Gå til innhold

Dansk barneteppe...?

maje76 og emilie 15.07.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sendt oppskriften til deg. jeg hr nå kjøpt rosa garn for å strikke det oxo, men det blir sikkert kjempefint i brunt oxo. Da kan du jo bruke det som et sjal oxo:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tusen takk! Jeg holder på med ett teppe i tykk alpakka nå, og deretter skal jeg forsøke meg på dette. Blir sikkert fint i rosa! Holder du på med det nå eller?

Skrevet

Har ikke begynt enda, men har fått garnet. Må bli ferdig med å brodere julekalender til jentungen først:-)

Skrevet

Takk for hjelpen! Jeg tjuvstartet på innerkanten i går kveld, men skal ha ferdig fire andre prosjekter før jeg begynner med første borden...

Fikk ikke opp bildelinken din, vet du av fler bilder?

Smil fra

Skrevet

Hvis du går inn på album sidene og ser på maje76 så ligger det to bilder der av teppet

Skrevet

Nydelig! Gleder meg til å begynne på mønsterstrikken, satser på å begynne på innerkanten i morgen. Jeg bruker tynn alpakka fra drops, enn du?

God helg!

Smil igjen fra

Skrevet

Jeghar bestilt garn fra maudsgarn.no. Store alpakka . det er sikkert veldig likt garn. Klør i fingrene etter å begynne:-)

God helg :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har sendt deg en mail.

Skrevet

Da har jeg sendt de en mail:-)

• 1 måned senere...
Skrevet

kor lang tid brukar de på eit slikt teppe?

Skrevet

huskerikke hvor lang tid jeg brukte for jeg strikka litt feil og måtte rekke opp noen ganger, men selve ytterkanten brukte jeg 28 timer på....he he men det er et flott teppe så det er verdtå strikke det:-)

Skrevet

Jippi!!! Nå har jeg endelig kommet meg til Norge og har fått sikret meg 6 nøster med alpakka til babyteppet. Det var svindyrt, så håper det blir verdt det! :P

Skrevet

Du blir garantert fornøyd. Jeg har akkurat gitt fra meg teppet som jeg strikka, til ei venninne som har fått barn og ho ble veldig fornøyd. Har akkurat begynt på ett teppe til som jeg skal beholde selv :-)

Skrevet

Om man strikker teppet i babyull (merinoull), må man bruke pinne 4 da og? Eller bør man bruke anbefalte pinner (3) for at sjalet skal se fint ut, og heller godta at det er mindre..?

Skrevet

Teppet blir jo i seg selv ganske stort så hvis du ikke syns at det gjør noe så er det jo bare å strikke med pinne 3.Du kan jo bare sammenligne hvor mange meter det er på de forskjellige nøstene,strikker du slakt så kan du jo gå ned til 3,5

Skrevet

Nå strikker jeg med alpakka på pinne 4 (anbefalt pinne på nøstet) og det blir fint. jeg strikker helt normalt. Men, jeg tenkte å lage et til etterpå i babyull (det eneste jeg har). Det er jo tynnere enn alpakkaen og anbefalt pinne er 3 (det blir ikke særlig stramt)

Hva mente du med å sammenlikne lengden på garnet i de to nøstene?

Skrevet

det står jo på nøstet hvor mange meter det er på det. Men jeg ville ha prøvd jeg, du ser jo det allerede når du har strikket litt på innerdelen, om det blir mye mindre. Teppet er jo somsagt stort så det gjør nok ingenting at det blir litt mindre. Lykke til :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har strikket et par av disse teppene, og har prøvd meg med tynnere garn og pinner. Og da blir det veldig lite!

Skrevet

Hei. Det teppet så skikkelig fint ut! Vil noen sende oppskriften til meg også..? (takker og bukker :-)

[email protected]

Skrevet

nå har jeg sendt deg oppskriften :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det teppet var helt nydelig! Noen som har lyst til å være veldig snille og sende den til meg også? Nettop oppdaget denne siden, og jeg som eelsker å strikke;)

[email protected]

Tusen takk?;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...