Gå til innhold

cellegift idag -


Nette2

Anbefalte innlegg

Åi da nanna!!!

Det hørtes skummelt ut.

Veldig fornuftig å bare ta det helt med ro!! Uff, er så fært å være så bekymret!!! Har den følelsen noen dager jeg også. Men sånn som det ser ut nå er jeg hvertfall 14 uker på vei. magen vokser og bekkenløsningen er her for fult, men prøver å leve de glade dager forde jeg. Er jo så takknemlig for at jeg i det store hele kan bli gravid!!!

Så ønsker deg bare lykke til. Og det kommer til å gå så bra skal du se!!!

 

Nøtt: Er dt den 20 feb ting skjer?? Gi lyd fra deg snart da. Er jo spente.

 

Og Nette: Venter fortsatt på den historien jeg;-)

ikke glemt oss helt her inne vel?? Hadde hvertfall vært hyggelig å høre fra deg snart:-)

 

Klem fra Morelli :-D

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hei jenter!

 

Ja, i morra begynner jeg på nesespray. Gleder meg ikke akkurat. Må gå på denne i mange uker. Men da er vi iallfall i gang! Mye følelser og spenning her i heimen ja..

 

Nette: Tror nok det er fornuftig å ta det med ro resten av svangerskapet. Man er gravid for så korte perioder av livet at da har man lov å tenke på seg selv og barnet i magen. Jeg jobber i barnehage selv og jeg hadde ikke nølt om å be om sykemelding!

 

Morelli: Godt å høre at du er i godt humør på tross av bekkenløsning. Jeg blir så glad når jeg leser om gravide som viser såpass takknemlighet over svangerskapet. :-D

Lenke til kommentar

Hei igjen.. :-)

 

Nå har jeg akkurat kommet fra sykehuset. Livmorhalsen var lukket og faktiskt blitt lengre! Jippi. Da har det vært sundt å hvile.. Så da gjenstår det å se den 31.Mars og legen fortsatt syns jeg skal væra sykmeldt. Tror jeg vil det.

 

Åssen gikk det for deg på onsdag da nøtt?? HAr tenkt så mye på deg!

Lenke til kommentar

Spraystart gikk vel greit. Sprayer jo bare som vanlig nesespray. En gang i hvert nesebor to ganger om dagen. Har allerede begynt å kjenne til bivirkninger. Humørsvingninger, bihulevondt og såre slimhinner. Og en ekstrem trøtthet. Blir noen "festlige" uker dette.. Men så lenge det er for en god sak, så skal jeg nok holde ut! :-)

Lenke til kommentar

Hei på dere damer,

 

Så godt at alt ser bra ut Nanna og så bra at du er i gang med sprayen Nøtt. Går alt vel med svangerskapet Nøtt?

 

Her går alt veldig bra, men fy som tiden går. Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønte hva folk snakket om at man ikke får tid til noen ting med en baby, men det er virkelig sånn at amming tar mye tid samt at når han sover skal det gjerne skje OPPÅ meg. Vi triller masse tur da og da sover han, men ikke lett å gå inn på BIM midt i Frognerparken liksom...

 

Alt går virkelig bra, til å begynne med var det et sjokk å bli vekket om natten av en som vil spise på meg, men nå er jeg vant til det og vi har alltid rolige morgener i senger så det går veldig bra. Han spiser og spiser og legger på seg mye over snittet, så det er supert. Jeg har virkelig vært skånet for sykdom og bekymringer. Hadde masse i svangerskapet, kanskje derfor det ikke er noe nå;-) Babyen har jo vært superfrisk hele tiden.

 

Jeg skal prøve å skrive min fødselshistorie:

 

mandag og tirsdag var jeg på akkupunktur og fikk høre at jeg hadde fødepuls La meg ca kl 0100 natt til onsdag og våknet en time senere av at jeg var våt i underbuksen. Gikk på toalettet og skjønte at dette måtte være vannet som gikk. Hodet var festet så det kom ikke som en "eksplosjon", men var vått!

 

Jeg ringte sykehuset som ba meg komme mellom kl 9 og 10 om morgenen og prøve å få meg masse søvn frem til det. Jeg la meg og kjente babyen gjøre noen spasmiske spark så ble det helt stille. Jeg prøvde å dytte i han uten respons og fikk jo helt panikk. Ringte sykehuset og forklarte og de ba meg komme. Samboer og jeg dro i all fart. Vi fikk sjekket fosterlyden og alt var var vel:-) Jeg fikk beskjed om å komme tilbake kl 20 om kvelden, evt hvis noe skjedde før. Man settes igang 24 etter vannavgang hvis ingenting har skjedd, så da ville de vurdere det på nytt. Fikk nok en gang beskjed å sove masse.

 

Dro hjem og prøvde å sove, men hallo, hvor lett er det sier jeg, sov maks en time.... hadde uregelmessige rier hele dagen, jeg øvde meg på pusteøvelser. Dro til en akkupunktør halvannen time før jeg skulle møte på Ullevål, riene var fortsatt veldig uregelmessige, men da jeg dro fra henne hadde jeg 5 minutter mellom. Kom til Ullevål og fikk fødestue med badekar og alt, la meg rett der. Lå der en god stund, sto opp og fikk mer akkupunktur og la meg tilbake i badekaret etter det igjen. Riene var vonde, men jeg følte jeg hadde god kontroll på pusten. Fikk høre at jeg var veldig rolig og harmonisk. PLUTSELIG ble det helt for jævlig vondt og jeg hoppet ut av badekaret så fort den tunge kroppen klarte. Jeg spant rundt i fødestuen på prekestolen og etterhvert beveget jeg meg ut i gangen hvor de andre fødestuene var. Jeg raste frem og tilbake der kun i trusen og en åpen skjorte, (det var flere pappaer der som kom ut fra fødestuene for å hente vann etc, klarte aldri helt å plassere hvem av dem det hadde vært da vi senere måtte sitte i grupper for å lære å amme etc....) .......fortsettelse følger.....

Lenke til kommentar

Annonse

... sa til jordmoren at jeg MÅTTE ha epidural, hadde bestemt meg for å se det an, men nå ville jeg ha! Hun gikk og ringte og sa at anestesilegen skulle om om 30 minutter fordi hun var opptatt. Vi gikk frem og tilbake i gangen på prekestolen og etterpå har samboeren min sagt at jeg så helt dritings ut, hodet vaiet frem og tilbake uten kontroll...Idet vi gikk inn på fødestuen igjen kom anestesilegen tilbake og begynte å gjøre klar til epidural. Jeg ble forklart hvordan jeg skulle sitte og idet hun smurte på jod kom det over callingen hennes: "kriseteam, kriseteam til føde B, tvilling nr 2 trenger hjelp". Jeg husker jeg tenkte at jeg jo skjønte at den tvillingen trumfet mine smerter, så jeg bare sa uten håp i stemmen at: "må du gå?". Ja, svarte hun, jeg kommer tilbake. Etter en stund sjekket JM meg og jeg hadde full åpning, så da anestesilegen kom tilbake like etterpå var det for sent (selvom jeg argumenterte rimelig for at jeg FORTSATT måtte ha ep). Jeg hadde gått fra 4 cm åpning til full åpning på 1,5 timer så det var ikke rart jeg hadde litt vondt. Så ville jeg bare stå på prekestolen og presse, etter en stund fikk jeg beskjed om jeg MÅTTE over i sengen fordi det var mistanke om at han var stor. Det var vanskelig å komme meg over i sengen og eneste stillingen jeg fikset var på alle 4. Så der sto jeg naken på alle 4 og trykket han ut. Siste fasen var litt seig, jeg måtte ha 8-10 pressrier for å få han ut..Det var en utrolig sterk liten gutt, jeg hørte jordmødrene og barnepleier flere ganger kommentere hvor sterk han var, hodet hans kom delvis ut og gikk tilbake igjen i bekkenet alle de 8-10 gangene UTEN av fosterlyden ble påvirket. Plutselig var han der, splæsj hørte jeg bare og et stort vræl. Jeg hadde sagt til JM flere ganger underveis at det første jeg skulle gjøre når han kom var å sove, jeg var nemlig utslitt. Jada, helt sikkert svarte de bare. Den nydelige gutten vår var 4080gr og 51 cm og ble født kl 0308. Det var fantastisk å få den lille gutten opp i armene, studere den lille som hadde ligget i magen så lenge. Jeg var veldig stolt over å ha født helt uten bedøvelse. Jordmor kalte meg naturbarnet for jeg ville ikke ha på klær og ikke på mange timer etter fødsel heller, samboeren min forvandlet seg også til et naturbarn og tok bilder og film av absolutt ALT; morkake, sying, og all annen moro..lNoe soving ble det ikke før ca kl 10 om morgenen, men da ¨jeg dro hjem fra sykehuset hadde jeg fortsatt bare sovet 5-6 timer på 5 døgn, var overtrett, men lykkelig. De 4 første ukene var ganske tøffe, mye å venne seg til, men nå som han er 5 og en halv uke er ting så mye lettere og jeg virkelig nyter det!

 

stor klem, jeg tror det var min fødselshistorie selvom jeg sikkert kommer på mange ting etterhvert

Lenke til kommentar

Helt helt helt utrolig asså!!!!

Kjenner meg faktisk igjen i en del av det. Merkelig, hehe..

Men det virker som du alikevell hadde en veldig fin fødsel da:-)

Du er flink til p skrive og jeg kan virkelig se for meg det hele når du forteller. Kjempe artig:-)

Håper du lagrer det du har skrevet her, og tar vare på. Kommer du ikke til å angre på.

 

Igjen, GRATULERER SÅ MYE!!!!!

 

(Kan du si hva han skal hete her eller?)

 

Klem til alle dere andre også!!!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei damer!!

 

Åssen går det med dere??

 

Nøtt, du er jaggu ikke langt unna at ting skal begynne å skje.. Tenker masse på deg om dagen.. Er spent på åssen det kommer til å gå, så da vil jeg tro det er enda mere spenning for dere. Åssen har du det om dagen egentlig? HAr jo vært en lang prosess for dere...

 

Ja du kom i mål du da nette.. Hvordan er det egentlig? Åssen føles det. Han begynner vel å bli "stor" gutt nå. 2mnd og greier. Tusen takk for fødselshistorien forresten! Elsker sånn lesning. Prøver lissom å forestille meg litt hva jeg skal igjennom. Vet jo pokker'n ikke hva en går til, å det kjenner jeg at er litt rart.. Håper det er bra med dere i allefall!

 

Tenker på dere!

 

Sjøl sitter jeg her sykmeldt, og +10 kilo og 2,5 mnd igjen.. Lurer litt på hvor dette skal ende.. Men gleder oss veldig. Det meste er egentlig klart for han skal komme. Gleder meg..

Lenke til kommentar

Fin fødselshistorie, Nette!

 

Gøy å høre fra deg også, Nanna. 2,5 mnd er jo ikke lenge til! :-)

 

 

Her går det bra. Ble sykemeldt i forrige uke, da jeg har slitt mye med nattesøvnen og hodepine. Og med ekstreme humørsvingninger, kort lunte osv. i tillegg så ble det veldig vanskelig for meg å jobbe.

Tida går veldig fort nå, og jeg begynner å bli veldig spent...

Lenke til kommentar

Da var det sikkert riktig med litt hvile.. Er en ganske krvende jobb å væra i barnehage, og det er vanskelig å kombinere med dårlig nattesøvn og humørsvigninger... Men jeg kjenner jeg savner jobben jeg nå. Savner ungane. Hver gang jeg er innom der så roper døm anna anna, og jeg får mange klemmer. Rørende.. Men jeg vet det at jeg nå må tenke på meg, og mini.

 

Hvil du nå nøtt.. Er jo endel som kroppen skal igjennom Både fysisk og psykisk.. Gleder meg til å følge deg i prosessen framover!!

Lenke til kommentar

Hei dere.

Årleit å høre åssen det går med dere. Hvertfall deg Nøtt.

Helt enig med Nanna, ta det helt med ro og slapp av og tenk på deg selv nå. Det fortjener du, og en dag (om ikke lenge) så sitter du også der. Med en liten babis i magen :-) Jeg bare vet det!!

 

Og du Nanna, samme til deg. Kos deg hjemme med babisen i magen. Det er nå du kan slappe av;-)

 

Selv har jeg vært permittert siden November. Passet fint egentlig, men nå er kvalmen over (vært det lenge nå da..) og bekkenet har blitt så mye bedre. Så jeg bare smiler i grunn. Veldig trøtt da, men hvem er ikke det? Ikke bare gravide som kan være trøtte;-)

 

Så nå er jeg klar for å jobbe igjen. Og den gode nyheten er at jeg har sagt opp jobben som jeg er permittert fra og fått ny jobb!!!! :-D :-D

..blir jo bare ut juni da, men passer jo bra når jeg har termin i aug. Også blir det jobb fra 9-15 (som jeg hadde før også), så klager ikke på det nei:-) Fint for tassen her hjemme også. Slipper å få så lange dager i bhg. Blir å jobbe med booking av møter/avtale og styre med noen seminarer og konferanser..mer vet jeg ikke selv, haha!!

 

OG i morgen er den store dagen jeg har ventet på.

Tid for ultralyd!!!!!!!!!

Er så utrolig spent. Tenk hvis noe er galt a?? Uff, nei, er jo ikke det, men tanken slår meg alikevell..Så både gleder og gruer meg til i morgen ja.

Vi skal også vite skjønnet denne gangen (etter sambo sitt stor ønske. Jeg ville vente, hehe) Og det blir jo også moro.

Har en gutt fra før av, og føler sterkt det blir en gutt nå også, men ingen som vet...før i morgen.

Har dere lyst å gjette? Er jo litt artig da:-)

 

Åi, dette ble litt lang;o)

 

God Påske da jenter!!!!

 

klem fra meg.

Lenke til kommentar

Nanna: Jeg har vært borte fra jobb én uke, og kjenner det stikker i magen med tanke på at det er flere uker til jeg ser gullungene på jobb igjen! De kommer jo til å bli store på den tida jeg er borte.. Huff, jeg savner jobben. Elsker jobben min og hater å være sykemeldt. Jeg holder på å kjede livet av meg, samtidig er jeg sjeleglad for at jeg er sykemeldt for jeg hadde aldri klart å jobbe slik formen er nå. Ambivalent jeg? Hehe..

 

Morelli: Oi, så spennende dager for deg da! GRATULERER med ny jobb! Og UL i morgen gitt. Jeg tipper jente jeg, bare for å være litt vrang. :-P

Lykke til. Håper du oppdaterer her!!

Lenke til kommentar

Annonse

Alt er bra med babis og magen vokser i racer-fart! Deilig og trygt det ja :-)

Og ja, Nøtt, du tippet helt korrekt!!! :-)

Det er ei søøøøt lita jente som vokser i magen min. Noe som bare er helt utrolig, siden jeg har gutt fra før. Så klager ikke nei, hehe...Hadde jo ikke gjort det uansett da selvfølgelig! Men artig med jente også.

 

Kjedelig at du kjeder deg hjemme nå. Jeg også skulle ønske jeg kunne få "drømme" jobben. Har aldri gledet meg til å gå på jobb jeg :-( Håper det kommer snart.

 

Nå har det vært skinnende sol her i lange tider, men i natt dukket snøen opp. Endelig!!! Selv om jeg ikke er noe glad i kulda, så er det veldig artig for ungene da. Så nå skal vi ut å ake, tenne primus inne i lavoen vår og spise pølser og drikke kakao. Det blir nok kos:-)

 

Ha en fin påske dere!!!

Lenke til kommentar

Så godt å høre at alt er bra med babyen! Har tenkt på deg, skjønner du! Og så fikk jeg rett i tippinga, det var sannelig ikke verst. :-)

Kan jeg få lov å spørre hva du jobber med?

 

Ha en fortsatt fin påske!

Lenke til kommentar

Ja det kan du;-)

Jeg er Grafisk Designer, men har vært permittert siden november pga dårlig økonomiske tider. Men fra og med tirsd har jeg fått ny jobb. Det blir deilig å få jobbet litt igjen.

Men det blir bare noe telefon greier. Skal fikse folk til seminarer o.l, men glimrende jobb for meg med litt bekkenplager. Så vil være uten jobb igjen fra juli.

 

Ellers hadde jeg en nokså spennende og laaaaaang dag i går.

Venninnem min skulle føde og jeg skulle være med!

 

Telefonen ringte 04:45, og vannet hadde gått!

Shit! Da var det bare å hive seg i klærne å komme seg på sykehuset. Hun skulle møte meg der.

 

Etter litt undersøkelse og div, så var det bare 2 cm åpning, så dette kunne se ut til å bli en lang dag, og det ble det også.

Først kl 13, hadde det forandret seg til 4 cm. Ikke stort det heller, så da var det bare å vandre rundt på sykehuset og spise masse sjokolade, hehe.. Hun fikk litt akupunktur, så hun fikk sovet litt underveis.

 

Kl. 15:30, fikk hun endelig sitt eget rom. Var ganske travelt der i går, for på natta var det fullmåne. Er jo helt merkelig, men vi snakket om at det kom til å skje den natta, siden det var fullmåne;-)

 

17:20 ble hun lagt på drypp, og da skal jeg si dere det skjedde ting ja!

Stakars jente, da kom smertene i superfart!! Men hun var kjempeflink!!

 

Kl 17:56 gikk jeg ut på gangen, for hun følte for å presse og JM skulle da sjekke åpning. Jeg stod ute i 5 min, hørte et par stønn fra rommet, også lukket døra seg opp:

Nå kan du komme inn å hilse på lille jenta.

Jeg bare: - Hææææ??? Er hun ute??!!! Og løp inn med øynene full av tårer, og der lå det ei nydelig lita jente med masse svart hår på brystet til mammaen sin.

Herregud for en spesiel opplevelse å være vitne til. Helt fantastisk.Hun ble født presis kl 18:00.

 

Venninnen min var i bra form. Ingen sting heller (den heldiggrisen!!, hehe). Jenta fikk pupp nesten med en gang og suttet som bare det.

Hun veide 3000 gr. og var 48 lang.

Jeg fikk filmet en god del:-)

 

Det triste oppi det hele var jo at sambo hadde bursdag i går. Jeg skulle vekke han med pakke og flagg, men den gang ei. Han måtte ordne i stand til familieselskap selv han, stakars.

Så nå tenkte jeg å lage en gooood frokost, også skal jeg tenne lys på et kakestykke som lillegutt kan gi til han på senga.

 

Så derfor må jeg bare gå nå.

 

Håper dere har en fin påske alle sammen :-)

Klem fra jordmor morelli, som er i lykkerus for øyeblikket ;o)

 

Lenke til kommentar

Åssen er dt med deg nå da Nøtt?

 

Og Nanna? Alt bra?

 

Nette??

 

Savner å høre fra dere jeg :-)

 

<3

Lenke til kommentar

Har holdt meg en del på ass. befruktning i det siste. Har ikke vært så mye å skrive om de siste dagene, men i dag har jeg vært til uttak!

27 egg tok de ut. 27 potensielle babyer hvis de blir befruktet, hehe!

Får vite i morgen kl 11 hvor mange som er befruktet, og på onsdag får jeg forhåpentligvis satt tilbake ett. Skriver forhåpentligvis, for det er en liten sjanse for overstimulering.. Kryss fingrene for meg nå...

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Så fint at det går bra med dere!!

 

Nøtt: Håper det har gått bra de små! Døm har fått mange ut mange egg. Har døm ikke? Syns detta er spennede jeg! Hva skjer nå framover??

Tenker på deg!!

 

Her er alt bra. Jobber 20% nå. Skal gjøra det i hele april. Uvant å væra på jobb til 6 igjen, men en venner seg jo til det også..

Lenke til kommentar

Hei på dere damer,

 

Nå er jeg utrolig spent på hvordan dette har gått Nøtt. Supert å høre at dere andre tross alt er i god form.

 

Vi har flyttet og har ikke hatt internett på nesten en måned. Vi har det fortsatt ikke, men bor nå på hotell fordi de måtte inn og gjøre noen endringer bl.a male osv i leiligheten, festlig. Sitter helt stille i mørket for ikke å vekke Adrian, min to og en halv måned gamle sønn som sover ved siden av meg.

 

Det går veldig bra med gullet vårt, han legger på seg masse, sover, smiler og har idag ledd for første gang; smelt.....Dagene flyr, vi er på farten absolutt hele tiden med barselgruppe, trening, vennetreff etc. En flytting og alt som følger med det bidrar jo også til at tiden flyr. Jeg glemmer mellom hver gang hvor mye som må ordnes og hvor mange turer til IKEA man egentlig tar.....

 

Krysser fingrene Nøtt!

 

Kos til damene

Lenke til kommentar

Hei dere søte!

 

Jeg ruger på 8. dagen på et lite gullegg! :-) Fikk satt inn forrige onsdag etter at legen konkluderte med at jeg ikke var veldig overstimulert. Fredag ble jeg likevel innlagt med høy blodprosent og vann i buken. Så jeg har hatt en liten uke på sykehus nå jeg. Kom hjem i dag, og formen er fin igjen. Var nokså dårlig i helga, og la på meg 6 kg på tre dager. Bare væske.

 

Kjedelig å måtte bo på hotell da, Nette! Men godt å høre at dere koser dere og at Adrian har det bra. Tenk at han er 2 1/2 mnd allerede!!

 

Og fint å lese at dere andre er i form!

 

Klem

Lenke til kommentar

Faen å.. Har tenkt så mye på deg. Var virkelig trist å høre! Jeg tror virkelig du også kan bli gravid engang. Men desverre er det en lang og tung prossess noen ganger..

 

Tenker på deg, og krysser fingrene for at en gang skal du få komme videre!! Ta hver dag som kommer som en ny dag med mange muligheter!

Lenke til kommentar

Ja Nøtt, skjønner dette kan være tungt for deg. Men gi ikke opp, dette kommer til å gå så bra.

Hva skjer videre nå da?

Håper formen din oppi det hele her er bra.

KRYSSER FINGRE OG TÆR FOR DEG FORTSATT!!!

 

Selv har jeg hatt fult opp de siste dagene med revy. Hadde premiere i dag. Men ingen gunstig greie nå merker jeg. Sambo som er på sjøen, sønnen som har vært syk hele uka og jeg som jobber fult (9-15) hver dag og masse revystyr på kvelden til langt på natt noen dager..og barnevakt osv..puhh...noen ganger kan det bli litt mye for selveste "wanna-be super-mom"..

Så imorgen, eller i dag blir det nå, lørdag skal jeg nyte fri med lillegutt. Bare kose oss og se på tegnefilm sammen.

 

Så er det på´n igjen med revyforestilling på søndag. Slitsomt men moro da :-)

Trenger ferie nå!!!! Gleder meg til sambo er tilbake, da skal vi ha en uke med ferie sammen. LOVELY:-)

 

Alt ellers bra med dere andre da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...