Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 9. oktober 2006 #26 Skrevet 9. oktober 2006 Hei! Dette er helt forferdelig, har ikke ord. Stakkars lille jenta di. Men du MÅ ikke bebreide deg selv, er ikke stort du kunne ha gjort. Men det kunne derimot faren, og det er helt ufattelig at det går an å være så tett i hodet, for et digert null!!! Hvor i landet bor du?? Skulle gjerne hjulpet deg, f eks avlastet deg litt m minstemann, så du kunne fått vært sammen med bare jenta di innimellom også! Hvor bor du? Stor klem fra
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #27 Skrevet 9. oktober 2006 DENNE JENTEN SKAL IKKE TIL FAREN. FORHOLDET SKAL ANMELDES OG JENTEN SKAL HA OPPFØLGING AV BUP/PPT/HELSESØSTER/LÆRER OG SKOLE. INGEN BARN "VIL DET SELV" "ER MED PÅ DET SELV- ELLER "LIKER DET" TA KONTAKT MED EN SOSIONOM ELLER EN BARNEVERNSARBEIDER. ( Hvis jeg kan sende deg en mail på en adresse vil jeg gjerne det/ eller snakke med deg litt.)
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #28 Skrevet 9. oktober 2006 OG IKKE MINST! BARN SKAL ALLTID TAES PÅ ALVOR!
Andrea05 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #30 Skrevet 9. oktober 2006 hei. jeg har tatt kontakt med alle instanser. barne vern osv. gi meg mail add så skal jeg ta kontakt. klem
Andrea05 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #31 Skrevet 9. oktober 2006 driver og ber på mine knær til pappa til minste nå om han kan ha henne ett par dager, men er den mamma rollen da. vi sliter med dårlig samvittighet for og sende barna vekk litt. men i allefall skal hun bort torsdag for da trenger jeg ett døgn alene med jenta mi ettersom hun skal i dommer avhør til fredag. hun skal ikke vite det før dagen før pga at hun kan gå og grue seg og gjøre dagene verre. klem
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 9. oktober 2006 #32 Skrevet 9. oktober 2006 Jeg bor i Bærum jeg da, ellers hadde jeg mer enn gjerne hjulpet deg Hvis du ikke vil kjøre hit da? er vel langt kanksje det... skulle gjerne hjulpet deg å passe minstejenta assa, synes dette er så fælt.
Andrea05 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #33 Skrevet 9. oktober 2006 hei. litt langt unna det for oss men takk for tilbudet. klem
Andrea05 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #34 Skrevet 9. oktober 2006 hei jenter. i dag har jeg tatt kontakt med bupp for og få snakke med en psykolog ang hvordan jeg skal fortelle jenta mi hva ho skal til fredag, men ingen har tid, de skal ringe tilbake etter 10 min men ringer ikke tilbake, blir så oppgitt. ingen støtte noen steder. etter dette skjedde merker jeg ting på jenta mi, ho er. nesten blitt en baby, snakker baby, tør ikke danse. veldig aktiv , skla skje noe hele tiden, ho er veldig*masete* forstå meg riktig, men jager opp sin minste søster, bærer og setter ned og klarer ikke holde på med en ting og gjøre seg ferdig. i morra skal jeg igjen dra TIL BUPP og stå der til noen snakker med meg, sist sto jeg i en time, for og få ett skriv fra en eneste samtale de hadde hatt med henne. sorry hvis jeg bryr dere med dette.
Gjest Skrevet 9. oktober 2006 #35 Skrevet 9. oktober 2006 Stå på! Du gjør en kjempeinnsats for datteren din! Helt utrolig at du skal være nødt til å kjempe så hardt for å få den hjelp du trenger til å ta vare på jenta.
solioa Skrevet 9. oktober 2006 #36 Skrevet 9. oktober 2006 Helt utrolig at det skal være så vanskelig å få hjelp. Fikk du snakket med noen på tlf i går? Har dere fått bistandsadvokat? De skal også hjelpe til med å kunne få skikkelig behandling. Med en gang det er en advokat som sier noe hopper all! I hvertfall den erfaring jeg har med det.
Andrea05 Skrevet 9. oktober 2006 Forfatter #39 Skrevet 9. oktober 2006 fikk ikke snakket med noen i går ang det tipset du ga. jeg har bistand advokat, ho er flink, men vi må vente med alt til etter dommer avhøret er avgjørende for hele saken... klem
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #40 Skrevet 9. oktober 2006 Staten skal beskytte barnet mot fysisk eller psykisk mishandling, forsømmelse eller utnyttelse fra foreldre og andre omsorgspersoner. FNs konvensjon om barns rettigheter ( kapittel 19 ) ------------------------------------------------------------------------------------------------------- Kjære deg, det er jo tydelig at dette barnet strever med sine følelser og reaksjoner av "omsorgspersoner" som har utsatt henne for overgrep. Du som mor må kunne se realitetene i øynene, at du er i stand til å forholde deg til dette -du må slippe det inn - for å kunne møte dette barnet følelsesmessig. Det virker på meg som dette barnet er i en form for "krise" bare det at hun er blitt redd, "tør ikke danse" virker som en baby - hva sier det deg? Det er TYPISK at barn reagerer med regresjon ( de vender tilbake til ett tidligere stadie i utviklingen) Hun må få hjelp, og jeg synes det er veldig rart at dere ikke får det? Hva er grunnen til det liksom - pleier å gå ganske fort slike saker som dette. Du må sette deg ned med barnet ditt, fortell henne hvor høyt du elsker henne, at det de gjorde er GALT og at ingen skal få gjøre noe slikt med henne igjen. Du må ta signalene hennes på ALVOR - og la henne se at du gjør det. Fokuser på selvbilde og selvtillit, la henne få utfordringer som du vet hun mestrer- ros henne -ros henne - ros henne. Du må få hjelp fra fagfolk.
Anonym bruker Skrevet 9. oktober 2006 #41 Skrevet 9. oktober 2006 Du skal forberede henne godt hvis hun skal til bup. Du skal forklare slik hun forstår hvorfor hun skal dit. Gjerne tegn og forklar hva som skal skje ved hjelp av dukker etc. Skap trygghet og tillit hos denne jenten - hold henne i hånden og vis med ord og handling at du støtter henne 100 prosent.
Andrea05 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #42 Skrevet 10. oktober 2006 hei. hva tror du jeg ikke har gjort da. jeg ringer møter opp på døra hver dag hos instanser. jeg forteller henne hundre ganger om dagen hvor høyt mamma elsker henne, hun blir nesten lei av det. er ikke lett og få krise hjelp, prøvd fra dag en. hun fikk vurderings time 4 uker etter dette kom fram, fikk tydelig beskjed at neste ble 8 nov, prøvde med min fast lege, men han kan ikke barn sa han så tok ikke på seg noen form for hjelp. barne vern de mener erica er i trygge hender og at jeg vil gjøre det beste for henne og bupp, prøvd og forklare de, men nytter ikke. ikke en ting jeg ikke har gjort. jeg snakker med henne gir henne ros, sier at dette som har skjedd er ikke hennes skyld. at hun skal ikke skamme seg. er ikke så lett skjønner du når mann møter instanser som ikke ser. er helse norge det. krise senter er de eneste som stiller opp. men de gir meg råd de snakker ikke med barn, eller de kan. men får ikke lov til før etter dommer avhøret. jeg skal ta penger fra min egen lomme og få en privat barne psykolog, men der var det også vente tid. volvot kunne, men ingen barne psykolog. hva mer kan jeg gjøre da mener du ???
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #44 Skrevet 10. oktober 2006 HÆRREGUD!! Dette er jo helt forferdelig! Hvordan kunne de la disse guttene sove på samme rom som henne når de visste at dette hadde skjedd?? Og disse guttene, de trenger også psykologhjelp! Raskt!! Er ikke sikkert de er voksne nok til å vite hva som er skjedd en gang!! Denne pappan provoserer meg!!! "kommer hun til oss nå kan hun få eget rom" Har ikke han noe ønske om å gi datteren hjelp for dette? Vil han ikke støtte henne når hun nå skal gjennom all slags behandling osv...? En pappa som bryr seg, skulle sittet sammen med DEG nå. Han skulle funnet seg et annet sted å bo til denne saken er over. Han skulle ikke kunne være i samme hus som disse to guttene!! Mammaen til guttenene burdte tatt med seg dem til bup og politi... De skulle forklart seg! Kanskje har de også vært utsatt for overgrep! Det er ofte at ofre for seksuelle overgrep blir overgripere selv dersom de ikke får den hjelpen de trenger for å komme gjennom det!!
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #45 Skrevet 10. oktober 2006 Hei. Jeg synes du gjør en kjempe innsats for datteren din. Min opplevelse av helse Norge er ikke slik du beskriver,MEN det kommer vel an på hvilke kommune en tilhører, slik jeg forstår deg så får dere hjelp -det bare tar litt tid...? Hun har jo fått time til bup ( kommer til å gå fortere etter første møte).... Jeg kan ev hjelpe med avlastning hvis du bor i Bergen..( dagtid )
Andrea05 Skrevet 10. oktober 2006 Forfatter #46 Skrevet 10. oktober 2006 hei. tok ditt innlegg innpå meg, jeg kasta meg i bilen og kjørte bort der det var anna enn en mob og ringe fra. jeg ringte bubb. jeg sa. dette er krise, hjelp meg. ho er sånn og sånn. må jeg legge meg utenfor døra deres for og få hjelp osv, godt for meg var at han som tok tlf var han som hadde VURDERINGS time med henne. han sa. vi kan ikke gi noe form for krise hjelp til henne før dere foreldre har vært på møte og begge godkjenner behandling, *Sjokka* er regler de fulgte så lenge vi har felles foreldre ansvar,vi må være i samarbeid med hverandre før hun fikk hjelp. jeg.. grina... og sa.. men faren selv som du vet har jo vist om dette, og han er ikke int og treffe henne uten at ho skla hjem ditt, åssen skal jeg klare det da. han vil jo ikke samarbeide, de sier jo bare jeg er en hysterisk mor. han.. sånn er regler. personlig syns jeg også dette er dumt, men sånn er det, men skal legge meld til sjefen min om at situasjon har forverrea seg, men da vil også faren få beskjed om det. jeg. helt fortvila jeg, dere skjønner ikke noe av problemet med faren. HAN VIL IKKE. da får jeg ta kontakt med fylkes mann og få vekk felles foreldre ansvar, det vil ta tid, lang lang tid. så jenta mi vil ikke få hjelp før det? han. nei. sånn er regler. hva skal jeg gjøre da. han. holde alt i ro til etter avhør, og vær sammen med ho hele tiden, vis du bryr deg masse. jeg.. jeg gjør alt det, men jeg er ingen proff. jeg er bare mamma som gjør alt for henne. avslutta samtalen. jeg tenkte. faren møter opp til samtale han, men samarbeide med han går ikke, så blir han sittende på BUBB og kjefte meg opp og ned, så tenkte jeg, ok jeg ringer familievern k igjen , for bedre vi prøver der og få øya hans opp istede på bubb der ho skla ha hjelp. ringte familie k. snakka med ei som var inne i saken. ho forsto ikke de reglene de hadde der, men mente det var ikke der vi skulle komme, var der pga samvær de. spurte om og få komme til time og snakke istede på tlf.. jada men var vente tid på en mnd. helt blåst i hode dro jeg på skolen for og snakke med lærer igjen, og for og hente jenta mi, spurte om de hadde merket noe, litt stille var ho sa de, men ellers ikke noe. snakket vanlig, lekte vanlig normalt og ikke noe unormalt. jenta mi satt på gangen med ei venninne, første ho spurte om. var kan jeg bli med ........ hjem. nei ikke i dag, vi skla hjem og spise nå gjøre lekser og snakke litt, neiiiiii mamma jeg vil. vær så snill. tenkte på det de har sagt til meg før om og henne få være med på ting, med hjem etter skolen, som regel er det hun som har med seg etter skolen, men ville prøve noe nytt nå. etter en halv time som vi satt og snakket skjønte jeg at ok.. ho kan det hvis det gjør henne glad. hvorfor er ho baby hjemme hos meg bare eller når jeg er i nærheten? stiller meg masse spørsmål.men finner ikke svar. ho er også sånn hos ei venninne av meg som har lik alder på barnet, men hvorfor ikke ellers.? ho kan umulig merke noe av situasjon om ting rundt dette, alle tlf og samtaler foregår ikke under hennes nærvær, som jeg har fått beskjed om. men jeg gjør noe med hennes adferd, men møter veggen hos helse vesen. etter avhøret skal jeg la pappan til minste ha minste i noen dager, og kjøre på som fy. for da er advokat mer med, ho må forholde seg helt rolig til saken har kommet fra jenta mi. jeg ringte krise tlf som jeg tidligere har fått støtte fra. ringte advokat. incest foreningen. vente tid vente tid. kunne bare ønske denne fredagen var over. da har alt kommet ut fra henne, hvis hun klarer og åpne seg da. jeg ville ha krise hjelp i dag sa jeg. men det var ikke bra. for politi skal være den første til og snakke med henne..... så jeg gjør noe du anonym jeg ser jenta mi sine behov og er ikke krise hjelp uansett hva barn opplever i norge..... nå er begge barna mine borte for noen timer bare lyst og skrike, banne og slå rundt meg. lyst og ringe pappan hennes og be han hjelpe meg, men dumt... skjønner ikke hvor han har blitt av han jeg var sammen med i 14 år. hater han og samboern hans. på en måte guttene også. men de trenger hjelp........ masse hjelp. trist de har en mor som ikke gjør anna enn og sende de til ppt* skole vansker bare* og ikke til bubb.. men har meldt det til barne vern i kommunen deres så håper de får hjelp.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2006 #48 Skrevet 10. oktober 2006 Du får hjelp - det tar bare litt tid. I mellomtiden så får du gjøre som du gjør, støtte henne 100 prosent. Drit oppi denne faren, tydligvis at han trenger profesjonell hjelp. Din datter viser reaksjoner på overgep,men samtidig er det en " sunn reaksjon" bedre det enn å ha ett apatisk barn - smør deg litt med tålmodighet.
Andrea05 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter #50 Skrevet 13. oktober 2006 hei. i dag er marerittdagen over. og det gikk ikke bra!!! ho åpna seg ikke, var lukka totalt. fort de hadde kommet inn på det vanskelige, så stengte ho seg. så nå er jeg helttt fortvila. nå må jeg sende ho til faren. men feil vist uansett. sender jeg ho ditt gjør jeg feil mot ho. sender jeg ho ikke ditt så er det feil. får ikke gjort noe mer sier de. men kan ikke advokaten gjøre noe, så er ikke det bra nok advokat, da bytter jeg, men på hvilket grunnlag spør jeg meg selv. dommer avhøret var helt avgjørende for hele saken. hun hadde sagt hele tiden. husker ikke. syns det bare være barne psykologer som tok sånne avhør jeg, eller så båndet og avgjorde saken, signaler, tegn ho gjorde. ho sa guttene hadde ligget åppå henne, trua henne. ho ville ditt, men ikke sove der. fortvila her. men jenta mi er ute og leker, og det er bra, men jeg ser noe plager ho, men får ikke hjelp.. vurderer annen kommune for og få hjelp nå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå