Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #76 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da må du klage til anonym ...daa som jeg svarte Anonymkode: 151e3...088 Men hvis gruppen det refereres til er "2. generasjons innvandrere", hvor får du tallet fra? Føres det i det heletatt statistikk på på dem? De har jo pleid å bli regnet inn i gruppen "øvrig befolkning". Anonymkode: 3e58a...a71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #77 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Om jeg bestemte alt her i landet, ville jeg stoppet all innvandring fra ikke-vestlige land, kun med noen unntak fra høyt utdannede ressurspersoner. Jeg ville omgjort lovverket slik at vi kunne sende hjem alle invandrere uavhengig av om de har norsk statsborgerskap. Kun de som jobber og aldri har gjort noe kriminelt, skulle få bli. Jeg hadde også stoppet all bistand inntil våre egne, norske borgere hadde fått det bra mht økonomi og ellers sosiale goder. Jeg hadde brukt alle milliardene istedet på mye høyere lønn og betingelser til ansatte i barnehage, skole, helsevesen. Da skal du se vi hadde fått god rekruttering til disse viktige lavtlønte yrkene. Vi hadde spart sinnsykt mye på politi, rettsapparatet, helsevesenet, sosiale tjenester og NAV. Jeg burde egentlig starte et politisk parti. Anonymkode: 8b117...206 Jeg ville stemt på deg. De andre partiene ville gått helt av skaftet og anklaget deg for rasisme (det er jo selvsagt), men også for uansvarlighet (det er også ganske vanlig, når noen foreslår bedre løsninger og de selv ikke har gode motargumenter). De ville sagt at en slik politikk vil gå ut over de svakeste i samfunnet. Hvor skulle vi ta pengene fra osv. Det vil true velferden osv. Samme gamle leksa. Samtidig ville de bevilget milliarder til regnskoger, flyktninger, vindmøller og andre klimatiltak som aldri blir lønnsomme. Frp har kjempet denne kampen i årevis. Det så bra ut i år, inntil Ap kom på Stoltenberg-trikset. Ap trengte Stoltenberg, det var deres siste troverdige politiker. Men Norge trenger ikke enda mer Ap. Vi har mer enn nok. Anonymkode: 2c250...95b
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #78 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jeg enig i. Men problemet er at det misbrukes, og dette problemet vil bli enda større nå når vi får mange trygdede som ikke har et forhold til hvor pengene kommer fra. Anonymkode: 2c250...95b Noe av problemet tror jeg er at det nok er svært få som føler st de selv misbruker ordningen. Som et eksempel snakket jeg .ed en lærer som var 100% uføretrygdet. Hun skulle ønske ske hun kunne jobbe og mente selv hun godt kunne jobbet 100% i butikk for eksempel, men det gikk jo ikke siden det var dårligere betalt enn trygden. Hun kunne også tenkt seg å jobbe med noe som krevde etterutdanning, men det synes hun virket vanskelig og i tillegg ville hun jo ha en jobb der hun hadde fri i alle skoleferier siden hun hadde barn. Det var jo ikke så enkelt. Hun følte på ingen måte at hun misbrukte systemet, selv om hun hadde klart seg fint om tilbudet ikke hadde vært der. Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #79 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Men hvis gruppen det refereres til er "2. generasjons innvandrere", hvor får du tallet fra? Føres det i det heletatt statistikk på på dem? De har jo pleid å bli regnet inn i gruppen "øvrig befolkning". Anonymkode: 3e58a...a71 Det skilles i statistikken mellom innvandrere, norskfødte barn av innvandrere og øvrig befolkning. Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #80 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Det skilles i statistikken mellom innvandrere, norskfødte barn av innvandrere og øvrig befolkning. Anonymkode: 151e3...088 Hvor er tallene på 2. generasjons innvandrere (norskfødte barn av innvandrere) i sysselsettingsstatistikken? De har jo i hvertfall tidlighere blitt regnet med i "øvrig befolkning". Så jeg lurer på hvor tallet 3% kommer fra hvis det refererer til sysselsetingen? Anonymkode: 3e58a...a71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #81 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Hvor er tallene på 2. generasjons innvandrere (norskfødte barn av innvandrere) i sysselsettingsstatistikken? De har jo i hvertfall tidlighere blitt regnet med i "øvrig befolkning". Så jeg lurer på hvor tallet 3% kommer fra hvis det refererer til sysselsetingen? Anonymkode: 3e58a...a71 https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/artikler/87-prosent-av-norskfodte-med-innvandrerforeldre-er-i-arbeid-eller-utdanning Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #82 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/artikler/87-prosent-av-norskfodte-med-innvandrerforeldre-er-i-arbeid-eller-utdanning Anonymkode: 151e3...088 Dette er jo arbeid og utdanning. Gruppen 16-39 år har jo mange på videregående og ungdomsskole, og er derfor ikke å finne i en ren sysselsettingsstatistikk (hvis det finnes). I tillegg regnes både tiltak og ned i 1 times arbeid i uken som sysselsetting. Grupper fra feks Vietnam og India, drar statistikken voldsomt opp, men grupper fra Nordafrika og midtøsten drar den ned. Gjelder også på inntekt og skatt. Anonymkode: 3e58a...a71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #83 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Dette er jo arbeid og utdanning. Gruppen 16-39 år har jo mange på videregående og ungdomsskole, og er derfor ikke å finne i en ren sysselsettingsstatistikk (hvis det finnes). I tillegg regnes både tiltak og ned i 1 times arbeid i uken som sysselsetting. Grupper fra feks Vietnam og India, drar statistikken voldsomt opp, men grupper fra Nordafrika og midtøsten drar den ned. Gjelder også på inntekt og skatt. Anonymkode: 3e58a...a71 Utdanning er per definisjon en del av kategorien "sysselsatt". Det er forskjell på landet, ja, men her var det snakk om generelt. Da må man jo ta med både de som drar snittet opp og ned. Hvis det du egentlig vil ha er en sammenlikning av timer lønnsarbeid har jeg ikke sett statistikk på det, hverken for norskfødte av innvandrerforeldre, innvandrere, eller andre. Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #84 Skrevet 16. mars 2025 De fleste innvandrere i Norge er fra Sverige, Danmark eller andre land hvor menneskene er «hvite». Anonymkode: 91dc9...d01
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #85 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): De fleste innvandrere i Norge er fra Sverige, Danmark eller andre land hvor menneskene er «hvite». Anonymkode: 91dc9...d01 Ikke skap deg! Du forstår nok meget godt - som de fleste andre - at når vi snakker om innvandrere er det de som kommer fra ikke-vestlige land, Midtøsten og Afrika. Det er disse som skaper alle problemene, og ikke Gunilla fra Stockholm som jobber som sykepleier på Ullevål! Anonymkode: 8b117...206
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #86 Skrevet 16. mars 2025 Noen her har aldri hørt begrepet "partysvenske". Anonymkode: 31ce0...e78
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #87 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ikke skap deg! Du forstår nok meget godt - som de fleste andre - at når vi snakker om innvandrere er det de som kommer fra ikke-vestlige land, Midtøsten og Afrika. Det er disse som skaper alle problemene, og ikke Gunilla fra Stockholm som jobber som sykepleier på Ullevål! Anonymkode: 8b117...206 De er fortsatt med i antallet innvandrere i Norge. Og det finnes kriminelle svensker i Norge også. Anonymkode: 91dc9...d01
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #88 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): De er fortsatt med i antallet innvandrere i Norge. Og det finnes kriminelle svensker i Norge også. Anonymkode: 91dc9...d01 "svensker" Anonymkode: ca5c2...797
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #89 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Da må du klage til anonym ...daa som jeg svarte Anonymkode: 151e3...088 Nei den her kan du ikke putte på meg. Når jeg skrev det første svaret så var det lett å forstå at det handlet om ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: a2a31...daa
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #90 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ikke skap deg! Du forstår nok meget godt - som de fleste andre - at når vi snakker om innvandrere er det de som kommer fra ikke-vestlige land, Midtøsten og Afrika. Det er disse som skaper alle problemene, og ikke Gunilla fra Stockholm som jobber som sykepleier på Ullevål! Anonymkode: 8b117...206 For tiden er det vell de svenske gjengene som er det største problemet. Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #91 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ikke skap deg! Du forstår nok meget godt - som de fleste andre - at når vi snakker om innvandrere er det de som kommer fra ikke-vestlige land, Midtøsten og Afrika. Det er disse som skaper alle problemene, og ikke Gunilla fra Stockholm som jobber som sykepleier på Ullevål! Anonymkode: 8b117...206 Dette! Anonymkode: 3e58a...a71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #92 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Nei den her kan du ikke putte på meg. Når jeg skrev det første svaret så var det lett å forstå at det handlet om ikke-vestlig innvandring. Anonymkode: a2a31...daa Hvis det er det du mener må du nesten skrive det. "Invandrere" er gruppen som har innvandret fra utlandet, uavhengig av om det er fra Sverige eller Sudan. Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #93 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvis det er det du mener må du nesten skrive det. "Invandrere" er gruppen som har innvandret fra utlandet, uavhengig av om det er fra Sverige eller Sudan. Anonymkode: 151e3...088 Ja, hvis man ønsker å late som man ikke forstår.... Anonymkode: 3e58a...a71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #94 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Hvis det er det du mener må du nesten skrive det. "Invandrere" er gruppen som har innvandret fra utlandet, uavhengig av om det er fra Sverige eller Sudan. Anonymkode: 151e3...088 Om du hadde lest hele tråden hadde du sett at det var en fortsettelse på denne, og det er ikke så mange barn fra øst-Europa som begår kriminalitet.: Anonym bruker skrev (På 15.3.2025 den 11.50): Jo delvis er det nettopp det er. Nordmenn tar ansvar for å ta en utdanning også få seg jobb for å kunne forsørge de barna de får. Innvandrer bryr seg ikke om det at de skulle måtte ha det økonomiske ansvaret for barna, så her må staten og skattebetalerne være med på å ta den regningen. I tillegg så får du de barna som vokser opp i fattigdom og ender opp som kriminell. Anonymkode: a2a31...daa Anonymkode: a2a31...daa
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #95 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Ja, hvis man ønsker å late som man ikke forstår.... Anonymkode: 3e58a...a71 All statistikken som er brukt er for innvandrere totalt sett. Hvilke land er det dere har snakket om innvandrere fra? Hvem er det dere teller med? Russere? Spanjoler? Søramerikanere? Nordamerikanere? Japanere? Ukrainere? Romfolk? Anonymkode: 151e3...088
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #96 Skrevet 16. mars 2025 Mulig man bør avvikles all støtte til enslige forsørgere for å bremse dette. Prosentvis er det mange flere enslige forsørgere fra Somalia enn resten av landet og de fortsetter å få barn selv om de er alene. For dem er det ikke noe problem, for de er jo muslimsk gift, noe som holder i lange baner der i gården. En mann har gjerne flere koner som han befrukter regelmessig og dette er ikke noe nytt i Norge. På denne måten er det ikke noe problem for hver kvinne å få 5-6 barn og vi nordmenn jobber hardt for å betale for at de skal kunne få holde på slik. Anonymkode: a2a31...daa
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #97 Skrevet 16. mars 2025 Noen som har hørt om "den tredje erkjnnelsen" i innvandringsdebatten? Den danske politikeren Frederik Vad, gikk for et års tid siden på talerstolen i det danske Folketinget (stortinget) og sa man måtte erkjenne at en del ikke-vestlige (for de som ikke forsto det av seg selv) innvandrere brukte sine stillinger som offentlige ansatte til å undergrave det danske samfunnet innenfra. Man kunne virke godt integrert på overflaten, men i det skjulte motarbeides Danske verdier. Jobb og utdanning eraltså ikke ensbetydende med å være verdimessig assimilert. Det gjaldt bla. politi, sosionomer, tolker, helsearbeidere mf. Den påstanden var jo drøy kost for mange, men anklagene var såpass alvorlige at det danske folketinget bestemte seg for å undersøke saken. Nå foreligger det en rapport. Den er bare å regne som en forundersøkelse, men tegner allikevel et ubehagelig bilde. Nasjonalt senter for æresrelaterte konflikter belyser for første gang hvordan offentlige ansatte misbruker sin stilling i såkalt æresrelaterte konflikter. Undersøkelsen er som sagt en slags forundersøkelse, så den sier ikke noe om hvor stort omfanget faktisk er, men har avslørt 25 konkrete tilfeller i forundersøkelsen som viser hvordan offentlig ansatte med innvandrerbakgrunn har utøvd eller lagt til rette for utøvelse av sosial/æresrelatert kontroll. Jeg synes egentlig dette er vel så problematisk som manglende bidrag til den Norske statskassa. Anonymkode: 3e58a...a71
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #98 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): For tiden er det vell de svenske gjengene som er det største problemet. Anonymkode: 151e3...088 Og du vet nok veldig godt at disse "svenske gjengene" består av innvandrere, og ikke vanlige svensker. Anonymkode: 8b117...206
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2025 #99 Skrevet 16. mars 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Noen som har hørt om "den tredje erkjnnelsen" i innvandringsdebatten? Den danske politikeren Frederik Vad, gikk for et års tid siden på talerstolen i det danske Folketinget (stortinget) og sa man måtte erkjenne at en del ikke-vestlige (for de som ikke forsto det av seg selv) innvandrere brukte sine stillinger som offentlige ansatte til å undergrave det danske samfunnet innenfra. Man kunne virke godt integrert på overflaten, men i det skjulte motarbeides Danske verdier. Jobb og utdanning eraltså ikke ensbetydende med å være verdimessig assimilert. Det gjaldt bla. politi, sosionomer, tolker, helsearbeidere mf. Den påstanden var jo drøy kost for mange, men anklagene var såpass alvorlige at det danske folketinget bestemte seg for å undersøke saken. Nå foreligger det en rapport. Den er bare å regne som en forundersøkelse, men tegner allikevel et ubehagelig bilde. Nasjonalt senter for æresrelaterte konflikter belyser for første gang hvordan offentlige ansatte misbruker sin stilling i såkalt æresrelaterte konflikter. Undersøkelsen er som sagt en slags forundersøkelse, så den sier ikke noe om hvor stort omfanget faktisk er, men har avslørt 25 konkrete tilfeller i forundersøkelsen som viser hvordan offentlig ansatte med innvandrerbakgrunn har utøvd eller lagt til rette for utøvelse av sosial/æresrelatert kontroll. Jeg synes egentlig dette er vel så problematisk som manglende bidrag til den Norske statskassa. Anonymkode: 3e58a...a71 Det er urovekkende. Det er dessuten vanlig praksis i mange av de landene vi henter nye landsmenn fra at kriminelle plukker ut sine offer som er som trojanske hester i systemet. Det kan feks være advokater eller Nav-ansatte som blir korrupte eller presset til å operere på utsiden av norsk lov. Den norske velferden er basert på en tillit som ikke er hverdagskost i mange andre land, dessverre. Enda mer dessverre er det at nordmenn ikke har lov til å tenke at slik er det faktisk. Dette vil vi importere inn i landet. Anonymkode: 2c250...95b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2025 #100 Skrevet 17. mars 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Og du vet nok veldig godt at disse "svenske gjengene" består av innvandrere, og ikke vanlige svensker. Anonymkode: 8b117...206 De er jo like fult svensker. Anonymkode: 151e3...088
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå