Gå til innhold

November: Vekt... hvor mye..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye har vi gått opp vi som venter november barn... vet det ikke er så viktig men vi jenter er vel sånn litt opptatt av det uansett hva vi påstår er vi ikke,,,

 

 

Jeg selv har gått opp 500 gram, er 25 uker på vei..

 

(må sies at jeg er rundt 15 kilo overvektig så det er litt å ta av..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

til vanlig er eg ca 60 kg, og er 179 cm høg... er 25 uker, og har lagt på meg 6 kg sånn cirka... leste ein plass at da va normalt å legge på seg 500 gr i uka, og eg har 15 uker igjen... så då blir da rundt 13 kg tilsammen.... reknar med at eg kjem t å legga på meg meir enn da... hjeelp... :o)

 

har 2 jenter fra før, og då har kiloane rast av... så eg får håpa at da gjentar seg dinna gangen og :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gått opp 7 kg totalt.

MEN kiloene raser sikkert nok av igjen, håper jeg :) men vi er jo gravide, klart vi skal legge på oss, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 24 uker og har så langt gått opp 4-5 kilo. Jeg var ikke tynne fra starten av og håper at jeg ikke legge rpå meg så veldig mye, da jeg vil benytte anledningen til å ta av meg mer enn bare det jeg gikk opp nå etter fødselen.

 

Har fullstendig lagt om kostholdet etter en prat med jordmor, selv om hun ikke sa noe jeg ikke visste fra før! Jeg trengte bare et spark i ræva og nå er det kutt i sukker og fake-sukker og sånn tull, pluss at jeg spiser frokost hver morgen, jevne måltider, grovt brød osv osv. Lurer på om jeg kommer til å fortsette etter fødselen eller ta helt av med sukker og sjokolade :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 25 nå..å har lagt på meg ca. 6 kg...viser jo ikke annet enn på magen...så helt greit for meg...=) Vi er jo veldig forskjellige..så kanskje litt dumt å "sammenligne"...Men likevel..litt "spennende...";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 27 og 9 kg. Jeg er ikke så veldig bekymret. Tror det er ganske normalt siden jeg var normalvektig i utgangspunktet. La på meg masse mellom uke 13 og 20, men bare 2 kg de siste 7 ukene. Får håpe det har roet seg litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke. Jeg ønsker ikke å veie meg. Men jeg veide 68 kg da jeg ble gravid. Har ca 7 kg til jeg da ville gå ned. Men jeg tipper jeg har gått opp minst 7 kg. Har fått endel vann i kroppen i deg siste også. Men de andre svangerskapene har jeg gått opp ca 15 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 172 høy og veide 58 da jeg ble gravid. Nå er jeg i uke 25 og veide i mårres 63,6kg. Blir vel nesten 6 kg opp det. De sist 4 kiloene har kommet de siste 5ukene. Får håpe at vektøkningen ikke fortsetter i den farten, he-he.

 

Er igrunnen ikke bekymret. Alle kiloene forsvant etter 2-3 mnd etter forrige sv.skap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp ca 10 kg, er 25 uker på vei med barn nr. 2. Tror jeg må regne med å bli tung... :-( (tyngst i klassen?)

Gikk opp 27 kg ved forrige graviditet, men tok av 22 innen 1 år.. hvis det er noen trøst.

Spiser ikke spesielt mye, men har så og si sluttet å trene. (trente 1-2 ganger pr. uke før jeg ble gravid)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er iallefall to. Leste nettop på 27 uker:"du er ikke blitt skikkelig tung enda". For noko piss! La på meg mykje sist, og er litt lei av å sjå sjokket i augene på folk når eg seier eg skal ha i novemer og ikkje no i August...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 59 kg og 176 cm ved start. Har lagt på meg 6 kg, og er 25 uker på veg:) Er fornøyd med oppgangen jeg, det er fordi det er ca det samme som ved forrige svangerskap. Spiste sunt og var aktiv da også. Da vet jeg at jeg er der jeg bør ligge nå. Gikk opp 11 kg tilsammen sist og regner med å gå opp noe av det samme denne gangen. Det som er dumt er at alle de fine kiloene forsvinner jo første måneden, ammingen gjør jo at fettet renner av meg. Gikk ned 16 kg etter ca 3 mnd. Håper å kunne beholde noe av formene denne gangen. Ikke at det blir så mye former av skarve 11 dumme kilo.. Er glad for hvert eneste fine gram jeg putter på meg jeg, jenter skal ikke være skrapa, jeg er jo en kvinne, jeg vil ha HOFTER!!

Dagens syteinnlegg fra meg.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg er i uke 25 nå, å har lagt på meg 3 kg. men har oxo litt å ta av.. vet ikk om eg er overvektig.. eg er ca 165 høy, å veier 82 kg til vanlig, men bruker kles-størrelse 38 til vanlig, så eg tror eg har tung beinbygning. det sir nå legan, å jordmor. men kjenne at ungen har tatt en del av min vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var pussig, må ha veldig tung bein bygning du da... jeg er like høy, veier rundt 70 (burde vel veie under 60 til den høyden for ikke å gå som overvektig på sånne internationale mål.. bmi osv)

 

Jeg er i hvertfall overvektig og bruker IKKE str. 38.. men det er forskjell på folk, heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da leder jeg såvidt jeg kan se.. Er i min 26. uke og har gått opp ca 12 kilo. Jeg veier meg noe motvillig for tiden må innrømmes..

 

Er min tredje dette, og jeg ble gravid igjen når minste min var 4 mnd så det er vel ikke annet å vente. Dessuten er jeg et skikkelig sukkervrak dette svangerskapet, babyen i magen vil ha brus og sjokolade HELE tiden -den rakkeren!

 

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er i min 27 uke nå, har gått opp 7 kg, er også litt rund fra før, så jeg har nok å ta av her ja :) La på meg 26 kg med min første, det var tungt å få av igjen da jeg ikke fikk ammet lillegullet... men kom meg godt ned i vekt da jeg begynnte å jobbe igjen året etter :)

Vi må ikke fokusere å bli hysteriske over vekten, så lenge vi har det bra og er friske så skal vi kose oss denne tiden!!! Vi lever bare en gang ;)

Kos og klem til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, eg må vel d.. føler meg ikk akkurat lett da til vanlig, å eg gla eg ikk har lagt på meg så grusomt mye no.. var redd jeg ville komme over 100kg dette svangerskapet, men det er ikk over ennå, så jeg krysser fingrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. lagt på meg 5, 5 kg og er 24 uker. Føler meg stor og tung allerede, men det er liksom bare magen som har kommet. Er ganske opptatt av vekten, men mest fordei det er så ukontrollerbart!!! La på meg over 20 kg i forrige svangerskap, og syntes det var en sjokkartet opplevelse. hadde mye vann i kroppen og gik raskt ned da, det skal sies.

Lykke til med svangerskapet

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 25 nå, og veier 67 kilo. Før jeg ble gravid veide jeg ca 65, men gikk ned til 60 de tre første mnd, pga oppkast og null mat. Men tror jeg har gått opp normalt.. jordmor sier hvertfall at magestørrelsen og vekten er ok. Men jeg begynner allerede å føle meg litt tung, men det er vel m\normalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..ble litt feil det jeg skreiv. jeg har lagt på meg 7 kg til nå...er 27 uker på veg :) så det blir nok mer! jeg spiser og koser meg jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har gått opp ca 5 kilo til nå jeg. Er i 28.uke. Men det spørs nok om at det blir flere kilo opp ja. Var 56 sånn 2-3 mnd ut i svangerskapet, og veide 61kg til morgenen i dag. Er 168cm høy, så det er vel sånn akkurat passe tenker jeg. Det skal sies at jeg ikke har lagt meg ut noe særlig annet enn magen og puppsene da:) Men kommer tilbake når kiloene renner på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å endelig lese om noen som har gått opp omtrent det samme som meg. Jeg er i uke 26 nå, og har gått opp 11 kg. Har ingen plager, bortsett fra at appetitten antakelig er bedre enn tidligere og jeg tror det er derfor jeg har gått opp så mye. Jordmoren min sier at jeg kanskje ikke forbrenner karbohydrater når jeg er gravid, siden jeg gikk opp så mye sist også (27 kg). Datteren min veide 4520 g, så det var en tøff fødsel.

Jeg husker ikke om jeg hadde lagt på meg like mye sist ved disse uker, går man opp mye på slutten? Noen som vet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Heisan! Går opp litt hver dag nå, føles det som... 8kg opp, og er 30 uker på vei. Det er ikke SÅ mye, men med tanke på at alle kg har kommet iløpet av den siste tida (la vel ikke på meg før etter den 20. uka), er det ganske skremmende. Ble sinnsykt stor sist svangerskap, er oppe i 84kg nå, og livredd for å gå opp til 100kg igjen iløpet av de siste ukene!! :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg er 29 uker på vei, og har lagt på meg 8 kg... Tar ikke dette med vekta så tungt nå, er jo tross alt gravid!:) Men håper jo selvfølgelig jeg kan klare å trimme av litt flesk etter fødselen ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...