Gå til innhold

September: hei alle! skal vi starte en tråd?


bodøjente24-gutt nr2.30/9

Anbefalte innlegg

Har ikke vært her inne så mye,har vært mest på 3.tri og skravlesiden,har liksom ikke helt fått med meg disse terminklubbene. Men nå er vi jo i september,og det er jo ikke lenge igjen for noen av oss,så nå er det virkelig spennende. Så på 3.tri en gammel tråd der augustjentene hadde skrevet over mange dager,der de gikk og ventet,lette etter tegn og prøvde alle kjerringråd mellom himmel og jord for å få fortgang i sakene. Kanskje vi kan dele dagsform med hverandre,symptomer og sånt? Hadde vært morsomt å kunne følge hverandre dag etter dag,og se hvordan en etter en drar på føden,kanskje ikke ventetiden blir så lang når man engasjerer seg litt i andres venting også :) Hva sier dere jenter ? Skal skrive noe lignende på 3.tri også,så kan vi ha en tråd der også :)

 

Da begynner jeg da...: Jeg har UL-termin den 30.sept. Mensterminen ville vært 12.sept.,så det er ganske stort sprang,men de mener jeg hadde veldig sen eggløsning. For min egen del kan jeg overhodet ikke få det til å stemme at jeg har blitt gravid når de mener jeg har blitt det,og mener selv terminen må være et sted midt i mellom. så jeg går bare og venter,og er fryktelig sliten og lei. Har hatt masse kynnere hele veien,og de siste ukene har de vært ganske sterke. De siste dagene til tider vonde. Jeg hadde veldig vondt i ryggen i går, og håpet at det betydde noe, men det ser dårlig ut. har hatt mye nedpress i det siste også,enda legen sa på kontroll for halvannen uke siden at ungen ligger langt opp i bekkenet. Når det gjelder kjerringråd har jeg ikke prøvd noe særlig. har gått tur hver dag,det er det eneste. ellers er det liksom ingen av rådene som frister. Rødvin er jeg ikke noe glad i,og plaget som jeg er av halsbrann fra før,er det neppe noe lurt heller. Sex frister overhodet ikke,tror ikke det gjør det for ham heller faktisk. så jeg vet ikke.... Noen av dere som har noen gode råd? og hvordan er deres form om dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvorfor er den kun jeg som synes det er morsomt å følge andres utvikling, og sammenligne med hverandre? nesten så jeg begynner å lure på om jeg har fornærmet noen på noe vis. kan ikke forstå hvordan,men....kan noen opplyse meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei...! har termin 29 september.. begynner og bli utolig lei nå... hodet er festet så alt er klart.. har hatt ltt høyt blodtrykk den siste tiden så legene lurer litt på svangerskapsforgiftning.. jaja.. har egentlig hatt et ganske fint svangerskap.. veldig kvalm de første 3 måndene men ellers ingenting og klage over.. untatt nå på slutten, våkner flere ganger om natten fordet at jeg må på do, eller at jeg har halsbrand... har heller ikke prøvd så mye av de kjerringrådene.. prøvde og vaske vinduer men det eneste jeg fikk da var veldig vondt i ryggen.. jaja.. og sex frister ikke meg nei... har oppskriften på en pizza men ser liksom ikke at det sak hjelpe noe særlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne være med på den her tråden...Ikke så mye annet enn venting som står på timeplanen min likevel. Har menstermin 24/9 og UL-termin 26/9. Det er jo så godt som likt og stemmer med min beregning. Har ikke hatt kynnere mer enn siste uken. De siste nettene har jeg vært våken et par timer med vonde kynnere, føles som kraftige menssmerter helt nederst i magen. På dagen er det ingenting. Har prøvd meg litt med kanel og ananas, men har egentlig ingen tro på at noe skjer før godt på overtid. Ikke akkurat for vane å poppe ut før tiden i min familie. Kan kanskje tale til min fordel at det ved undersøkelse for en uke siden var 1 cm åpning og avflatet livmortapp. Slimpropp er borte. Men etter det jeg har forstått kan man gå slik i ukesvis, så jeg orker ikke håpe på for mye. Kommer bare til å bli pottesur når ingenting skjer. Ellers er fingre og tær hovne og dovne, så det er ikke idealsituasjon for turer eller annet fornuftig arbeid... Blir noen timer med BIM hver dag ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som venter spent på at noe skal skje snart skjønner jeg...Hadde mens termin igår den 17 og ultralyd termin den 27spetember..selv stemmer jeg for at den 17 er mest riktig,så det er nok bare å vente...prøver så godt jeg kan med å få tiden til å gå,men i det siste har formen vært dårlig med tanke på svimmelhet og at jeg konstant går å svetter og er varm..så hadde ikke gjort meg noe om det snart skjedde noe...har prøvd en del ting som sex,gå trapper,husarb,sterk mat og lignende som kunne hjulpet meg med å sette igang fødselen,men syns ingenting hjelper, og for å være helt ærlig tror jeg den lille i magen kommer når han er klar for det og ikke når vi prøver å gjøre han klar..så her sitter jeg å venter i spenning på å få møte han snart..er så ABSOLUTT klar for å bli mamma nå:)

 

Selv sliter jeg med halsbrann,kramper og vond rygg,men skal ikke klage..det er mange som har det mye værre så jeg får bare være glad for at jeg har vært såpass heldig..for det er det jeg vill kalle meg selv,HELDIG..har sluppet unna problemer som heftig vektøkning,bekkenløsning,høyt blodtrykk osv...

 

Håper dere alle der ute har det bra og at ventingen snart er over for oss ALLE:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

der var dere ja :) Nei,jeg er egentlig enig,tror ikke det skjer noe før de er klar uansett hvor mye man hoier og styrer for å få dem ut. Men derimot kan jeg jo se for meg at NÅR dem er klar så kan ting man gjør eller ting man spiser kanskje hjelpe riene i gang eller gjøre at dem er mer effektive. Har i hvert fall tro på dette at å være i aktivitet kan hjelpe,så med en gang jeg kjenner antydning til murringer så er jeg i full gang med ett eller annet for å kanskje hjelpe riene litt. Men når jeg snakker om murringer,så må jeg jo innrømme at jeg ikke helt skjønner hva det vil sei. Har hatt litt vondt i ryggen,vet ikke om det er det som menes,vet det er snakk om menslignende smerter. Må innrømme at jeg nesten ikke husker hvordan menssmerter kjenes ut,har aldri vært veldig plaget med det heller,men jeg kjenner det nok igjen hvis jeg får det. Men hvor går grensene mellom kynnere,maserier og ordentlige rier? Hva er forskjellen lissom? jeg burde kanskje visst dette som har født før,men må bare innrømme at jeg tok det mer som det kom første gang og kjente ikke så mye etter symptomer da. Var mindre lei da tror jeg.

 

er forresten enig i at det kan være tungt å være i mye fysisk aktivitet for tiden,har bekkenløsning jeg også,så det blir rimelig korte turer på meg, og korte økter med husarbeid,men forhåpentligvis skal det ikke mere til.

 

Og forresten...takk til dere som er med på tråden,kjempekoselig at noen heiv seg på :) Gleder meg til å følge dere på deres tur mot fødsel, og kanskje litt i tiden etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !!!

 

Jeg blir snart gal av og vente, mens terminen min var den 14/9 og ul terminen er nå til lørdag den 23/9. Jeg har hele tiden trodd mere på mens terminen men jeg ser jo nå at det kunne jeg spart meg for. Jeg har en sønn fra før som blir 11 år til torsdag den 21/9 så jeg håper endelig baby jenta mi kommer før eller etter det. Vil liksom ikke stjele bursdagen hans.

Formen min har stortsett vært fin hele tiden, har hatt litt hodepine de to siste dagene og sovet litt dårlig om natta, nå i det siste. Jeg er så klar nå, hodet har festet seg og jeg har alt i hus.Men det er vel bare og vente. Jeg har spist sterk mat, hatt sex, vaska og gått lange turer men ingen ting hjelper, hun vil ikke ut enda. Har det vel for godt i mors mage. Så det eneste er vel bare og vente og vente. Håper vi slipper og vente alt for lenge før vi får hilse på babyene våres da. Godt at det er noen igjen her på septemberklubben, synes så mange her inne har født alt jeg.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! her er en til som venter. har termin 23.09, altså om fem dager. (menstermin og ul-termin på samme dag:)Er kjempelei av å vente, så synes det er artig med en slik tråd der vi kan trøste hverandre litt. He-he, er vel bare oss selv å takke for den situasjonen vi er i, men likevel..

Plages med hender som dovner bort, jeg også, og kan vokne å ha skikkelig vondt om natta. Halsbrann og bekkenløsning, og for ikke å snakke om den STORE magen som begynner å bli vel dryg å drasse på.

Hadde skikkelig menssmerter igår, og trodde nesten at jeg måtte dra på føden, men neida, det roa seg gitt. Kjenner det godt idag også, så håper iallefall det betyr noe.

Ellers er det litt kjedelig å gå slik å vente, ja. Har to jenter fra før, første kom 17 dager over tide, neste kom 5 dager over, så jeg må nok belage meg på å vente enda en stund..

 

Kom gjerne med tips på hva dere gjør for å få tida til å gå!!

 

Fortsatt lykke til med ventingen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

God ide med denne tråden.

Jeg har termin 24/9, både mens og ultralyd. Begynner å bli grådig lei nå. Hovne fingrer og føtter, diger mage og lite energi. Har hatt en del murringer de siste dagene og i dag har jeg vært ganske kvalm. Tolker selvsagt det hele som et tegn på at noe nærmer seg (sikkert bare i mitt eget hode). Har hatt sex de siste dagene, og jeg synes faktisk ikke det er så verst...men hjelper det for meg? Å neida.

Selv om jeg vil ha ut ungen, gruer jeg meg til fødsel. Jeg er litt engstelig, men det går nok sikkert bra.

En spennende tid dette, skal bli gøy å følge dere- håper alle gidder å oppdatere denne tråden så fort det er noen forandringer (eller for å fortelle at det IKKE er noen forandringer). Hvis noen skulle være så heldig å få rier: Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsomt å lese at dere leter like mye etter tegn som meg. Skal være litt sosial med mannen,og så hoppe i køya,kjenner det begynner å svi på øynene nå. Sikkert delvis BIM sin feil det da :) Blir spennende å komme inn hit i morgen og se om det er noen forandringer hos noen av dere,eller om det har skjedd noe i løpet av natta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgen damer!!

Noen som har fødd inatt?? Ikke jeg ihvertfall. Ikke kynnere engang, men en unge som var veldig ivrig på å jobbe seg nedover i bekkenet..Au, au. Vondt- det stikker som kniver. Men tar det som et tegn på at ting skjer, og at det hjelper på modningen.

Murrer litt nederst i magen nå, men det er alt.

Ha en fin dag da. Vi får prøve å gjøre det beste ut av situasjonen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! Henger meg på jeg å. Jeg hadde menstermin i går 18 og UL- termin er på lørdag, 4 lange dager til. Og belager meg på å gå over tide. Er utrolig lei, her vært det den siste mnd, venter og venter... Fikk 4 dager før med jenta mi, men de sies det at flere går over tiden med andre mann, men vet jo ikke sikkert, men belager meg på det nå, stresser ned, det er like før uansett. Har stressa nå den siste uka med å prøve alt av kjerringråd, men uten at noe skjedde... Han har festa seg, men regner med at lille prinsen ikke vil ut enda, bare smøre seg med tålmodghet. Ellershar hele svangerskapet vært fint, ingenting å klage på, bare varmen her i sommer.... Typisk at det skulle bli den varmeste sommeren på over 100 år... Ellers går dagene seint, men det kommer en ny dag hele tiden. Har ingenting mer å gjøre heller, har vaska rundt, tatt vindu og ordnet alt klart til baby'n. Så da ligger jeg her på sofan å døser hele dagen da, untatt de dagene jenta mi er hjemme fra bhg.

Dere får ha en fin dag utover, kanskje noen av oss drar idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen!

ikke noe nytt her heller, bortsett fra at det nå er en dag mindre til vi føder. Det kan vel være noe positivt å ta med seg.....

Ellers så skal jeg på kontroll i dag. Sikkert ikke noe utenom det vanlige, så jeg blir nok ikke noe klokere.

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag!

Har vært lys våken siden 06.00 som er litt snedig siden jeg egentlig er et utpreget b-menneske:)

Har ultralyd tremin den 25. men er sååå klar for fødsel nå.

 

Har nok 4 liter vann i hver fot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen jenter,da var storebror avlevert i barnehagen,og det mest nødvendige av rydding tatt,så da er det sofatid med dere her på BIM. Ser at det ikke har skjedd stort i natt med dere heller. Jeg har masse saftige detaljer om min dagsform,nøye beskrevet,så snu seg bort den som vil :)

Våknet gryyyyyytidlig i morrest og måtte tisse (ikke uvanlig det,hadde selvfølgelig vært ti ganger før i løpet av natten). Skulle forøvrig ikke kommet meg ut av senga,for jeg hadde så inn i hampen vondt i...hmmm...hva skal jeg si...sjura! Noen ville si symfysen,men det høres jo helt wannabe lege ut. Nederst i skambeinet hvertfall :) Kjentes liksom ut som om sjura (herregud,for et ord,haha) skal deles i to,eller revne i beinet. Uff,det var ikke godt. Har forsåvidt hatt det før,men ikke så ille. Er bedre nå,så det var vel nok å få bevegd seg litt. I tillegg hadde jeg litt stikkinger nederst i magen og i underlivet,og lillegutt kjentes ut som han prøvde å kave seg nedover,masse nedpress også. Håpet jo da når jeg sto opp og så meg i speilet at magen var sunket lengre ned,men neida,den står like høyt som før. Og de berømte mensmurringene som alle snakker om kjenner jeg fortsatt ingenting til :(

En annen, og litt ekkel, sak er at jeg er veldig dårlig i magen i dag,springer på do i ett kjør,blir liksom aldri ferdig. Hmmmm...så hva kan da alt dette bety da jenter? Lurer spesielt på det der med vondt i skambeinet. Noen som vet? ellers skal jeg da følge med ut over dagen og høre om det skjer noe med noen av dere,blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noe skjer....? Har hatt det sånn noen ganger før jeg å,men det har gått over.. Jeg er og dårlig i magen i dag, føler at det skal komme noe hele tiden, men det kommer da ingenting.... Håper på litt fart på magen jeg da, det hele startet slik med første fødsel. Ellers ligger jeg fortsatt på sofa'n og kjeder meg. har vært oppe en tur og lest avisa og tatt meg en god dusj. Blir vel en liten lur om ikke lenge, siden jeg har vært våken siden kl 5 i natt... Våkner og blir liggende å kjenne etter tegn...men ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner meg veldig igjen,er dårlig med soving på meg også for tiden,men så er jeg litt redd for å sove på dagen,for da blir det sikkert enda verre om natta. så jeg sliter meg igjennom dagene i håp om at nettene skal bli bedre. ser ikke ut til at taktikken min hjelper så veldig da....Tenker også at det i hvertfall ikke får fortgang i noe å sitte eller ligge i ro,så jeg skal dra til byen etterpå og gjøre noen ærender. (marerittet er jo at vannet går eller noe midt i byen. skal ha på meg svart bukse!!!!!).

Mener du at fødselen din startet med at du var mye på do sist? Åååå,nå får jeg falske forhåpninger her. Jeg er hele tiden,men det kommer bare litt hver gang. æsj! Litt luftsmerter også, og ganske sterke kynnere,men jeg har hatt så mye kynnere av forskjellig styrke nå at jeg ikke tør å tro på at det er noe annet sikekrt før han nesten ramler ut. Det skal i hvert fall være heeeelt regelmessig og JÆ... vondt før jeg tror på at det er noe mer enn kynnere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løs mage er jo ofte et tegn på at noe skal skje snart. Får håpe det for deg, Bodøjente.

Ellers ikke noe her. Tilbake fra kontroll, men ingen ny info der.. Lei av å vente, jah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

har hatt løs mage i 4 uker nå, sikkert, så skal ikke garantere deg at noe spesielt er i ferd med å skje..Bare for å ta fra deg de forhåpningene..neida, vi leter vel etter tegn allemann, her, tenker jeg.

Har vasket litt vindu idag. Gørr kjedelig, men de ble faktisk fine:) Og jeg ble svett og klar- håper det hjelper litt.

Skal ta et par til, men måtte bare se innom dere en runde først.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, nye muligheter! Avsluttet dagen i går med en liten spasertur, en stor kopp sjokolade med masse kanel, en halv ananas (auau.. svi tunga) og en runde i senga etterpå. Resultat?? Har vært våken i hele natt med mer eller mindre regelmessige kynnere som til tider har vært fryktelig ubehagelige. Klokka 7 orket jeg ikke mer, sto opp og spiste frokost. La meg på senga for å slappe av litt etterpå og vips var klokka halv ett... Nå er jeg oppe igjen og alt er tilbake til normal ventmodus... Så nå har jeg gitt opp det her med kjerringråd Skal fra nå av sitte på ræva og bare vente på bedre tider! Det er jo uansett ikke mer enn max 21 dager igjen til junior må være ute. *Smøre seg med tålmodighet og gomle is så lenge...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er middagen i ovnen, hjemmelaget pizza idag, men ikke fødselspizza da. Har gått lei av å prøve kjerringråd. spiste bare aniskringler i går, for det skulle visst funke... Ikke for denne jenta nei...

Har også gjort noen ærender på by'n. Vært å sett på tapeter til å pusse opp soverom til vinteren. Skal ta over hovedhuset på en gård neste sommer, bor foreløpig på kår... Så har lånt med noen prøver av tapet, utrolig mye å velge mellom...

 

Sist jeg fødte startet det ganske sjokkerende. Jeg sto opp på morran å gikk på do, fikk vondt i magen. Så ble gående fra og til do med diare i et par timer. Dro på sykehus med kjempe vondt i magen, men ingen rier, men kom på sykehuset med full åpning og en time senere var jenta mi ute. Så hver gang jeg er på do nå, blir jeg gående og kjenne etter de samme smertene som sist. Det er jo egentlig bare å lure meg selv, for det starter vel ikke sånn en gang til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet dere jenter,at jeg lurer litt på om noe kan være på gang nå jeg....men er langt fra sikker. Jeg har vondt i ryggen og i et belte rundt magen,helt nederst liksom. ikke uutholdelig vondt,men det er liksom bare noe annet enn vanlig,så jeg lurer litt... Og så er det tungt og vondt å gå,har vært i byen en tur i dag,og hadde så nedpress at jeg nesten ikke klarte å gå. Har sterke kynnere,men som sagt så er jeg vant til det for det har jeg hatt så lenge.Tror ikke de er regelmessige. Lillemann er aktiv inni der,vet ikke om det er vanlig eller uvanlig hvis det skulle være noe i gjære. Nei,jeg vet ikke,med min flaks er det sikkert ingenting,men noe er i hvert fall annerledes i dag. forhåpentligvis i hvert fall opptakten til noe... hva tror dere? skulle ønske jeg fikk noe håndfast,at vannet gikk eller noe....men det gjorde det aldri sist,jordmora stakk hull på vannblæra da den lå i åpninga rett før storebror kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OJ! Spennende hvis ting er på gang for deg da, bodøjente. Skal krysse fingre og tær og alt jeg har.

Selv sitter jeg med en steinhard mage, men vondt er det definitivt ikke..

men har vasket fire vindu idag, om ikke annet, ble det veldig fint. Er et pes og et strev fordi vi bor i et trønderlån, med gode gammeldagse oppdelte vindu, som tar laaang tid å vaske. Men har tid til dette nå. Får ta litt og litt for hver dag.

Håper å få høre mer fra deg da, bodøjente, om det skulle skje noe mer.

Tvi, tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det heller ikke skjedd noe siden i går. Formen er grei. Jeg får noen vonde tak nederst i magen og noen ganger stikkinger. Har hatt litt vondt i hode i dag også. Ellers så må jeg vel sikkert gå over tiden, hjelp.... med min flaks. Mannen min har i flere dager nå påstått at det skjer nå i dag, håper inderlig han har rett. Klar jeg.

 

Håper du er på gang da bodøjente24, skal krysse fingre og tær for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...