Gå til innhold

August: noen fra lillestrøm her?


stine-23

Anbefalte innlegg

Hei igjen Stine:)

Trodde nesten du hadde født jeg nå:) he he.. begynnte faktisk å bli misunnelig! he he.. .Har klart å laste ned en del virus jeg å.. men tror vel de fleste gjør det! Man blir liksom litt "hemma" uten data og internett! man gjør jo utrolig mye rart der inne for å få tiden til å gå!

Jeg skulle prøve å slå sammen vognen til babyen her om dagen da, og heldigvis for det! For det var jo nesten umulig! Og når jeg hadde fått slått den sammen, så fikk jeg den ikke opp igjen! Tro meg jeg ble sur da! kasta vogna rundt! he he... Dritt vogn. Så nå står den for salg på Finn.no... he he... Kjøpte heller en brio vogn vi da...Mye lettere å slå sammen å sånn:)

Skulle nok prøvd å slå sammen den forrige i butikken, men vi var for ivrige! Man lærer så lenge man lever:)

Ja, huff..husker når jeg fødte Gina, og JM tok tak i puppen min å stappa den i munnen hennes! he he.. ler av det nå, men akkurat da tengte jeg hva f...er det hu driver med?? det tok liksom litt tid før jeg skjønte at det kom melk ut av den! Trodde ikke det kom så fort. Det hadde jo ikke kommet noe ut av den i svangerskapet.Så da blir det veldig rart å tenke på at det kom melk ut med en gang Gina var ute...

Men det gikk jo bra etterhvert, jeg var ikke så sjenert på det området etterhvert. De har jo vært borti mye rart der:)

Jeg har handlet en gave til Gina fra babyen i magen...sånn i håp om at det litt smart:) kanskje hun får ett skikkelig positivt inntrykk av den nye broren sin!

Jeg var å tok akupunktur i dag jeg! for å modne kroppen litt:) lov å jukse:) Det var skikkelig deilig, fikk slappet av. Hun som tok akupunkturen sa det var veldig lurt å gjøre det, for fødselen blir så mye enklere! (og du vet, jeg tror på ALT) he he..så jeg skal tilbake på mandag...får håpe det blir siste gangen da! for jeg er klar som ett egg:)

Når det gjelder det smertestillende greiene, så skal jeg forsøke å holde meg til akupunktur. Det hjalp sist, og var det eneste jeg brukte. jeg hadde en rask fødsel sist, og de fleste tror jeg får det igjen. Bortsett fra meg. Litt pessimist der ja. Det virker bare for enkelt... Ser for meg en sinnsykt lang "opplevelse"...og da skal jeg love deg at jeg skal ha epudural. Får bare håpe at jeg får det, for jeg har tatt en STOR tatovering som dekker hele korsryggen! tenkte ikke så langt da jeg tok den... men en ting er hvertfall helt sikkert,det gjorde mye vondere å ta den tatoveringen enn å føde! Og den tok jeg ett år etter jeg fødte Gina, så det husker jeg godt:) Det er i hvertfall det jeg trøster meg med nå!

Fikk du henvisning eller? og sto ellers alt bra til da du var hos legen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei felgen!

ja tenk om jeg hadde vært så heldig..

jeg tar jo fortsatt de kapslene i god tro da.. hehe

utrolig å hemma det går ann å bli uten data ja, er så avhengi av den.

hehe, litt ivrig med vognkjøp ja. Var jo det jeg også, men jeg kjøpte brio med en gang jeg da. den er kjempe fin assa. beige og svart.. med sånne hjul med dype spor og kan fylle luft.

kjempe fornøyd.. ( med de turene i stua.. hehe)

Mamma sa jeg burde begynne å gni eller dra håndkle på bryst vortene for å herde dem. det er vel lurt kanskje, så få de sykepleierne dra akkuratt så mye de vil i vorta mi. men de sier jo at hvis ungen suger riktig, så sksal man ikke bli sår.

Har tenkt å høre om dt jeg også, ringer man føden da å? ( akupunktur)

men var redd de syns det for tidlig.

Akkuratt det tror jeg også på, har vært å fått det for ryggen for noen år siden å det virket. men hører av mange her inne at det kan virke ganske fort når de setter modnings nåler. innen et døgn å sånt, er vel litt forskjellig for alle kanskje. må si jeg er klar jeg også. lagde en avtale med sambo om at jeg ikke må ringe mer en 1 gang hvirs det ikke er krise. ( ringer han så mye om dagen, kjeder meg...) hehe

Søstra mi også sa at akupunktur virket som smerte lindrene, men bare et par timer, så måtte hun prøve noe nytt. å til slutt ble det epudiral. det var visst kjempe greit å føde sånn. skal prøve på det jeg også, prøve alt først, så ta epudiral til slutt. ( men ikke for sent da..)

ser nemlig for meg en kjeeeempe lang fødsel jeg å. alle i familien min har hatt det med første fødte.

du har tatovering der ja, men hvis du er heldig, så er det ikke farge akkuratt der man setter nålen. de kan visst ikke sette nålen gjennom fargen med fare for at det kommer blekk inn i ryggen. ( ikke meningen å skremme )

var hos legen i går å alt var bra. men hun klarte jo selfølgelig å kjenne at hode lå ned så jeg turte ikke spørre om henvisning. men jeg kan jo høre med føden hvis det er dit jeg også ringer ang akupungtur.

Men en ting jeg glemte i går, var å høre om sånn streptokokk-b test.

de har jo sagt på nyhetene at alle leger skal teste gravide, så jeg må si jeg er litt oppgitt over at de ikke sa noe. skal ringe dit i dag å høre om jag kan komme å ta testen. må liksom være din egen lege her i norge.. blir litt irritert jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine:)

i dag har jeg vært hos en veninne å badet! hun har bade basseng! kjempe deilig! endelig ble jeg skikkelig nedkjølt! helt skjønt!

Jeg tar akupunktur hos en privat klinikk..så jeg ringte dit å bestilte. Nittedal naturmedisinske.Mamma bor i Nittedal, så det var sånn jeg fant det! Men de har vel sikkert noe på strømmen eller lillestrøm tenker jeg!

Men det var jo bra at babyen din ligger med hodet ned da:) bare dumt hun merket det! he he... men det er jo bare å ringe føden å si at du kjenner lite liv, så kommer du inn med en gang. hvis du vil:)

Jeg har fader meg begynt å få melk jeg nå da! merket det sent i går kveld! kanskje det hadde sammenheng med akupunkturen..?

eller at fødselen nærmer seg... ikke vet jeg! er så utolmodig at jeg døøør:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen!

Å, det hørtes deilig ut.. det var vel etterlengtet tenker jeg.

Jeg syns faktisk den verste "dirrende" varmen har gitt seg.

Jeg har sett noe sånt i lillestrøm. koster det mye? tror kanskje jeg ringer føden først, men hvis jeg ikke får der, så prøver jeg lillestrøm. akupunktur skal jeg ihverfall ha..

i går var jeg med mormor på visning ( hun har endelig lyst å komme nærmere resten av famiien) å da fikk jeg ganske skikkelig vondt i ryggen, sånn mens(ikke murring) veldig vondt.. stod der i leiligheten å turte ikke si noe, for da hadde mormor fått panikk. å det kom ganske regelmessig også. det var ikke noe morro å "holde maska" da assa. det varte til litt utpå kvelden å jeg måtte masseres i ryggen. håpet at det skulle gå over i ordentlig rier... men nei da..,,,i dag merker jeg ingen ting..f.....helv....arg..

Men jeg var å tok den streptekok-b prøven i dag. får svar i midten av neste uke. burde ta det du også. Var visst akkuratt passe tid å ta prøven på, for da får de forberedt seg. hvis man har det, så får man antibiotika når man ligger å skal føde. ikke farlig hvis man har oppdaget det. må si jeg blir skikkelig redd når jeg hører sånt på nyhetene, å at babyer dør.. fælt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine:)

Å fytti katta, da hadde jeg blitt skuffet ass..siden vondtene gikk over!

får håpe de kommer tilbake snart da:) for så å bli til babyen er ute!

hvor tar de den prøven fra da? må man oppi stolen liksom? eller tar de fra urinen? liker ikke GU...vrir meg alltid unna! ikke at det er så lurt, men jeg liker virkelig ikke den stolen!! men hvem gjør vel det??? he he...

Jeg syns varmen har gitt seg litt jeg å... men det er fortsatt varmt, men det er bare å nyte siste rest:)

Jeg betaler 300 pr gang når jeg tar akupunktur. Første gang koster 500, for den timen er litt spesiell... de vil høre sykdomshistorie å sånn...

Hvor er det mormoren din bor da? langt unna eller?

Hun gleder seg nok til å bli oldemor tenker jeg:)

i morgen skal vi på nebben, hvis det er fint vær! må bare nyte resten av sommeren,for før vi vet ordet av det så er det vinter! Og jeg liker ikke vinteren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

må si jeg ble veldig skuffet også, men jeg har hatt det sånn et par-tre dager nå. begynner nesten til samme tid hver dag også, rundt 18.00 tiden. men så gir det seg etter noen timer... snodig..

den prøven tar de vaginalt da.. men jeg slapp stolen. lå bare på den benken å dro ned buksa. gikk veldig fort. de bruker en sånn lang ku-tip.

Så dyrt det var med aukupunktur da, men det jo verdt det. men er ikke det det samme de gjør på sykehuset. jeg har sagt det i vel en uke nå, men til uka så SKAL jeg ringe ringe føden å spørre om aukupnktur..

Mormor bor på linderud nå. eneste normann i nesten hele nabolaget...

hun vant bud runden, så nå bor hun snart bare 100 meter fra meg. hun gleder seg veldig til å bli oldemor igjen ja.

i dag var vi på ekerberg restauranten en tur for mormor har bursdag, fin gave for henne da med en tur dit å leilighet.

Har dere hatt det fint på nebben i dag da? det har jo vært kjempe vær ( å drit varmt ) i dag.

man skal jo ikke klage når sommeren først er her, men det er jo typisk at det skulle være det beste året på lenge akkuratt når vi går gravide..

liker heller ikke vinteren.. Syns det blir mer og mer ekkelt å kjøre bil i det føret også..

Når har heldighvis sambo trappet ned på jobben, så nå kan vi kose oss litt mer før liam kommer. han har jobbet fra 0700 til mellom 2100-2400 hver eneste dag siden mai. så han er rimelig ødelagt stakkar, men jeg sa at nå er det nok. skal ha litt krefter når babyen kommer også. så nå kommer han til å sover et par dager tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei stine!

Å ja, det var kjempe deilig på nebben:) fikk badet og solt meg litt! hadde t-skjorte over magen for å holde den kald da! Får heller sole magen neste år...

du sier du skal ringe føden for å spørre om akupunktur, er du under fødsel du mener eller nå? tar de inn gravide til å ta akupunktur der?

Før vi flytta hit, så bodde vi på grønland i Oslo, der skal jeg love deg at det var mye "svart" hehe... da de bygde den nye moskeen ble det ok for oss. Så vi flytta hit! angrer ikke ett sekund! Så jeg skjønner mormoren din godt:) Det er ikke riktig at man skal være den eneste normann i nabolaget i sitt eget land! Det sier jo litt!

det må være deilig for samboeren din og få litt hvile før babyen kommer! Han hadde jammen meg laaaaange dager. Kjedlig for deg å være så lenge alene også da! Samboeren min jobber fra 2-22, kjedlig det også... da går liksom hele dagen bort til jobb... Får håpe han klarer å endre på arbeidstidene etterhvert. Men det er jo bedre enn ingenting!

Hentet den nye vognen i går da! Kjempe fornøyd.Så nå blir det bedre:) merker stor forskjell på det billige og dyret merket! Så jeg er glad for at vi byttet:) Selv om sambo sikkert syns jeg styrer enormt mye! hehe

I dag ser jeg at det skal bli varmere enn i går. Neste år skal vi ha aircondition...ikke tvil om det;)

Ha en fin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei felgen.

Har fått solt meg en del jeg også, å er ganske brun på magen, så det skal bli spennende å se om den blir svart når den krymper inn igjen.. hehe

Jeg mener sånn ukupunktur som du får, modnings nåler. De gjør det på sykehuset også. Har hørt det av flere her inne.

Jeg bodde på lindeberg ( v/ furuset ) når jeg var mindre, å der også flyter det over med innvandrere.. begynner å få nok av de. er ikke rassist, på ingne måte. Så lenge de jobber å oppfører seg, men et sted går grensen syns jeg.

Det er bra du er førnøyd med vogna, det er jeg å. skikkelig kvalitet virker det som. Alle fedre synd vel vi styrer mye, det syns min sambo også..hehe Han tar alt med knusende ro han, men panikken kommer vel når vannet går.. da tenker jeg det er mye han også skulle ha gjort først. Er litt sånn med meg å, det er faktisk litt uvirkelig enda.. at jeg skal bli MAMMA...

Det har vært ganske varmt de siste par dagene igjen ja, men det skulle visst komme noen byger til uka. håper det..

Jeg prøver å foreslå aircondition jeg også, men vi har akkuratt bygd nytt hus, å den er jo ikke akkuratt dekorativ den dingsen da.. passer liksom ikke inn noe sted.

Takk for det, ha en super da du også:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stine:)

i dag har jeg tatt aku. igjen... fikk nåler i ryggen, magen,hodet, beina og øret. Det ble en del nåler i dag kan man si! Kjenner jeg har litt vondt i ryggen nå, men det går vel over tenker jeg!

Folk har begynt å ringe meg for å høre om det blir noe baby snart. Det er jammen litt tidlig å mase nå syns jeg! kjenner jeg nesten blir litt sur.. hehe.. litt kort lunte nå ja:)

Skolen begynner neste tirsdag da. Så det blir spennede! Har søkt om tilrettelegging den første modulen, så får håpe jeg får det. Jeg kan jo ikke dra på skolen med den lille den første uka. Det er jo galskap:) Så uansett må jeg vel se bort i fra at skolestarten til uka gjelder meg.. ganske dumt egentlig,for da må jeg ta igjen det senere. Liker ikke henge bak med skole arbeid... Men, men det går seg vel til! Må jo tenke på at jeg ikke orker å sitte særlig lenge etter fødsel å sånn... så er det vel greit å ha noen dager hjemme til å bli kjent med den nye verdensborgeren:)

Formen din bra om dagen eller? sover du greit om nettene?

Har begynt å tisse så ofte jeg! skikkelig plagsomt! Det kommer liksom bare noen få dråper hver gang! Bortsett fra om morgenen da kommer det masse!!! skal til JM på onsdag, så da ser hun vel om jeg har fått noe infeksjon eller hva det er...

Har du hørt med sykehuset om de nålene nå?

koster det noe å ta de der?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

Ligger du lenge med de nålene eller? å er det vondt? husker ikke jeg, er så mange å siden jeg tok det.

Har begynt å få meldinger fra gamle tanter og div jeg også.. hehe. hvor blir det av babyen. er ikke så morro når folk maser sånn nei. Men må si at lunta mi faktisk ikke er så ille, husker jeg var mye værre når jeg hadde mensen. ( eller lunta blir kort når svigermor er her...) hun er her nå å vasker gulvene i huset.. får høre masse rart om hvordan jeg burde ha det å at jeg må gjøre sånn å sånn... jeg kan fortelle bedre hva jeg mener om den dama når hun ikke er her..

Hvordan tillrettelegging er det da? modul? ukjent ord..

hvordan tenker du å gjøre det med skolen egentlig?

skal du gjøre oppgaver hjemme å sånn da?

Formen er sånn passe den, orker ikke stort. har så vondt i bekkenet og i det skam beinet når jeg går. sliter med å reise meg opp fra senga og sofan. nesten så beina svikter unner meg noen ganger. men jeg er flink til å gå det jeg kan da. blir faktiks værre av å bare ligge.

Jeg tisser så utrolig mye jeg også.. oppe to-tre ganger om natten, kan nesten ikke gå på butikken uten å holde på å tisse på meg når jeg kommer hjem. å det er skikkelig vondt å gå rundt tissatrengt..

tror ikke det er noe fare med infeksjon, når hodet er så langt ned, så krangler det veldig om plassen med blæra.

Har vært på snarøya i dag, så jeg har ikke fått ringt på sykehuset enda. tenkte å gjøre det i morgen. gruer meg litt..

jeg tror ikke det koster noe der, men er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

litt pinlig assa, men jeg er så utrolig sjenert.. hvis jeg går inn i et rom eller forsamling med masse folk så tror jeg at jeg skal svime av.. jeg blir skikkelig nervøs, å det høres på meg. kald-svetter..., blir dårlig bare av å tenke på det. Dette er utolig plagsomt, så jeg er ikke så sikker på om jeg dukker opp på treff hvis det er mange som skal møtes. hvis det bare er et par stk, går det greit.

Skulle ønske det var noe jeg kunne gjort for å bli kvitt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stine:)

Jeg ligger med de nålene i en halvtime.. den halvtimen går fort, heldigvis... jeg er ikke så flink til å ligge stille på steder. Klarer liksom ikke slappe av, men det går bedre for hver gang.

he,he.. vasker svigermor hos dere? he he... plagsomt da!

Eller? Kjedlig å høre fra hun om hvordan dere burde hatt det, kanskje hun er misunnelig? bor hun langt unna eller?

Med tilrettelegging mente jeg mer skolearbeid hjemmefra, at jeg kan levere oppgaver i stede for å møte på skolen. Men det ser ut som det blir vanskelig, trodde lærerene var intr i å hjelpe studenter, men den gang ei! På høgskolen er det sånn at vi tar ett fag før vi begynner på neste. Feks økonomi i 6 uker, så hygiene i uker osv... Og de ukene man holder på med ett fag kaller man for modul. man har 5 moduler i året... Så da hadde jeg håpet å ta første modul hjemme, og resten på skolen. Mamma kommer til å hjelpe meg med å passe lille gutt hvis jeg trenger hjelp. på den studieretningen jeg går er det mest gruppe arbeid, og lite undervisning. Det er derfor jeg tror det skal gå bra å ta med babyen. Har snakket med klassen om det, og de syns det er greit. De måtte jo være enige om at det var greit at babyen ble med meg. Han kommer jo til å gråte litt:)

Men jeg kan ikke ta han med de første ukene, det kommer til å bli alt for slitsomt. Så da begynner jeg etter høst ferien,hvis jeg ikke får ta første modul hjemme da. Litt vanskelig å forklare dette, men tror du skjønner hva jeg mener! he he.. Du var ikke på det Lillestrøm treffet du heller? he he ikke jeg heller! Tror vi er like der, blir skikkelig nærvøs av å møte på sånne ting jeg oxo! Føler meg så liten... føler liksom at jeg ikke har stort å bidra med der, og at jeg bare driter meg ut ved å komme. Jeg rødmer så utrolig lett jeg, og det er plagsomt!! Skulle gjerne opperert meg for å bli kvitt det problemet!

men men... Er ikke nærvøs hvis det er få jeg skal møte.. to å sånn går bra, er det fler så kommer unnskyldingene mine for å slippe.

Har alltid vært sånn, skulle ønske jeg var mer frempå. Kan jo være at det ikke er så ille når jeg ikke er gravid, for jeg føler meg jo ikke særlig fin! hehe...

I morgen skal jeg til JM, og det blir spennede:) kanskje det blir siste!

håpe håpe:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

ringte sykehuset idag jeg.. etter masse om å men. Men ikke noe akupunktur å få der nei, har visst hørt feil jeg , så jeg får vel finne en i lillestrøm som kan sette nåler på meg.

svigermor ja.. hun er skikkelig plagsom.. hvis du har sett på "alle elsker raymond" så kan det sammelignes.. manipulende og "hjelpsom"... alt er liksom i beste mening, men jeg ser det i øynene hennes at det ikke er det. Dean er godgutten hennes å ingen er bra nok for sønnen hennes. Konene til brødrene hans føler akkuratt det samme, så det er visst ikke bare meg heldigvis.

Det høres jo ut som om det kommer til å gå bra å ha med lillegutt hvis det er gruppe arbeid da.kanskje de andre syns det er morro med en bitte liten med elev.

Trakk meg unna treff ja.. du leste svare jeg ga til molait? skikkelig plagsomt det der assa. kanskje vi skulle møtes på vårt eget lille treff å prate litt. føler at vi er på ganske lik bølge lengde.

svaret er litt kort i dag, føler meg ikke helt bra.. svimmel og litt kvalm.

men lykke til hos JM å fortelle hvodan det gikk da.

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stine!

dumt de på sykehuset ikke kunne hjelpe da! men det finnes jo mange andre som kan sette de nålene..

Det gikk bra hos JM i dag. Alt var i skjønneste orden:) Hun har estimert fødselsvekt til å bli 3800 ca... blir spennende å se om det er rett! Også fikk jeg lov å komme tilbake til henne å slå henne i hodet dersom fødselen tok lang tid. For hun regner med at det er fort gjort!

Vet ikke om jeg skal tro helt på det... Det er bedre å regne med at det tar tid, sånn at jeg ikke blir skuffet.. Hun sa også at jeg kunne regne med å gå hvertfall til termin, hvis ikke lenger... Men det er greit det også. Det får bare ta den tiden det trenger. Det hjelper ikke å gå rundt å vente heller. Han kommer når han er klar! Bare han er frisk så er alt annet uviktig... må bare ha litt tolmodighet:)

Hadde vært koselig med et lite treff for oss sjenerte ja:) så blir det liksom ikke så "ille" he he..

Har svimmelheten og sånn gått bort eller? er du ofte plaget med det? kanskje du har lavt jerninnhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

De på sykehuset er vel drit lei sånne som meg.. hehe ( desperate gravide..) jeg skal nok klare å finne en som setter nåler. Tar det egentlig ikke så tungt lenger heller. han kommer når han kommer uansett.

Ooi.. så stor... hehe heldig du er da. tror ikke jm mi hadde turt å love det.. min fødsel kommer til å ta sin tid. Ja, jeg er helrt enig, jeg er skikkelig forberedt på at det kommer til å ta over 24 timer. for heller bli positivt overrasket. Jeg tror nemlig også at jeg går til hvertfall termin, hvis ikke lenger. nå har jeg begynt å grue meg litt, så nå har jeg plutselig ikke så dårlig tid lenger.. sprøtt.. han kan godt bli der litt til, selv om jeg neste ikke klarer noen ting lenger.

Der sa du noe... jeg gikk nemlig tom for jern tabletter for et par uker siden , å har glemt å kjøpe mer.. det kan nok være det ja. er litt svimmel nå å da. Skal løpe å kjøpe mer.

kanskje vi skulle prøvd å møtes neste uke en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei stine:)

det er nok mange rare folk som ringer sykehuset tenker jeg! De har nok masse å le av på pauserommet sitt:) he he..

Ja, det er rart det der, først er man desperat til å få ut babyen, så kan man man plutselig vente litt til:) Jeg sover så utrolig dårlig om nettene nå, så jeg håper jeg kan få en natt søvn før han kommer i hvertfall!

Det er sånne skikkelige plagsomme fugler utenfor vinduet som bråker. De løper på taket, og holder meg våken! Tror jeg blir SPRØ!!!!! kan lukke vinduet, men da blr det for varmt... huff, skikkelig dritt... he he...

ja, vi kan prøve å møtes neste uke! Må på skolen på tirsdag, så jeg kan si fra til deg når jeg har vært der med tanke på hvordan resten av uka blir:) Kjenner jeg gruer meg til å komme på skolen igjen... Vil jo være hjemme til babyen kommer!

bakte boller i går vi:) Gina og jeg.. med vanije krem:) he he... drit godt! he he... spiser nå som det liksom er "greit";)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

Jeg har litt blanda følelser om jeg vil føde nå eller gå til/over termin. gruer meg noen ganger, også er det ikke så ille en dag.. skal snakke med jordmor til uka om jeg kanskje kan slippe å gå over termin. føler at han er ganske stor nå, å jeg er så liten i kroppen. søstra mi sleit med å få ut niesa mi på 2500kg to uker for tidlig.. mamma lå 48 timer med meg og søs, vi stangnerte å ble tatt med tang.. har begynt å tenke masse på det. er ganske smal i bekkenet... nei fysj.. må snakke om noe annet..

Jeg sover utrolig dårlig selv om nettene, våkner så mange ganger å får ikke sove igjen. kjipt.. vi hadde nesten samme problem, bare en DIGER gresshoppe...den holdt oss vånke i en uke før sambo tok affære.. denget løs på busken under vinduet...så lurt ut skjønner du, midt på dagen en lørdag tok han den med spaden. klarte å ta den, for har ikke hørt den siden.

Bare si i fra når det passer for deg du, jeg kan alle dager jeg. det skjønner jeg, hadde ikke vært så glad for å gå tilbake på skole jeg heller.

Det hørtes så godt ut med de bollene... fikk lyst på jeg å.. er vel det eneste også, har hatt så dårlig matlyst de siste ukene. tvinger i meg maten, det er ikke godt.

Nei nå skal jeg gå å prøve å sove litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei stine:)

har du hatt en fin helg? det har jeg... har ikke gjort så mye, men har kost meg! har begynnt å få vondt i magen på natten, så vondt at jeg tror fødslene har startet, men når jeg våkner er alt borte... rart det der..

snart bare en uke til termin! syns det svangerskapet her har gått så fort!

Heldigvis for det! Skal jeg være gravid igjen, så tror jeg faktisk at jeg ville vært det på samme tid! (sier jeg nå som det snart er over)... Men jeg syns det har vært kjempe fint å bruke lite klær og slippe sko tøy! Da jeg var gravid med Gina, var det vinter. og det var egentilig mer slitsomt! Masse snø ute på den første trille turen og sånn.. huff og huff... nei, jeg er glad for det fortsatt er varmt til babyen kommer!

ja, du får snakke med JM om fødslen. hun kan jo tippe ca vekt og se om bekkenet er stort nok. Hvis hun er i tvil sender hun deg på UL... det er dumt å gå rundt å være redd for noe som kanskje ikke er så farlig:)

En fødsel skal jo være en "hyggelig" opplevelse! hvertfall ikke så skrekkeilig at man ikke tør å gjennomgå den engang til!

Jeg drev å lurte på noe her... tror du de har morgenkåper til utlån på sykehuset? og tror du det går greit om man har på tlf hvis man har den på lydløs? står at man skal skru den av, men hvordan skal folk få tak i meg da? he he...litt avhengig av den vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen!

helgen har vært grei den, bare slappet av egentlig.

I går hadde jeg skikkelig vondt i magen jeg også. tenkte at nå er tiden inne, men våknet helt fin i dag... at kroppen skal lure oss sånn a gitt..

eneste som er kjipt nå, er at jeg klarer nesten ikke gå. har så fryktelig vondt i bekkenet, både forran å bak. blir værre for hver dag som går. For en ukes tid siden så hjalp det å gå litt, så var det værste borte, men nå hjelper ikke det heller. mye klaging på meg her.......hehe

Syns faktisk at svangerskapet har gått ganske fort jeg også, men jeg lurer på om jeg skal gå gravid på vinteren neste gang. syns det har vært slitsomt i varmen. må jo liksom prøve begge deler. Selv om det har vært deilig med lite klær å sånt.

Jeg tror man må ha med morgekåpe selv, det har jeg hørt ihvertfall.

å når det gjelder mobil, så sier de at man må gå ut ved heisene. men søstra mi brukte tlf inn på avdelingen hele tiden med lyden av. det er jo ikke sånne viktige maskiner inne på barsel som blir forstyrret av singnalene. Er fryktelig avhengig av den selv.

Gruer meg litt til etterpå, må hente mamma på danskebåten. er så slitsomt å kjøre syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei stine:)

da har jeg fått lånt meg en morgenkåpe av ei veninne...Så slipper jeg å tenke på det! Det er vel praktisk å ha frem og tilbake til dusjen på barsel tenker jeg.. liker ikke fly så mye i trusa... he he..

Kjenner jeg gleder meg til å dra på sykehuset nå, og det er jo bra:) Men har ikke pakka den berømte bagen... tror jeg skal klare pakke den når jeg kjenner at det er noe på gang.. men jeg har handlet inn ny tannbørste,tannkrem shampo og sånn da... så det skal jo gå fort å dytte noe oppi sekken;) Er litt usikker på hva jeg skal ta med til babyen da... Skal du bruke sykehus klærne på babyen, eller skal du bruke eget tøy? tror jeg bruker sykehuset sitt jeg, men jeg har kjøpt en bomuls bukse til å ha på han, syns de ser så bare ut uten bukse... men det er vel sånn man ser etterhvert tenker jeg!

Skulle ønske vi kom inn samtidig jeg! Da kunne det blitt koselig på sykehuset! Hatt noen å snakket med og å sånn! Blir ikke så lett kjent med folk jeg da. blir til at jeg holder meg for meg selv å sånn...føler liksom at du er en person som er lett å snakke med, som er litt lik meg selv:)

Det værste med hele sykehus greiene er det med maten. har alltid hatt problemer med å spise sammen med ukjente folk. Når jeg fødte Gina, måtte mamma komme å spise sammen med meg. Er litt rar sånn. he he.. Prøver å overvinne det ved å sitte alene på cafe å bestille noe å spise, så jeg har vel blitt bedre i det siste! man kan jo ikke være redd for å spise alene, det er jo helt normalt! he he..

Da skal jeg også ha på tlf... med lyd av, jeg må jo ha kontakt med omverden! og så lenge man ikke ligger på intensiv avd og ingen ar skade av det, så kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem... Kan jo heller svare tlf ved heisen, og tekst mld på rommet!

Danskebåten ja! den er det jammen lenge siden jeg har tatt.. tok den nesten hver helg før da vi bodde i byen! fikk jo gratis billetter hele tiden! ble lei til slutt men det er alltid deilig å komme seg bort litt!

i morgen skal jeg ta akupunktur igjen... tror dette blir siste gangen. Har jo faktisk andre ting å bruke penger på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei felgen.

Greit å ha med morgenkåpe ja, er heller ikke en som liker å blotte meg.. hehe. Jeg har nå fått noe ned i en bag, mest toalett saker, morgen kåpe å baby klær til hjem turen. mangler litt til meg selv. tror det er lurt å ta med en bok å jeg.. i tilfelle. Jeg tror også at jeg bruker sykehusetets babyklær der, bare så ikke noe blir borte, fort gjort. Men en bukse til han tror jeg er lurt ja.

Å nå tror jeg at jeg ble en smule rørt..:) Føler det på akkuratt samme måte, nesten som du tok ordene ut av munnen min. Vi må jo bare møtes å snakke litt, selv om jeg må innrømme at jeg er kjempe nærvøs.

Har det på kkuratt samme måte der å, klare ikke å spise sammen med ukjente eller alene. Se for deg meg på en kafe alene.....no way.... har faktisk prøvd, men jeg får meg ikke til å gjøre det. Så rart det der, jeg er skikkelig sjenert å nærvøs på noen punkter, å har enormt med bein i nesa på andre punkter.

Skal nok ikke bli noe problem det med tlf. alle andre som har født bruker den hele tiden etter hva jeg har hørt så..

Har liksom lagt hele akupukntur greia på hylla jeg. men lykke til med timen da. klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei stine:)

Nå har jeg pakket baggen! eller sekken da..he he... så nå er det klart, tengte det var greit å pakke den nå alikevel, for da slipper jeg å glemme så mye:) Det ble jammen meg en full sekk ja! håper jeg slipper å bli sendt hjem da jeg kommer... det må være så kjedelig... skal dere ta taxi eller? det er jo svin dyrt å parkere der borte... Men er liksom litt bekymret for den taxi delen, innbiller meg at det ikke er mange taxier som vil ta med gravide pga mulig vannavg i bilen... men de er vel nødt til å komme å kjøre oss... orker ikke gå bort, bor bare 15 minutters gå tur unna, men det får da være måte på! he he...

Det gikk bra på skolen da... fikk gjort dette emnet hjemme. Det var rent gruppearbeid, så gruppa jeg kom på syns det var greit å komme hjem til meg og jobbe her.heldigvis! så da slipper jeg å ta dette emnet neste år!

Tok nest siste akupunkturen i går, hun satte maksimalt med nåler for å best effekt! Så da får vi se da... hadde skikkelig vondt i natt (som vanlig).. begynner å bli lei de vondtene nå. De er så regelmessige at jeg tror det er noe på gang. Ligger våken så lenge... kanskje det skjer noe i løpet av uka... krysse fingrene for det!

Klem fra meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...