barn fortrenge. i sånne avhør skulle det sittet en barne psykolog som leste barn og deres kroppps språk. ikke bare si. ho sa ikke noe, dermed kansje avblåse alt. når alt er ferdig skal jeg nok stå fram og hjelpe barn og foreldre i sånne situasjoner. av alle samtaler jeg har hatt og møter så har jeg heldigvis fått alt skriftlig. gud hode mitt er kaos. kunne ønske jeg traff en mamma som har vært i akkurat samme situasjon. klem
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #58 Skrevet 14. oktober 2006 Hei,du! Jeg står selv i en situasjon der jeg er alene med tre barn,og har slitt lenge med en far til eldstemann som er rusmisbruker. Det har vært et langt helvete,ikke snakk om seksuelt misbruk som hos deg,men alle tankene og vurderingene du sliter med,og følelsen av å falle fra hverandre snart og måtte ordne opp i allting selv,har jeg hatt lenge. Jeg har vært igjennom to rettssaker og skal i den tredje nå snart. Mye av de følelsene du har,høres ut som akkurat slik jeg har hatt det. Jeg har en sønn som er ganske hyper og sliter på skolen,som har blitt slik etter alt som har skjedd i forhold til hans far,og kjemper for å få hjelp. Jeg har også to yngre søsken som skal tas vare på,som gjør at jeg har begrenset kapasitet til å bruke tid med min sønn,og jeg er i jobb. For min del fikk jeg heldigvis hjelp av barnevernet,for de kom inn i bildet akkurat når jeg hadde en beintøff periode med trusler fra far og følte meg nær et sammenbrudd. Nå får jeg heldigvis støtte fra både barnevern,sakkyndig,farmor til sønnen min og skole i denne rettssaken,og håper på en endelig avklaring,så det kan se ut som om min kamp går mot slutten(forhåpentligvis). Men det er fortsatt mye jeg må jobbe med videre i forhold til sønnen min,han er søkt til BUP,og det er dette med at jeg også skal komme meg opp igjen og faktisk leve et liv som fungerer. Hvis du vil ha kontakt,kan du gi meg din adr?
Andrea05 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #59 Skrevet 14. oktober 2006 hei. mail min er [email protected] håper og høre fra deg. sitter på msn etter barna har lagt seg i kveld jeg. stor klem
Andrea05 Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter #60 Skrevet 14. oktober 2006 hei. skal ta kontakt med barne ombud til mandag. det som blir enda større kamp nå er at hun ikke åpnet seg på avhøret, det som tellet, da vil systemet være enda verre. selv om de vet det har skjedd med henne pga sms meld og brev gutta har fortalt, men systemet krever at ting henlegges pga offer ikke uttaler seg. så ser nå at dette blir enda en hardere kamp. stoler på det jenta mi fortalte meg og faren sin den dagen, og hennes forandring på adferd. snakket med faren hennes i går. han klarte virkelig og si noe som dette. HUSKER IKKE HO SA DET, fy faen. hennes egen datter. han gjør det og sier det for og beskytte ste sønner og samboer. dette er ikke snakk om noe sjalusi. vi har vært skilt i 5 år og vært perle venner med hans samboer hele veien jeg, men nå hater jeg de. mye jeg skulle skrevet. mye de gjør feil syns jeg. de tar jenta mi til avhør før gutta, dermed klapper mor til gutta på hode. flinke gutter, ho sa ikke noe så dere har ikke gjort noe. hun er den siste som skulle vært i avhør. vanskelig og skrive om dere skjønner, for ikke alt som blir forstått riktig...
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #61 Skrevet 14. oktober 2006 Hei,jeg har lagt deg til på min msn,så kan du bare ta kontakt:)
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #63 Skrevet 31. oktober 2006 Hei! Lurer på hvordan det går med din datter og deg?? Har det skjedd noe mer?
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2006 #64 Skrevet 31. oktober 2006 FLERE MED DEG OVER SOM LURER ....DET BLE SÅ STILLE!!!! ETTER DET RUSJET MED MELDINGER HER PÅ FORUMET........ STILLE SOM BARE DET. GÅR DET BRA??
Gjest Skrevet 31. oktober 2006 #65 Skrevet 31. oktober 2006 Kan jeg få sende link til dette innlegget til karita bekkemellem?? Men da må jeg også få vite kommunen dette dreier seg om. Dessuten skulle du kanskje gått til avisa med det...Det er først da ting skjer av og til. Men ville kanskje vært kjedlig for datteren din. Nå må de få opp øynene sine, og se at ting fungerer ikke i systemet her. Man kan ikke være A4, man må se bort fra skrevnwe regler av og til, og bruke skjønn. Håper det går bra med dere, og at datteren din får den proffesjonelle hjelpa hun trenger og har krav på. Og håper virkelig faren får besøksforbud. Denne lille jenta har blitt frastjålet tillit og trygghet! ;(
Andrea05 Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #66 Skrevet 31. oktober 2006 hei. bare gi det ut. står fram med det meste jeg... si fra så får du mail
Andrea05 Skrevet 1. november 2006 Forfatter #67 Skrevet 1. november 2006 må også si at hjelp har hun enda IKKE fått. helse vesen stinker her i norge. men jeg hjelper henne mye på vei føler jeg selv. hun virker mer glad. besøks forbud vil bare straffe jenta mi, for i hennes øyne er ikke det pappa som har gjort noe galt, men til det huset skal hun ikke mer, det sørger jeg for. han stiller påå 2 timer i uka for henne ,han kan ikke mer for har ny familie, mange som ikke skulle vært fedre......
Andrea05 Skrevet 2. november 2006 Forfatter #69 Skrevet 2. november 2006 hva lurte du på? av hva jeg skrev
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå