Gå til innhold

August: noen fra lillestrøm her?


stine-23

Anbefalte innlegg

hei felgen.

lurt å ha bagen klar, men er ikke helt ferdig pakket selv.

mangler bare et par t-shorter å hår børste da.. å noe å reise hjem i..

Jeg tenker vi tar bilen til sykehuset, tror jeg føler meg tryggest da. taxi er vel ikke så glad for sånne turer nei.. hehe . En kollega av meg fødte i taxi nå i juni, men sjaføren var fra india, så han tok det helt kuli. er vel værre med sure normenn.. hehe. vi er jo kjent for det.

Så bra det gikk bra med skole arbeidet da, skal se det ordner seg.

Plagsomt de vondtene assa, føler med deg.

Jeg var hos jordmor i dag å la fram alle plager å det med vanskelig fødsler i familien å sånt, men fikk beskjed om å smøre meg med tolmodighet. Jeg hadde også bitte små tegn på svagerskaps-forgiftning, men ikke noe å tenke på. skal tilbake neste tordag (24/8) å da skal jeg KREVE å bli satt i gang.. lille Liam veier visst ca 3800kg, å detta skal jo ut... huff som jeg tenker masse på dette.. jeg krysser også fingrene for oss begge at det skjer noe i helga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei stine:)

trodde du hadde født jeg nå... som vanlig... hehe...

Kusina mi som hadde termin samme dag som oss fødte i går.. hun bor i Danmark. Kjente jeg ble skikkelig skuffa over at det ikke var jeg som fødte først, men,men,ikke noe å gjøre med det! Gleder meg bare til å bli ferdig med hele greia! Skal til legen på mandag, det er lenge siden den timen ble satt opp, så jeg trodde vel egentlig jeg ikke skulle trenge den da. men den gang ei! Husker jeg til og med sa det til legen. huff... begynner å bli litt lei de kontrollene nå. Samtidig som det er trygt også... Hun legen jeg har er jeg ikke fornøyd med. Kunne selvsagt bytta, men så viser det seg at hun er barnelege på helsestasjonen også. Så da kommer jeg jo til å møte på henne der.. Da blir det flaut.

Kanskje hun er litt mer grei når mine hormoner er i balanse igjen:)

Tok å prøvde ett kjærringråd her nå... 2ts kanel. Det værste var at jeg syns det var godt! he he.. så nå gjenstår det å se da! Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg merker noe jeg. Men jeg kan vel ikke forvente stort. Men hører du ikke fra meg på stund, så vet du hvor jeg er:) og da får du hive innpå med kanel også:) kommer inn på føden med masse kanel i tenna og sånn! he he.. syns jeg ser det! he he.. svart i munn!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

ingen fødsel på ang her enda..

Men jeg ringte tilbake til jordmor i dag å sa at nå nekter jeg å ga lenger. Så hun foreslo at vi snakket om det på tordag igjen, så jeg blir satt i gang mot neste helg hvis ingen ting skjer før.. tenk det a... innen neste helg er jeg med stor mulighet MOR...

Alle får liksom før oss føler jeg.

Huff det er så¨mye på gang rundt meg i tillegg nå, tror jeg blir gal. nå driver mormor midt i flytte prossesen, å føler liksom at jeg skulle hjelpe til men..

Så er det sviger far, han kommer til norge den 26/8 å alt skal være i orden ti han kommer. mamma skal hjelpe meg litt da. Gleder meg skikkelig til han kommer. han er ikke som sviger mor. men det blir bare så stress midt oppi en fødsel.

Jeg har heldighvis et godt forhold til jordmor å legen min. missunner ikke sånne vanskelige, har hørt det er mange av dem. vet ikke hva jeg hade gjort hvis min lege var bitch, jeg tør ikke si i fra om noe, så jeg hadde sikket godtatt hva som helst jeg.

Kanskje jeg skulle prøvd kanel jeg også, da tar jeg masse av det på kaffen etterpå.

Men vi prøvde å ha sex igjen i går da.. skjønner ikke hvorfor det gjør så vondt, føles ut som det er første gang igjen. selv om vi brukte masse glide middel, så stakk det som kniver. ikke noe morro å bite tenna sammen å bli ferdig.

Å jeg sliter med å bli noe særlig opphisset selv, kanskje derfor det er vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Stine:)

blir helt stressa jeg, jeg vil også ha han ut før neste helg! heldig du, men det sies jo at det gjør vondere å sette i gang en om det skulle starte av seg selv. så vi får håpe at han kommer før du slipper å bli satt i gang. Det kan jo hende at kroppen din stresser så mye nå, at den liksom ikke blir klar helt selv. det er jo så dumt å stresse med ting så nært termin. Du må prøve å tenke på deg selv, og la andre ta seg av flytting og sånn. Du har jo snart en STOR jobb fremfor deg med å føde lille gutt! Og det er en mye større jobb enn man kan forestille seg! Og da er det viktig å være klar. Og kroppen vet selv når tiden er der! Så ett godt råd er å sove masse og slappe av masse i helgen, så skal du se det blir baby i begynnelsen av uka, uten igangsetting:)

Husker en gang jeg hadde sex også hvor det gjorde så jævlig vondt. Det var sånne kniv stikk som du mener. men da var det sopp... Prøv å kjøp en sånn canesten krem på apoteket, det skal hjelpe. Hvertfall ikke farlig å prøve:) men vet ikke om jeg hadde brukt de stikkpillene som mange anbefaler. I hvertfall ikke så nære termin! tenk om han blir født med stikkpille rester i håret:) he he... nei, da! men hør med de på apoteket du, selv om det er skikkelig flaut:) jeg vet! men bedre å bli kvitt plagene hvis det er sopp du har fått. Det er forrseten helt vanlig å få det når man er gravid, i hvertfall nå som det har vært så varmt!

Ja, ja, den kanelen hjalp i hvertfall ikke på meg, så nå gir jeg opp alle kjærringrådene. bringebærkapslene har jeg blitt ferdig med, og jeg gidder ikke kjøpe mer:)

kan ikke du si fra med en gang du skal føde da? eller hvis du vil ta en kaffe eller noe en dag! skriver tlf nr mitt her,sikkert ikke trygt, men da får jeg heller bytte nr hvis noen skal begynne å "plage" meg:)

917 69 269. Lena:) bare å bruke!

klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen: eller Lena:)

Har hørt så mye rart om igangsetting egentlig, at det er ikke godt å si hvordan det funker på meg. En nabo av meg ble satt i gang to uker før termin, for hennes tidligere fødsler hadde vært så harde, å denne gangen var det over på et par timer. å en veninne ble satt i gang pga fare for blodpropp å hennes varte 8-10 timer. Så hører man jo om de ekstreme tilfellene. Tar det som det kommer jeg, men jeg håper jo at han kommer før torsdag, av seg selv.

Jeg vet, mamma prøver å få meg til å roe meg ned også. ikke bra å stresse sånn. Det er en stor ting jeg slipper å tenke på da... å vaske huset.. for det skal mamma gjøre når vi er på sykehuset. deilig assa.

Tviler på at det er sopp, har hatt det en gang før, å da både lukta det å klødde å hadde rar utflod, men har ingen av delene nå. tror problemet er at jeg ikke er ordentlig "klar". føler meg ikke så fryktelig sexy, å da blir det litt kleint. klarer ikke slappe av, å da gjør det vondt. Er du ikke enig?

Hehe, født med stikk piller i håret ja.. det hadde vært litt av et syn..

Så kanelen funka ikke nei, men kanskje det må tas i større mengder.. prøv å ha masse på kaffen, det er godt.

Men de kapslene har jeg gitt opp jeg også.

Jeg tenkte jo kanskje at vi kunne møtes på mandag ( i morgen) ellert tirsdag hvis det passer? på strømmen storsenter å ta en kaffe eller no.

Men bare sier i fra, blir fryktelig fort sliten. klare ikke gå så mye lenger. men er vel sliten du også så da er vi jo to... hehe

sikkert trygt å legge ut nr. skal gjøre det jeg å så er du ikke alene

950 70 255 stine.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Stine:)

får prøve å ta litt kanel på kaffen da! skader jo ikke det, hvis det er godt i tillegg:)

I morgen skal jeg først til legen, også til akupunktur.. så vi kunne jo møttes på tirsdag? på termin dagen :) he he... Hvis det passer da? hadde vært bra om vi kunne tatt det ved tolv tiden, så jeg kan hente gina i barnehagen etterpå.. vi kunne jo møttes klokken tolv på den kafeen ved siden av dolly dimples? er det favoritt den heter?

Jeg orker ikke gå stort mye selv jeg, så vi får benke oss fast på kafeen:) butikk kikking kan vi ta når ungene er ute;) he he...

Jo, det kan nok hende det var fordi du ikke slappet av, skjønner godt at du ikke føler deg særlig sexy, det gjør ikke jeg heller! føler meg mer som en elefant, enn ett menneske! vagger som en gås gjør jeg oxo! he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei Lena.

Supert, passer bra på tirsdag.. vi får bestille en kaffe med kanel på der da, så kanskje vi får veer samtidig... ( lov å håpe...)

Kan ikke si jeg har lagt merke til noe kafee der, bare big horn.

Å, jo... på andre siden. dolly ligger i midten? Så har vi jo tlf til hverandre hvis det skulle være noe. Helt enig, gå i butikker får vi gjøre siden.

Å nå gleder jeg meg, håper bare jeg ikke er på den sjenerte siden den dagen, men vi var jo ganske like der så det ordner seg.

Du får ha lykke til hos lege å akupunktør. fortell hvordan det gikk da.

kos å klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stine:)

den cafeen ligger i første etg ved vinmonopolet. oppå "plattingen" der liksom. Rett vedsiden av dolly.. Jeg pleier å sitte inne der rett ved kassa liksom, så jeg sitter nok der når du kommer! skal vinke på deg når jeg ser deg! Regner med at det ikke kryr av gravide folk der, så jeg skal nok klare å kjenne deg igjen. :)

Det er jo alltid lettere å møtes for første gang over en øl, men den får vi ta igjen en annen gang:) he he... ikke så lurt å drikke nå;) Må jo innrømme at jeg har tatt ett glass vin da mens jeg har vært gravid, men det må jo være lov!

Det gikk greit hos legen i dag. Men føler liksom ikke at jeg kan spørre henne om så mye. Hun gir meg ett intrykk om at jeg syter så mye. Så jeg bare smilte å sa at formen var topp og at alt er bra! Det er jo egentlig det, men det er jo feil at man ikke skal kunne si hva man tenker/føler...

Har fått myggestikk på magen jeg, fyttikatta de klør!! trodde det var strekkmerker først, men det var det ikke. Så da kan du jo tenke deg hvor mange stikk det er:)

Skal dra å ta akupunktur nå, hun sa sist uke at dersom jeg ikke hadde født til denne timen så skulle hun sette noen nåler som skal starte fødselen. Men vet ikke helt om jeg har store troen på det!

Sender deg hvertfall en mld hvis jeg føder før vi møtes i morgen, så du slipper å sitte å vente på meg:) Men jeg tviler på at jeg føder i nærmeste fremtid! kan jo bare gå rundt gravid til jeg dør... det er jo så behagelig! NOT!! he he..

Sees i morgen da! Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Lena.

På strømmen storsenter ja.. av en eller annen grunn tenkte jeg på den i lillestrøm jeg. skjønte lite når du skrev vinmonopol. men nå er jeg med.. tar sin tid.. hehe

Da kommer jeg nok ned trappa, pleier å parkere i tredje etg. var det kl 12.00 vi ble enige om?

En øl ja, det hadde smakt.. har tatt meg et glass rødvin i blant selv, de sier jo at det er sunt da. men i det siste har jeg ikke orket, det er så mye garve syre i mange vin å da kommer hals brannen. Så jeg sparer til lille gutt er ute jeg, da må vi ta en tur på byn sammen. pappane sitter barnevakt vutt.. hehe

Huff da, høres ut som du har fått et vrient forhold til lege/jordmor. de er jo der til å hjelpe, ikke dømme å syns folk syter. men det tåler de vel ikke høre. Jeg har vært kjempe heldig med jordmor.

myggestikk på magen.. au da.. det kan ikke være godt. har ikke fått etr eneste myggestikk i år jeg når jeg tenker meg om.

Men jeg var en tur på lindex i dag å skulle se etter en amme bh til. Ga opp.. for det første så koster de shorta... så er de ubehagelige. får enten eifel tårn pupper eller helt flate.. det kan ikke være digg med melkepreng.. MEN, poenget var.. jeg fikk se magen i et annet lys, å det var ikke pent.. holdt nesten på å begynne å grine der jeg stod. strekkmerkene var betydelig større, lenger å mer ruglete enn jeg trodde.. skikkelig nedtur. de værste har kommet nå på slutten, er så typisk assa. Men sånn går det når jeg var så tynn å liten fra før.

Ja du må si i fra så fort du merker noe da, kan hende de siste nålene virker vuttu..:) det hadde jo vært så morro om vi fikk samme uke..

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stine:)

da var den akupunktur timen over... merker ingen ting enda! men men... får håpe det hjelper for fødslen da, at den blir litt lettere liksom!

Jeg har kjøpt mine amme bher på www.sparkjop.no, de er bare kjempe fine:) og gode! og bare 99 kr:) det beste med de er jo prisen! men du får de i svart, hvit eller rosa! og det tar ikke lange stunden fra bestilling til du har de hjemme! Jeg bestilte en str større enn jeg pleier, og håper jeg ikke har driti meg ut der... Men da får jeg bare klemme puppa inni de og håpe på det beste! he he..

Fått mer strekk merker de siste dagene jeg oxo, hvis det er noe trøst. De jeg fikk da jeg gikk med gina har blekna (de blir jo aldri borte). Men de blekna ved hjelp av en strekk merkekrem. Så den skal jeg bruke nå også. Rett etter fødsel! Vichi - anti strechmark creme heter den. Fåes på apoteket...

Ja, vi får ta en by tur når babyene er vel ute! gleder meg til å drikke litt igjen:)

Ja, det var klokka tolv i morgen ja:) på strømmen storsenter:) he he. tenk om du hadde stått i lillestrøm da! he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei Lena.

Kjempe koselig å møte deg i dag. Det var jo ikke skummelt i det hele tatt når jeg først fikk møtt deg.

Følte kanskje at jeg skravlet litt mye, men men, var nok bare litt nærvøs.

Vi må jo bare møtes igjen, følte at vi var skikkelig på nett, ikke ofte man møter folk med omtrent samme "bakgrunn" som vi gjorde.

Følte meg så avslappet å trivdes i ditt selskap.

Fikk intrykk av at du er ei kjempe koselig jente.

kos å klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stine!

Det var kjempe koselig å møte deg også:)

syns det var gøy å høre om svigermora di:) he he.. må jo le når jeg tenker på det du sa! he he...

Vi må møtes igjen ja! kanskje vi møtes på sykehuset... det hadde jo vært knall!

du må hvertfall fortelle åssen det går hos legen i morgen!

Lykke til! skal tenke på deg.

Klem fra lena!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...