Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #51 Skrevet 4. september 2006 Tror den ungen hadde det veldig bra. Så lenge ett barn ikke gråter har den det fint i seler og bilseter. Hva med ditt barn hvor var det marriken?
Sivalur Skrevet 4. september 2006 #52 Skrevet 4. september 2006 Det med teppe over vogna som du kommenterer, gjaldt på varme, vindstille sommerdager, og når man er inne på et kjøpesenter. Men er det surt og kaldt og blåser ute, så kan det jo trenges et teppe foran. Men i sommer, når det har vært sydentemperaturer i Oslo, har jeg likevel sett flere på bla. Strømmen storsenter som har gått med helseteppe foran vognen inne. Det skjønner jeg ikke helt. Men at man bruker det når det er kaldt og vind, det er greit nok. Men de om det så klart. Når det gjelder vaner og uvaner har vi vært kjempeheldige og har en herlig baby som sover når han er trøtt og spiser når han er sulten, skriker kun når han er sulten eller en sjelden gang hvis han er trøtt og vil legges i bagen. Har hatt noen perioder hvor han har villet ha pupp oftere, men nå er det mellom 2 og 4 timers mellomrom på dagen og han sover mellom 6 og 7 timer i strekk på natten. Kun ved selvregulering. Så det har funket bra her i huset. Men kanskje ikke alle det passer for.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. september 2006 #53 Skrevet 4. september 2006 Jeg er hjemme med lillegutt, leverer jenta mi kl.9 til frokost og henter gjerne 16.30. Ser ikke noe galt i det, hun trives og koser seg der.
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. september 2006 #54 Skrevet 4. september 2006 Bæresele skal man ikke bruke lenge av gangen hvis det er baby bjørn det er snakk om, men sjal o.l kan man bruke lengre av gangen. Har gjerne lillegutt oppi en times tid, og han sovner som regel Baby bjør skal heller ikke brukes fra nyfødt pga sto belastning på hofter
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 4. september 2006 #55 Skrevet 4. september 2006 Sjokkerer meg ikke over hva andre gjør det har jeg ingenting med. Er mer sjokket over meg selv. Da helsesøster fortalte meg hvor varm ungen blir når man har helseteppe over vognen fikk jeg veldig dårlig samvittighet, hadde gjort det mye før jeg visste det. Løp da ut å kjøpte paraply. Man lærer mens man lever =0)
Happiness♡*en jente&en gutt* Skrevet 4. september 2006 #56 Skrevet 4. september 2006 Sjokkert over at vi gir mat før 6mndr? Jeg orker ikke at lillegutt skal bli som storesøster med matnekt, derfor får han smaksprøver hver dag. Det har vi gjort en stund nå, men han spiser enda ikke et fullt måltid, og selv om mange er uenig med meg, så føler jeg at jeg fullammer selv om han spiser 2-5teskjeer middagsglass pr dag... Det tar tid å venne de til mat, hvertfall mine barn. Jeg har nok melk og liker å amme, men altså har dårlig erfaring fra sist med å innføre mat til en på 7mndr...
tvilling73, 05/07 Skrevet 5. september 2006 #57 Skrevet 5. september 2006 Utrolig hvor mye vi kan få ut av en dårlig link. Litt morsomt egentlig.. Men jeg irriterer meg fremdeles over den/de som skriver anonymt... Prøver å lese mellom linjene for å se om det er samme person som svarer seg selv når det e "jysla teite" kommentarer og svar fra neste anonym.. Nesten som en kan tro at enkelte ting blir skrevet bare for å provosere.............
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 5. september 2006 #58 Skrevet 5. september 2006 jeg tror at hver enkelt forelder gjør det de tror er best for barna sine.... men hvis jeg måtte si en ting, måtte det nok bli at jeg hater å se barn bli knipset/dasket og ropt til!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #59 Skrevet 6. september 2006 Så en dame på et stort kjøpesenter som hadde satt sin nyfødte baby i bilstolen i en handlevogn. Han satt der i bilstolen i lang tid og hylgren uten at hun gjorde noe. Fikk lyst til å si noe. Stakkars baby! Ikke bra for ryggen å sitte så lenge når den var nyfødt...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #60 Skrevet 6. september 2006 tror nok du tar feil der...i USA er bilsete vogner mest brukt og ja, de brukes av nyfødte.
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 6. september 2006 #61 Skrevet 6. september 2006 du som tar feil.....bilseter anbefales ikke over lang tid.....max 40min vet at det er veldig populært i usa og england osv..men det betyr jo ikke at det er bra..... ta eks hoppedissen....
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #62 Skrevet 6. september 2006 alle vet jo at nyfødte helst skal ligge flatt...de er ikke sterke nok i ryggen til å site for lenge...Går greit en liten stund, men ikke i timer. dessuten var det ikke bilsetevogn. Hun hadde bare satt bilsetet oppi en vanlig handlevogn...
Mona2 Skrevet 6. september 2006 #63 Skrevet 6. september 2006 Det som SJOKKERER meg er at dere har så store fritidsproblemer at dere sitter her og klager på hva alle andre gjør. Konsentrer dere om deres egen barneoppdragelse, for guds skyld. Sorry, men dette bare provoserer meg. Så typisk jenter å rakke ned på alle andre. barnslig.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 6. september 2006 #64 Skrevet 6. september 2006 Jaja.......... det som sjokkerer meg er at det er så mange dømmende bedrevitende mennesker som har barn.... : ) Ellers så skal det mer en et helseteppe ;som består av 50% hull over en vogn som har lufteluker i kalesja, til for å sjokkere meg.... Ungen ligger ikke akkurat vakumpakka !
*ale* Skrevet 6. september 2006 #65 Skrevet 6. september 2006 *sukk* Blir litt lei meg for at folk skal være så dømmende...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #66 Skrevet 6. september 2006 Blir også sjokkert over dere som har slike fritidsproblemer at dere må gå inn i tråder dere synes er teite for å rakke ned på de som svarer der, og som i deres øyne er heelt på jordet. Det provoserer meg. Kjent DIB - stil;)
Gjest Skrevet 6. september 2006 #67 Skrevet 6. september 2006 Det som sjokkerer meg er at så mange mødre, meg selv inkludert, fremdeles gidder å henge på DIB! Kan jo umulig gjøre oss godt.
*ale* Skrevet 6. september 2006 #68 Skrevet 6. september 2006 Jepp. Men har man fridtidsproblemer så har man:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå