Gå til innhold

September: hei alle! skal vi starte en tråd?


bodøjente24-gutt nr2.30/9

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg hiver meg med på denne tråden. Har ul- termin 23. september, altså om fire dager. Hodet er festet og alt "klart". Begynner å bli litt lei som de fleste her. Har hatt et fint svangerskap til nå, uten særlig store plager. Nå for tiden kjenner jeg det i musklene i ryggen om natta. Får litt de samme smertene når jeg sitter rett opp ned over lenger tid, f. eks. på kino. Er nok tyngden av magen som gjør at det er slik. Er også plaget med halsbrann, men gaviscon funker ganske bra for meg. Har våknet forhåpningsfull noen netter av vond i magen, men kommet fram til at dette bare er snakk om luftsmerter. Ikke mange ting som tyder på at ting er på gang med andre ord... Dagene går med til Internett og dårlig TV på sofaen + et par timer med søvn. Går en tur til byen de fleste dagene for å holde meg litt i aktivitet. Greit å være litt sosial også.

Drikker en del bringebærbladte siden den sies å styrke livmora og sjokolade med kanel, men har aldri kjent noe etterpå. Min mor ble satt igang med alle sine tre barn så jeg smører meg med tålmodighet og tenker at det ennå kan ta ei stund før beibien kommer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer en kjedelig oppdatering fra meg. Ingenting har skjedd, bortsett fra at jeg har de samme murringene/ kynnerne. Skriver bare for å fortelle det. Vel, litt kvalm er jeg også, men regner ikke med at det er noe på gang. Men- enda en dag mindre til det skjer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen damer!!!

Nok en dag er her og her sitter jeg fortsatt... Nok en natt med dårlig søvn, fikk ikke sove i natt. Låg å kjente på noen vonde smerter nedentil, men det var nok innbildning for de er ikke der lenger. Men fytte hvor kvalm jeg er, eier ikke matlyst, men kroppen trenger det for skjelven er jeg...

Storesøster er hjemme idag, vi skal kose oss masse, kanskje er det siste dagen vi har bare oss to... Hvem vet.

Enten må det skje idag eller så må jeg vente til lørdag ihvertfall. Bursdager i familien... Og jeg vil at den lille skal ha sin egen dag.

Bodøjenta: Har du dratt på sykehuset???

Spent på om det skjedde noe i går....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morn, ja!

Kjenner magevondt, stikkinger og murringer jeg også. Men har sovet ganske godt inatt. Bortsett fra at ei lita ei har vært våken noen runder pga hoste og feber. Så jeg er trøtt idag likevel.

Spent på å høre hvordan det går med dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

Dette var jo en god ide. Selv er jeg nå fire dager på overtid. Regnet med å måtte gå på overtid, for det har hele slekten gjort. Men det er nå ikke noe morro uannsett. Er blitt ekstremt emosjonell..... ganske sært... har ikke vært plaget av hormoner- altså dems påvirkning av humøret, før i svangerskapet, men nå er jeg helt i ubalanse. Griner for alt og ingenting og blir veldig fort lei meg. Slitsomt....

 

Lite fødselstegn her. Har hatt mensmurringer noen dager, men ikke veldig sterke. Går liksom og håper på at jeg skal få vondt, men de vondtene jeg har er vell ikke i nærheten av hva en må ha for at det skal være noe som helst...

 

Klipte meg i går. Så jeg gjør da litt for å få tiden til å gå...

 

Ellers har vi prøvd med sex to ganger siden termin... sikkert ikke ofte nok og det har da ikke virket på meg nei....

 

Ha en god dag folkens... Håper på at noen av dere andre i det minste kan melde litt mer framgang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en ny dag. I natt hadde jeg for en gangs skyld bare vondter i 2 timer før jeg sloknet. Selvsagt hadde min mann legevakt og en calling som ulte i tide og utide, så det ble ikke så mye søvn likevel. Har slumret litt på formiddagen og er nå klar til å starte på en ny ventedag på BIM.

 

Var på svangerskapskurs i går, og da viste det seg at opp til flere hadde sneket i køen og født allerede! Hrmf... Fikk servert ananas av helsesøster, sånn at færrest mulig av oss skulle komme tilbake neste gang, for da skulle det handle om keisersnitt...

 

Junior turner og virker å være i godt humør, så da får jeg vel smøre meg med tålmodighet og vente på at han får klaustrofobi der inne. Gleder meg til kvelden, for snille mannen min har lovet fotmassasje og god mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å sjå at det fortsatt er noen her inne... Følte meg så alene før idag. Sitter nå å drikker kaffe med mye kanel og spiser ananas. Prøver litt uskyldige kjerringråd... Skal prøve litt sex i kveld nå...Kanskje det vil seg, det er lov å håpe.. må vel prøve litt forskjellige stilllinger...

Heldig du som får fotmassasje... Min vil ikke gi det, fobi mot føtter...

Men vi skal ut og spise på ina restaurant i kveld, det blir godt. Vi kom at vi hadde hatt 2 års dag i dag, men den var den 14... Så tankene er andre steder for tiden. Så vi må ut å feire litt.

 

Storesøster sitter nå og tegner prinsesser og synger tornerose, har vært å lekt med babylekene, så de ligger spredd utover golvet. Spennende med andre leker... 4 år og leker med rangle, litt misunnelig...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig, kjedelig, kjedelig.

Og ikke nok med det. Jo lengre tid det går, jo mer begynner jeg å grue meg til fødselen. Gikk veldig greit sist, men var fryktelig VONDT alikevel..

Men må jo gjennom det, så det går sikkert denne gangen også..

Skal ananas være et kjærringråd også? Får prøve det ikveld, da.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei hei!!

Da var det nok en ny dag...Hva skal jeg gjøre idag da, for å få tiden til å gå. Noen forslag? Jeg har fortsatt ingen tegn til at Ludvik vil ut enda jeg. Var ute å spiste igår ja, det var kosellig, godt med kinamat, men så mett jeg ble. Måtte jo ha 2 retter, prøvde pekingsuppe til forrett. Sterk mat skal vel hjelpe, men det funka ikke på meg, sitter jo her enda. Ananas funka heller ikke. Så nå er det ikke no mer å prøve.

Hvor ofte kjenner dere liv i magen?? Er litt bekymret, det er veldig lite aktivitet, men av og til kjenner jeg noe. Men det er ikke så mye som det var før.

Jeg gruer også litt til fødsel, men tenker ikke på det, for jeg må gjennom det uansett. Hadde en grei fødsel sist, rask. Så jeg håper jeg får en rask fødsel denne gangen å. For det jeg gruer mest til er om jeg må ha det så vondt noe mye lenger enn sist, for det vil jeg ikke.

Dere får ha en fin dag damer!!

Krysser fingrene for at noe skal skje idag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg er her i dag også.... lei lei lei...

 

Prøvde kanel triks i går: kanel i vann, kanelboller og grøt med kanel. virket altså ikke på meg... sex er også prøvd uten resultat på fødselsformen... kanskje jeg må gå til innkjøp av en ananas i dag.... føler meg ganske teit med disse triksene, men begynner å bli desperat..

 

vil så gjerne føde nå!

 

dette er vell en fin dag å føde på, jenter:) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!!

 

Nok en ny dag uten babyen min i armene, og nå kan hun virkelig vente til i morgen. Sønnen vår blir 11 år i dag, så jeg vil ikke at hun skal stjele bursdagen hans. Selv om jeg er kjempe lei nå så kan jeg vente til i morgen. Men ikke lenger en i morgen da.....

Jeg kjenner masse liv, hun er en aktiv liten krabat.

Hatt litt vondt i natt også presser litt nederst i magen også stikkinger. Men det kan vel ta lang tid for det. Det er så skjedelig at disse siste dagene føles som mnd. Alt gikk mye fortere for en tid tilbake, nå bare snegler dagene seg unna som sirup.....

 

Får håpe det blir fødsel på oss snart da damer, ha en strålende dag i dag :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg hadde termin 11 sept. Både ul termin og menstermin var denne dato!! Skal vel settes igang tirs eller ons hvis det ikke skjer noe. Det gjør det garantert ikke!! Har hatt ryggvondt under hele sv skap. nå klarer jeg nesten ikke bevege meg!! Da blir dagene lange!!!

 

Har masse kynnere og noen er vonde. Det murrer i magen og det har det gjordt lenge nå.. storebror Nicolas var veldig spent men har liksom mistet gløden litt. mamma ligger for det meste på sofaen og pappa rydder og vasker. Kommer ikke denne Lukas snart??? he he.

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ny dag er her, har fortsatt ikke føda. Bra jeg ikke fødte i går på bursdagen til sønnen min iallefall. Men i dag er helt fin dag å føde på spør du meg. Jeg har ul termin i morgen , mens termin var den 14/9 . Ser nesten ut som jeg må gå over tiden. Formen er fortsatt bra, "desverre" vil liksom begynne og få noen smerter nå og få ut denna babyen . Må nok bare vente og vente og vente........

Håper det skjer noe snart .

 

Ha en god helg alle september damer, håper det blir fødsel på oss innen søndag. Det er lov å håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med rier tidlig imorres. ca 7-9 minutter mellom hver ri nå!! Håper på å dra inn snart da!!!

 

Fy F............ Hadde glemt hvor vondt detta var!! og verre blir det!!

 

PUH!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Lykke til Nicoluco! Heldig du, misunner deg.... men så har du gått lenge over tiden å da. Jeg går nu fortsatt her å kjenner ingenting...

I dag ville jeg ikke at det skulle skje noe heller da, mamma har bursdag idag så. Men det må bare begynne i natt, da kan jo denne ungen akkurat komme på termin, men nå begynner jeg å forberede meg på å ihvertfall gå til neste helg. Bare jeg får før oktober.... Det er ny måne inatt da, og det sies kan spille inn på fødsler... Lov å håpe. Skal ut å kjøre en tur i hompete vei med traktor litt senere, bare storesøster sovner... Kanskje litt rødvin etterpå...

Dere får alle ha en kjempe god helg!!

Så får vi håpe vi er enda færre her over helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ingenting av det jeg prøvde i går som funka... Kjerrringråd er bare lureri, men det hjelper å prøver for å få tiden til å gå. Har termin idag, min egen for en uke siden, men merker ingen forskjell. Blir jo deprimert av å gå hjemme slik å tenke hele tiden. Jeg har lyst til å finne på noe, men sambo som er på jobb i ukedagene har lyst til å være hjemme å kose seg... Har ingenting å gjøre, dagene blir lange og tankene flere. Og jeg blir skikkelig irritert av folk som spør hele tiden, "går du her enda..", folk som ringer å spør om jeg kjenner noe. Det hjelper iallefall ikke på tålmodiheten og humøret. Ingen som kan muntre opp litt da...! Følger med på naboen å sjø, hun har termin på mandag, så det hadde ikke gjort det bedre hvis hun får før meg...

Kan jo ennå gå her i 2 uker, deprimerende!!

Skikkelig sutre innlegg dette, men må bare få det ut.

Ha en fin lørdag alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, jeg sitter her enda. Våknet i natt av et skikkelig tak i magen... tenkte selvsagt av "yesss.. nå skjer det noe!!!", 10 minutter senere kom et nytt tak og da var jeg enda sikrere. Etter dette sovnet jeg og nå er alt borte... sukk. Ser ut som om det kan ta sin tid dette ja.

 

Har også mistet all tro på kjerringråd, så nå gjør jeg som jeg selv vil. Kjeder meg og virrer rundt meg selv og gjør ingenting fornuftig. Trøster meg med at det uansett er max en uke til junior MÅ være ute! Jippi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så har ul terminen kommet for dagen , å det ser ikke ut som det skjer noe i dag heller. Formen er fortsatt fin. Prøvde med kanel før jeg la meg i går , men det fikk ingen virkning. Spist litt mere lakris også. Men må vel bare vente og vente. Hun trives for godt inni mammaen sin tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det magiske tallet er nådd for meg også. Termin idag. Skjønner ikke at alle mine barn, (har to fra før), skal trives så godt i magen min. Tenkte at denne gangen kunne det kanskje skje litt fortere, men neida.

Bra det ikke ble igår, da hadde samboern, og barnets far bursdag. Men nå er jeg KLAR!

tlf her nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så var terminen her, men det ser ikke ut til å skje noe. Jeg er i ventemodus og tar hvert eneste lille tak som tegn på fødsel- men neida.. Går det an å bli mer utolmodig?

Syt og klag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag alle!! Da var det starten på ei ny uke da... Går nu fortsatt å vente å vente, men uten nå resultat av ventinga. Han har bare ikke lyst til å komme ut å hilse på oss. Skulle tro han hadde grodd fast der inne. Jeg går nå bare å håper på at det skal skje før søndag, for da er det oktober og jeg vil ha på september...

Men blir det ikke så blir det jo ikke. I morgen er det kontroll, da skal jeg mase på meg en ultralyd for å skjekke str på babyen. Har ikke bekken til å få pressa ut en over 4 kg. Og jeg har ikke lyst på keisersnitt.

Å så lei jeg blir av folk som spør... Jeg har slutta å svare på mld, så de får heller vente litt i spenning. Har jo sagt ifra at de får beskjed når det skjer noe...

Dere får alle ha en fin dag. Så skal jeg se om jeg kan finne på noe for å få tida til å gå idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Flere babyer som har grodd fast, virker det som. Har heller ikke lyst til å gå til oktober, ikke lyst til å gå en dag lenger i det hele tatt, faktisk. Går og kjenner etter tegn, men neida, her er det så rolig. Magen er ofte hard, og kjenner mensmurringer innimellom, men det er visst bare for å terge meg opp. Har ikke igjen noe bringebærbladkapsler heller, og har som så mange andre, mistet litt troen på kjerringråd.

Bestilte meg time til akupunktør imorgen, får håpe det hjelper litt, da ihvertfall.

Og så var det å finne på noe for å få tida til å gå...støvsuge, kanskje. Hurra! Morsomt!

En fin dag til dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...