Gå til innhold

September: Orkdal Sykehus IIII


Tone85

Anbefalte innlegg

Da vettu slipper vi å bla så mye... Solen skinner å det er ferie.... nå skal vi ut å brumme med den ny innkjøpte mustangen vår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Deilig med sol ja, men håper det ikke blir så innmari varmt da:-)

 

Kan gjerne ta en dag fast i uka for meg ja. Onsdager kl. 18.00 på Konstadhaven kanskje? De har i allefall åpent hver dag;-)

 

Det er stort sett likedan på meg og deg Villemo;-) Vi ligger ganske likt på det meste. Skøy! Var hos jordmora i dag, og alt fint, unntatt sukker så klart. Det er jo skyhøyt, til tross for at jeg ikke spiste noe dagen før..merkelige greier. Men er det likedan neste gang på kontroll blir det ny test igjen. Men jeg tror sjøl ikke det er noe å kave seg opp over. Bare nyrene mine som jobber litt annerledes;-)

Jordbær og vaniljesukker MÅ jeg bare ha altså! Helst hver dag..men ikke før jeg ska til kontroll da;-)

Ellers ligger ungen fortsatt med hodet nede og sånn bør det fortsette;-)

 

Ha ein fortsatt fin dag alle sammen!

 

PS! For de som ikke er oppdatert på msn-fronten så ligger min og Villemo`s adresse under orkdal sykehus III.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, dåkk kain kos dåkk me sol dåkk som har fri...... Itj nå arti å sett på arbeid i varmen nei :( men, men kain jo itj klag for æ e jo frisk som en fisk!

 

En fast dag høres bra ut ja, men kanskje itj på bankstua ættersom dæm itj har åpent bestandig :) 67 daga igjæn i dager igjen og rykker stadig frem i køen :)

Trur kanskje at d e meldt finvær i hælga å... Hæli men håpe at d itj bli så alt for varmt æ heill, for da sett æ jo bare inn å spælle data :)

 

Ha en kjæmpefin dag heim/ut i finværet, så ska æ sett hær å "kos" mæ på arbeid æ..... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Da sier vi onsdager kl 1800 på Konstadhaven, også kan en jo eventuelt endre sted noen ganger da vet dere, men at vi vet at vi er opptatte onsdager kl 1800. hehe, blir gøy når vi kan si at den eneste grunnen til å holde seg unna er fødsel ;)

 

Har i dag 40 dager igjen til termin jeg, og er da i følge bim damene ellers her høygravid. Skumle greier. Var på do 5 ganger!!!!!!!!!!!!!!! bare i natt. HALLO!!!!!!! Jeg som skulle ha husmorferie og sove uforstyrret både natt og dag. For ikke å snakke om hvor aktiv babyen har vært i natt, det har vært hikking, sparking, snuing, ommøblering av alt av innvoller på meg osv. Har aldri vært sånn før. Jaja, bevegelse tyder jo på at ting er i orden i hvertfall.

 

Da skal jeg bare nyte kvelden på sofaen jeg, hjemme alene med dataen, tven og masse jordbær. MMMMMMMM.

 

Kos dere i finværet.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :-) Var på Bankstua tirsdag, men hadde vært til Trondheim og kom først klokka sju, men der var det stengt, vettu! :-(

Ble ikke til at jeg lette etter dere, var litt sliten etter byturen også....

Torsdagen før var jentene mine heime, og da ble det barneaktiviteter isteden! Føler at de må ha førstepri, - akkurat nå er de på ferie hos faren i 14 dager. Antakelig på vei til Bodø fra Mosjøen i denne stund! :-)

 

Lurt å sette fast klokkeslett og dag, onsdager klokka seks passer fint! Selv reiser jeg på ferie neste uke med sambo, Savalen og kanskje Oslo.....men uka etter kommer jentene heim, og jeg TROR jeg er heime den onsdagen.... Vel, sånn er det i ferien! Bare dere ikke begynner å få babiser i fleng før jeg får somlet meg til å møte dere!

 

Flott at dere uansett legger inn når og hvor på BIM sidene, ettersom ingen av dere vet etternavnet mitt og kan sende meg en sms! Jeg vil gjerne vite når og hvor så jeg kan komme hvis jeg har anledning! Dere er jo veldig koselige folk å treffe! :-)

 

Vi har flyttet inn i nytt hus, og jeg maler og maler, nå har jeg spis frokost, og skal finne fram kosten! I går malte jeg i over fire timer i strekk! :-) Greier ikke vente til sambo får ferie, men i dag er siste arbeidsdagen hans, så fra i morgen har jeg nok hjelp! Må male ferdig alle 4 strøk før vi drar på ferie, hvis ikke blir teipen så innmari vanskelig å få av!

 

Ha en strålende dag! Ser sola skinner! :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har nok en gang ikke fått med meg siste treff. Jeg har vært på ferie og kom heim sent i natt, så jeg kunne uansett ikke ha vært med. Vi har vært i Danmark. Der var det uutholdelig varmt! Litt for varmt for gravide! :)

 

En dag fast i uka er jo fint. Da vet alle til enhver tid hvor og når! Det var lurt! Da regner jeg med at det blir treff på onsdag.

 

Her en min MSN-adresse viss noen skulle ha bruk for den: [email protected]

 

Snakkes!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann.

 

E itj sekkert at æ kjæm i kveill æ, for gubben har bedt oss meddagsgjæsta. Får sjå om æ tar en tur ættepå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere hadde det trivelig på onsdags kvelden... hær var det full bursdagsfeiring... lille gutt er blitt fire år... og nå sykkler han rundt på sin nye store gutt sykkel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer.

Kålles e formen i varmen da?

Hær byinne d å bli vældi drygt!!!

Har byint å hovn opp både hær å dær, pluss at æ dovne opp i fingran..

Har så løst t å jobbe litt mindre om dagan, kanskje halvdag, men ska på kontroll t jm i mårrå så får hør ka ho si. E jo itj nå dåli, bare at æ har jo itj nå overskudd for tia, bare trøtt, trøtt å mere trøtt. Føle at æ liksom aldri får kvilt helt ut, sjøl om æ søv så å si hele tia. Derre j..... halsbrann gir sæ dæ heiller aldri...grr.....

I hælga så bada æ for første gangen i år! va faktisk ganske varmt, 22 grader!!! Hæli :) va godt å føl sæ litt væktløs ei stund, for no føle æ mæ som en hval!!!!!!!!!!

 

Eiller så bli d væll træff på onsdan?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Du må itj slit dæ ut Kreps. Æ har bynt å vårte like trøtt som i starten igjen no. Heldigvis har æ sommerferie - tru itj æ har klart d uten! Men ellers e formen på topp, så æ ska itj klag!

 

Dæm på legekontoret har vel instykk av at æ e en stor hypokonder. Har vært der tre gang på 7 daga....Først feriemage og så urinveisinfeksjon som ikke vil slippe taket. Lure på om dæm tru på mæ ætte kvart.... :)

 

Godt med litt ekte trøndervær igjen, selv om det er utrolig deilig med sommervær!

 

Kos dere videre, jenter!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Møte onsdag ja. Stiller jeg som alltid.

 

Ellers sliter jeg som et uvær i varmen. Synes det er klamt og varmt og til tider nesten umulig å puste. Sliter ikke akkurat ut dyna for tida nei ;)

 

Ellers så vaskes det baby klær og utstyr til den store gull medalje for tida. Har begynt å innse at med 28 dager igjen til termin så kan jeg i hvertfall få vasket og lagt det i stelle kommoden. Hehe, monterte bilsete i går rett og slett fordi at min kjære er lei av å snuble over det hele tiden. Så nå har jeg bare igjen å bli klar til å gjennomgå en fødsel;) Og pakke den derre bagen da, men det er litt tidlig synes jeg.

 

Vi snakkes damer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei å hopp.

 

Da har æ vårre på kontroll, å alt va bare bra.

Trur ungen ligg i seteleie ennå, så fikk ul i mårrå :):):):)):)

Arti arti. jm min jobbe seinvakt på sykehuset i mårrå, så ho ska ta ul på mæ, kun for å sjå om kålles vei ungen ligg. håpe vi får ny bekreftelse på kjønnet å, men trur itj ho kain d så godt.... ja,ja d får vi sjå i mårrå. Æ kjæm på træffet æ å, men veit itj helt når æ ska på sykehuset da, men d finn æ ut i mårrå.

Villemo tar du me derre flanelsklutan i mårrå? kårr my pæng ska du ha av mæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til...

Håpe virkelig vi får sjå kjønnet til babyn i mårrå for hjertelyden går ned for hver gang æ e på kontroll 132 i dag...og betyr ikke lav hjertelyd at det er gutt....

ja, ja da må æ snart ivei å kjøp nye klær t baby`n. itj så arti m jenteklær på en gutt kanskje... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Hei

 

Kreps, lykke til på ul i morgen. Jeg ler meg skakk om du nå får gutt altså. Prøvde å spørre Edith om hjertelyden ga noen indikasjon på kjønnet, men det ville hun ikke være med på ;) Gutten min har hele tiden hatt hjertelyd på 140-144. Men tror jeg har hørt noe om at hjertelyden skal gå ned når det nærmer seg fødsel....... Vet ikke jeg.

 

Tar med flanellsklutene i morgen jeg. Du skulle ha begge pakkene eller? Betalte 60,- pr pakke jeg da. Hvordan gikk det forresten med anbefalinger når det gjelder jobb og mangel på energi?

 

Vi møtes på Konstad Haven kl 1800 eller?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villemo: tar to pakker jeg, kjekt å ha :)

Prøve å ringe te legesentret no, men d e jo ingen som tar tlf!!!! :(:(:(:(:( GRRR!!!!

Ja, vesst d bli gutt, så veit itj æ om æ ska skrik eiller flir æ assa, skrik mest sannsynlig kain æ tænk mæ!! :)

Dessuten så villa jm at æ skoill ta omvisning på føden i kveill samtili som ul... jadda, når ho spor om æ hadd vårre på omvisning sa æ nei, å før æ rakk å si at æ itj villa sa ho: ja, men da tar vi d i mårrå da... arg... koinn liksom itj si nei eill da... :( blæh! vil itj!!

Ja, ja sekkert arti m omvisning.....

Sees i kveill, veit som sagt itj når æ kjæm, men æ kjæm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei

 

Er det bare Kreps og jeg som dukker opp i kveld eller???????????? Er ikke så veldig keen på å bli sittende alene på Konstand haven og vente på Kreps så har noen andre tenkt å joine eller?

 

Kreps: Tar med to pakker til deg jeg. Du kan jo alltids si til jm at du ikke har så veldig lyst på omvisning når du kommer i kveld. Hun kan jo ikke tvinge deg liksom....... Selv begynner jeg å tvile på at jeg har lyst opp på omvisning. Har fått helt panikk med tanke på fødsel jeg nå, og VIL IKKE GÅ IGJENNOM DET! Og jeg bruker å få det som jeg vil, enkelt og greit ;)

 

Sees i kveld da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg joiner deg jeg... vidar får besøk av søskenbarnet sitt og han har ikke sett bilen enda... så det blir sikkert mye gutte prat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det melder hetesjokk i trøndelag fremmover... det blir bra vettu :/ det skal regne på tirsdagen, det blir den dagen jeg ser frem til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅÅ guuuuud jeg døøøøøøøøøør av denne varmen. Blir svimmel og uvel av den jeg nå, men det er det sikkert flere som blir? Orker absolutt ingenting og alt er ei pine. Har knapt sovet i natt pga rygg vondt, mens murringer, varmen og svimmelhet. OG det mens jeg ligger.......Skal vurdere om en fødsel kanskje er verdt det for å slippe dette, men det er kun på vurderingsstadiet enda ;)

 

Kreps, hvordan er formen etter redusert arb. dag?

 

Ser ut som om vi ender opp med å dra til Kristiansund i helga. Sambo mener at det er siste sjans før fødselen, men jeg vet ikke jeg. Det er jo lenge til desember;)

 

Nei, vi sjåast.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VARMT?? Har jeg ikke lagt merke til.... ehhh jepp!! Enig!

Har fridag i dag å på mandag å d e SÅ GODT :)

D va godt å reduser arb.dan, men litt rart å gå heim så tili å, følt jo at æ nættopp hadd komme på arbeid, men godt ja:)

E d nånn av dåkk som va på opphørssalg da? Va d nå fint? har itj kåmme mæ så lang einno æ....

 

For på høtta ætter at vi kom heim fra arb i går å da vart d bading :) d e sååå godt å få avkjølt sæ litt, så villemo du må ut å bad :)

 

Satt å tenkt i går, å må bare si at æ e vældi glad for at d e akkurat dåkk som e m på treffan! Trives vældi godt i selskap m dåkk aill sammen, sånn at æ har sagt d :)

 

Eillers så får dåkk ha en riktig fin dag i varmen, æ fær på høtta å bade igjæn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si hei! :-)

 

Har fartet så mye i det siste at jeg ikke har vært inne på internett! Men vi har det bra og vokser! :-) Magen er litt større enn gjennomsnittet ifølge jordmora, men innen det grønne området, altså "nomal"! :-) Kjenner mye bevegelse! Selv er jeg blitt omtrent 11-12 kg mer enn ellers, og jeg har vel enda noen uker å vokse på! :-) Alle målinger er normale, og er altså frisk- om ikke særlig rask!

 

Skal starte å jobbe i 100% stilling fra 16.august, gulp. Gleder meg ikke veldig, da lufta går fortere ut av ballongen enn ellers, men det er jo for bare tre uker. Misunner dere som snart er sykmeldte/ i permisjon!

 

Jeg kan ikke komme på Konstadhaven denne onsdagen heller, for jeg er i Kristiansund! Håper jeg kan komme onsdagen etter det igjen, og at noen av dere andre også kommer! :-)

Nyt slutten av sommeren!

:-)

 

Det er fremdeles sånn at om dere møter meg, så er det slettes ikke sikkert jeg kjenner dere igjen! Men jeg er IKKE overlegen, bare sløv! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååååhhhhhh det regner, og fytti katta så godt det er. Overreagerer på fuktigheten i luften og føler at jeg ikke får nok oksygen, men men, begynte å bli lei av konstant å gå rundt som en overhoven Keiko ;)

 

Tilbrakte helga i Kristiansund og der var det bare ett par og tjue grader og overskyet så det ble jo rene himmelrike i forhold til tilstandene her på Orkanger. Men nå blir det nok ikke mer farting før lille babyen bestemmer seg for å komme. Det tror jeg ikke at jeg tørr - eller orker. Blir fort sliten og svimmel og sover dårlig om natta, men det gjelder vel for oss alle snart.

 

Herregud 22 dager igjen, og jeg går faktisk ut i mamma permisjon i morgen!!!!!!! Det er som sambo sa, fy søren, dere skal liksom være ganske store før dere er ferdige å arbeide om en slipper unna sykemelding og den dritten der. Og det har han vel ganske så rett i.

 

Var på opphørssalget ja, men jeg kom meg ikke i vei før på ettermiddagen og da var det rimelig så utplukket i stæsje avdelingen så du gikk ikke glipp av noe Kreps.

 

Da skal jeg begynne å bevege meg mot fysioen og mishandlinga der. Vi snakkes.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med litt annerledes vær! Jeg nyter skyene, men liker lite regn, da...

 

Vi har vært på hytta i helga og koset oss. Dette var nok siste utflukt for min del. Sover dårligere nå og blir fortere sliten enn tidligere - og da er det veldig deilig å være hjemme!

 

Jeg er dårllig egent som hjemmeværende husmor! I dag har jeg vært hjemme alene for første gang på lenge. Det har vært grusomt kjedelig!Samboeren har begynt å jobbe igjen etter ferien, og jeg går jo ut i permisjon etter ferien. Jeg tar meg selv i å planlegge og sysellsette meg selv i det meste for å finne på noe. Det er mye jeg skulle ha gjort, men det er jo så kejdelig alt jeg har på listen! Men - det er deilig å ikke jobbe! Jeg tror ikke jeg har maktet å jobbe 100% nå. Vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten sommerferien! Skal på jobb 2-3 ganger før skolestart og ta siste rest av etterarbeid og legge tilrette for vikaren, ellers skal jeg være med på et par av kusrdagene. Etter den tid blir det lite jobbing!

 

Var til legen i forrige uka, og magemålene var litt små - så nå driver jeg og spiser meg opp! Hiver innpå mat så jeg blir uvel og vel så det. Håper den har vokst seg stor nok til neste kontroll! Ellers har babyen sudd seg og festet seg. Det var jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg har ikke mulighet til å komme på treff i morgen (onsdag) siden jeg skal ha møte med vikaren som skal ta over for meg til høsten på kveldstid. Men kanskje jeg kommer litt senere dersom dere sitter utover en stund.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...