Gå til innhold

Hvor mye røyker dere om dagen og hvor langt er dere på vei?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skjønner det er vanskelig!!! Jeg sluttet dagen jeg fann ut at jeg var gravid. Samvittigheten min tok over. Er utrolig glad for det når jeg ser hva det hadde gjort mot babyen min. Det er livsfarlig. Er nå 14+5 dager. Det er like hardt i dag som den første. Men nå som jeg skal bli mor må jeg ta ansvar for det jeg gjør. Og jeg er kjempe stolt av det jeg har gjort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

no klare eg ikkje holde meg lenger..... men gud hjelpe meg så mange dårlege grunnar dokke har for å fortsette å forgifte den lille som ligger i magen, gå over desse røke innlegga å sjå kor mukke piss dokke skrive!!!!!!!!!! har sjølv røykt sia eg var 13 år..... er no 34 men med tanke på ka som skjer med det lille eg har i magen så er det faktisk ikkje noke problem....... ka som gjer til at noken av oss trur at dei har det så forbanna mykje verre enn alle andre??????? har røyke sug kver dag men er faktrisk snakk om bittelitt vilje styrke her....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fint for deg Snupp72.... VELDIG BRA!

 

 

Men som du sikkert har lest mye av på disse sidene, så er det VELDIG MANGE som ikke er som deg, så vær snill å la disse få ha sitt eget forum!

 

Det er kanskje ikke meninga at du skal forstå alt, men hva i all verden har du her inne å gjøre? Dette er et forum for å støtte og hjelpe hverandre. Alle vet jo at det er skadelig å røyke når man er gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharki, du sa det selv. Og flere andre har sagt det. "Alle vet jo at det er skadelig å røyke når man er gravid".

 

Hvorfor i all verden gjør dere det da? Dere innrømmer jo selv at dere vet det, og likevel gjør dere det. Nikotin er ikke like avhengighetsskapende som f.eks. heroin, jeg kjenner flere som har røkt i 20-30 år, og sluttet PÅ DAGEN.

 

"Alle vet jo at det er skadelig å røyke når man er gravid".

 

Dere sier det selv. Det er ikke synd i dere. I rest my case.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier heller ikke at det er synd på oss.

 

Og ja jeg er enig med det at det står på vilja.

 

Man kan også spørre hvorfor det er så mange feite folk her i verden, skadlig det også.... igjen- det går på vilja og selvdisiplin

 

Selvfølgelig greier alle å slutte!!!

 

SELVDISIPLIN OG VILJE...

 

 

Noe mer du ikke har skjønt enda- eller trenger du å få det inn med teskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om JEG trenger å få det inn med teskje? Hehe... absolutt ikke. Om det er noen som har skjønt at det gjelder selvdisiplin og vilje, så er det jo jeg, Sharkin. Var det ikke jeg som skrev innlegget du svarte på? Tror du mener røykerne, DE trenger visst å få det inn med teskje, for altfor mange av dem skylder bare på nikotinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sharkin

 

vist er det masse feite folk i verden men, seriøst..... du samen ligner vel ikke det med å røyke i svangerskapet??????????????????

 

det forteller jo sitt.......

 

hjelpe meg.......skal ikke vere enkelt for alle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende.. eller så valgte jeg å misforstå? :) Vet faktisk ikke helt nå, hehe.. uansett, nå skal jeg ikke være et bøllefrø. Ha en fin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff a meg, her må jeg forklare litt skjønner jeg.....

 

Jeg sammenligner ikke det å være feit og det å røyke-

Jeg bare prøver å få fram at det kan være vanskelig for mange å ha nok viljestyrke og selvdisiplin.

Ingen som vil røyke under svangerskapet, men mange "greier" ikke slutte.

Selv sluttet jeg når jeg fant ut at jeg var gravid...

Jeg har også noen kilo formye som jeg burde ha kvittet meg med, men der mangler jeg nok litt selvdisiplin.

 

Poenget var at det er mange ting vi skulle ha gjort andeledes og alt bunner i vilje og disiplin og den er litt forskjellig fra person til person.

 

Selv gidder jeg ikke sitte her å dømme folk fordi dem ikke har vært like flinke som meg når det gjelder røyking.

Synes det er fint at det er et sånt forum her for dem som prøver å slutte å røyke..

 

Fikk jeg forklart meg bra nok nå mon tro...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg røyker fra 5 til ti stk om dagen, var på ultralyd her om dagen å hun kunne ikke se att jeg røykte fordi ungen var helt normal i vekst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud for ett ekkelt sted , argumenter om ditt og datt .

Punkt 1 , hva kan du som mor vite hvordan barnet ditt utvikler seg med tanke på ; Astma og allergier !!

Hva har det med vekst å gjøre ! At ungen er normal av vekst betyr ikke altid frisk .

 

Punkt 2 , til deg litt oppi røkkla her ; Sitert jeg røyker mild røyk ; altså hva i huleste har det med tobakkskader å gjøre !!

Det har fortsatt disse farlige stoffene i seg uansett ..

 

1 eller 10 , innhalering eller ikke , mild eller sterk ..så mange teite grunner for å kunne forgifte sitt barn og leve det egoistiske livet deres .

Jeg trodde vi var i 2006 ikke i 1970 .

 

Jada jada det går så bra , montro om lillemann liker seg nedi en mage liknende en røykfylt bar eller gaskammer ! .

 

Et barn i bagen burde være god nok grunn til å slutte .

Det er ikke en kamp om nikotinen , det er en kamp med seg selv ..du må vise hvem som er sjefen og vinne over deg selv .

Kun psykisk ..

Hurra for alle som slutter på flekken :)

Det er folk som oppfatter og bryr seg , jeg vet om flere og disse har all min respekt .

 

Respekt vil også røykere ha , også hjelp , støtte og forståelse ..hehehe

Men hvem fikk dere oppi dette !! Deg selv .

Respekt får man når man gir andre respekt , og ikke provoserer med dette ufyslige som å røyke under graviditet .

Respekt får man ved å overbevise , dere gjør ikke det .

 

Ok da skal denne usosiale , enkle personen som ikke har noe annet å gjøre enn å leke stalin , gå hjem ...

 

 

Takk til dem som bryr seg og finner på noe fornuftig :)

Sterkt jobbet .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og røykte 10 - 15 hver dag med alle tre. Dette skjedde før den tid at alt var så farlig. Alle tre var friske og store. jordmora så ikke noe. de er friske den dag i dag og ikke astma eller allergi av noe slag.

men selvsagt er det best å slutte. Men legen sa faktisk til meg nå når jeg var gravid igjen, til som flere andre her. Det er bedre å kutte ned enn slutte helt og bli stressa og stresse opp barnet i magen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

enhver må selv få bestemme om de skal røyke under et svangerskap... har selv røkt til jeg var rundt 25 uker på vei, å jo mer folk maste om at jeg måtte slutte, jo mer røkte jeg...

har aldrig røkt mye under svangerskapet, forutenom en uke på ferie... da hadde jeg bestemt meg for å drite i alt å kose meg, så skulle jeg slutte da jeg kom hjem..

klarte det heldigvis, men til alle røykere, jeg skjønner dere så godt... var ikke nå lett å slutte i det hele tatt...

 

kan jo si litt om hva jeg gjorde; jeg kuttet ned til mellom 1 og 3 røyk om dagen, tidlig i svangerskapet, så kutta jeg bare plutselig helt ut en dag jeg fikk dårlig ssamvittighet, og kjente at "lillegutt" krøket seg inne i magen... vet ikke om dette kom av at jeg røkte akkurat da, men det fikk meg til å klare det... jeg tar fortsatt en røyk i ny og ne, men ser ikke på det som helt forferdelig..

 

all slutt er bedre enn ingen slutt, det prøver jeg å trøste meg selv med...:)

 

lykke til alle sammen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.... jeg er 14-15 uker på vei og røyker fra 1- 12 om dagen, avhengig

av formen og hva jeg gjør osv.........

har alltid trodd jeg skulle klare å slutte på dagen om jeg blei gravid, men var ikke så enkelt gitt...

røyker hver røyk me dårlig samvittighet, men føler ikke jeg blir noen dårligere mor av den grunn! bærer ihvertfall ingen nag til min mor som røykte mens hun gikk me meg....

kunne ønske de som dømmer oss tenkte seg litt om og på det at vi "røykere " dømmer oss bra nok selv!!!!!

 

 

har lest det er mere skadelig å røyke mens man ammer( altså ikke under amming!)? noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

heisann.jeg er nå i uke 36 og jeg røyker alt fra 3 -10 om dagen.

prøvt og slutte flere ganger.men hjelper ikke.var også hoss legen å hun vet de,og fikk beskjed om att slik som jeg stresset me og slutte og røyke ikke var bar for barnet.så måtte prøve og kutte ned helelr og ikke slutte tvert,ettersom barnet ble enda mer stresset n¨år eg uroet meg hele tiden.

 

søteren min er storrøyker og har to flotte jenter som kom til tiden og er helt frsike,mens en veninne av meg holdt på og miste jenta si,pga røyking,pga livmoren hadde gitt så lite næring.så var bare flaks hun kom litt før tiden og da,ellers hadde hun ikek overlevd.så jeg forsvarer ikke røyken.men skjønner godt hvor vanskelig de er,ettersom jeg sitter i de samme selv.å dere som kommer inn her og kritiserre og spesielt du som sier du var røyker men sluttet nå når du ble gravid.vel fint for deg! men er ikke lett for alle.og er ikke noen store egoer fordiom.alle er ikke like "perfekte" som deg vettu!!!!

 

men nå var de snuppa6 jeg skulle svare og ikke deg anonym så ikke tørr og vise navnet ditt her en gang.tviler igrunn du har røykt i de hele.

 

men de me ammingen så skal en ikke amme før de er gått minst en time mellom røyken og ammingen.

 

er ikke bra,men skal ikke ta en røyk så hive ungen rett til brystet har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greide å kaste røyken da jeg var 6 ukerpå vei....den smakte ikke så godt lenger.....var heldig der.... Røykte ganske mye før jeg fant ut at jeg var gravid....etter det tok jeg max 8 røyk om dagen og plutselig gadd jeg ikke mer.....det smakte rett og slett aske til slutt og gremtes ved tanken på røyk. Kan vel egentlig takke den lille i magen min for....:))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg så bare helt øverst at det var noen som nevnte røykeplaster. Jeg vurderte selv å bruke dette da jeg skulle slutte, men klarte meg heldigvis uten. I dag så jeg på en nettside at røykeplaster er verre enn røyk for spedbarnet. Jeg siterer: "En nyere studie publisert i januarutgaven av Obstetrics and Gynecology (2006) viser at gravide som bruker nikotinplaster utsetter fosteret for større risiko for misdannelser enn gravide som røyker.

En spansk undersøkelse der mer enn 76000 gravide har deltatt er blitt intervjuet omkring røykevaner de første tre månedene av graviditeten. Studien viser generelt at risiko for misdannelser er større for røykere enn ikke-røykere, men den høyeste forekomsten av misdannelser, spesielt i skjelettet ble sett hos barn av mødre som brukte nikotinplaster, skriver Dagens Medisin 12. januar 2006, som skriver videre: En forklaring på denne forskjellen er sansynligvis at nikotinet fra plaster absorberes i høyere doser og trolig også på andre måter hos fosteret, sammenlignet med vanlig tobakksrøyk."

 

Lykke til alle sammen! Jeg vet det er hardt! Jeg bare håper at jeg kan klare å holde meg røykfri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold dere for god til slike innlegg! Dere har nok noen svake sider dere også! Ofte de som fremstår som perfekt som er de sykeste og som gjør mest skade på barna sine og som gjerne fører til at barna f.eks. utvikler alvorlig psykiske lidelse som igjen kan være en like stor risiko for liv og helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med meg går det veldig opp og ned, Har prøvd å slutte helt, og gjør mitt beste enda, er 35+0, idag har jeg røyka 3 røyk, den forrige jeg tok var kl.12.40.Å plages ikke, men i morgen kan situasjonen være helt annerledes igjen.Kanskje jeg røyker 5 stk eller bar 1..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann....søsteren min har fire barn og røyka med alle, alle er friske og ingen asma eller noe, jeg har og ei datter på 5 år nå som jg røyka med under hele svangerskapet....hun er veldig intelligent og har ingen skader....derfor gjør det det enda vanskeligere for mg å kutte røyken i dette svangerskapet og....

 

Vet det kan være farlig og alt, men som sagt....jg og søsteren min og alle andre jg kjenner har røyket under svangerskapet og alt har gått kjempe fint....da er det ikke så mye som inspirerer mg til og slutte....ikke ta mg feil....har lysst å slutte, men det er utrolig vanskelig spesielt når motivasjonen er på bunn.....

 

Lykke til dere andre og ;)

 

God jul forresten =)

 

(13uker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...