Gå til innhold

røyke en joint mens man ammer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg foretrekker å ta meg en marihuanajoint på fest fremfor å drikke alkohol og før jeg ble gravid røykte jeg ofte i helgene. Sluttet selvfølgelig med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.. (etter 2uker) men nå er lille babyen snart ute og jeg gleder meg til å ta en joint igjen..(som andre gleder seg til et par glass vin)

 

Det jeg lurer på er om det er noen andre her inne som har røyket en joint mens man ammer og er det veldig farlig for bebisen?

 

Skal selvfølgelig ikke røyke masse med en gang babyen er ute, men vente til jeg er ferdig med å amme. Har bare veldig lyst på en liten joint.. er det veldig dumt tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke gjort det når jeg hadde en liten baby som trengte ofte melk..

Det går over i morsmelk, hoper seg faktisk opp. Slik at THC nivået i melka er 5 ganger høyere en i blodet.

 

Dersom du googler med søkeordene "marihuana - breast milk"

Tror jeg du skal finne mange relevante artikler.

Du får lese og vurdere selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

har jo sett på endel artikler, og skjønner jo at mye røking ikke er sunt ettersom thc lagres i brystmelk som du sier, men nå tenkte jeg jo bare på en liten joint.. og vil veldig små mengder være skadelig.. altså hvor skadelig er egentlig thc for babyen i små doser.. og hva om man pumper rett etterpå vil det fortsatt lagres i melka?

 

Det står jo så mye forskjellig på nett. Jeg har tilogmed lest at thc kan bidra til at babyer som spiser lite får økt apetitt av dette.. ikke at jeg skal eksperimentere med det altså.. :)

 

Regner nok med at jeg venter til jeg er ferdig med å amme, ville bare høre noen andre sitt synspunkt på dette. Gjerne noe sakelig fra noen som vet.. veldig mange som kun dømmer uten å vite hva som er fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, skadelig og skadelig...

Det er vel mer synsing en fakta ute og går.. Bra er det jo ikke,

men personlig tror jeg det er på linje med en øl og en røyk ca..

 

Men det vil fortsatt lagres i melka om du pumper rett etterpå.

Det lagres så lenge virkestoffet er i kroppen.

Da er det bedre å pumpe først, og gi på flaske på natta.

 

Det stemmer jo at apetitten øker, det er jo en av grunnene til at kreft pasienter, f.eks. i enkelte land kan få det på resept..

Ikke det at jeg hadde ville prøvd det på mitt barn om det hadde dårlig apetitt...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en øl og en røyk.. jamen det er jo ikke såå farlig da.. så lenge det bare blir en øl og en røyk i hele ammeperioden :)

 

Hilsen hovedinlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikkert jeg gjør det for det da.. tror egentlig ikke det.. klarer vel å vente til ammeperioden er over.. er bare litt fristende :)

 

Hovedinlegger igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du bare snakker om en joint en gang, så ser ikke jeg at det kan være så ille. røyk rett etter at du har ammet, og så har du en flaske med utpumet melk som du gir i neste måltid.

 

gjorde dette selv mens jeg ammet en eller to ganger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil jo virkelig si at moralen her er jo helt feil.I mine ører høres det helt sykt ut å fyre mens man ammer.

Jeg hadde skjønt det hvis du hadde pumpe deg å vært borte i et døgn liksom.

Men skal du virkelig gå hjemme i rundt ditt lille barn å fyre å være fjærn i rundt henne?

Hvis du har tenkt det , så trenger alvorlig hjelp.

man går ikke hjemme rundt sine barn og er full heller.

Rus i hjemmet med barn til stede hører ikke sammen og er utrolig stygt!

Men som sagt , hvis du skal bort på fest¨å ikke være i rundty dattera di før neste dag, så kan jeg være mer fleksibel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er noe av det mest latterlige jeg har hørt! Skikkelig smart å gå rusa rundt barnet ditt! Kanskje på tide å gi seg med røykinga nå som du skal bli mor? Ikke så veldig godt forbilde for barnet ditt mener nå jeg. Jeg er ikke noe anti-hasj menneske i utgangspunktet, men mener at når man får barn bør man vel være såpass voksen at man kutter ut hasjen? Er ikke det noe som tilhører ungdomstida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg spurte en lege om det samme. Hasjis ell marihuana er absolutt IKKE å anbefale. Det tar 6 uker før stoffene er ute av melka. Nei, drit i det du. Vent til du er "ferdig- ammet"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Skal selfølgelig ikke gå rundt fjern hjemme med babyen.. tenkte mest på hvis jeg skulle til en venninde en kveld.. Og Pappan skal jo være sammen med babyen imens da.. er jo ikke ansvarsløs heller..

 

Rullende mage ugg ugg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dessuten syns jeg ikke marihuana er noe som hører mer til ungdomstiden enn alkohol.. Er veldig motstander av fyll og rus foran barn i hjemmet.. men dersom man er på jentekveld eller fest og har barnevakt eller en snill kjæreste som passer barnet så er det vel ikke noe i veien for å ta seg en joint. Bedre det enn å drikke seg full og bli fyllesjuk dagen etter syns nå jeg.. men det er jo opp til den enkelte..

 

Rullende mage ugg ugg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det like skadelig om du tar en liten eller stor joint. Tenk på bebisen din... Vil du at små barn skal bli avhengig av dop i tidlig alder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kvalm av foreldre som engang tenker på sånt når de har barn..

 

Og her klikker folk for at foreldre vil ta hull i ørene på barna sine..

 

Synd og skam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan da ikke være så farlig. Det er faktisk ikke noen beviser på at thc er skadelig for barna i det hele tatt. Jeg ville gjort det, kommer nok til å gjøre det også, når den tid kommer. Det er ikke mer uansvarlig å ta seg en joint enn å gå på fest og drikke. Det er ikke bare gærne narkomane og uansvarlig ungdom som røyker tjall. Dere som er så innmari i mot slikt: Vi ler av dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta: tetra hydro cannabinol (thc) er fett bindene. Det lagres i kroppen. Barnet ditt får fett til melken fra de mest tilgjengelige fett kildene i kroppen, det er der aktiv t.h.c lagres. Der lagres den i måneder, lenge etter den er aktiv i en urinpøve.

min mening: hvorfor i helvete skal du røyke deg lost når du har fått ett barn? ...tillater meg å si det sånn jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du kommer med sikre fakta husfar! Håper det biter på alle de som vurderer å ruse seg når de har fått barn. Jeg kjenner at jeg blir meget frustrert og opprørt av å høre at enkelte ikke skjønner at å ruse seg utgår i det øyeblikket man har ansvaret for andre enn seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, greit å vite fakta husfar.. da venter jeg til jeg er ferdig med å amme.. Ville egentlig bare vite om noen hadde noen fakta å komme med rundt emnet.. har jo lest endel steder at thc ikke er skadelig i små mengder når man er gravid, men har ikke røyket fordet for sikkerhets skyld.. har heller ikke tatt meg et eneste glass vin som jeg vet at mange gjør. men kommentaren din etter det forstår jeg ikke. Har du sluttet helt å ta deg et glass vin eller gå på fest etter du har fått barn du da?

 

For å røyke deg lost som du kaller det er absolutt ikke noe jeg forbinder med en liten marihuana joint.. heller hyggelig samvær med gode venner som jeg sammenligner med en flaske vin.

 

Det kan jo hende disse synspunktene mine forandrer seg etter at nurket har kommet til verden, men foreløpig ser jeg ikke noe galt i en hyggelig sammenkomst med venner i ny og ne... tillater meg å si det sånn jeg.

 

Hovedinnlegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Jamaica (og sikkert mange andre steder) bruker fortsatt mange kvinner marijuana som kvalmedempende middel under svangerskap og også som avslappende middel i forbindelse med fødsel.

 

Alt du spiser og innånder lagres i kroppen din. Det gjelder alle E-stoffene i godteri og forurensinga i lufta for eksempel. Menneskekroppen er en fantastisk maskin som for det meste klarer å nyttegjøre seg av det den vil ha og skille ut det den ikke har bruk for.

 

Marijuana er fortsatt registrert som et ulovlig rusmiddel, som kaffe og alkohol også har vært, men fler og fler bruker det og finner ut at det er en urt som passer perfekt for noen, mens dårlig for andre. De som kategorisk plasserer marijuana som noe forferdelig og egoistisk har enten dårlig erfaring med stoffet eller er veldig konforme til hva andre tidligere har kategorisert for dere. Som alt annet her i verden er vi heldigvis forskjellige.

 

Du som startet dette innlegget virker som en reflektert og ansvarsfull mamma som skjønner betydningen av en god diskusjon, et lykkelig liv og sunnhet i kropp og sjel . Jeg er sikker på at du tar avgjørelser etter hva magefølelsen sier deg. Yah man.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...