Gå til innhold

Hva sjokkerer DU deg over som andre foreldre gjør??

Anbefalte innlegg

Skrevet

de som gir unger på ca 4 mnd sjokoladekake!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pleier å gjøre dette så fremt det går , men noen ganger må man velge...

Enten helseteppe foran åpningen,eller babyen mister pusten pga at det kommer vind nedi vogna når man endrer retningen ;)

Skrevet

Ser det er noen få med nick og noen anonyme her som reagerer på det samme som meg..

Hva i all verden er hensikten med å lage slike dustete tråder?

Er noen av dere så usikre på mammarollen at dere må uglese andre foreldre for å bli litt sikrere på dere selv?

Babyer sier som regel veldig klart ifra når noe er galt eller at det ikke har det bra. Så som om det er for varmt eller kaldt osv.

Fikk selv komentarer fra gode venninner med litt eldre barn av typer "skal han ikke ha mer tøy på seg?" Vel, i angst for å at han skulle fryse kledde vi godt på ham den første uken, med det resultatet at vi påførte ham feber... Lærte oss ganske kjapt da at barnet vårt var nok litt mer varmblodig enn andre. Syns det blir litt for tåplig når jeg leser her inne at noen av dere da ville reagert på noe dere slett ikke har peiling på, nemlig hvordan vårt barn er.

Det er jo også en gjenganger her inne at "det er DU som er ekspert på ditt barn", vel, det er faktisk ganske så sant.

Og syns dere som maser gjentatte ganger om "stakkars baby som må puste tett luft" fordi det ligger et teppe over vognen... Herregud. Har dere så passive barn at de ikke sier ifra når de har det dårlig?

Og ang å leke "fly", babyer er forskjellig.. Min er en svæørt så robust kar og tåler litt herjing. er det ubehaglig eller han ikke vil, ja da gir han tydlig beskjed om det.

Så min konklusjon er at jeg faktisk er dypt sjokkert over at det finnes så usikre og uselvstendige mødre at de må glo på andre mødre for å finne ut hva galt de gjør, slik at de selv fremstår som en bedre mor.

Tviler på at slike holdninger gagner barnet deres noe videre i oppveksten.

Skrevet

Jeg er enig i absolutt alt du skriver her untatt en ting KaMA. Og det er det med teppe foran åpningen på vognen. Et av de problemene med krybbedød vet du er jo akkurat at de IKKE sier ifra at noe er galt.

Nå kan det hende jeg er preget av det at jeg har måttet begrave et barn, men alt som kan redusere risikon (som man tross alt vet om), for å forhindre at barns liv går til spille, syne jeg er et lite offer. Så får alle sette sine egne grenser selvfølgelig, det er forskjellige ting vi opplever som farlig og som vi er redd for. men når foreningen for Krybbedød mener at det er en økt risiko for spedbarnsdød med teppe foran åpningen på vognen synes jeg ikke det er galt å minne folk på det innimellom. De velger da selv hva de gjør likevel.

Skrevet

Vettdu, jeg lot jenta mi være i barnehagen til i allefall 16.30, for hun elsket å være i barnehagen. Det var stor oppstandelse de gangene i begynnelsen når jeg kom tidligere og hentet.

Det er faktisk barn som liker og elsker å være i barnehagen, så ikke skjær alle over en kam, vær så snill.

Fikk høre av avdelingslederen som jeg uttrykte min bekymring til pga de gangene jeg ikke kom før nærmere 17.00 pga av veiarbeide, og fikk beskjed om at nei hun trivdes og koste seg sånn at henne burde ikke jeg bekymre meg for.

Hun er en flott og trygg jente som koser seg hjemme, og har det ikke fælt hjemme, men herregud for morro barnehagen er. Og vi hadde en fantastisk barnehage. Her vi bor er det ikke mange barn å leke med på ettermiddagen.

Da jeg gikk ut i permisjon var hun i full tid i barnehagen for jeg ville ikke ta ifra henne de flotte dagene hun har der. B are for at jeg er hjemme, oghun skal være hjemme med meg. Hun hadde kjedet seg.

Du bør tenke deg litt før du sier dette.

Skrevet

Godt det er du som svarte meg da, for vi tåler en liten diskusjon, til og med her inne. ;-)

Jeg mener det blir for mye hysteri. Merker selv at jeg blir preget og har brukt sommeren på å konstatere at det finnes foreldre som har teppe foran vognen. Har selv brukt det i sommer. Men har jo også sjekket at pjokken har det bra. Han får ikke sove i vognen med mindre man blokkerer ute verden. (generelt dårlig på å sove). Så de fanatiske foreldrene som har sett f.eks oss ute og konstatert med "stakkars barn" får gjerne ikke med seg at teppet (som forøvrig er et særdeles vidmasket hjemmestrikka merinoullteppe) blir løftet delvis tilside når barnet sover. Forøvrig blir også barnet sjekket underveis også.

Dette med krybbedødfare syns jeg ikke er noe ok argument. Man gjør gjerne absolutt alt riktig, men alikavel kan man oppleve at ens barn dør ved krybbedød... Det blir litt det samme som når en mister et barn mens det fremdeles ligger i magen (vet at du har opplevd dette, så håper du ikke tar det ille opp) og man vet man har gjort absolutt alt man kan for at barnet skal vokse og ha det bra, men så går det alikavel galt.. Det er ikke nødvendigvis at man har gjort noe som helst galt, det var bare slik sjebnen ville det...

Det jeg reagerer på er at det virker som enkelte har veldig behov for å konstatere at andre er dårlige foreldre. Men går man ute på gaten og observerer andre, så kan man umulig konstatere at noen gjør noe så vesentlig galt i løpet av noen få sekunder.

Skrevet

Du er lur!! Det er jo hull i helseteppet, og da reguleres varmen!!

Skrevet

Ja da KaMa, vi kan ta en diskusjon vi to ;o),

Problemet ofte her inne er at manga virker o ha en tendens til å tolke alt i værste mening. Jeg har aldrig og vill heller aldrig komme til å dømme noen før de valgene de tar i sin foreldre rolle. Jeg er voksen nok til å kunna skille sak og person. Spørsmålet var om jeg lar meg sjokkere over noe.

Sjokkere og sjokkere??

Men jeg blir litt forundret da, når jeg ser hvor mange det er som utenksomt bruker teppe foran åpningen. Da snakker jeg ikke om de som bruker de en liten stund eller de som sjekker ofte ol. Men jeg har faktisk opplevd hvor de har stått i sola helt dekket gjerne med teppet vikt dobbelt også i lange tider.Jeg snakker om de som jeg synes er uforsiktige. Det trenger ikke nødvendigvis være deg eller , de andre her inne.

Selvfølgelig kan barn dø av krybbedød av mange forskjellige grunner og vi får som regel ikke rede på hvorfor det døde heller (derav navnet krybbedød), også de som dør i mors liv du har helt rett i det.

Men jeg kan egentlig bare svare for meg selv. Feks Hvis jeg hadde røyket i hele svangerskapet og så fått et barn som døde pga hjertefeil osv. Da hadde jeg påfært meg selv den samvittigheten uansett og hatt en gnagende uro om det var jeg som var skyld i det. Likeså om mitt barn døde i krybbedød og teppet vært foran åpningen så trur jeg jeg hadde tenkt det samme siden det er opplyst om og jeg egentlig vet at dette kan øke faren.Med det mener jeg selvfølgelig ikke at noen gjør slikt med vilje før det trur jeg virkelig ikke!!!! Men kanskje vi mennesker er utstyrt med en liten "det skjer ikke meg" ,holdning?. Som ibland kan være ugunstig.

Men allikevel må jeg jo kunne ha de meningene og samtidlig være helt sikker på at de aller aller fleste mødre der ute er flotte mødre, det har jo ikke noe med det å gjøre. Alle vil det beste før barnen sine, og alle gjør så absolutt alt for at barnen skal ha det bra. Som sagt kan hende jeg er preget og da får dere ha meg unnskyldt for det, men meningen min er jeg like berettiget til å si som alle andre. Synd at noen velger å tru at jeg setter meg høyere en de av den grunn, for jeg er bare et menneske jeg også , med brister og feil.

Skrevet

Denne tråden er syk. Bryr folk seg virkelig så mye om hva andre gjør?? Hmmm..

Og som et lite PS til en av personene lengre oppe: Det kan godt være meg du såg på IKEA. Jeg har vært der med min sovende baby. Men hun ligger kjempegodt i bæreselen (ergo bæresele). Babyene kan ligge/sitte ubegrenset oppi den. Og hun har aldri fått vondt noe sted etterpå heller. Det var sikkert ikke meg du såg, men.. Tror du ikke at ungen hadde våknet om den låg ubehagelig??

Skrevet

At foreldrene ikke kler av barna ytterklærne/tar av dyne etc på kjøpesenter.

At de kjefter på barna sine, isteden for å senke seg på deres nivå.

Folk som slår/knipser/klapser barna

Full tildekking av åpningen på vogna ja, med tette tepper!

Saft på flaske

Folk som har på barna sine cherox når det er 15 plussgrader

Folk som lar barna bruke smokk når de er 5 år gamle

Skrevet

m-marikken fikk gutt 18.04.06

var det babybjørn??... hvis det var sjal/ergo eller annen bæretøy er det nemlig laget for at baby/barnet skal kunne sove i det leeeenge å kan brukes i maaaaaange timer. så bør heller lese deg opp på litt kunnskap... da syns jeg mere synd i babyer som ligger nede i vogna i times vis å ikke ser en drit, å ikke får være nær mammaen eller pappaen sin..

sjekk tettinntil.com

Skrevet

helt enig..dessuten våkner babyer om de ikke har det behagelig...

herregud for en stusslig tråd dette her var....

Pass på deres egne barn dere og la andre få ta vare på sine barn som de er eksperter på

Skrevet

Jeg blir sjokkert over barnehagepersonell som blir sjokkert over at andre folk faktisk benytter seg av barnehagetilbudet de betaler for!

Ellers blir jeg sjokkert over folk som ikke følger eksperters råd om barnestell, pga at mor/bestemor/veninner etc. påstår at deres barn ikke har fått varige men av det samme. Som f.eks. det å kose seg med et glass vin når en er gravid.

Skrevet

Hva som sjokkerer meg er:

-Foreldre som tror de er de er så perfekte at de kan rakke ned på andre foreldre som ikke gjør AKKURAT det samme som dem.

Provoserende trå dette. fysj

Skrevet

Tror ikke det er snakk om å rakke ned på folk her...

Ser jeg gjør ting andre sjokkeres av, men men. Tar ikke tråden ille opp av den grunn. Nettopp fordi jeg tar tråden for det den er, ikke som en personlig kritikk.

Bedre å svare på dette her enn å dukke opp i en hver tråd, som anonym selvfølgelig, for å kritisere, rakke ned på eller være frekk med folk.

Skrevet

En luring sa til meg en gang at 85 % av verdens befolkning består av idioter. Kanskje det forklarer at det er svært lite som sjokkerer meg...

Skrevet

jeg bruker selv å ha helseteppe foran vognåpningen, men åpner da en lufteluke foran i skjermen (brio-vogn).. uansett så synes ikke jeg det er katastofe å dekke til vognen med helseteppe.. MEN i mange barnehager dekkr de faktisk vognene til med svære ullltepper når ungene skal sove luren sin! DET er fælt å se på! og tror mange foreldre ikke vet det.. (har jobbet i mange forskjellige barnehager).

synes det er fælt å se svigrinnen min skikkelig klaske sin 2 uker gamle baby på ryggen for å få dn til å rape..

og så sjokker det meg VELDIG med sånne foreldre som tror de er perfekte selv! og har sååå mye galt å si om andre foreldre.. det er noen få ting jeg reagerer på, ellers så vet jeg at jeg nok gjør de samme feilene selv og ikke har noe jeg skulle ha sagt...

Skrevet

men det mer røykinga kan jeg henge meg på! en av de få tingene jeg synes er forkastelig :§

Skrevet

Livsfarlig å bruke lue når det er stekende sol da får du heller holde ungen inne. Ungen skiller ut varme fra hodet så om du da bruker lue kan ungen bli overopphetet. Så jeg syntes det er værre å se unger med luer når det er varmt enn uten.

Skrevet

Desverre det gjør den ikke hør med din helsesøster.

Skrevet

Er det ikke jobben din å passe ungene som er i barnehagen ikke å bry seg om hva foreldrene gjør? En skam att du som får betalt for jobben ikke vil gjøre det foreldrene betaler for. Skam deg.

Skrevet

Hvor har du fått det fra att det er farlig med barnesele. Vårt barn sovner når den ligger der har det veldig bra. Får sett seg rundt. Hvor var din unge på ikea nedi vognen under tepper slik att den ikke fikk se noe?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...