Gå til innhold

Dansk barneteppe...?

maje76 og emilie 15.07.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen Maje76!

Jeg er blitt usikker på størrelsen på den innerste firkanten. Synes den blir så liten. Har strikket den med pinne 3,5 pga at det sto det på garnet. Bytta til babysilk. Men tror nok jeg må strikke med pinne 4. Kan du måle hvor stor den du har strikket er?

Huff blir mye mas dette. Du får bare si ifra hvis du ikke gidder å engasjere deg lenger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har målt den nå, den er ca 43- 43,5 cm begge veier.

Jeg har strikket med pinne nr 4. Og hvis man strikker veldig stramt skal man bruke pinne 5. Bare husk at selv om den innerste ser liten ut så blir teppet ganske så stort..

Bare hyggelig å være til hjelp:-)

Skrevet

Ups, det var visst litt forskjell ja. Mitt er 20 cm, så nå har jeg kjøpt meg pinne 4,5 så håper det blir riktig størrelse da. Da strikker jeg tydeligvis ikke så løst som jeg trodde.

TUSEN TAKK for god hjelp!! :)

Skrevet

Nå har jeg bestilt rosa garn oxo, så da kan vi strikke begge to he he

Skrevet

Du kommer nok til å bli ferdig leeenge før meg :)

Ikke rart at firkanten i midten til meg var mye mindre. Jeg har jo misforstått oppskrifta fullstendig. Dansk er visst absolutt ikke min sterke side :-)

Jeg har hele tiden trodd det skulle være 60 masker tilsammen. Men ser jo nå at det er 60 på hver side av arbeidet. Og da regner jeg med at "arbeidet" er de 3 maskene en starter med.

Kan jo spørre i samme slengen. Hvor mange masker blir det tilsammen før en begynner å felle? 120 eller 123. Tror nok jeg skjønner det når jeg kommer så langt, men spør jeg deg gjør jeg iallefall ikke mer feil... forhåpentligvis...

Skrevet

Man starter med 3 masker ja, kast og strikk pinnen ut. kast og strikk pinnen ut.Når du har fått 60 løkker på hver side, så begynner du å felle.

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen som har oppskriften på dette teppet og som vil dere den med meg? Utrolig flott teppe!

Skrevet

Har ikke scanner, men hvis du gir meg mailadressa di så skal jeg sende deg en mail...

Skrevet

Heisann!

Må bare innrømme at jeg har veeeldig lyst på den oppskrifta jeg også. :-)

Dele med meg også?

Også lurer jeg på en ting ang.garn til dette teppet. Har fått tak i tynn alpakka og babysilk, for å se hvilket garn jeg likte best. Så noen lenger oppe her anbefalte tynn alpakka da det ga best resultat. Så også bilde av det ferdige teppet,som så hvitt ut. Men garnet er jo langtifra hvitt. Det er jo nesten ikke offwhite engang. Synes fargen ser skitten ut jeg,skal det være sånn?Alle bilder jeg har sett,så er teppet nydelig hvitt. Det kan da vel ikke være strikket i tynn alpakka? Eller lyver bildene noe aldeles forfedelig?

Lurer fælt jeg altså......

:-)

Skrevet

Hei

Jeg ringte til mauds garn for å høre ang garnet, og ho anbefalte tynn alpakka, teppet ble finest med det sa ho.

Enig med deg i at teppet ser hvitt ut, men tror ikke de har brukt tynn alpakka. Teppet blir ihvertfall veldig fint selv om det ser skittent ut. Har kjøpt rosa garn oxo nå, så jeg skal strikke ett til.

Har du mail adresse så skal jeg sende deg oppskriften

Skrevet

mailadresse,javisst!

[email protected]

takk for svar,og takk for at du vil dele oppskriften . Det er jeg veldig glad for. :-)

Må vel kanskje prøve å finne en annen farge,eller strikke to tepper. :-)

ett i hvitt garn og ett i tynn alpakka.

var et veldig godt garn da,tynn alpakka, det skal det ha.:-)

Skrevet

Hei!

Ville bare si tusen takk for oppskriften,har fått den nå.:-)

Blir å lære seg dansk nå da.:-)

Blir ikke å begynne med det med en gang,skal teste ut en garntype til først.

Og: jeg kommer nok helt sikkert til å spørre om ett og annet ang. mønsteret ja.

:-D

Skrevet

Den er ikke vanskelig å skjønne. Slå om betyr jo kast, det stussa jeg over i begynnelsen. Gikk greit for meg helt til den siste kanten rundt, klarte ikke å skjønne hva jeg skulle gjøre. Måtte ha hjelp fra pebbels, ho er her inne av og til. Så du får ha lykke til

Skrevet

takk. får rope etter litt hjelp når jeg kommer så langt. :-)

Skrevet

nei HER var det jeg skulle si: tusen takk.. :)

Skrevet

Hadde det vært mulig at jeg også fikk en kopi av denne oppskriften?

*søte, snille...*

[email protected]

Skrevet

Tusen takk *bubbs*!

Det var raskt levert :o)

Skrevet

Hei,

Så var jeg tilbake med min mail adresse også,

[email protected]

Tusen takk. Håper jeg kan være behjelpelig med en oppskrift til deg en annen gang.

Skrevet

Mail er sendt!

Jeg vet ikke om noen andre allerede har sendt, men siden ingen har skrevet noe her så sendte jeg den...

Skrevet

Oppskriften er mottatt, tusen takk!

Skrevet

Kan noen sende en til meg også?

Dette høres supert ut og jeg har melert tynn alpakka fra et annet prosjekt som strandet... Eller kaskje jeg skal kjøpe kamelbrunt? Hvitt blir ikke supersmart i ull vel?

Fargeerfaringer noen?

Strikk og vær glad!

Smil fra

Skrevet

Da må du nesten legge ut en e-postaddresse...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...