Gå til innhold

August: noen fra lillestrøm her?


stine-23

Anbefalte innlegg

må si jeg hermer litt, men er det noen her fra lillestrøm og omegn?

hadde vært koselig å møtt noen med ca samme termin, så kan vi jo trille sammen også. har selv termin 22 august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

er fra Lørenskog...men det er jo ikke langt fra lillestrøm:)

har termin 22 august jeg oxo:) he he... så da kan det jo hende vi møtes på AHUS.... du skal føde der eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Felgen.

så morro. ja tenk om vi møttes der a, skal føde der ja.

jobber du enda el? selv er jeg sykemeldt frem til permisjon.

venter du førstmann? det gjør jeg. hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går på skole, så jeg har ferie:) hatt det siden midten av juni, skal prøve å fortsette studiene etter fødsel... får se åssen formen er å sånn...

Jeg er 25 år...du er 23?

Jeg har ei datter fra før, så dette blir 2.mann! Men sambo sin første!

Nå venter vi gutt, i følge UL i hvertfall! he he...vet jo aldri...

vet du kjønn eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er 23 ja.deilig med ferie da. hva studerer du da? jeg jobbet til slutten av juni, så ble jeg sykemeldt. du er flink hvis du klare å fortsette studie da.

så heldig du er med jente fra før. vi venter en gutt vi oxo. han var ikke beskjeden på UL... hehe. det var ganske tydelig. han skal hete Liam siden sambo er fra england.

har dere tenkt på navn enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg går til lege og helsestasjon i flateby, så jeg får nok barsel gruppe der. men koselig med fler trille kompiser:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen:) litt treig til å svare jeg...

Jeg studerer på Hiak, service fag... spennende:)

Han i magen min var heller ikke særlig beskjeden på UL, men så har jeg begynt å tvile! he he... tenk om det kommer ei jente da! hmmmm da får hun bare ha på seg blå klær:) he he... ja ja..

Liam var ett fint navn! Vi har tenkt på Emil vi da... Så får vi se om han passer til navnet når han har tenkt å vise seg:)

Har dere gjort i stand senga og alt klart av utstyr eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres spennende ut, skulle ønske jeg klarte å få ferdig noe skolegang selv, menjeg tror det blir en stund til.

ja,tenk om det blir jente... har liksom vært så sikker på at det blir gutt, at det skulle ikke forundre meg om det ble jente. jeg har kjøpt mest grønne og beige klær, skulle vel gå på en jente det.

Emil er et kjempe fint navn, liksom litt rampete.. hehe.

Jeg har ikke tenkt å kjøpe seng enda, skal bruke en slags kurv/vogge som min sambo sov i som baby, men den står på loftet enda... ( har selgølgelig tenkt å ordne seng om noen mnd.) har bestilt vogn, brio, den kommer i uke 32 og bilsete kjøpte jeg her om dagen. da er det stort sett bare stelle kommode igjenog noen små ting. tar det ikke så tungt om det er noe jeg har glemt. dere da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

vi skrudde opp sengen i dag vi:) det var så koselig! he he.. var på kontroll på sykehuset på fredag og fikk vite at babyen veier 3250 nå! så da er det jammen ikke lenge igjen!

Det er så varmt om dagene nå så jeg tror jeg dør! Gleder meg til å bli ferdig med dette her!

Ha en normal mage som ikke er i veien når man skal sove å sånn!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Felgen.

så koselig, er vel på tide at jeg henter vogga fra loftet snart også.

hvordan finner dem ut hva babyen veier? UL? jordmor sier ingen ting til meg, men jeg har ikke vært på sykehuset heller da. syns jeg hører så mange som er på så mange ul. fikk bare en jeg, enda babyen har vært stressa med høy hjerte frekvens.

 

helt enig, det er så varmt. har vært på stranda et par ganger i helgen, å det gjorde godt å få duppet seg litt. kjenne seg litt vektløs igjen... hehe

gleder meg sånn til å ligge på magen jeg også, håper det ikke er lenge igjen nå. har en del murring i magen å korsrygg og kjempe press ned mot skam benet store deler av dagen.. håper det er et tegn..

hva tror du?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei hei Stine!

ja, det er vel kanskje greit å få ned vogga nå...vaske den å stelle den litt;)

Jeg fikk en ekstra UL fordi jeg syns babyen var blitt så rolig. Ringte bare sykehuset jeg, og fikk komme med det samme. Egentlig ganske deilig å vite at alt er i orden! at han ligger riktig å sånn. Ei venninne av meg fødte i mars, og babyen hennes lå i sete. Ingen av jordmødrene merket det før babyen kom med rompa først! Ble litt skremt jeg da, og ville derfor vite 100% sikkert at babyen her kommer med hodet først:) og hodet hans er jo heldigvis festet! Du får nok en UL du også hvis du ringer sykehuset å sier du er urolig for babyen har blitt så rolig.. (det er vel lov å ta en liten hvt løgn for å se at lille knøttet har det bra!) he he...

Ellers så hadde jeg faktisk tenkt til å spørre deg om det samme, for jeg også har murring og vondt i magen..husker fra sist jeg fødte at det er mye av de samme smertene. Så kanskje det er noe på gang for begge! det er jo ikke lenge til termin, så det er jo ikke for tidlig om noe skulle skje nå!

Jeg var redd smertene skulle gi seg i løpet av dagen i dag, så jeg har traska på strømmen storsenter i dag:) og vasket leiligheten og sånn! Til og med kjøpt meg bringebær kapsler;) så får vi se hva som skjer! he he..

Bruker du bringebær kapsler? eller te? eller noe annet? Går du ofte til kontroller nå?

Kunne tenkt meg å slenge meg litt utti vannet jeg også, men da blir det flodbølge og folketomt på stranda! så jeg får vel holde meg til dusjen... he he... eller nebbern...eller plaske bassenget til dattera mi:) he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fra omegn:) (Fetsund) Har termin 24 så det er godt mulig vi og ses på ahus.

 

Sånn ellers av info er jeg 26, har en gutt fra før og venter en gutt til.

 

Liam er et nydelig navn. Kunne tenke oss dette selv men blir for likt første gutten sitt navn:)

 

Er treff i Lillestrøm 8 august forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen!

nå er vogga tatt ned å trekket ligger i vask.

helt enig, det er på tide.

kanskje jeg skulle ringt jeg å, liten hvit løgn skader vel ingen... hehe

men hvor ringte du da? rett til føden?

de murringene, synd se varer så lenge. kan jo gå en halv dag med vondt.

kunne jo ringt å spurt om det er normalt kanskje.

også blir det til at jeg tenker å tenker.. er det noe på gang..

samme med deg? hvor lenge før fødselen fikk du de smertene forrige gang da? var en tur på strømmen storsenter i dag jeg å ( to dager etter deg men..) sammen med mamma å kjøpte sånne kapsler jeg også. har begynt å ta dem. sambo fikk litt hetta... hehe. " er det vits å ta dem enda da? jeg har jo endel ting jeg må bli ferdig med på jobb først" han kommer når han vil uansett sa jeg da. vet ikke helt om jeg har trua på de kapslene, men man må kanskje ha det, ellers skjer vel ihvertfall ingen ting.

var på kontroll i slutten av juni og skal ikke før 2 august. før det var jeg på kontoll i april, to mnd før... syns egentlig jeg har fått litt dårlig oppfølging. å jeg er ikke flink til å si i fra heller. hadde det vært noe, så hadde jeg vel fått flere kontroller.

he he...flodbølge ja.det hadde det vel blitt på meg å hvis jeg hadde hoppet uti.. men hvordan er det å ta seg av et barn når du er såå gravid da? det er til å ta av seg hatten av syns jeg... er helt pompa om dagen jeg. bruker så lang tid på å komme i klærne jeg, må ha pause hele tiden. blir sliten bare av tanken på å dra i butikken.. ikke spiser jehg noe særlig heller. kanskje litt for lite.. men jeg er flink til å drikke da, er tørst hele tiden, å til gjengjell så tisser jeg masse...

 

merker man når hodet har festet seg? kan ikke si jeg har merket noe, men søstra mi sa at det gjorde litt vondt å magen liksom seg nedover å forandret form. ble liksom litt hengene. ikke sikket alle kjenner noe.

nå skal jeg gå å sette meg forran vifta, ble skikkelig varmt med pc i fanget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei molait

er ikke helt fra lillestrøm jeg heller, mere mot rælingen. hehe

morsomt om vi møtes på ahus ja, jeg prøver egentlig å få han ut innen nærmeste tid jeg da, med bringebær kapsler. helst NÅÅ..

vi må ha engelske navn fordi pappan er det. eneste guttenavet jeg liker på engelsk, så det bør bli ei jente neste gang..

 

hvordan treff, hvor i lillestrøm å når på dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Stine:)

Må si det er koselig å ha noen å snakke med her inne:) vekker nesten gamle minner fra da jeg var mindre å ventet på brev fra brevvenninner:) he he.. det var tider det! Husker jeg skrev til bladet Starlet at jeg ønsket meg brevvenner...fikk faktisk svar fra en Same...he he...rart hva man kommer på!

Da jeg ringte for å komme på sykehuset ringte jeg rett på føden ja! snakket med en JM. De var kjempe hyggelige der. Var skikkelig nærvøs da jeg ringte, men det gikk fort over.

Husker ikke hvor lenge før fødsel jeg fikk de vondtene sist, men det var vel to tre uker før kansje...

Jeg tror på de kapselene jeg:) men jeg tror jo på alt også da! kjøper jo alt som man liksom skal bli pen av osv... he he.. fett sluker piller og tann krem for å få hvite tenner! he he.. må le! kan jo ikke akkurat si det hjelper, men det er lov å håpe:)

Sambo fikk litt hetta når jeg kom hjem med de pillene han også, men han gleder seg så enormt til babyen kommer at han sikkert kunne kommet hjem med lakser olje! he he... dette blir hans første, dattera mi har en annen far. Men sambo har vært i livet hennes siden hun var litt over ett år. nå er hun snart fire. Så hun husker jo han som om han har vært her hele tiden! Og de to har gått så fint sammen, heldigvis:)

Akkurat nå er hun på ferie hos farfaren og farmoren sin, der har hun vært en uke. Hun kommer hjem til helgen. Heldigvis! Savner henne, men vet at hun stor koser seg på ferie:) og jeg får slappet skikkelig av! det er klart det har vært slitsomt til tider, men jeg har fått så god hjelp av familie rundt meg, så jeg kan ikke klage! det finns jo folk med tre unger som flyr rundt gravide, og det må være slitsomt det! eller å være gravid med et barn som fortsatt bruker bleier og er helt avhengig av hjelp til alt... Så egentlig er er jeg glad for at hun er så stor som hun er, for hvis ikke hadde det blitt slitsomt:) så derfor mitt råd til deg er: vent med neste mann til Liam er bleie fri og stor:) he he..

Fader nå tordner det! og jeg som er så redd for torden! og typisk at sambo jobber i natt!!!! fader! jeg får sette meg i bilen utenfor jobben hans! he he.. det hadde tatt seg ut!

Jeg merket at hodet festet. For det begynte å gjøre vondt i bekkenet forran da jeg gikk. Pluss at magen sank veldig ned. Fikk nesten sår på magen av trusekantene så mye hadde magen forandret seg. Men det er jo veldig forskjellig fra person til person da... Men jeg syns det gjør drit vondt når JM sjekker åssen han ligger. Hu tar så innmari hardt i! stakars babyen tenker jeg, men den får vel ikke vondt!

Får håpe du får litt hyppige kontroller på slutten da! jeg skal begynne å gå annen hver uker. ikke at det er vits, men føler det litt trygt liksom. litt fint å føle at man blir passet på. Men du får nok fler nå på slutten:)

du får kose deg med vifta de da! har vifte jeg å, men skulle ønske det var air condition... men det er jo så dyrt! skulle nok vunnet i lotto!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker veldig godt Colin, men føler det blir litt for utenlandsk kanskje? Den andre gutten vår heter William, derfor utgår Liam. Blir FOR likt:) Er mye finsk blod i meg, men er ikke så mange fine finske navn synes jeg. (Terro, Jokka, Karri (halloooo) og Ari (fint men hvem vil bruke det nå??)

 

Veldig klar for NÅ jeg og. Fet, tung, varm, svett, hoven LEI! De kapselene skal vel hjelpe mot revning ikke få fortgang etter hva jeg har hørt.

 

Alt om treff finner du under BIM-treff (linken over trerminklubber) spol deg nedover. Ligger et treff der nå og ellers så helt i bånn så kan man velge sitt fylke.

 

Ellers kunne dett vært kos å få til et treff for de med termin rundt samme tid. En del av oss blir vel kanskje septembermammaer. (sukk) Er alltid klar for is i Lillestrøm jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Felgen. ( veldig kult nick når jeg tenker meg om.. hehe )

kjempe glad jeg fant noen å snakke med her ja. sambo er ikke så glad for å høre om alle kvinne/gravid-greiene.. hehe

jeg husker jeg tjuv-lånte starlet bladene til søstra mi noen ganger...hehe

men kjøpte mest wendy selv( heste-bladet ) var helt heste frelst jeg, dro på rideleir om sommeren å sånt. pussig med minner ja.

Jeg får manne meg opp å ringe føden en dag jeg også kanskje, er veldig nervøs selv, vet ikke hva jeg skal si.

Nå har jeg jo hatt de vondtene en ukes tid da.... kanskje en uke eller to igjen.. håper virkelig det skjer noe snart assa...

jeg er jo litt sånn jeg også, kjøper alt av kremer tannkrem/tannbleking osv som vist nok skal virke, like opptimist hver gang... hehe

jeg har tvingt meg til å tro på kapslene, for om det ikke er innholdet, så er det psyken. bare det å tro det virker. det gjelder mange ting.

Så koselig at det går bra med dattera di og sambo, veldig viktig de har et godt forhold, og at hun ikke føler hun blir tilside satt når babyen kommer.

huske når jeg var liten å mamma fikk tvillingene med en ny mann. jeg og store søstra mi ble skyvd vekk, litt andre tider da, han likte å herse med oss. nok om det.

Tanken var å vente med nestemann/jente til Liam er rundt 4-5 år.

orker ikke to tette.. det er 6 år mellom meg og søs og det har visst fungert bra. da er også eldste mann stor nok til å hjelpe til å kanskje ikke få den søsken sjalusien.

Så at det tordnet jeg også, men det var et stykke unna. skal visst tordne mer i morgen hørte jeg.

Sånn vondt i det beinet foran ( skam-beinet ) har jeg hatt et par uker, blir verre å verre. nå har jeg skikkelig gang-sperre når jeg reiser meg opp. men jeg har ikke kjent at magen siger ned eller noe annet. jeg syns ha sparker så fælt innover, på innvollene mine. har skikkelig vondt noen ganger jeg, vet ikke om det er babyen som gjør det elle hva, men har hatt sånn nesten diare i over tre uker. er på do 4-5 ganger hver dag... skal ikke det liksom være et tegn også..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei molait

Colin er jo drit kult navn. det må dere ha..er ikke for utenlansk i det hele tatt, ikke hvis du har mye finsk blod i deg.

finske navn er litt spesielle ja. Ari er plutselig ikke fint lenger når marta gifta seg med en...

føler meg ganske fet tung å varm jeg også, å de kapslene er for modnig av livmoren egentlig.

skal sjekke ut det bim-treffet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei stine!

Jeg prøvde veldig lenge før jeg fant ett nick! Det var kallenavnet til babyen i magen.... men nå blir han bare kalt sneipen! vet ikke helt hvorfor, men det har liksom bare blitt sånn:) he he... men ikke når han kommer ut da! stakar...

Det er veldig viktig at man ikke skyver vekk noen av de andre barna man har når man får en ny i hus... Jeg har latt henne fått ta del i planleggingingen til babyen. Jeg tror det er viktig, sånn at hun føler at hun hjelper til! Hun gleder seg enormt til å bli storesøster i hvertfall:) så det er jo ett bra tegn. Men litt sjalusi må vi nok regne med, men det skulle bare mangle...

huff, da...ikke noe deilig å ha vondt i det beinet da! men det er jo ikke så lenge til du skal til JM, kanskje hun kan gi deg en hendvendelse til UL for å se hvordan han ligger? kan jo hende han bare er en skikkelig sterk liten tass:)

har vært løs i magen i det siste jeg også. pluss at det kommer litt blod/slim noen ganger...(sorry ekle detaljer)he he... Men hvis jeg går rundt å tror at noe skjer hele tiden er jeg redd vente tiden blir sååååå lang... men jeg håper jo at det er små tegn!

gruer meg litt til sykehuset jeg da. For da jeg fødte Gina (dattera mi) fødte jeg på Ullevål. og da lå jeg jo på det hotellet.. men nå må får vi sånne fler manns rom! Og jeg er jo så fantastisk sjenert! Tør jo nesten ikke spise når det er fremmede folk tilstede! plagsomt ja! huff, men det går seg vel til! får håpe vi treffes der da! og at det ikke bare er "gamle" folk over 30 der... hmmm....

Ett venne par av oss ble lagt inn på føden i dag. Hun ble satt i gang klokka 8 i dag morges. Stakars, hun har gått to uker over termin! Hun var lei hun! Men nå får de jo møte gutten sin snart:)

Syns dagene går fort nå, snart er det vi som ligger på føden og skal føde:) gruer du deg eller? har du tengt på noe smerte lindring å sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt så mye om de kapslene nå...Føder de fleste som tar dem før tiden da? Ellers modnes man jo til slutt uansett.

 

Colin er jo ikke direkte finsk da..hehe og lite britiske aner i noen av oss:) Far er finsk og mor er delvis finsk så jeg er i grunn mer finsk enn norsk. Nei Ari ble oppbrukt av en enkelt mann faktisk. Tror ikke han kommer til å pushe det navnet opp til topp-10-lista;)

Vi får nå se. er en 4-5 navn som svirrer rundt og blir liksom ikke helt enige om noe som helst. (frustrerende)

 

Vet ikke om jeg skal på det treffet selv, men er jeg ledig den dagen dukker jeg ratt opp. Sett opp et treff for oss poppeklare da vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

sorry for at jeg ikke har svart på noen dager, men pc har vært hos "doktoren"..... klikka her om dagen. jeg har visst klart å laste ned noe med masse virus i.. typisk meg..

innmari fint kalle navn da, vi kaller vår for sneipen vi også. + noen andre som tassen, junior å sånt. mens jeg blir kalt kula.. å faktisk "gravide pamela"... har du hørt...da skjønner du vel at puppene har vokst litt..hehe

Det er nok morro for henne å være med på planlegging, da føler hun at hun er til nytte også når hun får hjelpe til. Ja, sjalusi kommer man nok ikke unna, til en viss grad. når en venninne av meg fikk jente nr to, så kjøpte jeg gave til begge, synd liksom det var vanskelig å bare gi til den ene. som fikk masse og er for liten til å ha glede av det, men den andre fikk ingen ting. og alle skulle se på babyen, mens ingen hilste på henne.. det også er med på litt sjalusi.

Ikke noe morro å ha vondt i det beinet nei ( når jeg går, ser det ut som jeg har driti på meg..hehe ) skal til lege i morgen tidlig, å da skal jeg spørre om hun kan henvise meg til UL. jeg vet nemlig at hun ikke klarer å kjenne om hode er nedover.. sånn som JM kan. å da kan jeg jo si at jeg tror kanskje han har snudd seg igjen, at jeg ikke sikker. ( en fin liten hvit løgn...)

Det kan jo være at vi er litt løse i magen fordi babyen presser på hele tiden også. da er nok slimproppen din i ferd meg å gå,( ikke noe som heter ekle detaljer i vår situasjon... hehe) jeg har ikke sett noe slim enda.. snufs..

hørt at det hotellet er ganske fint ja. kjipt å måtte ligge på rom med mange ja. men det er jo enkel rom også, men da skal man ha flaks tror jeg. jeg er ganske sjenert jeg også, kommer sikkert til å få problemer med amming. hvis sykepleiere skal drive å hale å dra i puppen min..

det hadde jo vært kjempe artig om vi treffes på føden ja, hvis ikke så er nok jeg den yngste der. å jeg har så vanskelig med å få kontakt med andre. ( når man møter face to face ) kommer sikkert ikke til å tørre å snakke med noen.

Håper vi slipper å gå på overtid da. en venninne av meg ble satt i gang tirsdag 26/7 på termin dagen pga blodpropp-fare, å han var så liten.. hadde hatt godt av å få en uke til på seg. bare 2150 kg og 46 lang, men han måtte ut stakar.

Syns du dagene går fort...? heldig du..

syns det går treigere å treigere jeg. mamma drar meg med ut nesten hver dag på strømmen eller bare ut å gå tur. ( hun sier at hun trimmer meg.. hehe)

jeg har egentlig ikke grudd meg i det hele tatt, men jeg må inrømme at det kommer snikende. siden jeg tror jeg kommer til å ligge så lenge med veer før han kommer ut. kommer helt sikkert til å ville ha epudiral, men prøver nok det andre først. som nåler, bade å vepse-stikk. hva med deg? hva har du tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...