Gjest Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Min lille liste: - Røyke som gravid, ammende, mens man ammer, inne med småbarn, og røyking foran barn. - Full tildekking av vognen for å skygge for solen, spesielt på varme dager. Stakkars baby som må ligge der å puste tett luft. FInnes da parasoller i butikken! - FOlk som ikke kler på babyene sine på sure og kalde dager. Har sett flere nesten nyfødte babyer i kortarmede body uten lue og uten sokker (noen har bukse på) på dager det har regnet, blåst og vært sjenerlt surt. Kanskje ikke så kaldt men det er en BABY god dammit!!!! Var det jeg kom på nå!
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 - de som om vinteren har barna fullt påkledd nede i vinterposen inne på kjøpeseteret, blir kanskje selv varm og slenger liksågodt jakka også over vognbaggen... stakkars unge!! - veninna mi som putter gutten sin i barnehagen 80% når han er 4mnd gammel! -de som prøver å "lære" barna sine alt mulig altfor tidlig.. (tenker på øvelser som kan være skadelig for ryggen) hva med å heller rose barna sine for det de kan.. de lærer da til slutt uanset!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 -Må nesten henge meg på m-marikken sin kjøpesenter-"historie"! Stakkars barn:/ -Når folk kaster en liten baby høyt opp i været gang på gang Tja... Kommer ikke på mer...
Sivalur Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Slenger meg på røykinga (selvsagt!!) og den med butikken, og teppe foran vogna på varme dager, og lære babyen ting for tidlig Og plusser på: - når de herjer med babyen (leker fly, kaster opp i luften) like etter et stort måltid (og så blir forundret når babyen gulper!!!) - lar babyen ligge å grine seg i søvn før den er 6 mnd gammel (er det ikke da basaltilliten skal bygges opp...) - begynner med 3-timers regelen veldig tidlig, og får en grinete baby og lite melk, og ikke ser noen sammenheng...
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Å sitte her inne å bry seg om hva alle andre gjør enn å tenke på hva du selv gjør. Greit at det ikke er bra med røyking (helt enig) og teppe foran barnevogna osv osv......men herregud da, finn på noe annet å bedrive tiden deres med da.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Jeg bruker et helseteppe over vognen når det er varmt og sol ute.. Blir faktisk kjøligere av det + at helseteppet puster..
lilleBrumm Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Mye som sjokkerer meg. Slenger meg på mye av det som allerede er sagt. I tillegg ble jeg ganske forferdet da jeg så en sovende baby bli kløpet i ansiktet for at den skulle våkne slik at pappa'n kunne "snu hodet". Babyen var 2-3 uker gammel.
Chatzy Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 ja enig med innleggene over å så de som begynne med velling i flaska etter 1uke..
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 - røyker i nærhet av babyen - dekker vogna med tepper - lar babyen skrike seg vekk... - ikke tar lue på baby når de er ute i vind - nedpakket i vogna på kjøpesenter - sitte på fanget i bilen! - sikkert flere ting, men kommer ikke på nå
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #10 Skrevet 3. september 2006 all of the above.. + her en sommerkveld var jeg på utekonsert med "gitatvennene"(eller hva de nå heter), og så at to par faktisk hadde med seg babyene sine i vogn - spedbarn, altså - og musikken var DRIThøy!!! jeg fikk skikkelig vondt av meg når jeg så det. En tredje person hadde en gutt i babybjørn, men med store høreklokker - så da var det ikke så illle... men, men.. Blir på foreldrenenes premisser..
Sessa ruger igjen... Skrevet 3. september 2006 #11 Skrevet 3. september 2006 Foreldre som ikke gjør noe forsøk på å få barna til å være stille og sitte rolig når de er ute blant folk, på kafe o.l. (Dette gjelder altså barn fra 2 år og opp). Dette har med oppdragelse og manerer å gjøre. Mulig jeg har verdens flinkeste tantebarn, men de går det faktisk an å snakke til de dersom de blir urolige. Og hvis de slår seg helt vrang så går vi i stedet for å underholde hele stedet med hyling og løping. Dette kommer vi til å passe på når frøkna blir større. Vi prøvde å gå på kafe i dag, gjør det ofte, men i dag var det helt håpløst for snuppa å sove i vogna fordi barn på kafeen skrek og løp rundt uten at foreldrene så ut til å bry seg! Ellers så må jeg henge meg på mye av det som er nevnt... men jeg synder med helseteppe (dekker ikke helt til, da) + jeg lar hun ligge med dyne over seg når vi er inne på kjøpesenteret... kanskje litt sløv der, men det ser ut til at hun koser seg med den varme omfavnelsen dyna gir.
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 #12 Skrevet 3. september 2006 jeg må si at jeg også ligger helseteppet over....har parasoll men den går ikke an å bruke når jeg går tur..da må jeg jo drive å skru den av og feste den andre steder for at den skal dekke for solen.... men løfter jo på teppet hele tiden da..sånn at det kommer luft inn..og i tillegg så kommer det jo luft igjennom teppet... det værste jeg ser er mødre som går på byn når babyen er et par uker...babyen er da plassert hos besteforeldrene...syns det er skremmende jeg... jeg signerer også på det med masse klær på kjøpesenteret.... jeg jobber ibarnehage, og er sjokkert over så mange foreldre som lar barna sine være i barnehagen fra den åpner til den stenger.... det er greit om man jobber fra 8-16 og ikke rekker å hente før... men nå man da treffer foreldrene på butikken kl 15 flere ganger...og barna ikke blir hentet før halv fem, da reagerer jeg..og på de foreldrene som ikke jobber..... er sikkert mer også... men kommer ikke på det i farten
maristo Skrevet 3. september 2006 #13 Skrevet 3. september 2006 Bare et lite tips... snu vogna og dra den etter dere hvis sola skinner inn, så slipper man å bruke teppe foran ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #14 Skrevet 3. september 2006 Foreldre som tror at de er så fantastiske siden de ikke røyker, har helseteppe foran vognen, og som stikker nesen i hvordan andre gjør det med sine barn! live and let live my friend! Det går nok bra med disse barna og:)
Guttemamma til tusen :) Skrevet 3. september 2006 #15 Skrevet 3. september 2006 glemte en ting.. vi var på IKEA den ene dagen, og hele tia mens vi var der så var det ei sdom gikk med en liiiten baby i bæresele hele tiden mens vi var der, den såv med hodet hengene neri der... det kan ikke ha vært særli godt for den stakkars lille!! vi var der i 2 timer, og de var der fra vi kom til vi gikk, så vet ikke hvor lenge babyen satt oppi der!!
mai mammaen til to Skrevet 3. september 2006 #16 Skrevet 3. september 2006 nå har jeg kjøpt ny vogn til datteren min som jeg kan snu styreretning..så da blir det ikke noe problem...det er uansett ikke så lenge omgangen jeg har hatt teppe over... har jo vært et par min liksom...
Dano Skrevet 3. september 2006 #17 Skrevet 3. september 2006 Sjokkerer meg at folk gidder å bry seg så mye over hva andre gjør og ikke gjør...........
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #18 Skrevet 3. september 2006 Helseteppe puster ikke desverre
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #19 Skrevet 3. september 2006 Da jeg så ett foreldrepar forlot sin baby i bilen med litt vindu oppe må jeg si jeg ble litt skremt. Angrer jeg ikke ringte politiet. Det med teppe over vognen er jeg persolig imot, men det er meg personlig.
tvilling73, 05/07 Skrevet 3. september 2006 #20 Skrevet 3. september 2006 Blir nå litt irritert på ting og tang som bedre-vissere her inne skriver...og i fare på å bli uglesett: Ser bl.a bubbels og flere med kommenterer teppe.. Idag var vi på ett uterarrangement.. Jeg hadde håndkle på vogna, ikke helt tett inntil, men først da sovnet hun. Parasoll har vi, men på det forblåste vestland så er ikke det så enkelt.. Og det med å la babyen grine seg i søvn.. spørs jo hvordan du gjør det... en baby forandrer seg hele tiden og før eller senere må en baby grine seg i søvn.. Går du inn å tar opp babyen for hver gang den skriker? I såfall vil jo den skrike mer, for den tar det som en premie og komme opp!!! Vi fikk også beskjed på sykehuset fra dag 1 å gå inn for 3 timers regelen ellers ville den lille kreve pupp døgnet rundt.. Kommer jo mye an på hvor mye tid du vil bruke på å avvenne uvaner. På ett tidlig tidspunkt når det ikke går ut over den lille som ikke skjønner så mye på det tidspunktet kan en like godt lære det gode vaner.. Vi har verdens blideste unge! Griner ikke når hun skal ha mat, kun når hun er trøtt, og skulle jeg ta henne opp bare for det så hadde hun jo aldri fått gode vaner... Hun er tryggheten selv og vet hvordan hun skal sjarmere oss i senk. Jeg har mer tro på at faste vaner skaper ett trygt barn, enn dårlige vaner der ungen lurer på hvorfor gjør de sånn og sånn. Plutselig en dag må du som sagt la d skrike og da skjønner det mindre og lite.
Anonym bruker Skrevet 3. september 2006 #21 Skrevet 3. september 2006 Til deg over. Eksperter har gått bort i fra skrikemetoden, spesielt når det gjelder bebier under 6 mdr. De er for små til å forstå handling som leder til konsenkvens, så tar man dem opp når de gråter ser de ikke på det som en premie forårsaket av gråtingen.
Anonym bruker Skrevet 4. september 2006 #22 Skrevet 4. september 2006 jeg sjokkerer meg over folk som lager slike tråer som dette her bella sin mamma. Og folk som tror de kan dra altfor raske konklusjoner ute å vite stort mer enn det de ser der og da. noen babyer har en tendens til å bli kjempevarme fort for eksempel og trenger å ha på seg mindre enn andre...pass på deg selv og ditt eget barn du.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #23 Skrevet 4. september 2006 - De som ikke bruker solhatt / lue i steikende sol. - De som "koker" bebis med, i mine øyne, alt for mye klær. Men i motsetning til gutten min, finnes det sikkert bebier som er "kalde" også. - De som gir mat før 6 mndr uten at de trenger, men fordi de synes det er morro. - De som gir babyen snop og brus, selv bare smaksprøver av dette. - De som røyker mens de ammer... Men for all del, folk gjør da som de vil;)
Aga:-) Skrevet 4. september 2006 #24 Skrevet 4. september 2006 Selvfølgelig blir jeg også sjokkert over at enkelte røyker, drikker og bruker andre rusmidler i svangerskapet. Det som også sjokkerer meg er at det er en god del foreldre som tenker at de har funnet opp den eneste riktige måten for barn å vokse opp på, og fordømmer andres måter og tenke og handle på.
Gjest Skrevet 4. september 2006 #25 Skrevet 4. september 2006 Godt sagt Aga:-) Man kjenner sitt eget barn best. Det som er galt for et barn, kan være riktig for et annet. Men det er jo noenting som er galt i alle tilfeller da (røyking i svangerskap etc) Men å ha meninger om hva andres barn har på seg for eksempel blir for dumt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå