Gå til innhold

Nordmenn i mindretall om 35 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag er det nesten en million invandrere i norge. I tillegg har vi 2. generasjons invandrere som ikke telles med, da de regnes som nordmenn. Nå er jo dette ikke bare ikkevestlige invandrere, men Polakker, Ukrainere mv også. I Oslo er det imidlertid svært mange med ikke-vestlig bakgrunn, og i Oslo er etniske nordmenn i mindretall om 10 år dersom utviklingen fortsetter som nå. Er det greit/uproblematisk. Og hvis ikke. Tillegger du det så stor vekt at det får noe å si ved kommende valg?

Anonymkode: 3e58a...a71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre er det ingen partier å stemme på som kan stoppe dette. Det har det ikke vært siden J.E Kjus var i politikken

Anonymkode: 04802...c51

Skrevet

Det samme sa rasisten Arne Myrdal også. Eller, han sa at om 50 år men. Fyren var klin kokos. Jeg tror det klikka for han da han drev på med hundeoppdrett. Etter det så han raser i mennesker også. Han ble en rasist. Men se, vi hvite er fortsatt her. Ingen som kommer og utrydder oss. Norge er fortsatt norsk. Så du kan nok bare slappe av.

Anonymkode: 31ce0...e78

Skrevet

Jeg ser ikke problemet? Verden er blitt liten og folk reiser enklere mellom land. Vi trenger jo innbyggere i dette landet. 

Anonymkode: 1f5f8...7cf

Skrevet

Ja, det er absolutt problematisk. men mange er altfor naive i forhold til dette, så toget kommer bare til å få større fart enn å bremse det desverre.

Anonymkode: b8632...d14

Skrevet

Jeg er spent på hvor du har tallene dine fra?

Skrevet

Norge er ikke alene i verden, og verden har blitt veldig liten. Folk forflytter seg rundt.

Om du tror FrP kan endre på det tar du feil.

Så urolig verden er nå burde man stemme på et parti som kan dette med utenrikspolitikk, og det er ikke FrP!

Anonymkode: 9e9a9...9e3

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ser ikke problemet? Verden er blitt liten og folk reiser enklere mellom land. Vi trenger jo innbyggere i dette landet. 

Nei, det gjør vi ikke. 

Anonymkode: 7dade...b80

Skrevet

Jeg har tenkt den samme tanken. Jeg har lurt på hvor mange generasjoner det er igjen av etniske nordmenn.  

Men jeg har forsåvidt ikke tenkt på det som et problem. Innen den tid er nok ikke jeg eller mine barn her lengre, så da får de ture på som de vil. 

Det er slik verden har blitt, og siden vi er så få så vil vi bli borte først. 

Anonymkode: 30cd9...be3

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Nei, det gjør vi ikke. 

Uten innvandrere, hvem skulle da utført jobbene de gjør? Vaske bestemor på sykehjemmet, vasket på skoler, barnehager, sykehjem? Kjørt buss og drosje? Osv? For nordmenn er jo for fin til å ta disse jobbene..

Anonymkode: bafad...0c3

Skrevet

Sammenligningen med Arne Myrdal er billig. Tall fra SSB viser at Nordmenn nå er i mindretall i flere områder av Oslo, som Stovner, Nordstrand, Grorud, Alna mf. har over 50% innbyggere med innvandrerbakgrunn (opp mot 60%). Så den problemstillingen er her nå, faktisk. Det er basert på fremveksten i Oslo slik den er nå, at man beregner nordmenn i mindretall i Oslo om rundt 10 år. Jeg synes det er problematisk, og det vil påvirke hvem jeg gir min stemme ved valget.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Sammenligningen med Arne Myrdal er billig. Tall fra SSB viser at Nordmenn nå er i mindretall i flere områder av Oslo, som Stovner, Nordstrand, Grorud, Alna mf. har over 50% innbyggere med innvandrerbakgrunn (opp mot 60%). Så den problemstillingen er her nå, faktisk. Det er basert på fremveksten i Oslo slik den er nå, at man beregner nordmenn i mindretall i Oslo om rundt 10 år. Jeg synes det er problematisk, og det vil påvirke hvem jeg gir min stemme ved valget.

Dette, velg riktig.

Anonymkode: e675e...6bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Enig i din første kommentar der. Billig og slitt ikke-argument. 

Rent politisk blir det to sider av den saken. En ting er å begrense inntak, men nordmenn produserer kun 1.3-1.4 barn pr kvinne, like viktig er da en god familiepolitikk. Hvis ikke utrydder vi oss helt fint selv, uavhengig tilsig. 

Anonymkode: 61b15...806

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi trenger innbyggere som jobber og betaler skatt! 

Anonymkode: a2a31...daa

Skrevet

Vi trenger innbyggere som jobber og betaler skatt! 

Anonymkode: a2a31...daa

Dette!

Pappa er på sykehjem. det er knapt en etnisk nordmann som jobber der. Alle innvandrerne jeg møter gjør en FANTASTISK jobb. de vasker, de kjører buss, de passer på de gamle. Når vi ikke har nok nordmenn som kan og vil gjøre dette, har vi noe valg?

Altså vi kan føde mange flere barn! Men, det skjer ikke. Fødselstallene går nedover. Vi trenger arbeidskraft. Vi kan verken klone oss selv eller starte fødefabrikker ala Handmaids tale. Å klage og være bekymret over dette er nok totalt fåfengt!

Anonymkode: aa92c...8b1

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, det gjør vi ikke. 

Trenger vi ikke innbyggere? Hallo? Hvem skal passe på deg når du blir gammel? Hvem skal betale skatt så du får pensjon og helsehjelp?

Skrevet

Jeg synes det er litt trist å tenke på at vi blir færre og færre nordmenn i Norge.

Anonymkode: e0608...108

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette!

Pappa er på sykehjem. det er knapt en etnisk nordmann som jobber der. Alle innvandrerne jeg møter gjør en FANTASTISK jobb. de vasker, de kjører buss, de passer på de gamle. Når vi ikke har nok nordmenn som kan og vil gjøre dette, har vi noe valg?

Altså vi kan føde mange flere barn! Men, det skjer ikke. Fødselstallene går nedover. Vi trenger arbeidskraft. Vi kan verken klone oss selv eller starte fødefabrikker ala Handmaids tale. Å klage og være bekymret over dette er nok totalt fåfengt!

Det er kun superinnvandrere som vil bidra positivt inn i den Norske økonomien. Dvs en innvandrer som har fått utdannelse fra hjemlandet, kommer hit og jobber, og deretter drar hjem når de når pensjonsalder. All annen innvandring er et minusprosjekt. Forbauset over at ikke flere er klar over det.Det er som å si at et pyramidespill lønner seg. Mange flinke innvandrere i skole og helsevesen. Absolutt. Men på gruppenivå så er det veldig mye lavere yrkesdeltagelse hos ikkevestlige innvandrere enn hos resten av befolkningen. For innvandrere blir gamle, syke og skal ha offentlige ytelser de også. For at dette skal gå i pluss for AS Norge, så må hver innvandrerfamile som kommer hit, betale mere i skatter og avgifter, og motta mindre offentlige ytelser enn de får igjen av tejnester og offentlige ytelser. Ellers er de som gruppe en statsfinansiell byrde og ikke til statsfinansiell nytte. Men det er liten grunn til å tro at innvandrere i snitt vil ha høyere lønn en gjennomsnittsnordmannen, lavere behov for trygdeytelser, og mindre behov for offentlige tjenester. Det du egentlig tar opp er behovet for arbeidsinnvandring. Og det kan lønne seg hvis de drar hjem når arbeidskarriieren er over. Ellers ender de opp med å ha behov for nøysktig de samme statsfinansielle ytelsene som resten. Og da må få inn endaflere folk. Man bør heller se til Japan, som satser på utvikling av teknologi i stedet for å belage seg på innvandring. For det er som et pyramidespill. Vil aldri gå i pluss. Sp ja. Innvandring er et viktig tema for meg, og vil absolutt påvirke hvordan jeg stemmer.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er kun superinnvandrere som vil bidra positivt inn i den Norske økonomien. Dvs en innvandrer som har fått utdannelse fra hjemlandet, kommer hit og jobber, og deretter drar hjem når de når pensjonsalder. All annen innvandring er et minusprosjekt. Forbauset over at ikke flere er klar over det.Det er som å si at et pyramidespill lønner seg. Mange flinke innvandrere i skole og helsevesen. Absolutt. Men på gruppenivå så er det veldig mye lavere yrkesdeltagelse hos ikkevestlige innvandrere enn hos resten av befolkningen. For innvandrere blir gamle, syke og skal ha offentlige ytelser de også. For at dette skal gå i pluss for AS Norge, så må hver innvandrerfamile som kommer hit, betale mere i skatter og avgifter, og motta mindre offentlige ytelser enn de får igjen av tejnester og offentlige ytelser. Ellers er de som gruppe en statsfinansiell byrde og ikke til statsfinansiell nytte. Men det er liten grunn til å tro at innvandrere i snitt vil ha høyere lønn en gjennomsnittsnordmannen, lavere behov for trygdeytelser, og mindre behov for offentlige tjenester. Det du egentlig tar opp er behovet for arbeidsinnvandring. Og det kan lønne seg hvis de drar hjem når arbeidskarriieren er over. Ellers ender de opp med å ha behov for nøysktig de samme statsfinansielle ytelsene som resten. Og da må få inn endaflere folk. Man bør heller se til Japan, som satser på utvikling av teknologi i stedet for å belage seg på innvandring. For det er som et pyramidespill. Vil aldri gå i pluss. Sp ja. Innvandring er et viktig tema for meg, og vil absolutt påvirke hvordan jeg stemmer.

Hvordan kan teknologi løse det enorme omsorgsbehovet i helsefeltet?? Roboter som skifter bleier?

Vi trenger hender, dvs borgere som skal ha samme rettigheter som deg og meg, til trygdeytelser og helsehjelp. Vi kan ikke behandle dem som en underklasse som skal sendes "hjem" etter et arbeidsliv her når de betaler skatt og bidrar.

Hvordan kan du argumentere for det? Vi klarer oss ikke uten innvandrere

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, dette med konspirasjonsteorier om at "innvandrerne tar jobbene våre, hjemmene våre, landet vårt", er akkurat det samme den rasisten spydde ut av seg. Dette er akkurat samme tankegods! Ingen forskjell på rasismen som spys ut i dag og den voldsmannen Arne Myrdal og hirden hans spydde ut av seg og den enkelte sitter og spyr ut på nett i dag.

Skrevet

Hvilket forskningsmateriale bygger du påstanden din på?

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Nei, dette med konspirasjonsteorier om at "innvandrerne tar jobbene våre, hjemmene våre, landet vårt", er akkurat det samme den rasisten spydde ut av seg. Dette er akkurat samme tankegods! Ingen forskjell på rasismen som spys ut i dag og den voldsmannen Arne Myrdal og hirden hans spydde ut av seg og den enkelte sitter og spyr ut på nett i dag.

Det er helt uhørt det du sitter og spyr ut av deg i hvertfall. En god representant for voldsvenstre og full av antidemokratisk tankegods. At etniske nordmenn er i mindretall i mange bydeler i Oslo, er ikke en konspirasjonsteori. Det er et faktum Og man må kunne få diskutere konsekvensene av dette uten å møte slikt jæ.. oppgulp som du kommer med. At innvandrere tar jobber fra nordmenn er det vel ingen som snakker om, så lav yrkesdeltagelse det er blandt store deler av denne gruppen. 

Skrevet

Hvordan kan teknologi løse det enorme omsorgsbehovet i helsefeltet?? Roboter som skifter bleier?

Vi trenger hender, dvs borgere som skal ha samme rettigheter som deg og meg, til trygdeytelser og helsehjelp. Vi kan ikke behandle dem som en underklasse som skal sendes "hjem" etter et arbeidsliv her når de betaler skatt og bidrar.

Hvordan kan du argumentere for det? Vi klarer oss ikke uten innvandrere

Men du snakker jo om arbeidsinnvandring. Behovet for "flere hender" løses jo ikke gjennom å ta inn asylsøkere og flyktninger fra den tredje verden.  Men teknologi som reduserer behovet for arbeidskraft, er jo allerede på full fart inn i helsesektoren. Men det er kanskje en stund siden du har vært på sykehus feks? Massevis av roboter som vasker, transporterer sengetøy/håndkler, medisiner, blodprøver osv. osv, fjernkirurgi osv. På Sunnaas sykehus har de et prosjekt som går på å integrere en humanoid robot som skal fungere som en assistent til personell og pasienter i daglige oppgaver. Vi vil fortsatt ha behov for menneskelig omsorg, men fremover det vil jo frigjøres enormt med kapasitet fra oppgaver som i dag typisk bekles av innvandrere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...