Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 29. mai 2006 #51 Skrevet 29. mai 2006 Høøøøy Jeg er også organisert via LO, ELogIT, men de har ikke særlig bra barneforsikring der, så derfor havna vi på If nå, men det kommer jo selvsagt helt an på kriteriene én setter for forsikringa. Hadde alle forsikringer i Sparebank1 før, men de er ikke konkurranse dyktige på pris lenger, selv om jeg er medlem i LO:o( Jeg åpner ikke de innleggene hvor mm eller mme står i overskrifta lenger, jeg blir bare så utrolig provosert, så jeg gidder ikke bruke energi på det. "Skrik" ut hvis du finner noe annet gøy til barna våre:o) *ler* Kjøpe-kjøpe-kjøpe!!! Åssen ligger du an i forhold til dåpen da? Klemz fra
Gjest Skrevet 29. mai 2006 #52 Skrevet 29. mai 2006 Heisann Sier du det?? Syns det er vanskelig å skille på forsikringene utifra hva som står på nettet. Er så "overfladisk". Vi får se hva de sier når jeg hører fra de. Kan jeg spørre om hva dere betaler i måneden for If? Storebrand sin koster 83kr/127kr og S1 sin 109kr, men finner ikke på nett hva If sin koster.... Shoppa litt på alexi.no igår. Har jo blitt "deltids-flaske-bruker", så da hadde jeg en unnskyldning for å kjøpe reise-flaske-varmer og ut-på-tur-hold-flaska-varm-sokk-sak (husker virkelig ikke hva den dingsen heter). Handler man for 500 kr eller mer leveres det uten omkostninger! Dessuten har de NUK-smokker der, og det er ikke så mange steder man får tak i.... Dåpen er sånn passe i rute. Innvitasjonene er sendt og vi har bestemt oss for "hjemmelaget" koltbord. Blir litt jobb, men vi blir ikke så mange, så det går nok greit ) Dere skal i ilden til helga dere?? Håper det meste er i boks for dere ) Nei, nå tror jeg jeg tar kvelden, gitt. Natta )
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 5. juni 2006 #53 Skrevet 5. juni 2006 Hei hei... *jeeeeeeeeeeeeeeeeeeei* nå er dåpen overstått!!!!!!!!!!! Alt gikk kjempe bra:o) Kommer med mer detaljer i morra, da skal jeg også informere om vår forsikring... Nå er det natta:o) Klemmer fra
Gjest Skrevet 7. juni 2006 #54 Skrevet 7. juni 2006 Hei ) Så flott at dåpen gikk bra, da. Gleder meg til å høre om den ) Jeg gru-gleder meg til vi "skal i ilden". Ha en fin dag i solen Klem
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 7. juni 2006 #55 Skrevet 7. juni 2006 God kveld:o) I dag har Ella fått vaksine, ser ut som det går bra... Dåpen ja, det var en flott dag... Vi ble 28 til slutt, skulle egentlig vært 32, men det er sånn som skjer. Koldtbordet lagde jeg selv, og fikk MASSE skryt, og hvis jeg skal si det selv så så det bra ut ja:o) Ella var en drøm i kirka, sov så og si hele tida, gjør jo ikke noe det. Mens Tuva derimot, ho var høyt og lavt, men det gjorde ikke noe, ho bråkte ikke. Må jo bare si at etter å ha hatt en dåp hjemme og en "ute", så skal jeg aldri mer ha noe sånt hjemme. Det var genialt å låne BH, kjempe greit for ungene også. Pluss at jeg slapp jo å vaske før og etter, det måtte jeg jo gjort hjemme... Er jo ikke sååååå gøy å vaske liksom. Ella fikk masse fint, men selvsagt litt bytting også på gang, men det må én jo regne med. Var akkurat som om lufta gikk ut av meg når det var over, men guuuuuud så deilig det var:o))) Er veldig glad nå ja... Åssen er det med dere i tigerstaden da? Klemmer fra
Gjest Skrevet 9. juni 2006 #56 Skrevet 9. juni 2006 God kveld Gratulerer med vel overstått dåp!! Vi skal å lage koldtbord selv, håper det går bra *tvitvi* Vi skal også ha dåpen "ute", og det er jeg glad for. Slitsomt å ha det hjemme, og litt trangt hadde det blitt også, selv om vi "bare" blir ca 18 stk. Har stressa litt ang blomstene, men nå har vi endelig bestemt oss. Blir hvite roser med blått "stæsj". Tror det blir veldig fint ) Fint det gikk bra med vaksina, da. Det er vel skjelden babyene får store reaksjoner. Litt feber må man kanskje regne med, men.... Her i Oslo er det kjempevarmt om dagen. Ser ut til at varmen virker "sløvende" på babyer, for alle småtassene i barselgruppa (inkl min egen) sover kjempemasse om dagen og lillegutt pleier ikke sove mye på dagen. Idag sov han fra kl 10-12 på balkongen og det har aldri skjedd før (*kryssitaket*) Hvis denne varmen fortsetter, så tror jeg snart jeg hopper i fjorden ) Begynner vel så smått å nærme seg badetemperaturer der sørpå å?? Kos dere og ha en fin helg ) Klem fra
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #57 Skrevet 20. juni 2006 Heisanhoppsann ) Da var dåpen vel overstått! Og godt er det ) Det ble en veldig fin dag. God mat, pent vær, masse hyggelige folk og verdens søteste dåpsbarn *hihi* Han var så go'gutt og koste seg når han fikk vann i håret ) Maten lagde vi selv. Mesteparten ble gjort på lørdag, men mannen min sto nesten en time på søndagen før gjestene kunne sette seg til bords. Jeg syns vi var kjempeflinke og alle skrøyt *stolt* Vi hadde (selvfølgelig) kjøpt alt for mye mat, så nå har jeg vært rundt i nabolaget for å "kvitte" meg med litt rester. Nesten så naboene krangler om hvem som skal få det siste sjokoladekakestykket *littoverdrevetkanskje?* ) Hvordan er været på sørlandet? Her er det "grått" på andre dagen, og trykkende lufrt, så jeg går bare å venter på torden, jeg. Litt fint med regn å, når det har vært varmt og tørt sååå lenge. Bare det blir fint igjen til helga, så er jeg storfornøyd, jeg. Skal dere noe spennende i sommerferien, da?? Mannen min har lyst til å dra en tur sørover til dyreparken med lillegull. Jeg tror det er et år eller to for tidlig, men mannen min lever etter mottoet " skal tidlig krøkes....osv". Uansett var vi der ifjor, så lillegull har jo teknisk sett vært der, så da kan vi drøye et par år, sier nå jeg. Ha en kjempefin og koselig dag )))))))))) PS! Fiksa litt på nicket, siden lillegull ikke er helt ny lengre....... Klem fra lillegull og
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 21. juni 2006 #58 Skrevet 21. juni 2006 Hei og hopp:)) Så knall at dåpen gikk så bra da... ikke noe som er bedre enn det vett du... Selvsagt kjøpte dere for mye mat, er jo ikke lett å beregne det der, men bedre med for mye enn for lite da spør du meg:o) Vi hadde også en utdelingsrunde etter dåpen, men er jo bedre det enn å kaste maten, for vi hadde jo ingen sjans til å spise opp alt som var igjen... Har blitt lite surfing på meg også den siste tida, er jo ute hele dagen når det har vært så fint vær. Så klart dere må i Dyreparken *ler*, vi er der sikkert 2 ganger i mnd'en vi... Har årskort vi, bor ca 8 min fra parken, så det er knall, Tuva STORTRIVES der, men ho er jo 2år også da... *ler* Kanskje prinsen er litt liten enda, men koselig er det jo uansett... Her har vi også hatt det grått og litt regn de siste dagene, men det har egentlig bare vært litt deilig... Endelig fikk jeg gjort litt reint, gidder jo ikke det i solskinn *ler* Har ikke støv på hjernen kan du si;o) Ellers, har du bestilt sånn stol? Jeg fikk ei jeg kjenner her "Nede" til å male 2 stoler til meg, for kun 300,- Og ho er knall flink:o) Er litt usikker på hvilket motiv jeg skal velge, har du noen gode forslag? Klemmer fra
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #59 Skrevet 22. juni 2006 Heisann! Nå måtte jeg le! Lillegull prøver å ta livet av babygymen sin. Stakkars små dingle-leker sier nå jeg.... Utrolig så mye mer mobil han har blitt de siste dagene. Han har krabbeteknikken helt inne, det er bare et lite problem: han kommer ikke av flekken!! *haha* Han blir skikkelig sinna når han ikke får til det han vil, som å komme seg fremmover eller rulle rundt. Jeg har ikke bestilt sånn stol. Har prøvd å sjekke litt i "nærmiljøet" om det er noen som lager sånne. Det er jo et lite stykke til Hønefoss, så jeg gidder ikke kjøre dit, hvis jeg ikke trenger... ) Har ikke funnet noen stolmalere i Oslo ennå, da. Ang det med motiv er jeg ikke sikker på om jeg har noen veldig gode forslag. Prøvde å komme på noe skikkelig originalt sammen med en venninne som kanskje skal kjøpe sånn stol i dåpspresang. Vi kom uansett frem til Tigergutt, Pinoccio, Lady&Landstryker'n, Aladin, Nemo, Byggmester Bob.... Vet ikke om det er så veldig gode forslag, men. Nå er det vist tid for kveldsmat her i huset. Klem fra en liten og en stor )
Gjest Skrevet 2. juli 2006 #60 Skrevet 2. juli 2006 Heisann igjen ) Tar meg bare en pause fra finværet, for å fortelle at igår snudde lillegull seg fra rygg til mage (og tilbake igjen) og dette ble gjentatt flere ganger!!! *jippi* Mamma og pappa er så stolte av sitt flinke gull ) Nå er det snart tid for sommerferie her i huset og vi gleder oss til å få masse tid sammen alle tre!! Håper alt står bra til med dere der sørpå ) Kos og klem fra
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 21. juli 2006 #61 Skrevet 21. juli 2006 Hei og hopp:o))) For en herlig sommer...))) Det blir ikke bedre enn det her altså. Vi bare nyter sola og varmen her sør. Har hatt endel dager på hytta og bada kjørt båt og kosa oss. Tuva er ikke noe særlig plaga med varmen, men merker Ella er litt mer "plaga", er jo så varmtpå soverommet ho sitt stakkars, men det er jo ikke så mye jeg kan gjøre med det. Åssen er det med din røver i varmen? Plages han? Her er det forøvrig slutt på amminga, kasta inn håndkléet forrige helg, da orka jeg ikke mer, da var det tillegg til hvert måltid, så det var ikke mye å hente hos meg. Åssen er det hos deg? Ellers da, med mat og sånn? Hva gir du? Grøt? Noe anna? Å du, så tidlig han var på å snu seg da, her viser ho NULL tegn på å gidde å prøve engang, men jeg peser ikke noe med det da... Har dere noen familieplaner for sommerferien da eller? Sommerkos og klem fra
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #62 Skrevet 24. juli 2006 Heisann ) Ja, denne sommeren er topp!!! Det er så deilig med sammenhengende finvær. Til uka skal vi på hytta til noen venner i Østfold, og det blir kos. Sand og sjø og båt *jippi* Ellers tar vi resten av sommeren litt som det kommer, noen hyttebesøk og kanskje en svipptur til det store utland...vi får se ) Røver'n min syns varmen er helt ok, men når det er nok, så er det nok!! Må bare passe på at han ikke er for lenge ute i varmen av gangen, så takler han det helt fint ) Kjipt å måtte slutte med amminga, da. Her er alt helt som før på den fronten, men han har begynt med grøt. Det har gått kjempefint. Han blir furten hver gang grøtbollen er tom, og det er jo et bra tegn *hihi* Så nå får han en prosjon grøt hver dag + 2 flasker med mme + at jeg ammer ham først til hvert måltid ennå. Har hatt noen få smaksprøver på sviskepure og mangopure og det var stor stas - det ble ramaskrik når han ikke fikk mer ( Det var jo sååå godt. Hva spiser Ella om dagen, da, i tillegg til mme?? Vet ikke om 4 mnd er tidlig for å snu seg, jeg?? Han har snudd seg fra mage til rygg siden han var ca 2 mnd, men det tror jeg er tilfeldig. Og han har ikke snudd seg fra mage til rygg etter at han begynte å snu seg fra rygg til mage, så det går litt i rykk og napp (et par skritt frem og et tilbake osv ) Han er også veldig flink til å stå, syns jeg. Står hvis han får holde armene over noe passe høyt, og i forrige uke sto han i 15 sek, bare støtta av å holde meg i lillefingeren. Stor sommerklem fra
Mamma'n til Tuva & Ella:-D Skrevet 20. august 2006 #63 Skrevet 20. august 2006 Titt tei:o) Er du her enda? Nå er sommeren over *snufs*, men vi kan vel ikke klage etter det været vi har hatt da... Er fremdeles ganske varmt her sør, men har hatt endel nedbør i det siste, men det er jo litt deilig å. Ella spiser ca et halvt grøtmåltid om dagen tenker jeg, da vil ho ikke ha mer. Men vi har introdusert fruktmos etter flaska til lunsj, har ikke lyst å begynne med middag riktig enda, så da var mosen et naturlig valg. Den sluker ho, så den er nok stas ja:o) Nå snur Ella seg også fra rygg til mage, har gjort det ett par uker, men ho liker det ikke noe særlig, blir lett hissig når den armen er i veien, men det går seg nok til etterhvert. Merker ho er "tregere" enn Tuva da, rart å tenke på at om 5 mnd så gikk Tuva, det gjør ikke Ella vil jeg tro, da skal det skje ting i rekordfart her:o) Men det er jo ikke noe pes, det kommer i sitt tempo, de er jo 2 forskjellige individer, så må prøve å ikke sammenligne for mye... Ellers da, er det noe nytt å "melde"? Sensommerkos fra
Gjest Skrevet 31. august 2006 #64 Skrevet 31. august 2006 Hei igjen!! Lenge siden sist ) Er ikke så mye innom dib om dagen. Har blitt litt lei (for å si det mildt...) Har funnet meg et nytt, koselig forum, da; vitytes.org. Relativt lite forum med masse hyggelige folk. Ganske mange dib'ere som har migrert dit. Hadde vært kjempestas om du sjekka det ut.... Så kan vi snakkes der å ) Ellers vokser lilletimsi som bare det! Han har begynt å krabbe eller åle, eller hva man nå skal kalle det. Han kommer seg fremover hvertfall. Når det gjelder mat, så får han bittelitt grøt til frokost, middag og kveldsgrøt + mme til kvelds. Godt å få litt supplement til puppen!! Den er nokså skranten, men jeg tror ikke det er så veldig mye værre enn det har vært. Her i Oslo har det blitt skikkelig høst de siste dagene! Igår og idag har vi allikevel hatt en liten smak av sommer.... blir vel de siste dagene, tenker jeg ) Håper du tar en tur innom "tyten", så vi kan snakkes der, ellers så stikker jeg nesa innom dib med jevne mellomrom for å se om det er noe nytt ) Stor klem fra
Gjest Skrevet 31. august 2006 #65 Skrevet 31. august 2006 PS! Nicket mitt er sånn ca det sammen på tyten som her.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå