Gå til innhold

Dansk barneteppe...?

maje76 og emilie 15.07.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har oppskrift på det teppet som kronprinsesse Mary har til lille prinsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en inne på barn i magen som også spurte om dette.Hun har heller ikke funnet det.

Vet du hvor man kan se et bilde av dette teppet?

Skrevet

Det var veldig fint, sånn oppskrift vil jeg også ha.

Om det er noen som har det.

Skrevet

Har fått tak i oppskriften nå, den så veldig vanskelig ut, og så var den på dansk!!!

Skrevet

Har du mulighet til å dele den med meg?

Skrevet

har du en mailadresse til meg så skal jeg sende den til deg

Skrevet

Ja det har jeg. T

usen takk, det hadde vært artig å se om jeg fikk det til.

Tenkte jeg kunne strikke det til søsteren min når hun får baby.

[email protected]

Skrevet

Nå har jeg sendt deg en mail, håper du skjønner mer enn det jeg gjorde:-)

Kanskje du kan gi meg noen hint hvis du skjønner det

Skrevet

Nå har jeg printet ut oppskriften. Tusen takk.

Jeg har aldri striket kunststrikk men har veldig lyst til å prøve. Leste litt og forsto begynelsen i allefall så får jeg se etterhvert. Tror jeg venter med å begyne til jeg er ferdig med noen av prosjektene jeg har på gang.

Så at du også ville ha oppskrifter på fine tepper så hvis du vil kan jeg sende deg en oppskrift. Jeg har selv strikket det teppe jeg tenker på og syns det er veldig fint. Kansje litt stort men det er jo bare å strikke det litt mindere. Det er strikket med kast slik at det blir et mønster som går igjen hele veien.

Det er også kjole,jakke,bukse,lue og sokker i samme mønsteret.(jeg har strikket alt).

Skrevet

Det er bare å sende til meg, er interessert i alt som heter babytepper, har søkt etter masse men finner ikke så mye jeg liker.

Syns det er viktig å like det selv oxo når jeg skal strikke i gave til andre:-)

Skrevet

Tusen takk for flott oppskrift, tror nok jeg kommer til å strikke det teppet ja, akkurat min smak.

Artig med de linkene du skrev opp oxo, den første har jeg strikket og det andre teppet har jeg strikket den øverste delen av hehe

Skrevet

Det var bra at det falt i smak.

Jeg skal huske på deg hvis jeg kommer over noen andre oppskrifter.

• 3 måneder senere...
Skrevet

Er det noen som vet om ei side der det står oversatt de forskjellige strikkebegrepene fra dansk til norsk.

Eller om noen kan oversette de forskjellige begrepene på oppskriften på teppet.

Regner med at "slå om" betyr kast??

Gruer meg litt til å begynne, for det så litt vanskelig ut. Men håper jeg får det til, for det er jo så nydelig.

Skrevet

Heisann

Jeg er snart ferdig med mitt teppe, det blir utrolig fint:-)

Hva er det du ikke skjønner?

Slå om betyr kast ja.

Jeg skjønte hele oppskriften bortsett fra ytterborden, da måtte jeg ha det inn med teskje he he men det var ikke så vanskelig når jeg først hadde skjønt oppskriften.

Det er bare å spørre

Skrevet

Takk for svar maje76.

Jeg har ikke begynt enda, så kan hende skjønner jeg hele oppskrifta når jeg først begynner. Håper det.

Men hadde du problemer med ytterborden, får nok jeg det også.... skikkelig optimist...

Mine 2 strikkekonsulenter bor så langt unna så jeg håper du holder deg her inne så jeg kan spørre deg hvis jeg står fast :)

Jeg har hatt så mange strikkeprosjekter samtidig nå en periode, så nå har jeg bestemt meg for å gjøre ferdig ponchoen jeg strikker, før jeg begynner på teppet. Gleder meg til å strikke noe til meg selv for en gang skyld. Har gitt bort det meste.

Skrevet

Er her endel så det er bare å spørre når du setter i gang.

Hadde problemer med å "lese" oppskriften, men det var enkelt når du skjønte hvordan du skulle gjøre det.

Lykke til med ponchoen:-))

• 2 uker senere...
Skrevet

Så nydelig!!!

Jeg har ikke kommet igang enda. Nå er jeg blitt litt usikker på om hvilket garn jeg skal bruke. Jeg har kjøpt tynn alpakka, men så var jeg på Husfliden og fikk se sånn babysilk, så tror jeg skal prøve å få bytta.

Hva har du brukt? Og brukte du pinnestørr som sto? 4?

Du skjønner sikkert at jeg vil at dette teppet skal bli så perfekt som mulig. Så må ha grundig research :)

Skrevet

Jeg brukte tynn alpakka, det er et helt nydelig garn, anbefaler det virkelig. Har lyst til å strikke ett teppe til jeg:-)

brukte pinner 4 ja

Skrevet

Hei Maje76!

Da skulle jeg begynne på teppet og fikk allerede problemer før start...

HJELP!!

Står at det skal legges opp 3 masker også har jeg skjønt det som at jeg skal begynne pinnen med å øke ei maske, helt til det er 60 masker tilsammen. Men hva gjør du. Lager du ei maske før de du har lagt opp eller øker du mellom 1 og 2 maske?

Tror jeg har begitt meg utpå noe som jeg er redd jeg ikke klarer å fullføre... Jeg som trodde jeg var sånn nogenlunde erfaren strikker.

Skrevet

det er ikke noe vanskelig, man skal bare lage et kast på pinnen når du starter omgangen, da blir det ei løkke på enden hvis du skjønner, og disse løkkene skal du bruke som masker når inneborden er ferdig. Det er faktisk veldig enkelt.

bare mas og spør :-)

Skrevet

Takk for svar!

Etter litt prøving igår fant jeg ut at det måtte være å begynne med løkke ja :) Så jeg er kanskje ikke så håpløs likevel :)

Kommer nok til å spørre deg mer så fint at jeg kan mase. He he

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...