Gå til innhold

røyke en joint mens man ammer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal si det som du tydeligvis vil folk skal fortelle deg:

 

Neida, MJ er ikke farlig for barnet ditt.

Roeyk saa mye du bare oensker, for det kommer til aa gaa helt bra.

All forskning paa det omraadet er bare til for aa skremme deg til aa slutte aa roeyke MJ, og er ellers bare tull.

 

(dersom du ikke oppfattet det, saa var det det vi kaller aa vaere ironisk)

 

 

~~~

 

Men paa en annen side.

Du vet kanskje at hvem som helst kan ringe barnevernet anonymt og melde fra om omsorgssvikt.

Rusmisbruk av moedre som ammer er nok noe som mange vil se paa som omsorgssvikt.

 

Hvis jeg legger godviljen til, saa kan jeg forestille meg at du muligens er et oppegaaende menneske.

Trekk hode opp fra sanden et lite oeyeblikk og les innleggene fra de forskjellige her inne.

 

Hvor mange av dem ser ut til aa synes at det er helt ok aa ruse seg mens man ammer, og hvor mange ser ut til aa se paa dette som omsorgssvikt?

 

Og foer du hyler og skriker at det ikke er omsorgssvikt... joda, det gaar under omsorgssvikt.

 

De som kommer paa denne nyttaarsfesten, er du 100% sikker at ALLE synes det er helt topp at en mor som fremdeles ammer sitt barn roeyker MJ?

Det er INGEN der som muligens kan komme til aa synes som saa mange her inne... en mor som ammer sitt barn burde ikke bruke dop, og at det er omsorgssvikt? Kanskje de ogsaa vet om at man kan ringe barnevernet anonymt om man vil og gi beskjed om omsorgssvikt?

 

Og joda, barnevernet maa sjekke opp i alle oppringninger.

Tro meg, min soester jobber i barnevernet og har maattet oppsoeke hjem pga anonyme innringere.

 

Vil det da ta seg godt ut at urinproeven din slaar ut positivt fordi du bare maatte ha 2-3 trekk paa nyttaarsaften?

 

Men lykke til, du.

 

Dersom jeg ser en mor jeg vet fremdeles ammer bruke dop, vet jeg hvem jeg hadde ringt.

Noen maa jo snakke for uskyldige barn.

Datteren din ba ikke om aa bli foedt, DU valgte aa faa henne.

Tenkt paa det i det siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til deg med utenlandsk tastatur:

Jeg jobber i barneverntjenesten og jeg kan si at alle meldinger man mottar må vurderes etter bv.loven og deretter fattes en beslutning om opprettelse av en undersøkelse eller henleggelse. Hvis vi har fått inn en melding om at en mor har røyka marihuana el hasj på nyttårsaften uten barna til stede, så kan jeg si så mye som at vilkårene ift. opprettelse av en undersøkelse IKKE er til stede og at meldinga vil bli henlagt, da dette ikke kommer inn under paraplyen omsorgssvikt. Hvis vi først skal snakke om omsorgssvikt, fokuser heller på misbruket av det lovlige rusmiddelet akohol eller sterkere narkotiske midler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta deg en velfortjent joint du på nyttårsaften=) det synes jeg virkelig! pump litt melk som du kan ha til morgenen etter for å være ekstra sikker ihvertfall:)

 

synes det er tragisk at folk ikke leser innleggene ordentlig! er jo ikke sånn at du har sagt at du skal røyke deg bananas sammen med barnet ditt jo...

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ja, kanskje noen ringer barnevernet? Kanskje barnevernet kommer ilende for å se om det foreligger omsorgssvikt i dette hjemmet? Bruk av cannabis og omsorgssvikt oppstår uavhengig av hverandre. Det at foreldre bruker cannabis i et hjem gir ikke automatisk grobunn til omsorgssvikt overfor barna.

 

Det går faktisk an å innrømme overfor barnevernet at man røyker cannabis (det å kunne argumentene sine er selvfølgelig et bonus). Hvorvidt man røyker hasj eller ikke er irrelevant i forhold til den saken de skal behandle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde heller tatt meg en joint istedefor en alkoholholdig drink...litt pot/hasj er svært lite skadelig, så lenge det ikke blir brukt over lenger tid.. jeg har hørt de som røyker det menst de er gravid/ammer.. å faktisk så er de fleste bare snill, frisk å rolige harmoniske barn..jeg ambefaler ingen til å bruke det.. men heller det en alkohol å kjemikalier altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hva med dette da????????

 

Jeg røykte masse før jeg ble gravid. Ingenting under svangerskapet. Når ungen var tre måneder var jeg et vrak, melka hadde nesten forsvunnet, ungen sov ikke, jeg sov ikke, føltemeg helt og fullstendig ødelagt. Mor mi bestemte seg for å ta ungen for meg en kveld og ei natt. Jeg gikk med på å ta en joint med min samboer( IKKE hasj, men marihuana, føler det er er et viktig skille her)Etter en 5 trekk skjedde det noe helt sprøtt. Plutselig begynte jeg å lekke. Etter en joint måtte jeg pumpe meg! Pumpet meg tre ganger før jeg sovna, en gang på natta og en gang på morgenen før ungen kom hjem. Jeg sov som en stein, med unntak av den ene pumpinga. Dagen etter var jeg som et nytt menneske, uthvilt og med masse melk. Dette vedvarte også, det er det som er det rare. Jeg røykte noen få ganger under ammeperioden, alltid med ungen ute av hus og flere pumpinger der jeg kastet melka. De av dere som vil kritisere meg for dette har antakelig aldri opplev søvn og melkemangel. Det reddet iallefall meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest patetiske jeg noen gang har hørt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

 

Hjelper ikke å kaste melken noen ganger etter du har fyra vettu!!

Sitter i i hele 6 UKER etterpå om du ikke har fått det med deg!

 

Tilfeldigheter finnes vel ikke mer det da sikkert?

 

Hva velger man ikke¨å tro på!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir helt flau av å lese innlegget ditt. Selv om thc KAN være påviselig i kroppen i 6 uker, er det i en INAKTIV form. Tror du virkelig at 5 uker etter jeg har røyka en joint blir ungen rusa av melka? Himmel og hav, hodet opp av sanden jente, du er jo helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er til å gråte av.. kan dere ikke bare velge - enten være mamma eller røyke? Hvorfor begge deler???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, himmel og hav!!! Hvor har jeg skrevet at ungen reagerer i form av å bli ruset etter 5 uker??

 

Utslaget trenger ikke å komme før etter 5 år det!!!!!!!!

 

Så hvem som må få hodet opp av sanden kan man jo bare spekulere i .

 

Patetisk!

 

La barna komme først og ikke tipping, spekulering og andre fjollete ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde faktisk med meg også, og skjønner at du vil skille mellom hasj og MJ.. var MJ jeg og røkte. Det var utrolig digg å slappe av, jeg og samboer lå på sofaen og kosa oss og hadde det såå digg. Jeg angrer ihvertfall ikke på at jeg gjorde det, og jeg er helt sikker på at lille babyen tok noe skade av de to trekkene jeg tok.

 

For hvor mye sitter i melka etter to trekk av en joint med kanskje 0,2 i? Man må jo faktisk være litt logisk oppi hele antihysteriet her..

 

Tydelig at dere to hetsere ikke har peiling på hva dere snakker om.!!

 

Og du som gråter av hele greia, finn noe annet å gråte over.. Det er nok av vonde ting i verden å gråte over, her sløser du iallefall bort tårene dine..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

endel her er ganske naive. jeg husker de UTALLIGE innleggene fra kommende mødre i alle aldre på barnimagenforumet som gledet seg til å ta en øl når babyen kom, og mange skulle tilogmed feire med alkoholholdig vin el lig på sykehuset. hva gjør HI sin sak sååå mye verre????

 

jeg sittr her en lørdagskveld og ta meg 2 øl, babyen min sover jeg ammer ikke og jeg blir ikke noe beruset. det er ikke serlig gale det!

men hadde jeg sagt at jeg tok meg en joint så skriker dere høyt om omsorgsvikt og det hele!

 

jagreit alkohol og dop i hus med barn hører ikke hjemme. det er jeg helt enig i, selv om jeg ta meg en øl innimellom.

men helt alvorlig folk i alle samfunnsklasser og livsituasjoner røyker, det å ta seg en joint på fest i stedefor alkohol er faktisk mye bedre. du kan iallefall stå opp neste dag og vere med ungendin,uten å vere fyllasyk.

 

jeg røyker ikke selv, har prøvd 3ganger i hele mitt liv. men syns ikke det er noe galt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dummeste tråden ever.....La dama ta seg en joint,å så ta konsekvensene etter på!!!Enkelt å greit....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hvis jeg, med en sønn på 4 mnd, som jeg har hatt hver dag siden har ble født, gått turer i skog og mark, gir all min oppmerksomhet til, aldri har hatt en barnevakt til, skulle finne på å ta meg en joint med en vennine en kveld mens gutten var hos sin tante el lignene, spiller det vel for f... ingen rolle!??! Blir så sykt provosert av de som roper om dårlige mødre og lignende! Det som er værst for ungene er vel å ha en hønemor som er redd for alt! Herregud, tenk på hva ungene blir utsatt for kontinuerlig! tror dere det er bedre å spise grus og sand og søle, enn å få i seg et stoff som er innaktivt??? Jesus... Det som er aller best for et barn, er at foreldrene har det bra! og om HI her gjerne ville ta seg en joint tre måneder etter fødselen, så må hun for all del gjøre det! Barnet blir ikke skadet av det, det er INGEN forskning som kan bevise at barnet tar noe skade av det når det er såpass gammelt! Uff, stakkars hønemødre... Folk er forskjellige og har forskjellige preferanser! Det er en grunn til at legalisering av hasj er en debatt som går hele tiden! Dere har vel ikke hørt om at folk vil legalisere så mange andre rusmidler? Det er det en grunn for!! Jeg har ikke røyket mens jeg ammer, og kommer sikkert ikke til å gjøre det heller, men det er ikke fordi jeg tror det er farlig for lille gutt! Og, det er akkurat like stor forskjell på folk som tar seg en joint i ny og ned og folk som røyker hver dag, som det er på folk som tar seg et glass vin i ny og ne og de som drikker hver dag!! Man er ikke noe dårligere mødre selv om man foretrekker en joint istedefor alkohol!! Skam dere, dere uvitende bedrevitere som bare er stakkarslige....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten kommentar til siste innlegg:

 

Det at man er uvitende og at det ligger lite fakta rundt amming/hasj gjør det enda viktigere for oss mødre å være kritiske i.f.t. inntak av hasj under ammeperioden.

 

Man ammer som regel sjelden over 2 år. Gj.snittlig ammelengde er vel rundt 1 år. Regner med at de fleste mødre kan klare å holde seg unna både hasj og tobakk i løpet av denne perioden.

 

Er helt enig med deg i at det er viktig for barnet at mor er lykkelig, og at hun gjør ting som gjør henne glad.

Men det må vel finnes alternativer til det å ta seg en joint i ny og ne?...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg over... Som jeg skriver over ditt innlegg kommer jeg nok ikke til å ta meg en joint før ammingen er ferdig.. Jeg klarer fint å holde meg unna det, det er ikke det som er poenget. Men om jeg skulle tatt meg en joint etter ammeperioden, er det akkurat som om du skulle tatt deg et par glass vin..

Eller er det sånn at du aldri igjen etter at barnet er født , kommer til å ta deg et par glass?? Poenget mitt er at man ikke er noen dårligere mor om man foretrekker en joint fremfor alkohol.. Man er ikke narkoman om man tar seg en joint en sjelden gang, akkurat som man ikke er alkoholiker om man tar seg noen glass en gang i blandt! Som sagt kommer ikke jeg til å røyke før jeg er ferdig med amming, men om HI her hadde veldig lyst til det, ser jeg ikke grunn til bekymring for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare glise litt... ;)

Dette er vel et av de innleggene som topper med flest svar, synes det er litt morsomt.. En herlig debatt!! <3

Keep up the good spirit!!

 

Måtte bare registrere meg å legge til noen få ord, klarte ikke helt å la være..

Om 12uker nå så blir jeg mor til ei litta jente, og må si at jeg gleder meg helt fryktelig.. <3

Før jeg ble gravid var jeg en av dem som røyka joint i stort sett hver dag, men sluttet når jeg fikk vite att det var et nurk i magen. Men når vesla er blitt noen måneder så må jeg si att jeg faktiskt gleder meg til den kvelden når jenta er hos svigers, da jeg og samboeren min kan kose oss med en joint og et glass vin. UTEN dårlig samvittighet!

 

Det er lov å kose seg en gang iblant.... ;)

Peace!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hver får avgjøre hva som er riktig å gjøre for seg og sine. Men jeg for min del ville aldri tatt den sjansen. Alt en mor tar inn av rusmidler går direkte over i melken. Og THC lagres som kjent i fettceller og er altså i kroppen til mor lenge etter at ruseffekten er borte. Jeg kan faktisk ikke annet enn å forakte dem som gambler med sine barns ve og vel på den måten som hasjrøykende ammende og/eller gravide gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uffameg det er første gang jeg er her inne-dette var skremmende.rus og tobakk er nei nei nei i forbindelse med både svangerskap og oppfostring av barn

 

jeg er selv barn av alkoholisert hjem-og for en smørje det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

hei=) jeg mener at alkohol er mer skadelig. jeg skal ikke anbefalle deg og røyke hasj mens du ammer. men tenk deg at du går på fest og drikker alkhol, da pumper du deg etter festen.. pump opp melk sann at du har. oh den melken som kommer etter du har røykt pumper du og hiver du..=) men du kan ringe til noen og spørre. men der vil du og sikkert få slengt i trynet at du ikke bør røyke i det hele tatt. jeg forstår at du røyker. alkohol er noe dritt. det er den som burde stå på narko-listen.. hehe.. driver ikke med noe selv. men har. og har jobbet i rusomsorgen=) uansett lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...